Paljonko sinulla on jäljellä? Ja voimia tekemiseen 8)
No... mun pisin kunnollinen juttu on vain kuus sivua ja ilman sitä mäkin olen käytännössä tehny vain yhen sivun juttuja. Huomasin kans, että kukaan ei ole pitkään aikaan puhunu Kemin töittensä edistymisestä, väitelly vaan kaikenlaista muuta, mutta hyvä kun joku aina välillä muistuttaa...
Mulla alkaa vihdoin kohmeiset sormet sulamaan sen verran, et kynä pysyy välillä kädessäkin. Kyllä oon vakavissani harkinnut, että tää on kyllä ehdottomasti viimeinen talvikausi, jonka täällä koko pituudessaan enää vietän. Ei näin pitkää talvea tällaset subtrooppiset eliöt kestä ku juuri ja juuri talviruokinnan turvin. Olis näitä sarjakuvia kivempi väsäillä jossain tuolla kravunkääntöpiirin tuntumassa. Pitää vaan alkaa junailemaan asioitaan jo nyt sillai, ettei sitten oo mitään ongelmaa lähteä ens talveks vähäks aikaa pois täältä. Nää on näitä freelancerin erivapauksia, ku ei oo koskaan sidottu mihinkään sen enempää ajallisesti kuin paikallisestikaan ja onneks kaikki ne työt, joissa mun on oltava paikan päällä Suomessa ajoittuu mun parhaimpaan työsesonkiin eli Suomen luonnon kasvukauteen. Aikaan, milloin mulla ei sään puolesta ole muutenkaan vaikeuksia olla Suomessa. Mutta se talvi... Ootte te suomalaiset aika sissejä!
Täs nyt täksi päiväksi valmistui toinen strippi noista aiemmin mainituista "sunnuntaisarja"-pituisista stripeistä ja kolmas on luonnosvaiheessa. Tavallisiin liuskastrippeihin tein kuus kuvakässäri-synopsista ja näistä jaksoin väkertää kolme luonnoksiin asti. Huomenna olis tarkoitus yrittää ennättää tussata tuo tänään valmistunut luonnos ja tehdä noista kuudesta ne jäljellä olevat kolme luonnoksiin asti. Sitten torstaina en ehdi tekemään mitään muuta kuin korkeintaan kehittelemään junassa pari uutta vitsiä tai ideaa. Yksinkertaisesti liikaa muita asioita ja velvollisuuksia... Perjantaina olis tarkoitus ottaa kaikki noi kuus liuskastrippiä ja piirtää ne lopulliselle originaalipaperille ja tussata ne kaikki. Perjantaina on siis vapaapäivä sunnuntaisarjapituisen stripin tekemisestä. Viikonloppuna sitten tehdäänkin vain niitä ja tavoitteena olis saada kolme uutta tehtyä. Teen tällä hetkellä näitä sillai, että sunnuntaisarjapituisia teen kolmen erissä ja samaan aikaan näitä liuskastrippejä kuuden erissä. Yhden tällasen kokonaispaketin tekemiseen menee noin viikko. Nyt voi näyttää siltä, että tulee hillitön kiire sunnuntaisarjojen kanssa, mutta ottakaa huomioon, että tarvittava määrä liuskastrippejä on tämän kaavan mukaan valmiita jo puolentoista viikon kuluttua. Joten loppuaika jää sitten jäljelle jäävien sunnuntaisarjojen tekemiselle, eli loppukirille. Luonnollisesti yritän sitten saada kirittyä ainakin "viis tai kuus sunnuntaisarjaa viikossa" -tahtiin, tuossa loppumetreillä...

Mut kyl tää miestä syö. En varmaan koskaan ole piirtäny näin intensiivisesti näin kauan yhteen putkeen ilman, että väliin juurikaan tulisi lepopäiviä. Hyvää harjoitusta, jos tätä joskus haluaa tehdä työkseen. Kyllä tässä alkaa vähän työn makua jo ollakin... Yritän nyt olla poissa Kvaakista ainakin huomisen, mut saas nähä. On paljon piirrettävää, mutta vähän selkärankaa. Tässä olikin mun ohjelma aika tarkasti sunnuntaille asti. Raportoin seuraavaksi tekemisistäni varmaan sitten sunnuntai-iltana. Miten on mennyt, onko pysynyt aikataulussa, paljonko vielä puuttuu ja mitä seuraavaksi. Torstaina (vapaapäivä) on pakko mennä ostamaan lisää ainakin lyijykyniä ja paperia. Ja kyllä pääsee pari kirosanaa, jos meikäläisen paperi on loppunut Temperasta! Sitten täytyy vakavasti miettiä, mitä seuraavaksi...