Kirjoittaja Aihe: Miten opit piirtämään?  (Luettu 93659 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Miten opit piirtämään?
« Vastaus #90 : 08.07.2007 klo 11:40:29 »
Akuankan piirtäminen:
- mieti millaisen akun ja missä tilanteessa haluat nähdä (esimerkiksi aku istuu lukemassa Bilteman luetteloa vessanpytyllä).
- piirrä muistista niin ilmeikkäästi kuin osaat, älä piittaa oikeaoppisuudesta.
- etsi nyt nivaska akujulkaisuja ja korjaile yksityiskohdat sopivista malleista oikeiksi: jalat, asento, ilme, kaula, kädet...
Näin kuvasta tulee elävämpi kuin kopsaillen, ja akupiirteet jää paremmin mieleen kun ne joutuu sovittamaan tilanteeseen ja korjailemaan.
Maanantaina iltapäivällä voit käydä näyttämässä portfolion Egmontilla ja  pyrkiä piirtäjäksi. Tai ainakin jonain vuonna.

pyörylä

• Aktiivi vihannes ja söheltäjä
  • Jäsen
  • Lady example xp
« Vastaus #91 : 29.07.2007 klo 20:06:00 »
Pikkuhiljaa aloitin noin kaksivuotiaana sormiväreillä ja vähän olen jokseenkin siitä edistynyt.
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku."

Tape

• Jäsen
  • There is no justice... There is only a revenge.
« Vastaus #92 : 31.07.2007 klo 11:24:49 »
Piirtämällähän minä. Ei siinä sen ihmeellisempää.

Marvel- ja DC-sarjisten suuri fani.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #93 : 31.07.2007 klo 13:47:14 »
Onko muuten kellään mitään hyvää vinkkiä miten oppisi kunnolla piirtämään aku ankkoja? kannataisiko piirtää mallista hyvien piirtäjien piirroksia vai?

Koita löytää jostain se Barksin yksisivuinen ankanpiirto-ohje.
 ( Eka havainto AA kalenteriliite 80-luvun alusta )

Gottfriedson teki Mikistä samanlaisen. Löytyy muistaakseni jonkun jättikirjan esipuheesta.
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #94 : 05.08.2007 klo 17:09:08 »
Koita löytää jostain se Barksin yksisivuinen ankanpiirto-ohje.
 ( Eka havainto AA kalenteriliite 80-luvun alusta )

Gottfriedson teki Mikistä samanlaisen. Löytyy muistaakseni jonkun jättikirjan esipuheesta.
Postasin sen tonne http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=6398.0

Kati76

• Uusi jäsen
  • Mitä, missä, milloin
« Vastaus #95 : 07.08.2007 klo 14:12:52 »
Rakastan piirtämistä.
Piirtämällä oppii sitä itseään.
Jälkeni on suht ok, mutta minua vaivaa silti jonkinasteinen "pakkopaitailmiö". Johtuneeko myös luonteenpiirteistäni (vakavamielinen, itkuinen :-\), että tehdessäni luovaa työtä en pysty täysin vapautumaan ympäristön asettamista säännöistä ja varsinkaan omista odotuksistani.
Mulla on paha tapa pyrkiä (liian) täydellisyyteen.
Voi kumpa vielä joskus voisin piirtää kuin vapaa taivaan lintu, siten että jälki soljuisi kauniisti...

ACrockett

• Jäsen
« Vastaus #96 : 07.08.2007 klo 19:11:08 »
Piirtotaito kulkee suvussa.

Sakura^^

• Jäsen
« Vastaus #97 : 10.08.2007 klo 21:11:04 »
kulkee suvussa.. olen kiistatta megahyväextramahtava piirtäjä, onnistuu kaikki (paitsi mopot ja autot 7-)
Äiti ja abaut 16v veli o toosi hyviä piirtäjiä, mutta mä keskityn enimmäkseni chibeihin ja PINGVIINEIHIN+puffleihin.  :D
Do'h!

Elas

• Jäsen
« Vastaus #98 : 15.08.2007 klo 08:18:30 »
kulkee suvussa.. olen kiistatta megahyväextramahtava piirtäjä

Löytyykös sitten piirroksia näytettäväksi, neitin megaraxrtasupermighty?

ACrockett

• Jäsen
« Vastaus #99 : 15.08.2007 klo 17:16:39 »
kulkee suvussa.. olen kiistatta megahyväextramahtava piirtäjä, onnistuu kaikki (paitsi mopot ja autot 7-)
Äiti ja abaut 16v veli o toosi hyviä piirtäjiä, mutta mä keskityn enimmäkseni chibeihin ja PINGVIINEIHIN+puffleihin.  :D

No joo, joo! Setä on hyvä piirtäjä ja pari muukin suvusta.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #100 : 19.08.2007 klo 10:51:37 »
Kaksi vuotiaana vaan kynä käteen ja siitä sitä on treenaantunu 11 vuodessa.
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Sakura^^

• Jäsen
Vs: Re: Miten opit piirtämään?
« Vastaus #101 : 23.08.2007 klo 16:41:34 »
Löytyykös sitten piirroksia näytettäväksi, neitin megaraxrtasupermighty?

no osaako joku käyttää skanneria?  ??? ??? ???
Do'h!

pasternakkel

• Uusi jäsen
Vs: Miten opit piirtämään?
« Vastaus #102 : 03.09.2007 klo 20:22:01 »
lainasin maddocksin "näin piirrän sarjakuvia ja pilapiirroksia". taisin olla 11v. 20-vuotiaana osaan edelleenkin piirtää ilmeikkäitä puhuviapäitä (ja aku ankan naaman), mutta en todellakaan käsiä, vartaloita,  feminiinisiä hahmoja (silmäripsien lisääminen auttaa jonkun verran mutta periaatteessa tuloksena on sotanorsuja), erinäisiä esineitä, saati sitten samaa hahmoa kahteen kertaan samannäköisenä. mulla ei ole minkäänlaista silmää mittasuhteille, joten piirtämisestä pitäisi tehdä harpin ja viivaimen kanssa tähtitiedettä, ja se olisi erittäin ikävystyttävää. lisäksi olen vasenkätinen. pitäkää tunkkinne.

eli siis mielestäni ei voi väittää, etteikö piirtämiseen tarvitsisi jonkinlaista luontaista lahjakkuutta. esim. musiikki, matematiikka, kirjoitus ja kielet sujuvat lähinnä tanssien
« Viimeksi muokattu: 03.09.2007 klo 20:30:26 kirjoittanut pasternakkel »

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #103 : 12.12.2007 klo 17:39:27 »
lainasin maddocksin "näin piirrän sarjakuvia ja pilapiirroksia". taisin olla 11v. 20-vuotiaana osaan edelleenkin piirtää ilmeikkäitä puhuviapäitä (ja aku ankan naaman), mutta en todellakaan käsiä, vartaloita,  feminiinisiä hahmoja (silmäripsien lisääminen auttaa jonkun verran mutta periaatteessa tuloksena on sotanorsuja), erinäisiä esineitä, saati sitten samaa hahmoa kahteen kertaan samannäköisenä. mulla ei ole minkäänlaista silmää mittasuhteille, joten piirtämisestä pitäisi tehdä harpin ja viivaimen kanssa tähtitiedettä, ja se olisi erittäin ikävystyttävää. lisäksi olen vasenkätinen. pitäkää tunkkinne.

eli siis mielestäni ei voi väittää, etteikö piirtämiseen tarvitsisi jonkinlaista luontaista lahjakkuutta. esim. musiikki, matematiikka, kirjoitus ja kielet sujuvat lähinnä tanssien
Itse en osannut kaksi vuotta sitten piirtää mitään muitakuin tikku-ukkoja juoksemassa sivultapäin kuvattuna.  :D
Ja häpeilemättä voin nyt sanoa että osaan piirtää melko hyvin. Siis ikäisekseni. En ole mitenkään mahdottoman hyvän erikoisen mahtava.
Olen vain harjoitellut hiki hatussa päivästä toiseen.
Kirjaston jokainen jonkinmoinen piirrosopas on koluttu läpi ja netistä olen hakenut tietoa. Kvaakhan osoittautui oikeaksi aarreaitaksi mitä piirtämiseen tulee. Olen joutunut myös tarkkailemaan ympäristöä ja tekemään havaintoja.
Joillakin toki lahjakkuutta on, mutta useimmat joutuvat opettelemaan tuhansien epäonnistumisien kautta.

Merrot

• Vieras
« Vastaus #104 : 13.12.2007 klo 00:56:24 »
Minulle lahjakkuus on nimenomaan sitä että aidosti sydämensä pohjasta nauttii siitä mitä tekee. Silloin kun nauttii jonkin asian tekemisestä, sitä tulee tehtyä paljon ja sitä tekee ajatuksella. Ja silloin myös väistämättä kehittyy kyseisellä elämän saralla. Harjoitus tekee mestarin ja mestari harjoittelee aina.

Eri asia on tietenkin sitten se kun kaksi ihmistä jotka molemmat nauttivat harjoittelustaan alkavat vertailla taitojaan ja kilpailla keskenään. Silloin kaiketi määräävään osaan nousee se kuinka mittapuu jolla taitoja vertaillaan valitaan. Taiteessa mielestäni erityisen hienoa on se, että tällaista yhteistä 'paremmuuden mittaa' on vaikea määritellä. 'Huono' piirtäjä voi luoda jotain ainutlaatuisen upeaa. Taidehistoria tuntee lukemattoman monta esimerkkiä tästä.

Monia juuri tämä 'ryhdittömyys' ärsyttää nykytaiteessa. Heitä ärsyttää että kaikki käy. He tahtoisivat tiukat yhteiset raamit joiden avulla asiat voidaan laittaa järjestykseen, jotta voidaan selvittää kuka on paras piirtäjä tai maalari.