Kirjoittaja Aihe: Anime ja manga, tämän päivän muoti-ilmiöt...  (Luettu 57187 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tatu Junni

• Jäsen
Re: anime ja manga, tämän päivän muoti-ilmiö...
« Vastaus #75 : 29.03.2005 klo 02:10:27 »
Sankarini Ben Matlockin sanoin "I rest my case".

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
  • Smells like baked Alaska.
« Vastaus #76 : 29.03.2005 klo 02:59:29 »

Lainaus
pissilasseilla ja liisoilla on joo persoonallisuus,sellainen pelkistetty persoonallisuus jota vain sanotaan persoonallisuudeksi kun se on sana joka kuvaa ihmistä tässä yhteiskunnassa. vaan onko se oikeasti oma persoonallisuus. minusta se näyttää että se on vaan massapersoonallisuutta. mitä eroja näet pissisten ajatuksissa? minusta kovin monella on melkeinmpä samanlainen persoonallisuus,onko se sitten enää omaa.

Kröhm. En tahdo hankkia vihamiehiä tai mitään tällä viestillä mutta minusta pissis-tapauksessa kyse ei ole siitä etteikö omaa persoonallisuutta puutu vaan siitä että sitä ei haluta/uskalleta näyttää koska on paljon trendikkäämpää omata ne samat mielipiteet kuin niillä tosi muodikkailla tyypeillä vierusluokalla. Et voi tietää mitä "pissisten" aivoissa syvällä tapahtuu, tottakai heillä on omia ajatuksia mutta noh, he ovat valinneet sen tien että eivät juuri tuo niitä julki tai antavat muoti--ilmiöiden niitä muokata.

Ja mitä vielä sanoit siitä, että jotkut haluavat erottautua massakulttuurista ja heillä on enemmän persoonaa, niin oikein nämä super-erottautujat ovat ns. ernuja ja nykyään melkein yhtä paha "vitsaus" kuin pissikset. Ja tämä ihmisten luokitteleminen on hölmön puuhaa joten lopetan.

Ja mitä tästä muoti-ilmiöstä on sanottavaa, nniin tämä tuntuu olevan kauhean kova puheenaihe nykyään, olen nähnyt samanlaisia topicceja ennenkin.<_< Myönnän itsekin että olen alkanut pitämään mangasta tosissaan[siis ala-asteella jo tuli luettua sellaisia mangoja mitä sai kirjastosta lainattua ja netistäkin löytyi sellaisia hienoja piirrettyjä kuvia,mutten niiden yhteistä nimittäjää tuntenut] vasta tässä joku vähän yli puoli vuotta sitten, mutta ei se oikein muoti-ilmiöstä johtunut, vaan siitä että sain tietokoneen ekaa kertaa elämässäni vasta viime vuoden heinäkuussa ja mangasta aloin kuulla kun kaverini niistä puhuivat. [Note:nämä kaverit olivat sellaisia mitä luokittelevat ihmiset määrittävät "truufaneiksi".] Joten, olenko nyt vain sellainen persoonaton teinipissis koska aloin pitämään mangasta vähän huonoon aikaan? xP
Tiedostan itsekin että tällaisia ns. muodinperässäjuoksijoita on mutta on hankala vetää raja sihen kuka sitten on truufanittaja ja kuka wannabe. Itse en ainakaan lue sen takia että se on muotia vaan sen takia että se on kivaa, ja lisäksi, manga on sarjakuvaa ja minä pidän sarjakuvista. Doh.

Sitäpaitsi niiden jotka tästä muoti-ilmiöstä valittavat, tulisi muistaa se että mangan kotomaassa Japanissa manga on luonnollisesti "muotia" ;P Mutta eivätpä japanilaiset asiasta tunnu kovastikaan kärsivän.Joten eihän meidänkään tarvitse.

Ja kuten vissiin täällä sanottiinkin, niin tuohan tämä muodikkuus asian pinnalle ja ehkä lisää ihan todellisia faneja. Ja mangan saatavuuskin parantuu ja saa ympärilleen lisää ihmisiä joiden kanssa keskustella asiasta. Myönnän että tunnen tietynlaista katkeruutta koska kaikki tykkää mangasta ja se ei ole niin ah,ainutlaatuista ja ei tee minusta jotenkin erikoista ihmistä mutta en keksi sille hyviä perusteluita niin..ei voi mitään. Ja tottapuhuen, aloin lukemaan yhtä sarjaa joka ei vielä kovin tunnettu ole ja ajattelen että whoa, vähänkö olen omaperäinen mutta senjälkeen iski toinen tunne: ei ole ketään kenen kanssa puhua. Tai no, kovin montaa. Joten, hyvä vaan että saa lisää fanikuntaa kunhan kanssa sitten vain fanittavat oikeasti. En meinaa truufanittamisella sitä kuinka kauan olet fanittanut vaan sillä mitä tunnet sisimmässäsi. [syvällistä,ne?:p] Ei oikein voi sanoa kellekään joka rakastaa jotain hahmoa täydestä sielustaan että "joo,sori mut et ole truufani, et ole fanittanut tätä jo vuodesta 1983 saakka, vaikka mitä väliä sillä on että et ollut silloin edes syntynyt."

Jösses, kirjoitin ihan liian pitkän ja paasaavan viestin, toivottavasti joku löytää tuolta niitä punaisia lankoja^^'  Vaikka tuskin löytää, olenhan sentään vain 16-vuotias teinipissis ;p *ironiaa äänessä havaittavissa*

Lainaus
  JA MINUA SE RASSAA ETTÄ MANGA JA ANIME ON MUOTIA! . en silti näe kovinkaan paljon yhteistä aku-ankassa ja mangassa,jos nyt ei lasketa jotain dragon ball,sun muuta alkukantaista hömppää mangaa. antteksi jos tuo jotakin loukkaa. itse en vain pidä tuosta.
..ja btw, on naurettavaa vertailla Aku Ankkaa ja mangaa keskenään, nehän jo tulevat eri kulttuureista ja on kuule se dragonballkin aika kaukana ankkasarjiksista, ja  hömpempiäkin mangoja on olemassa, tuo viestisi vaan tuntuu viittaavan siihen että et itse kauhean useita mangoja lue ja silti paasaat kauheasti. Pelkästään jo kun shounen jump-lehden avasin niin siellä vilahti paljon dragon ballia "ankempia" sarjiksia. mutta tämä on vain minun mielipiteeni, elkää seivästäkö. .____.;;
« Viimeksi muokattu: 29.03.2005 klo 03:05:33 kirjoittanut Arska »
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

Lurker

• Vieras
« Vastaus #77 : 29.03.2005 klo 11:47:02 »
<snip>
..ja btw, on naurettavaa vertailla Aku Ankkaa ja mangaa keskenään, nehän jo tulevat eri kulttuureista ja on kuule se dragonballkin aika kaukana ankkasarjiksista, ja  hömpempiäkin mangoja on olemassa, tuo viestisi vaan tuntuu viittaavan siihen että et itse kauhean useita mangoja lue ja silti paasaat kauheasti. Pelkästään jo kun shounen jump-lehden avasin niin siellä vilahti paljon dragon ballia "ankempia" sarjiksia. mutta tämä on vain minun mielipiteeni, elkää seivästäkö. .____.;;

Disneyn vaikutus mangaan ja animeen on ollut melkoinen.
Ja Aku Ankassa on ollut joskus liite Japanissa mangaksi piirretyistä ankoista?

Manga-Ankka: http://www.perunamaa.net/sarjakuvat/erikois/akuankkaliitteet/200129a.jpg
Akkari-liitteet: http://www.perunamaa.net/sarjakuvat/erikois/akuankkaliitteet/akuankkaliitteet.php

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
« Vastaus #78 : 29.03.2005 klo 14:14:44 »
Njuu, olen tietoinen tuosta liitteestä, luin sen joskus männävuonna, mutta siis tarkoitukseni ei ollut sanoa että mangassa ja akkareissa ei olisi mitään samaa, varmasti aina jostain tulee vaikutteita jne. mutta esmes tarinankerronta mangassa on aivan erilaista kuin akkarissa, ja myös tarinoiden pituus jne. Niistä eroista mie lähinnä puhuin^^'  [ja saatan hyvinkin käyttää väärää sanaa mutta tarinankerronnalla meinaan nyt sitä että mangassa käytetään tilan ja toiminnan kuvaamiseen huomattavasti enemmän ruutuja kuin akkarissa ja silleen.]

Lurker

• Vieras
« Vastaus #79 : 29.03.2005 klo 14:20:21 »
<snip...>mangassa käytetään tilan ja toiminnan kuvaamiseen huomattavasti enemmän ruutuja kuin akkarissa ja silleen.]

Aku Ankan taskukirjassa lienee julkaistu yli satasivuisiakin juttuja.

Yleisesti ottaen olet silti toki oikeassa. Monet mangat ovat pi-i-i-tkiä. Ehkä jopa veny-y-y-tettyjä. Suomeksi julkaistavasta mangasta pidän oikeastaan vain Conanista juuri siksi, että siinä on muutaman episodin mittaisia tiiviitä murhamysteerejä. Toki siinäkin on se taustajuoni, joka ei lopu koskaan.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #80 : 29.03.2005 klo 15:51:27 »
JA MINUA SE RASSAA ETTÄ MANGA JA ANIME ON MUOTIA! . en silti näe kovinkaan paljon yhteistä aku-ankassa ja mangassa,jos nyt ei lasketa jotain dragon ball,sun muuta alkukantaista hömppää mangaa. antteksi jos tuo jotakin loukkaa. itse en vain pidä tuosta.

Harry Potterkin on "muotia". Varmaan sen takia pitäisi lopettaa kirjojen lukeminen kokonaan...? ..tai ehkäpä lukutaidon ja painotuotteiden yleistyminen muinoin ärsytti oppineita, joiden yksinoikeus kirjat alunperin olivat...? :P Okei, hieman asian vierestä, ehkä. Mutta manga ja anime ovat aina olleet pääasiassa valtakulttuuria, ehkäpä kyse onkin siitä, ettei se saisi olla sitä Suomessa...?

Mutta, Maru, älä toki nyt suutu. Tietenkin kaikkia rassaa välillä se, että jostain tulee massamuotia, josta "kuuluu pitää". Että pitää esim. olla yksilöllinen, koska se on muotia. (Tuosta ei pääse yli! :D) Mutta en tajua, miksi mangan pitäisi olla Suomessa vain pienten piirien saatavilla, ei se sitä ole USAssa tai Japanissakaan! Se, että joku "pissis" lukee jotain "huonoa" mangaa eikä "ymmärrä siitä mitään" ei toki estä sinua lukemasta jotain parempaa ja olemasta "elitisti" tai "asiantuntija" tai mitä sitten ikinä haluatkin. ??? Varmaan Japanissa elo olisi hankalaa, siellä kun kaikki lukevat mangaa jota saa ostaa isoina (kertakäyttö)lehtinä - jotka ovat käytännössä "vain" ns. käyttösarjakuvaa. Vähän niinkuin Aku Ankka täällä. Moni manga, myös englanniksi julkaistu, ei ole suinkaan siitä syvällisimmästä päästä.

Mitä Aku Ankan ja mangan yhtäläisyyksiin tai niiden olemattomuuteen tulee, sarjakuvailmaisuja ja -tyylejä sekä ruutujakoja saa toki kai olla olemassa enemmän kuin yksi. Itse pidän enemmän japanissa käytetystä ruutujaosta eikä moni älytön kohkausmanga enää iske, mutta eipä elämän tarvitse mennä pilalle siitä, vaikka puoli Suomea lukisi Dragon Ballia. Itse en sarjasta niin kauheasti välitä, mutta eipä sekään häiritse jos sitä Suomessa julkaistaan tai joku muu sitä lukee ja siitä pitää. Ei häiritse sekään, jos joku lukee Nausicaäta ymmärtämättä siitä "mitään".

Älä suutu. En halua ärsyttää ketään. Tässä on ollut hieman... hmm... hyökkääviä kommentteja... :-\

Lurker:
Lainaus
Disneyn vaikutus mangaan ja animeen on ollut melkoinen.
Ja Aku Ankassa on ollut joskus liite Japanissa mangaksi piirretyistä ankoista?

Aivan. Moni unohtaa tyystin, kuinka paljon japanin manga-pioneerit kopioivat hyvinkin suoraan länsimaisia sarjakuvia, varsinkin Disneytä. Tämä unohdetaan usein siitäkin huolimatta, että asia aina välillä mainitaan siellä sun täällä. Kun katsoo vanhoja mangoja näkee yhtäläisyydet saman ajan länsimaiseen tyyliin hyvin selvästi. Vaikutteet tulevat aina jostain.

Minäkin luin sen manga-tyyliin rytmitetyn Aku Ankka-liitteen. Jäi siitä kyllä vähän sellainen olo, että sen oli tehnyt joku, jolle oli kerrottu miten mangan ruutujako yleensä menee, mutta joka ei sitä kuitenkaan täysin ymmärtänyt...? Pitäisi vilkaista uudestaan jos saan kaivettua sen esiin jostain.

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
« Vastaus #81 : 29.03.2005 klo 16:18:18 »
Minäkin luin sen manga-tyyliin rytmitetyn Aku Ankka-liitteen. Jäi siitä kyllä vähän sellainen olo, että sen oli tehnyt joku, jolle oli kerrottu miten mangan ruutujako yleensä menee, mutta joka ei sitä kuitenkaan täysin ymmärtänyt...? Pitäisi vilkaista uudestaan jos saan kaivettua sen esiin jostain.

Minulla ei nyt sitä tässä käden ulottuvilla ole mutta vähän juu tuollaisen vaikutelman siitä sai. Sehän muistaakseni alkoi sillä tavalla että näytetään tyyliin isoa maisemakuvaa, zoomataan puunlehteen ilmassa, siirrytään puistokuvaan, zoomataan penkkiin ja siinä välissä näytetään jotain ruutua missä ilmaistaan säätila jne. Eli vähän sellainen..kliseinen mangantekotyyli. Mutta toisaalta, kliseisestähän saa aika hyvin sen peruskäsityksen siitä miltä manga näyttää ruutujaollisesti noin niinkuin raakaversiollisesti.

maru

• Jäsen
« Vastaus #82 : 29.03.2005 klo 19:27:38 »
Harry Potterkin on "muotia". Varmaan sen takia pitäisi lopettaa kirjojen lukeminen kokonaan...? ..tai ehkäpä lukutaidon ja painotuotteiden yleistyminen muinoin ärsytti oppineita, joiden yksinoikeus kirjat alunperin olivat...? :P Okei, hieman asian vierestä, ehkä. Mutta manga ja anime ovat aina olleet pääasiassa valtakulttuuria, ehkäpä kyse onkin siitä, ettei se saisi olla sitä Suomessa...?

Mutta, Maru, älä toki nyt suutu. Tietenkin kaikkia rassaa välillä se, että jostain tulee massamuotia, josta "kuuluu pitää". Että pitää esim. olla yksilöllinen, koska se on muotia. (Tuosta ei pääse yli! :D) Mutta en tajua, miksi mangan pitäisi olla Suomessa vain pienten piirien saatavilla, ei se sitä ole USAssa tai Japanissakaan! Se, että joku "pissis" lukee jotain "huonoa" mangaa eikä "ymmärrä siitä mitään" ei toki estä sinua lukemasta jotain parempaa ja olemasta "elitisti" tai "asiantuntija" tai mitä sitten ikinä haluatkin. ??? Varmaan Japanissa elo olisi hankalaa, siellä kun kaikki lukevat mangaa jota saa ostaa isoina (kertakäyttö)lehtinä - jotka ovat käytännössä "vain" ns. käyttösarjakuvaa. Vähän niinkuin Aku Ankka täällä. Moni manga, myös englanniksi julkaistu, ei ole suinkaan siitä syvällisimmästä päästä.

Mitä Aku Ankan ja mangan yhtäläisyyksiin tai niiden olemattomuuteen tulee, sarjakuvailmaisuja ja -tyylejä sekä ruutujakoja saa toki kai olla olemassa enemmän kuin yksi. Itse pidän enemmän japanissa käytetystä ruutujaosta eikä moni älytön kohkausmanga enää iske, mutta eipä elämän tarvitse mennä pilalle siitä, vaikka puoli Suomea lukisi Dragon Ballia. Itse en sarjasta niin kauheasti välitä, mutta eipä sekään häiritse jos sitä Suomessa julkaistaan tai joku muu sitä lukee ja siitä pitää. Ei häiritse sekään, jos joku lukee Nausicaäta ymmärtämättä siitä "mitään".

Älä suutu. En halua ärsyttää ketään. Tässä on ollut hieman... hmm... hyökkääviä kommentteja... :-\

Lurker:
Aivan. Moni unohtaa tyystin, kuinka paljon japanin manga-pioneerit kopioivat hyvinkin suoraan länsimaisia sarjakuvia, varsinkin Disneytä. Tämä unohdetaan usein siitäkin huolimatta, että asia aina välillä mainitaan siellä sun täällä. Kun katsoo vanhoja mangoja näkee yhtäläisyydet saman ajan länsimaiseen tyyliin hyvin selvästi. Vaikutteet tulevat aina jostain.

ensiksikin,pitääkö meidän olla samanlainen kuin joku usa,tai japani..kovin moni teistä hokee että onhan se siellä japanissa muotia,miksi se pitäisi olla siis muotia täällä? siksikö että japanissakin on? en kutsu itseäni eliitiksi enkä asiantuntiaksi,koska tuskin minä sellainen olen. tosiaan alkaahän tuo usan matkiminen jo näkyä näköjään tälläisessäkin asiassa.suomi on menossa todella hyvään suuntaan juu.
kaikkea voi epäillä!

maru

• Jäsen
« Vastaus #83 : 29.03.2005 klo 19:32:50 »

Kröhm. En tahdo hankkia vihamiehiä tai mitään tällä viestillä mutta minusta pissis-tapauksessa kyse ei ole siitä etteikö omaa persoonallisuutta puutu vaan siitä että sitä ei haluta/uskalleta näyttää koska on paljon trendikkäämpää omata ne samat mielipiteet kuin niillä tosi muodikkailla tyypeillä vierusluokalla. Et voi tietää mitä "pissisten" aivoissa syvällä tapahtuu, tottakai heillä on omia ajatuksia mutta noh, he ovat valinneet sen tien että eivät juuri tuo niitä julki tai antavat muoti--ilmiöiden niitä muokata.

Ja mitä vielä sanoit siitä, että jotkut haluavat erottautua massakulttuurista ja heillä on enemmän persoonaa, niin oikein nämä super-erottautujat ovat ns. ernuja ja nykyään melkein yhtä paha "vitsaus" kuin pissikset. Ja tämä ihmisten luokitteleminen on hölmön puuhaa joten lopetan.

Ja mitä tästä muoti-ilmiöstä on sanottavaa, nniin tämä tuntuu olevan kauhean kova puheenaihe nykyään, olen nähnyt samanlaisia topicceja ennenkin.<_< Myönnän itsekin että olen alkanut pitämään mangasta tosissaan[siis ala-asteella jo tuli luettua sellaisia mangoja mitä sai kirjastosta lainattua ja netistäkin löytyi sellaisia hienoja piirrettyjä kuvia,mutten niiden yhteistä nimittäjää tuntenut] vasta tässä joku vähän yli puoli vuotta sitten, mutta ei se oikein muoti-ilmiöstä johtunut, vaan siitä että sain tietokoneen ekaa kertaa elämässäni vasta viime vuoden heinäkuussa ja mangasta aloin kuulla kun kaverini niistä puhuivat. [Note:nämä kaverit olivat sellaisia mitä luokittelevat ihmiset määrittävät "truufaneiksi".] Joten, olenko nyt vain sellainen persoonaton teinipissis koska aloin pitämään mangasta vähän huonoon aikaan? xP
Tiedostan itsekin että tällaisia ns. muodinperässäjuoksijoita on mutta on hankala vetää raja sihen kuka sitten on truufanittaja ja kuka wannabe. Itse en ainakaan lue sen takia että se on muotia vaan sen takia että se on kivaa, ja lisäksi, manga on sarjakuvaa ja minä pidän sarjakuvista. Doh.

Sitäpaitsi niiden jotka tästä muoti-ilmiöstä valittavat, tulisi muistaa se että mangan kotomaassa Japanissa manga on luonnollisesti "muotia" ;P Mutta eivätpä japanilaiset asiasta tunnu kovastikaan kärsivän.Joten eihän meidänkään tarvitse.

Ja kuten vissiin täällä sanottiinkin, niin tuohan tämä muodikkuus asian pinnalle ja ehkä lisää ihan todellisia faneja. Ja mangan saatavuuskin parantuu ja saa ympärilleen lisää ihmisiä joiden kanssa keskustella asiasta. Myönnän että tunnen tietynlaista katkeruutta koska kaikki tykkää mangasta ja se ei ole niin ah,ainutlaatuista ja ei tee minusta jotenkin erikoista ihmistä mutta en keksi sille hyviä perusteluita niin..ei voi mitään. Ja tottapuhuen, aloin lukemaan yhtä sarjaa joka ei vielä kovin tunnettu ole ja ajattelen että whoa, vähänkö olen omaperäinen mutta senjälkeen iski toinen tunne: ei ole ketään kenen kanssa puhua. Tai no, kovin montaa. Joten, hyvä vaan että saa lisää fanikuntaa kunhan kanssa sitten vain fanittavat oikeasti. En meinaa truufanittamisella sitä kuinka kauan olet fanittanut vaan sillä mitä tunnet sisimmässäsi. [syvällistä,ne?:p] Ei oikein voi sanoa kellekään joka rakastaa jotain hahmoa täydestä sielustaan että "joo,sori mut et ole truufani, et ole fanittanut tätä jo vuodesta 1983 saakka, vaikka mitä väliä sillä on että et ollut silloin edes syntynyt."

Jösses, kirjoitin ihan liian pitkän ja paasaavan viestin, toivottavasti joku löytää tuolta niitä punaisia lankoja^^'  Vaikka tuskin löytää, olenhan sentään vain 16-vuotias teinipissis ;p *ironiaa äänessä havaittavissa*

heh,tosiaan,ironiaa. et ehkä sanoisi noista mitään jos et olisi pissis. no mutta.  ja sekö tekee ihmisestä oikein kaikkitietävän mangan ja animen suhteen jos on lukenut suunnilleen kaikki maailmassa olleet mangat. tiesitkö,että asioista voi tietää paljonkin vaikka ei olisi niin paljon kokenut ja lukenut( kokemusta on,ja todistettua sellaista) ja sama sinulle,jos se on japanissa tai usassa muotia,pitääkö sen olla suomessa? huomaan selkäesti matkimisen hajua,...ja massaankuulumista...
kaikkea voi epäillä!

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
« Vastaus #84 : 29.03.2005 klo 19:42:26 »
No kyllä silloin aika tietävä on jos on kaikki mangat maailmassa lukenut 8D
Sitäpaitsi, näytä minulle viestistäni kohta jossa sanatarkkaan sanon että mangojen lukeminen tekee ihmisestä kaikkitietävän. ö_'Ö
Ja missä huomaat matkimista? Minä en käsittääkseni tässä ole ketään matkinut ja jos puhuit yleisesti niin yleensä muoti-ilmiöissä on matkimisesta kyse.

Ja nyt ihan personaltasolla  ihmettelen sitä että sinä olet 19 vuotta, yli 3 vuotta minua vanhempi ja silti kuulostat ihan joltain muulta,ainakin minun korviini.
Ja et osaa editoida viestiä,kun tuplapostaamista ei hyvällä katsota.
Mutta hei,en tahdo riidellä :p

maru

• Jäsen
« Vastaus #85 : 29.03.2005 klo 21:22:15 »
No kyllä silloin aika tietävä on jos on kaikki mangat maailmassa lukenut 8D
Sitäpaitsi, näytä minulle viestistäni kohta jossa sanatarkkaan sanon että mangojen lukeminen tekee ihmisestä kaikkitietävän. ö_'Ö
Ja missä huomaat matkimista? Minä en käsittääkseni tässä ole ketään matkinut ja jos puhuit yleisesti niin yleensä muoti-ilmiöissä on matkimisesta kyse.

Ja nyt ihan personaltasolla  ihmettelen sitä että sinä olet 19 vuotta, yli 3 vuotta minua vanhempi ja silti kuulostat ihan joltain muulta,ainakin minun korviini.
Ja et osaa editoida viestiä,kun tuplapostaamista ei hyvällä katsota.
Mutta hei,en tahdo riidellä :p

jeh,selkeästi kolme vuotta vanhempi olen. heh.huomaa kyllä mitä ikäluokkaa sinä edustat. jeh,oon kuule vaikka 5vuotias ja aivan mielelläni sellainen. ehkä kaikki ei halua kasvaa isoksi. ja kuka määrittelee mikä on aikuismaista käytöstä. sinä varmaan niin. tiedän kyllä olevani lapsellinen ja vaikka mitä muuta. kaikkia ei voi miellyttää. ei muuten tarvitse ottaa sanatarkasti. sinä sanoit jotakin siihen liittyvää että onhan se japanissakin muotia,ja kysyinkin,pitääkö se olla täällä muotia?? ja jos katsot erilailla kun mitä niin monet muut,niin voit ehkä jollain tasolla kutsua sitä matkimiseksi. muotikin on jollain tasolla matkimista. en sano että se on sitä  virallista matkimista. ja muuten kuka määrittelee mitä on olla kaikkitietävä,sinäkö? no mutta,yrityksesi loukata oli hyvä,mutta epäonnistui! ja kantsii muistaa,jos joku käyttäytyy erilailla kuin sinä,et voi analysoida ihmistä vain sen perusteella että hän puhuu mitä puhuu tms.
kaikkea voi epäillä!

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #86 : 29.03.2005 klo 21:55:58 »
ensiksikin,pitääkö meidän olla samanlainen kuin joku usa,tai japani..kovin moni teistä hokee että onhan se siellä japanissa muotia,miksi se pitäisi olla siis muotia täällä? siksikö että japanissakin on? en kutsu itseäni eliitiksi enkä asiantuntiaksi,koska tuskin minä sellainen olen. tosiaan alkaahän tuo usan matkiminen jo näkyä näköjään tälläisessäkin asiassa.suomi on menossa todella hyvään suuntaan juu.

Ah, agressioita taas? Mietin tässä itsekseni, että mitä järkeä jatkaa tätä, mutta sanon silti vielä tämän asian... Ihan vain oikaistakseni selkeän väärinkäsityksen. Eihän tässä ollut pointtina se, että mangan pitäisi olla muotia täällä koska se on sitä muualla. Tässä on vain ihmetelty sitä, miksi on niin kamalaa, että mangaa aletaan julkaista Suomessa. Ei se sarjaa muuta suuntaan tai toiseen pitääkö siitä kaksi ihmistä vai kaksisataa. Se, että manga on kaikkien saatavilla ei muuta sitä yhtään miksikään. Samaa tavaraa se on yhä. Onhan amerikkalainenkin sarjakuva täällä valtakulttuuria (joskaan ei sekään niin helposti saatavilla), mutta silti Marvelin ja Mausin välillä on vissi ero.

...Ja en sanoisi sitä "muodiksi" että moni lukee mangaa. Samalla logiikalla uutisten katsominenkin olisi muotia. Kyllä tämä tästä tasoittuu ja manga löytää paikkansa täälläkin. Suurin osa niistä todennäköisesti ihan käyttösarjakuvana.

Jälleen, en halua riidellä enkä ärsyttää. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi jne. Tässä on vain yritetty kuunnella sinuakin ja tuoda esiin asiallisia kommentteja, joissa tämä 16v. "pissiksemmekin" on onnistunut ihan hyvin, mutta pahoin pelkään, että tämä paisuu pian monen ihmisen riidaksi yhden sijasta. Ai vitsit kun menivät tuomaan Miyazakinkin elokuvia Suomeen. Nythän ne loistavat elokuvat ovat toki helposti saatavilla, mutta kun kaikki muutkin kattoo niit! Eihä ne tajuu niist mitää vaan luulee vaan tajuavansa!!!!11111 ;D

Lainaus
jeh,selkeästi kolme vuotta vanhempi olen. heh.huomaa kyllä mitä ikäluokkaa sinä edustat. jeh,oon kuule vaikka 5vuotias ja aivan mielelläni sellainen. ehkä kaikki ei halua kasvaa isoksi. ja kuka määrittelee mikä on aikuismaista käytöstä. sinä varmaan niin.

"ja kuka määrittelee kuka saa kattoa animee ja mangaa? sinäkö??? näkee kyllä selvästi minkä ikäinen olet!" ...paitsi että ei näe. Luulin sinua hieman nuoremmaksi. :-[  Ei viitsitä riidellä tästä asiasta, ylläpito joutuu kohta sulkemaan tämän ketjun. Mitä aikuismaiseen käytökseen tulee, totta, aina ei tarvitse/kannata "kasvaa isoksi". Voi hyvin kulkea pää pilvissä ja heittää kummallista läppää. Mutta silti olisi syytä ottaa vastuuta omista tekemisistään ja sanomisistaan, se kuuluu vanhempien ja fiksumpien käytökseen. 19 on viimeinen teinivuosi. Vasta sen jälkeen tarvitsee aikuistua (mutta ei toki kasvaa isoksi).

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #87 : 29.03.2005 klo 22:11:29 »
Marulle muuten onnea merkkipäivän johdosta!

Tatu Junni

• Jäsen
« Vastaus #88 : 29.03.2005 klo 22:11:42 »
Näihin Auran asiallisiin sanoihin olisi varmasti hyvä päättää tämä "keskustelu", joka puolin ja toisin viljellyssä provokatiivisuudessaan on toki ollut oikein viihdyttävä. Ei kuitenkaan kovinkaan hedelmällinen, joten oppia ikä kaikki, ja amen. Myrsky vesilasissa, kärpäsestä härkänen et cetera.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #89 : 29.03.2005 klo 22:41:36 »
Voisitko Maru hieman editoida lainauksia viesteissäsi. Jätä ainoastaan oleellisin siitä asiasta, mihin vastaat.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)