Hoi! Ajattelin, että tähän threadiin voisi laittaa vähän infoa oman kisapiissinsä etenemisestä. Ainakin meille, jotka otamme osaa tämän vuotiseen sarjiskisaan, tämä olisi mahdollisesti hauskaa.
Missäs itse olet menossa? Saa sitten päivittää tietoja vaikka päivittäin, jos haluaa ja purkaa turhautumistaan myös (lähinnä Axuz
)!
No niin... arvasinhan minä! Voi kissa sun kanssa Hazart! Terokin sen jo sanoi, mutta sanonpä vielä itsekin: Tähänhän tää piirtämisaika sitten menee, ku pitää vielä tällasiin vastailla. Tää on varmin tapa myöhästyä osallistumisensa kanssa..

No ei vaa... tää on pirun hyvä uus säie. Ja sitä paitsi, kenellekään ei voi suositella 20 tuntia päivässä piirtämistä vaikka kuinka kiire olis. Ei kukaan jaksa opiskellakaan päivätolkulla ilman relaavia taukoja. Taukoja pitää olla... ja ne voi sitten käyttää tällaseen jutusteluun. Ja mun mielestä on hyvä idea, että tänne saa vuodattaa, ku kaikki menee päin peetä. Mun on myös myönnettävä, et tää Kvaakki on antanu mulle hurjasti uutta uskoa ja voimaa. En oo varmaan koskaan aiemmin ollu näin paljon hengessä ja hetkessä mukana kuin nyt viimeiset muutamat kuukaudet. Tätä sarjakuvamaailmaa tuntuu nyt elävän vähän joka solullaan. Näen jo uniakin siitä! Joskus en taas saa unta, kun kehittelen mielessäni uusia ruutujakoja, sommitteluja ja vitsejä...
Ajattelin muuten tuossa hetki sitten, et kaikki osallistuneet Kvaakkailijat vois jossain tuossa kesäkuussa laittaa ne kilpailutyönsä tänne Kvaakkiin, jos vaikka Juhakin nyt sais siihen mennessä tehtyä niille sopivan paikan. Aikasemmin ei kannata laittaa, koska tuomariston ei kuulu tietää, keiden töitä ne on. Siksi niihin laitetaan nimimerkit, joskin minäkin varmaan aion käyttää tuota "Axuz" -nimimerkkiä, joka nyt on muutenkin ollu kaikissa töissäni vuodesta nuija ja heittokeihäs...
Mun kilpailutöistäni: En mitenkään ehdi osallistua novelliosuuteen, joten Teillä kaikilla on siinä sarjassa yksi kilpailija vähemmän. Ja novellisarjakuvat on mun vahvuus... Byhyy... No, tehty mikä tehty... Joskus on valittava ja juuri nyt olen viime aikoina panostanut strippisarjakuviin ja kehitellyt ja opetellut tekemään niitä. Yritän nyt siis kovasti osallistua siihen strippiosuuteen kahdella työllä, joista toinen on normaali yhden liuskan arkistrippi ja toinen (jos ehdin) sunnuntaistrippiä muistuttava kokonaisuus. Harmi vain, että niitäkin pitää olla 15 kpl, joskin ymmärrän sen täysin että pitää olla...
Omaksi harmikseni en siis ehdi osallistua novelliosuuteen, mutta koska olen täydessä vedossa juuri nyt ja uhkuan voimaa kuin kymmenmiljoonainen vaeltajamuurahaisparvi Amazonaksen kinttupolulla... aion näyttää todelliset kynteni vuonna 2005! Silloin vapiskaa maailma! Aion tehdä alusta alkaen koko vuoden töitä sekä novelli-, että strippisarjaan ja niitä tulee paljon. Pistäkää jumantsukka sitten kampoihin oikein kunnolla, jotta voin olla ylpeä, mikäli menestystä vielä joskus tulee.

Koko tämän vuoden voitais ihan hyvin pitää tätä säiettä avoinna vain muutettuna se 2005 kisaa varten. Yritetään saada homma järjestelmälliseksi ja laadukkaammaksi ja huolehditaan siitä, ettei yksikään ulkomainen enää siellä palkintopallille pääse. Suomesta on viimeistään 2005 noustava niin ennennäkemätön laadun, osallistumisaktiivisuuden ja innostuksen kipinä, ettei ole aiemmin nähty. Luvatkaamme se Suomen sarjakuvakulttuurille. Vuonna 2005 kisaa tullaan sitten pommittamaan sellaisilla töillä, että oksat pois. Niin hurjasti, että ulkomaiset mediatkin ihmettelee. Eikö niin? Suomi nousuun!
Kaikille osallistujille voimaa lähettäen,
Axuz the herpetoman...

PS. Kuten moni on varmaan jo jossain välissä arvannutkin, vereni tulee osittain Suomen ulkopuolelta. Kaiffat jaksaakin siksi aina ihmetellä tuota mun mieletöntä Suomi nousuun-patriotismia. Ei siis mitään tekemistä armeijainstituution kanssa, mutta rakkaus molempiin kotimaihini ylittää monen skininkin mittasuhteet. Esim... puoliksi ulkomaalainen puolustelemassa kovaan ääneen suomalaisten oikeuksia, suomalaisia työntekijöitä tai suomalaista kulttuuria. Voitteko kuvitella? Sitäkin on tehty...

Äsh... taas tästä tuli pitkä. Menen nyt taas piirtelemään...