pissilasseilla ja liisoilla on joo persoonallisuus,sellainen pelkistetty persoonallisuus jota vain sanotaan persoonallisuudeksi kun se on sana joka kuvaa ihmistä tässä yhteiskunnassa. vaan onko se oikeasti oma persoonallisuus. minusta se näyttää että se on vaan massapersoonallisuutta. mitä eroja näet pissisten ajatuksissa? minusta kovin monella on melkeinmpä samanlainen persoonallisuus,onko se sitten enää omaa.
Kröhm. En tahdo hankkia vihamiehiä tai mitään tällä viestillä mutta minusta pissis-tapauksessa kyse ei ole siitä etteikö omaa persoonallisuutta puutu vaan siitä että sitä ei haluta/uskalleta näyttää koska on paljon trendikkäämpää omata ne samat mielipiteet kuin niillä tosi muodikkailla tyypeillä vierusluokalla. Et voi tietää mitä "pissisten" aivoissa syvällä tapahtuu, tottakai heillä on omia ajatuksia mutta noh, he ovat valinneet sen tien että eivät juuri tuo niitä julki tai antavat muoti--ilmiöiden niitä muokata.
Ja mitä vielä sanoit siitä, että jotkut haluavat erottautua massakulttuurista ja heillä on enemmän persoonaa, niin oikein nämä super-erottautujat ovat ns. ernuja ja nykyään melkein yhtä paha "vitsaus" kuin pissikset. Ja tämä ihmisten luokitteleminen on hölmön puuhaa joten lopetan.
Ja mitä tästä muoti-ilmiöstä on sanottavaa, nniin tämä tuntuu olevan kauhean kova puheenaihe nykyään, olen nähnyt samanlaisia topicceja ennenkin.<_< Myönnän itsekin että olen alkanut pitämään mangasta tosissaan[siis ala-asteella jo tuli luettua sellaisia mangoja mitä sai kirjastosta lainattua ja netistäkin löytyi sellaisia hienoja piirrettyjä kuvia,mutten niiden yhteistä nimittäjää tuntenut] vasta tässä joku vähän yli puoli vuotta sitten, mutta ei se oikein muoti-ilmiöstä johtunut, vaan siitä että sain tietokoneen ekaa kertaa elämässäni vasta viime vuoden heinäkuussa ja mangasta aloin kuulla kun kaverini niistä puhuivat. [Note:nämä kaverit olivat sellaisia mitä luokittelevat ihmiset määrittävät "truufaneiksi".] Joten, olenko nyt vain sellainen persoonaton teinipissis koska aloin pitämään mangasta vähän huonoon aikaan? xP
Tiedostan itsekin että tällaisia ns. muodinperässäjuoksijoita on mutta on hankala vetää raja sihen kuka sitten on truufanittaja ja kuka wannabe. Itse en ainakaan lue sen takia että se on muotia vaan sen takia että se on kivaa, ja lisäksi, manga on sarjakuvaa ja minä pidän sarjakuvista. Doh.
Sitäpaitsi niiden jotka tästä muoti-ilmiöstä valittavat, tulisi muistaa se että mangan kotomaassa Japanissa manga on luonnollisesti "muotia" ;P Mutta eivätpä japanilaiset asiasta tunnu kovastikaan kärsivän.Joten eihän meidänkään tarvitse.
Ja kuten vissiin täällä sanottiinkin, niin tuohan tämä muodikkuus asian pinnalle ja ehkä lisää ihan todellisia faneja. Ja mangan saatavuuskin parantuu ja saa ympärilleen lisää ihmisiä joiden kanssa keskustella asiasta. Myönnän että tunnen tietynlaista katkeruutta koska kaikki tykkää mangasta ja se ei ole niin ah,ainutlaatuista ja ei tee minusta jotenkin erikoista ihmistä mutta en keksi sille hyviä perusteluita niin..ei voi mitään. Ja tottapuhuen, aloin lukemaan yhtä sarjaa joka ei vielä kovin tunnettu ole ja ajattelen että whoa, vähänkö olen omaperäinen mutta senjälkeen iski toinen tunne: ei ole ketään kenen kanssa puhua. Tai no, kovin montaa. Joten, hyvä vaan että saa lisää fanikuntaa kunhan kanssa sitten vain fanittavat oikeasti. En meinaa truufanittamisella sitä kuinka kauan olet fanittanut vaan sillä mitä tunnet sisimmässäsi. [syvällistä,ne?:p] Ei oikein voi sanoa kellekään joka rakastaa jotain hahmoa täydestä sielustaan että "joo,sori mut et ole truufani, et ole fanittanut tätä jo vuodesta 1983 saakka, vaikka mitä väliä sillä on että et ollut silloin edes syntynyt."
Jösses, kirjoitin ihan liian pitkän ja paasaavan viestin, toivottavasti joku löytää tuolta niitä punaisia lankoja^^' Vaikka tuskin löytää, olenhan sentään vain 16-vuotias teinipissis ;p *ironiaa äänessä havaittavissa*
JA MINUA SE RASSAA ETTÄ MANGA JA ANIME ON MUOTIA! . en silti näe kovinkaan paljon yhteistä aku-ankassa ja mangassa,jos nyt ei lasketa jotain dragon ball,sun muuta alkukantaista hömppää mangaa. antteksi jos tuo jotakin loukkaa. itse en vain pidä tuosta.
..ja btw, on naurettavaa vertailla Aku Ankkaa ja mangaa keskenään, nehän jo tulevat eri kulttuureista ja on kuule se dragonballkin aika kaukana ankkasarjiksista, ja hömpempiäkin mangoja on olemassa, tuo viestisi vaan tuntuu viittaavan siihen että et itse kauhean useita mangoja lue ja silti paasaat kauheasti. Pelkästään jo kun shounen jump-lehden avasin niin siellä vilahti paljon dragon ballia "ankempia" sarjiksia. mutta tämä on vain minun mielipiteeni, elkää seivästäkö. .____.;;