Tuli luettua toi suuri jano jo nyt, vaikka oon aika pahasti jälessä noitten uusimpien julkaisujen kansa ja aikalailla oon samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa. Eli ihan ok, muttei todellakaan mitään suurenmoista tex luettavaa. Piirus jälki oli kohtuu maagista, mitä nyt sopi odottaakin fabiolta, tosin olen samaa mieltä erään kirjoittajan kanssa siitä, että civitellin "skillsit" tulee paremmin esille kaupunki kohtauksissa.
Itse juoni ja tarina oli vähän tönkköä ja vähän hutiloinnin makua ja sellaista perinteistä "älykkyyttä" puuttui, joka texille on ominaista. Tuota puutetta pystyisi korjaamaan hiukan esim lisäämällä eri kohtauksien ruutu määrää, ettei kohtaukset menisi puheripulilla pikakelaten, kuten numeron 16 sivuilla 10-11. Satuin lukemaan peräkkäin tuon tarinan sekä 1977 vuodelta tarinan -ihmis metsästystä- Juonikkuudessa ja tunnelmassa on selkeitä eroja, jotenkin tuntuu että tekijät eivät nykyään panosta kaikkeaan, noihin sarjoihin (paitsi civitelli). Jack Swillingin hahmo oli hauska ja todenperäinen ja vielä ihan näköinenkin

Siinä mielessä tekijä lukenut läksynsä. Pueblo kohtauksessa ihmettelen samaa kuin joku muukin kirjoittaja, miksei tex katkaissut lankaa vaikka se oli piirretty siihen ihan selkeesti näkyviin

Alko Tankon kanssa eri mieltä inssi Thompsonin kohtalosta :p iteppähän oli ammattinsa valinnu ja varsinkin seuransa ja sitä tekijätkin varmaan pyrkivät tuomaan opetuksena esille.
Kokonais arvosanaksi annan huonohkon 8,24 asteikolla (4,00- 10.00)
Yhteenveto vuodesta 2009. Meni aikalailla samaa keskiarvotahtia kuin koko 2000 luku, eli selvä notkahdus 90 luvusta. 2009 vuoden paras tarina oli n. 9,5 arvosanan saanut Bourbon streertin murhat. Montales ja kosto oli toinen ysin arvoinen suoritus, muut jäivät tästä. Pohja noteerauksena Glorietan sola (5,87) joka kuuluu huonoimpiin tex kokonaisuuksiin.