Kirjoittaja Aihe: Uusin Tex Willer *aihe spoilaa aina kulloinkin uusinta Willeriä*  (Luettu 729131 kertaa)

mikski ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hannu

• Jäsen
Vs: Uusin Willeri *aihe spoilaa aina kulloinkin uusinta Willeriä*
« Vastaus #1530 : 28.12.2012 klo 00:02:42 »
Toisessa ketjussa ttp://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,12049.msg383880.html#msg383880
ehdotin juhlavuoden kunniaksi seuravaa:

"Se mistä olisin kyllä innoissani, olisi että noista Italian liuskakauden seikkailuista, jotka eivät liuskoina Suomessa ilmestyneet, julkaistaisiin liuskaversiot suomeksi. Retroa, niinkuin Kalkkaro. Matskua olisi kyllä noin 600:n liuskaan."

Texin tilaajista en enää tiedä, itse lopetin kestotilauksen Itellan onnettoman toiminnan vuoksi (ja näin on tehnyt tietääkseni moni muukin).

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #1531 : 28.12.2012 klo 11:47:37 »
...Texin tilaajista en enää tiedä, itse lopetin kestotilauksen Itellan onnettoman toiminnan vuoksi (ja näin on tehnyt tietääkseni moni muukin).
Vihjailin itsekin tilauksen lopettamisen suuntaan, mutta kun olin tehnyt Itellalle valituksen, niin numerot ovat tulleet priimakunnossa postilaatikkoon.

En ole ollenkaan varma, menestyisikövätkö liuskat 2010-luvulla. Kirjasto on huomattavan paljon parempi formaatti uusille ruudinsavun ystäville.
kehittyvä willeristi

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #1532 : 28.12.2012 klo 12:00:22 »
Tässä syksyn kuluessa noitten kotiinkantokunto on parantunut huimasti. Viimeiset numerot on tullu huippukunnossa postista.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1534 : 29.12.2012 klo 14:33:28 »
Oikein bueno juttu! :)
"Tex-tieteen yli-morisco"

gros jean

• Jäsen
« Vastaus #1535 : 29.12.2012 klo 15:28:58 »
http://blogi.egmontkustannus.fi/2012/12/28/tex-willer-60-vuotta-suomessa/
kiva kun laitoit linkin, itse en seuraa egmontin blogia joten en olisi löytänyt ilman
apuasi. kiitos!
"Ei mitään hätää,yksi ennustaja sanoi että elän satavuotiaaksi."

-Kit Carson

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #1536 : 30.12.2012 klo 14:29:29 »
Kiva kuulla, että lehtien kunto on parantunut. Itse olen nyt ostanut irtonumerot ärrältä. Niin nopeasti en lehteä saa, mutta onpahan ainakin kunto priimaa.

Sitten asiaan: Minusta tuo tarina lässähti jotenkin toisessa osassa. En tiedä miksi tuntui siltä, mutta ei vaan jotenkin natsannut. Liekö sitten syynä se, että itse asiaan pääseminen kesti liian kauan. Ei tästä ainakaan vuoden parasta tarinaa tullut.

Gattoonmestari

• Jäsen
« Vastaus #1537 : 02.01.2013 klo 20:19:52 »
Ovatkohan nuo kuljetusvauriot missä päin Suomea? Omissa kappaleissa ei ole 7 vuoden aikana ollut yhtään postin runtelemaa...

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #1538 : 02.01.2013 klo 21:34:01 »
Omissa kappaleissa ei ole kahteenkymmeneen vuoteen ollut muita vaurioita kuin silloin harvoin, kun lehti on pudonnut postiluukusta auki lattialle ja kansi sekä muutama sivu on vääntynyt. Ellen erehdy, niin asun samassa kaupungissa kuin mkivimäki, joten kyse lienee pitkälti siitä, onko oma kappale nipun keskellä, eikä niinkään minkään tietyn postin taipumuksena.
Tämä pitää selvästi ottaa huomioon, jos suunnittelee muuttavansa... tietysti, jos pohjimmaisen saanut naapuri muuttaa, niin oma voikin yhtäkkiä päätyä pinon pohjalle...

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #1539 : 02.01.2013 klo 23:40:34 »
Voi teitä onnellisia! Mulle on viimeisen vuoden aikana tullut ehkä yksi ehjä kappale. Lopetin kestotilauksen, mutta muutama vielä on tulossa. Ei voi muuta sanoa kuin että Itella stinks! Ja syvältä!

AlkoTanko

• Jäsen
« Vastaus #1540 : 15.01.2013 klo 18:34:56 »
Vuoden ensimmäinen lehdykkä saapui ja taitaapi olla myös ensimmäinen kommentti.

Tarinaltaan vaikuttaa kohtalaisen peruskauralta (joskin yllätti että Texiin jopa osui alkuammuskelussa ja ihan kunnonkin osumina), mutta Del Vecchion kuvitus yllättää: aiemmin pidin häntä suhteellisen keskinkertaisena piirtäjänä, mutta nyt on löytynyt kuviin huomattavasti enemmän ytimekkyyttä ja liikettä.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1541 : 15.01.2013 klo 19:02:01 »
Jep, Del Vecchion kuvitus iskee paremmin tarina tarinalta. Saisi vaan joku jo pikkuhiljaa kirjoittaa hänelle oikein huipputarinan kuvitettavaksi. Tähän saakka ovat olleen juurikin tätä peruskauraa. Täytyy todeta, että rankan työpäivän jälkeen oli oikein mukava nauttia tällaisesta peruskaurasta. Hyvin upposi, enkä nyt jaksa olla millään tavalla kriittinen tarinan suhteen.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #1542 : 15.01.2013 klo 19:26:20 »
Vai peruskauraa.

Minusta uusin Willer oli oikein loistava poikkeus peruskaurasta. Siis siitä, että Tex on ollut viime vuosina haavoittumaton. Noin sen pitäisi mennä, että kun on tarpeeksi monta ampujaa, jopa Texiin osutaan :) Oikein jännitti, että miten Tex selviää konnien seasta pari reikää kehossaan.

Minusta tarina oli mainio. Kliseinä mainittakoon roistosheriffi (kuinkahan mones?) ja pakotilanteessa jyrkänteeltä veteen hyppääminen. Vielä kun Del Vecchio opettelisi piirtämään Texin kasvot kunnolla, niin hyväksyn hänet tähtipiirtäjien joukkoon.
kehittyvä willeristi

Oykka

• Jäsen
« Vastaus #1543 : 15.01.2013 klo 19:45:27 »
Eipä tuosta paljon muuta mieleen jäänyt kuin roistojen syväanalyysit Texin alkuperästä. Liekkö kääntäjän laiskuutta vai typerää uskollisuutta alkuperäistekstille, mutta kyllä siinä viidennen "Äpärän" kohdalla alkoi minulle riittämään.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #1544 : 15.01.2013 klo 21:07:53 »
Minä tykkäsin myös tarinasta, harvemmin Tex on noin pahassa pinteessä että heti kättelyssä joutuu toisen auttamana vuoteeseen toipumaan. Oykan lailla hieman häiritsi tuo äpärän hokeminen, mutta muuta negatiivista ei vastaan tullut. Mielenkiinnolla odottelen jatkoa.