Nyt yön myrskyisissä tunnelmissa... lopullinen päätös.
Suunnitelmat uusiks... Osallistun Kemin kisaan yhden rivin perinteisillä liuskastripeillä. Sunnuntaisarjat jäävät sittenkin vielä tauolle. Valitettavasti. Pähkäilin tätä tuossa puolisen tuntia sitten, kun painoin väsyneitä silmiäni vasten kämmeniäni ja tutisevin polvin mietin, onko tässä mitään järkeä... Totesin, että nämä liuskat ovat sittenkin pisimmälle työstettyjä ja vaativat enää vain vähän taustatyötä ja tussauksen. Ja sitten joku vielä ihmettelee, miks mä en koskaan saa mitään valmiiks asti. En kai saa, kun koko ajan vaihtelen sitä, mitä päätän tehdä. Mutteri (äiti siis) onkin aina sanonu mulle, et sä oot kyllä täynnä ideoita ja sulla on hirvittävästi suunnitelmia ja unelmia, mutta olis kiva, jos joskus lähtisit toteuttamaan tosissas edes yhtä niistä...
Tää juttu on kyllä taas lievä pettymys itelleni. Se, että ehdin sittenkin tehdä vain nämä nopeimmasta päästä olevat, mutta ei nyt auta. Aika on rajallinen ja vuodenaikaan nähden hetki ei muutenkaan ole kovin otollinen, kun on tenttiä, muita töitä ja sen semmoista jatkuvasti häiritsemässä kokonaisvaltaista paneutumista.
Hazart muistaakseni jossain vaiheessa kuittaskin, että tuo mun määrä tuntuu hurjalta näin lyhyessä ajassa... ja oikeassa Hazart olitkin. En valitettavasti ole ihmemies enkä mangauisti, joten kymmenien sivujen tekeminen tähän hätään on liikaa minunlaiseltani perfektionistilta. Ja juuri tuosta viimeisenä mainitusta ominaisuudestani johtuen, en yksinkertaisesti halua tehdä väkipakolla tällaista määrää. En olisi kuitenkaan jälkeen tyytyväinen, hyvä jos nytkään. Ja siitä olisi nauru ja hauskuus kaukana... ja sarjakuvien tekeminen ilman naurua ja hauskuutta on teeskentelyä. Siinäkin olit herra pastori oikeassa. Sen tulee olla hauskaa eikä tällaista masokistista pakkopullaa. Keskityn nyt siis vain tähän helpoimpaan ja nopeimpaan työhön ja aloitan vuoden 2005 Kemin töiden vähittäisen työstämisen jo heti tämän rupeaman jälkeen... sillai pikkuhiljaa...

ja sen ku näkis...

Tuli muuten mieleen siitä, kun joku sanoi niitä autoja vihonviimeisiks taustapiirrettäviks, ni tähän mun Kemin strippisarjaan tulee viimeiseks stripiks yhden kuvan laakakuva (eli siis ajattelin sittenkin kokeilla yhtä tällaistakin pilakuvajuttua, vaikka niitä jo ehdin jossakin toisessa säikeessä kritisoidakin ja epäillä, ovatko ne ylipäätään enää sarjakuvia vai pilakuvia...), jossa on iso liikenneonnettomuus ja toistakymmentä autoa vinksin vonksin, puoliksi romuttuneina ja sillai kaaosmaisesti ympäri kuvaa...
Joo, tiedän... Minäkin säälin jo valmiiksi itseäni ja sitä työmäärää... etenkin, kun tämä kilpailustrippi on kohtalaisen realistisesti piirretty, mutta se juttu on mun mielestä kuitenkin kohtalaisen hauska ja se sopii sarjan sisällöllisiin ja taustallisiin puitteisiin. En siis oikein haluaisi sitä jättää poiskaan. Tämä yksi strippi saattaa kyllä olla työmäärältään kolmen neljän stripin veroinen ja se tulee olemaan mun viimeinen suuri haaste tässä 15 stripin sarjassa, mutta mulla on kuitenkin onni matkassa. Nyt on ollu sulasäätä parisen päivää, eikä tuo tiistaina satanu lumikaan oikein tahdo pysyä kasassa, niin ajattelin tästä huomenna mennä piirtelemään Espoon Kilon Poliisiasemalle romuttuneita takavarikko- ja lunastusautoja, kun niillä on siellä yks paikka, jossa näitä on varmaan ainakin sata kappaletta. Muistan nähneeni viimeksi, kun kävin uusimassa syksyllä passini. Malleja siis riittää ja toivottavasti huomenna on riittävän lämmintä piirrellä ulkona...