Kirjoittaja Aihe: Uusin Tex Willer *aihe spoilaa aina kulloinkin uusinta Willeriä*  (Luettu 729707 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Vs: Uusin Willeri *aihe spoilaa aina kulloinkin uusinta Willeriä*
« Vastaus #1470 : 16.10.2012 klo 23:00:13 »
Tänään on siis tullut uusi Tex Willer ja jätkät mököttää ;). Ei muuta kuin vanhaa skottilaista lasiin, hyvä asento sohvalla ja nautiskelua.
"Tex-tieteen yli-morisco"

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
« Vastaus #1471 : 17.10.2012 klo 13:20:50 »
Devescovin piirros oli kyllä niin perinteistä, että se oli jopa täysin persoonatonta. Ei minua ainakaan lämmittänyt ollenkaan samalla tavalla kuin skottilainen. Tarinan epäuskottavuuksiinkaan ei olisi tullut kiinnitettyä huomiota, jos olisi ollut joku mielenkiintoisemman piirrosjäljen omaava piirtäjä puikoissa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #1472 : 17.10.2012 klo 15:53:14 »
Mulle uus Willer tuli aivan priimakunnossa. :D Vähän ehdin jo lukemaankin ja vaikutti ihan hyvältä. Toistaiseksi Willerin osuus on aika pieni...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1473 : 17.10.2012 klo 21:49:27 »
Peruspersoonatonta kuvitusta, juu. Se ei oikein lämmittänyt. Mutta tarina oli mielestäni hyvä, vaikka ei tosiaankaan kovin uskottava. Ihan erilaiset juonikuviot kuin pitkään aikaa, mitä kiitos harvakseltaa Texiä tehneelle Rujulle.

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #1474 : 18.10.2012 klo 10:19:40 »
Minä kyllä tykkäsin uusimmasta. Mielestäni parhaita yhden pokkarin mittaisia tarinoita.
Ja pidin jopa kuvituksesta.

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #1475 : 19.10.2012 klo 20:57:08 »
Outoa. Civitelliä kehutaan, mutta minusta täysin samanlaista jälkeä tekevää Devescovia sanotaan peruspersoonattomaksi ( Osa ruuduista tosin oli kuin Ticcin kädestä ). Minusta jälki oli hyvää ja ihmiset yksilöllisen näköisiä ( osa oli varmasti mallista piirretty ), mikä ainakin minulle on tärkeää.
Pääkonnan virkoaminen lopussa oli tietysti karmea klisee, mutta kaipa hänet laitettava nimenomaan Texin ampumaksi, joka hoitaakin homman hienosti vasurilla... erikoisesti Tex ampuu kolme muutakin vasemmalla ja vain kaksi oikealla, ( sekä yhden kahdella aseella ).

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1476 : 19.10.2012 klo 21:30:49 »
Outoa. Civitelliä kehutaan, mutta minusta täysin samanlaista jälkeä tekevää Devescovia sanotaan peruspersoonattomaksi ( Osa ruuduista tosin oli kuin Ticcin kädestä ). Minusta jälki oli hyvää ja ihmiset yksilöllisen näköisiä ( osa oli varmasti mallista piirretty ), mikä ainakin minulle on tärkeää.
Pääkonnan virkoaminen lopussa oli tietysti karmea klisee, mutta kaipa hänet laitettava nimenomaan Texin ampumaksi, joka hoitaakin homman hienosti vasurilla... erikoisesti Tex ampuu kolme muutakin vasemmalla ja vain kaksi oikealla, ( sekä yhden kahdella aseella ).

Devescovin tyyli muistutti kaukaisella 90-luvulla Texiä piirtäneen Della Monican käsialaa. Siinäkin oli nähtävissä Ticcin vaikutteet. Vaikka jälki oli kaikin puolin siistiä, niin kylmäksi se jätti. Niin kuin Devescovikin. Mutta ei se kuvitus missään tapauksessa huonoa ollut eikä lukunautinto pilalle mennyt. Kaikki Texiä piirtäneet ovat kovan luokan kuvittajia. Ihan kaikista ei kuitenkaan ole mestariluokkaan.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #1477 : 23.10.2012 klo 14:36:12 »
Näyttää vähän siltä että toisille "perinteinen" on kirosana ja toisille kiitos. Itse kuulun kyllä tuohon jälkimmäiseen, arvostan Galepin pioneerityötä ja piirtäjät, joiden töissä Tex ja kumppanit näyttävät siltä miltä heidän tässä viitekehyksessä kuuluukin, saavat minun ihailuni. Joidenkin mielestä vanhahtavaa, mutta minusta sekin on positiivista. Jos nyt pitää verrata, niin esim. Diso ja Marcello (ja on niitä muitakin) jäävät selkeästi Devescovicin jälkeen, ja minusta myös Nicolo ja Fusco (nyt Janne kyllä pomppaa!), joita olen pitkän yrittämisen jälkeen oppinut sietämään, mutta en niin kovasti tykkäämään. 
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1478 : 24.10.2012 klo 21:19:32 »
No, mielipiteitä on monia - Fuscostakin. Ja onneksi ei kaikilla sama.

Pat

• Jäsen
« Vastaus #1479 : 24.10.2012 klo 21:41:25 »
Mielipiteitä on tosiaan monia..
Ite oon ainakin tykänny Nicolosta ja varsinkin Marcellon ja Fuscon talviaiheista piirroksista, kuten tarinoissa Yokunin erämää, Klaatun kulta ja Juna 809. Myös Carsonin menneisyys oli hieno työ Marcellolta.
Ja myös Devescovicin kädenjälki sopii mun silmään.. Disosta samaa ei voi sanoa.

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
« Vastaus #1480 : 24.10.2012 klo 22:40:12 »
Parin viikon kuluttuahan sitä päästään toteamaan Fuscon hyvyys vielä kerran.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #1481 : 01.11.2012 klo 10:01:03 »
Uusimmassa oli siis Almanacco-seikkailu, Tex ilman vaki-jengiä, ja kaikkiaan minusta hieman hengetön jutska. Devescovin (uusi tuttavuus) piirroksessa ei moittimista minusta ollut, hyvin perinteistä jälkeä.
Ei tämä nyt niin "hengetön jutska" ollut, kuin mitä alkuun pelkäsin. Vähän omanlaisensa välipala ehkä juu... Piirros oli perinteistä, mutta ei sellaisella harmittavaisella galep-tavalla, joten kelpasi minulle. Jotenkin kuvitus muistutti tyyliltään sellaista mustavalkoista piirrosjälkeä, jota näkee, kun tiedetään että päälle tulevat jossain vaiheessa vielä värit.

Hauskana ykstyiskohtana mainittakoon muistelukohtaus vuosien takaa, jossa esiintyivät nykyistä huomattavasti nuoremmat tarinan pääkonna, palkkionmetsästäjä Cannon ja itse Tex Willer. Kun tarinassa oltiin nykyhetkessä, olivat tarotkorttikonna ja Cannon selkeästi vanhentuneet ja harmaantuneet, mutta Texissä ei näkynyt mitään ikääntymisen merkkejä. Mielestäni muistelukohtaukseen olisi voinut vaikka piirtää Texille ne vanhoista alkupään tarinoista tutut hassut hansikkaat antamaan vaikutelman siitä, että nyt asialla on nuori Tex Willer. 
"Ihminen on ihmiselle kettu."

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
« Vastaus #1482 : 06.11.2012 klo 15:48:51 »
Uusin Willeri on luettu. Ideana ihan ok-tasoa (Kit naamioituneena vangiksi/houkutuslinnuksi matkalla Yumaan), mutta toteutus jäi puolitiehen. Johtuu varmaan suurelta osin tarinan lyhyydestä. Mutta Fusco oli hyvä!

AlkoTanko

• Jäsen
« Vastaus #1483 : 06.11.2012 klo 17:38:24 »
Kyllä sekä Nizziltä että Fuscolta on mielestäni paras terä mennyt jo aikaa sitten, kumpikaan ole tehnyt oikein mitään erinomaista sitten 90-luvun. Oikein sydäntä riipaisee sanoa, mutta Fusco voisi kyllä jo pistää pensselin santaan ennen kuin jälki degeneroituu samanlaiseksi mitä Galep ja Letteri piirsivät viimeisinä töinään.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1484 : 06.11.2012 klo 18:33:40 »
On lopettanut jo. Tämä on Fuscon viimeinen tarina.