No niin, on tullut täällä kvaakissa pörrättyä jo sen aikaa, että pitänee ”ilmoittaa itsensä” jollakin tapaa ja tämä osio vaikuttaa tarkoitukseen sopivimmalta… Tässä tätä mieliaihettani eli tarinaa á la mä siis tulee, pitäkäähän kiinni tietokonepöydistänne…

Ikä: 32
Asuinpaikka: Järvenpää
Koulutus: OTK
Ammatti: Ope (oikeusoppi/AMK)
Mitä sitten sarjakuvan suhteen teen? Noh, ensinnäkin lukenut olen sarjakuvaa koko elämäni - niin kuin varmaan noin 99,9% kvaakkilaisista

. Mökillä on ne sadat akkarit niinniinniin kuluneita ettei ole tosikaan, kun pienenä on ne sivut käännetty kerta toisensa jälkeen - aina uudestaan ja uudestaan. Ja akkari maistuu kyllä edelleen. Nuorna lukiopoikana kannoin myös uutterasti rahani kotikaupunkini divariin, jonka pitäjä tilasi muutamia sarjiksia alkuperäiskielisinä ja ahmin noita (sen minkä niitä pystyin ostamaan). Vieläkin kulutan samaa ”sarjaa” eli mielellään alkuperäiskielisiä toimintatyyppisiä sarjiksia. Näinä päivinä tuo kulutus on tosin hieman vähäisempää, kun ei ole hyvää divaria/vastaavaa tässä ihan lähellä – niin, mulla on vähän sama ”hypistelytauti” kuin tuossa edellä jani_k:lla. Tosin jos tänne kvaakkiin nyt tulisi se nettikauppa, niin ehkä voisi siellä yrittää parantua tuosta taudistaan… Suomalaistakin sarjista tulee kyllä luettua (V&W ja Tilsan tuotoksia jne.) ja tuo genre mulla varmasti laajenee tulevina aikoina, kun tässä kunnolla tutustuu suomalaisiin alan ammattilaisiin ja suomalaiseen tarjontaan kvaakin/kaiken siihen liittyvän kautta.
Joo, se noista lukuhommista… Sitten siitä, miten sarjakuva on elämässä esillä vielä läheisemmin. Teen omaa strippisarjakuvaa. Tuo strippisarjis on päässyt jopa ekaan julkaisuun eräässä erittäin mainiossa ilmaisjakelulehdessä. Lisäksi teen yhden kuvan sarjista enemmän tai vähemmän satunnaisesti erääseen aikakauslehteen. Ja onpa yksi alan ammattilainen tuon strippisetin osalta ihan rohkaisevia sanojakin sanonut, joten erittäin tyytyväinen tilanteeseeni olen, ei voi muuta sanoa. Sen toisaalta kyllä tiedän, etten sarjiksentekijänä millään tapaa valmis ole – en missään nimessä – ja koskaan en varmasti valmiiksi tulekaan, mutta oikealla tiellä tiedän nyt olevani. Se riittääkin minulle oikein hyvin.
Sitten kun tässä joskus omat nettisivut saan kasaan, niin voin (ehkä) laittaa lisäinfoa sitä kautta tuosta omasta setistäni, jos se sattuu jotakuta kiinnostamaan. Pääsette kaikki sitten kilvan tuotoksiani sättimään

RokkenRoll, sano.
ARock
ps. menkäähän kaikki kokeilemaan jatkosarjiksen piirtämistä (sarjakuvagalleria -> jatkosarjakuvaa), se on ollut tosi hauskaa puuhaa!!!
pss. tietääkö kukaan, mistä saisi muistaakseni Bisleyn kuvittaman Elektra the assassin -albumin??? Se on multa hävinnyt ja harmitaa niin että...