Alkuun pitää sanoa, että olen aina piirtänyt, mutta sitten se, että milloin OPIN piirtämään, ja miten ja näin..
Pienenä ekaluokkalaisena jo muutamilla kavereilla on muisto, kuinka piirsin usein ja tein äänitehosteita piirtäessäni

Itse en moista muista. Enkä muista paljoa piirtäneeni, ennen sarjiskursseja, mutta yllättävän paljon niitä piirroksia löytyy sitä aikaisemmilta ajoilta.
Elikkäs: Sanoisinpa, että lähtölaukaus kehittymiselle olivat eräät sarjiskurssit.. Joille minut kutsui kvaakin käyttäjä Jampam. Tämä siis keväällä 2001. Sarjakuvakursseja piti mm. Elukat-sarjakuvasta tuttu Vesa Ilmaranta. Näillä kursseilla kävin aina vuoden 2006 kevääseen saakka. Sarjiskurssien aloituksen ja lopetuksen välinen ero piirtojäljessä oli huisi. Aloittaessani en todellakaan osannut juurikaan mitään, lopettaessani aloin jo kokea olevani piirtäjä. Kiitos siis Jampam kun kutsuit minut kursseille.

Vuonna 2004 aloin katsoa animea ja lukea vähän mangaakin, tämä oli siis ennen mangabuumin saapumista Keravalle. Vähän sitten risoi kun se buumi saapui, ei se ollutkaan sitten niin oma juttu enää. Jokatapauksessa vuoden 2004 loppupuolella aloin ottaa mallia mangaoppaista, ja niistä oli hurjasti apua. Jopa Caty Coopen opas oli minulle aikoinaan laatukamaa. Yhtäkkiä huomasin piirtäväni mangaa. Siitä sitten Jampamin (Jälleen kiitos hänelle) kehoituksesta aloin kehittämään alkukantaista mangatyyliäni omaksi tyylistäni. Suurin vaikutteen antaja siitä päivästä tähän päivään on ollut Eiichiro Oda. Vaikutteet häneltä ovat säilyneet tyylissäni yhä tähän päivään asti, mutta nykyisin olen sujut tyylini kanssa. Nyt on tekeillä pitkä sarjakuva, noin 200 sivua. Kattoo nyt milloin valmistuu.
Tällainen tyyli minulla on nykyään:
http://www.harhakuva.org/view/74087(Okei TOSI One Piece-vaikutteinen kuva, mutta tokkopa haittaa.)