Minua värien poistaminen ei haitannut. Harmaasävyt loivat tarinaan hienoa valokuvamaisuutta erityisesti yökohtauksissa. Ja piirtäjä oli hyvä, mutta nykyisinhän Texeissä ei muunlaisia olekaan - vaikka hän selvästi keksi hissin rakenteen omasta päästään miettimättä yhtään ja pilasi kohtauksen...
Tarina toimi hyvin, sopivasti erityyppisiä kohtauksia, ilman, että se muuttui sekavaksi.
Takautumassa ihmetytti, konnien leiripaikan sijainti, kun heillä oli sentään hevoset mukana. Lisäksi ihmetytti miten Wayne Kingin katoamista jäljettömiin ei noteerattu mitenkään.
Doug Kingin paluu oli selvä juttu heti alusta asti ja hänen paikkansa pääkonnana pedattiin niin hyvin, että en uskonut hänen kuolleen niin varhaisessa vaiheessa, vaan oletin hänen pysyttelevän taustalla loukkaantunena. Mikä sai sitten ihmettelemään, että kenen ruumis voi olla kyseessä.
Mutta Eldorado Valley, joka on vuorella? Ja em. pilatusta hissikohtauksesta... Hissin putoaminen tuolta korkeudelta ei vie edes sekuntia, joten siinä ajassa ehti tapahtua paljon. Mutta miten ( ainakin pari tonnia painava ) vastapaino on Texin yläpuolella, jos hissi oli puolessavälissä? Miksi se putosi niin ( myöhään ja ) läheltä Texiä, vaikka se oli hissikuilun toisella puolella? Väkipyöräsysteemikään ei oikein auennut minulle - köysien paksuus, määrä ja reitit, kiinnitys kattoon ja vastapainon pohjaan... Ja kevyen näköinen vinssisysteemi suoraan vastapainon alapuolella, jolloin hissin ollessa huipulla, vastapaino olisi vinssaajan selässä? Eikä hissiä ripustettaisi vain yhdellä köydellä, koska se alkaisi pyöriä ( ja keinumista estämään tarvitaan alaspäin menevä köysi ). Miksi tikkaat oli kiinnitetty kovaan kallioon, kun ne olisi saanut helpommin ja paremmin hissin torniin? Lisäksi tikkaita loogisempi vaihtoehto pelastautua olisi ollut tornin poikittainen tukihirsi. Mutta miksi hissi ylipäänsä tarvitsi tornia, kun se oli jo kallioiden muodostamassa kuilussa? En ole hissiasiantuntija, joten joku voi korjata minua tai vaikka löytää lisää valittamista...
( Tavallisesti en nillitä tällä tavalla, jos seikkalu vie mennessään ja nyt se vei, mutta se HISSI...!!! )