Kirjoittaja Aihe: KEMIn kisa 2004 - missä mennään?  (Luettu 64377 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:KEMIn kisa 2004 - missä mennään?
« Vastaus #120 : 20.02.2004 klo 02:03:04 »
Tänään piirsin kaksi sivua sarjakuvaa. Tuli pirun dynaamista jälkeä. Pitäisi vielä tussata ne. Ei muuta raportoivaa Turusta.

Hyvä Tero! Mulla olis oma raportti vielä Turusta tulossa. Hetkellinen ahdistus ja luovuttamisfiilis on käytännössä kadonnut ja ilolla odotan huomista piirtelyä. Tänään kävin ottamassa turpiin bändikilpailuissa, joten sain vain yhden ruudun tehtyä. Huomenna teen neljännen sivun loppuun. Sitten vielä kaksi. Itseasiassa kuudes sivu ei ole edes välttämätön, joten kauhian kiireen alla voin jättää sen kokonaan pois, mutta silloin tarinan loppu on hiukan erilainen... saas kattoo... Hyvät yöt!

Turku vaikenee... vaan ei iäksi!

8)

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #121 : 20.02.2004 klo 11:23:05 »
Raatakaa kurjat.
Itselläni on jo valmis!

Leo

• Jäsen
« Vastaus #122 : 20.02.2004 klo 14:13:35 »
Mulla on 2 ruutua valmiina ;D
Ruutuja yhteensä 16.

amatööri

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #123 : 20.02.2004 klo 16:32:37 »
"aloittelija" luovuttaa..ensimmäinen yritys tehdä kuva ja heti suuria ongelmia sen kanssa.
vietyäni sen paikalliselle kopiojalle tulikin ongelma että elä tee lyijykynällä..jäljestä tulee kaamea koska kone ei oikein ota häivytystä niin tarkasti kuin sen piirrän.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #124 : 20.02.2004 klo 16:37:12 »
"aloittelija" luovuttaa..ensimmäinen yritys tehdä kuva ja heti suuria ongelmia sen kanssa.
vietyäni sen paikalliselle kopiojalle tulikin ongelma että elä tee lyijykynällä..jäljestä tulee kaamea koska kone ei oikein ota häivytystä niin tarkasti kuin sen piirrän.

Jos piirrät vain lyijykynällä (en suosittele) niin sit se pitäisi vahventaa jossain tietsikkaohjelmassa, et se toimis. Parempi on kuitenkin, et tussaat mustalla kynällä ne viivat. Varjot voi tehdä mustalla tai vaikka vetää viivoja sopivasti ristiin. Kokeileppa!

Mulla on kohta neljäs sivu valmis. Yksi pikkukuva vielä siitä... Sit enää kaksi sivua!

EDIT: Neljäs sivu valmis. Kauhia homma siinä olikin. Meni monta iltaa... Sitten seuraava!  8)
« Viimeksi muokattu: 20.02.2004 klo 19:05:25 kirjoittanut Hazart »

Esa

• Jäsen
« Vastaus #125 : 20.02.2004 klo 20:42:07 »
Valmis!!! ;D Ah, ihanaa ja lomakin alkoi tänään!

Tää on muuten mun eka sarjakuva jossa kaikki kaksi sivua on jaettu tasan samankokoisiin ruutuihin 3 x 3.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #126 : 20.02.2004 klo 20:45:05 »
Onnex olkoon Eppu Heppu! Valmiina oikein! Vau! Hyvä!

Mä aloittelen vasta viidennen sivun luonnosta tässä... Mut nyt tekeminen taas maistuu. Varsinkin kun edellisestä sivusta tuli suoraan sanottuna... öh... hiano.

8)

Esa

• Jäsen
« Vastaus #127 : 20.02.2004 klo 20:56:47 »
Onnex olkoon Eppu Heppu! Valmiina oikein! Vau! Hyvä!

Mä aloittelen vasta viidennen sivun luonnosta tässä... Mut nyt tekeminen taas maistuu. Varsinkin kun edellisestä sivusta tuli suoraan sanottuna... öh... hiano.

8)

Kiitos! :D Paljon tsemiä kaikille, jotka tekee vielä!

Leo

• Jäsen
« Vastaus #128 : 20.02.2004 klo 23:05:25 »
Mä oon tehny jo 4 ja ½ ruutua omaani :) Teenpäs vähän vauhdilla.
Olisi kiva nähdä jos jotkut laittaisivat omasta työstään näytteille maistiaisia.
Niin paljon kuin kaikki  on puhunut juonikuvioistaan yms.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #129 : 20.02.2004 klo 23:22:43 »
Olisi kiva nähdä jos jotkut laittaisivat omasta työstään näytteille maistiaisia.
Maiskis!
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #130 : 21.02.2004 klo 00:02:46 »
Tänään tippui sen verran mustetta paperille, että piti aloittaa sivun tussaus uudelleen. Siihenkin tippui mustetta mutta sen verran olin jo ehtinyt saada aikaan, että piti jatkaa siitä. Eteenkin kun kohdan saisi (ja sai) korjattua helposti.

Jonkin verran tuli sivellintä käytettyä efektien luontiin ja ihan ok jälkeä tuli. Yleensä käytän sivellintä vain isojen mustien alueiden tussaamiseen.

No kun olin saanut sivun tussattua ja päätin tulostaa sen, niin huomasin kesken tulostuksen, että minullahan oli printterin päällä minun nettipankin tunnusluku läpyskä. No lopputuloksena sain tunnuslukujen päälle komian sarjakuva koristeen. Numerotkin on juuri ja juuri luettavista niissäkin kohdissa missä on paljon mustaa numeroiden päällä. Numerot kiiltävät sen verran. En tiedä pitäisikö kuitenkin käydä hakemassa uusi lappu tunnuksia.

No tussattu sivu on kuitenkin onnistunut. Neljä sivua jäljellä joista yksi on jo piirretty.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #131 : 21.02.2004 klo 00:33:14 »
Welzu: Näyttää tosi hyvältä! Mä en kyl viitti laittaa mitään ennen kuin olen saanut tussia pintaan... jos sittenkään. Kiusaus on kyllä suuri!

EDIT: Ja kiusaus voitti. Avatar on yksi ruutu! (jos siinä on kiukkuinen ilme vielä...) Toi on lyijykynä sketsi, joka on vedetty tummaksi photarissa.

8) Eipä siitä vielä mitään kuvaa saa... hahahahaa!

Edit2: Nyt on muuten viidennen sivun ensimmäinen ruutu lähes valmis. Homma etenee etanavauhtia! Mä en kyllä ehdi saamaan tätä valmiiksi!!!
« Viimeksi muokattu: 21.02.2004 klo 01:42:17 kirjoittanut Hazart »

amatööri

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #132 : 21.02.2004 klo 09:09:14 »
kun mä en osaa tehä silleen tussilla et saisin sen näyttäväksi..tossa ny malli kuva..tekstistä ei kannata välittää,koska kaikkia ideoita ei parane teillekkään näyttää=))
http://www.kotichat.com/mika/mika

Esa

• Jäsen
« Vastaus #133 : 21.02.2004 klo 09:18:23 »
kun mä en osaa tehä silleen tussilla et saisin sen näyttäväksi..tossa ny malli kuva..tekstistä ei kannata välittää,koska kaikkia ideoita ei parane teillekkään näyttää=))
http://www.kotichat.com/mika/mika

Toihan on hieno! Ja eikös siinä ole ääriviivat tussilla laitettu!? Älä vaan Amatööri luovuta kisasta, vaan tussaat ne sivut!

amatööri

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #134 : 21.02.2004 klo 09:27:36 »
ongelma onkin siinä,että kopiokone ei tulosta tuota kuvaa kunnolla..koska tota lyijykynällä tehtyä häivytystä on niin paljon niin kuva muuttuu aivan oudon näköiseksi,sieltä katoaa puolet väristä ja sijalle tulee tummia viivoja aivan kuin sitä ei olisi osattu kunnolla värittää,tuossakin skannerin jättämässä kuvassa on jo lieviä piirteitä siitä...ja joo tuossa kuvassa vedin ääriviivat kuulakärkikynällä tummaksi,mutta jos isken kokonaan värityksen tummaksi niin kuvahan muuttuu tyystin erillaiseksi...joten voipi olla että ainut vaihtoehtoinen mahdollisuus olisi vain väritetyt kuvat.