Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 246975 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kuikka

• Jäsen
  • Sika joka ei lennä on pelkkä sika.
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #285 : 21.12.2005 klo 12:35:42 »
Kaippa sitten minäkin..

Olen 33-vuotias sekatyöläinen Oulusta. Sarjakuvien lukemisen aloitin legendaarisesta Non Stopista, ja ensimmäinen ostamani lehti oli Lukemisto Omnian ensimmäinen Hulk vuodelta 80. Sen jälkeen meni melko pitkä aika ennenkuin tajusin, ettei kaikkia sarjakuvia tarvitse lukea. En oikein tajua sitä vieläkään, mutta eikö olekin niin, että tietääkseen mikä on hyvää, on tiedettävä mikä on roskaa.

Irene

• Jäsen
« Vastaus #286 : 22.12.2005 klo 19:28:35 »
28-vuotias nainen Lappeenrannasta, DI-opinnot loppusuoralla, kokopäivätöissä. Ihan ensimmäinen sarjakuva jota luin oli varmaan Nalle Puh, ja ilmestyihän tuolloin myös mm. Taotao ja Liisa Ihmemaassa. Vähän isompana Asterixit, Lucky Luket ja Tintit. AKu Ankkaakin tietysti luin, mutta se ei ole koskaan ihmeemmin sytyttänyt.

12-vuotiaana herääminen: Action Force (eli G.I. Joe) tempaisi mukaansa Marvel-maailmaan. Muutaman vuoden ajan keräsin valtavat määrät Marvel-lehtiä divareista: minulla oli yhdessä vaiheessa kaikki Suomessa ilmestyneet Action Forcet ja Ryhmä-X:iä vuodelta -86 alkaen. Lisäksi Marvelia, Sarjakuvalehteä ja toki Batmaniakin.

Lukiolaisena kirjastosta löytyi ns. taidesarjakuvaosasto, Corto Maltese vei mukanaan. Sitten, pöljä, myin Marvel-kokoelmani divariin, mikä on jälkikäteen kyllä harmittanut. Ns. kasvoin erilleen seksistisistä ja umpiamerikkalaisista sankaritarinoista, mutta kyllä nykyisin mielelläni verestäisin muistoja esim. Chris Claremontin ja John Romitan parhailla Ryhmä-X-tarinoilla.  Vaan ei samaan keräämisruljanssiin enää jaksa lähteä... Opiskeluaikojen alussa löytyi Corto Maltesen lisäksi muitakin hyviä uusia tuttavuuksia, kuten Tarkastaja Ankardo, Ralf König ja divarien Tapiiri-saalis.

Rahaa en ole viime aikoina kovin paljon sarjakuviin pannut, mutta kirjaston tarjonta tulee toki aika ajoin tsekattua. Juuri laitoin varaukseen XIII:n ekat osat, se mustavalkoversio tarinan alusta tuli luettua viime talvena ja jäi mieleen kaihertamaan.

Keräilytavoitteita, osa realistisia ja osa epärealistisia: loput Corto Malteset ja vanhat Ankardot (uudemmat osa aika löysää). Ryhmä-X:t vuosilta 85-92 kootusti ja Action Forcet 88-92 ostaisin könttänä jos rahaa olisi ja joku myisi. :) Ehkä voisin myös kerätä alkuperäiset G.I. Joet ja parhaan X-Men tuotannon, jos oikein innostuisin eikä olisi ajallisia ja rahallisia rajoitteita. :) Samaten loput Tapiirit, niissä on aivan mahtavia helmiä valtavasti - Than ja T.P.Bigartin Absurdus Delirium, Comesin Evat ja Lumikot, Ada viidakossa ja saman piirtäjän jouluevankeliumitarina, näin pikaiseen muutamia mainitakseni, varmaan vielä nimet väärin muistettuna...

Corto Maltese tervehtii ja hyvästelee joka päivä postikortista eteisestä - vieläkin harmittaa kun en -97 ostanut Tampereelta Kukunorista (?) isoa Corto-julistetta, joka maksoi muistaakseni yli 200 markkaa eli huikean kalliilta silloin tuntui... ehkä tuohonkin krääsää voisi joskus panostaa.

Ympäri käydään, yhteen tullaan: viime kesänä luin nautiskellen kaikki Goscinnyn kirjoittamat Asterixit, ja tajusin miten paljon niistä olen lapsena missannut... sarjakuvien kuningas. Joku nostalgianälkäkö herännyt, tänä talvena ovat Tintit olleet uusintakierroksella.

Ja sinne kapakkakierrokselle ehdottomasti seuraksi Tarkastaja Ankardo!
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

noiseidea

• Vieras
« Vastaus #287 : 02.01.2006 klo 13:39:05 »
Olen vajaa kolmekymppinen helsinkiläinen sarjakuvaharrastaja. Vähän vahingossa eksyin tänne (yritin etsiä suuntaa pitäisikö Y: The Last Mania tai Fablesia alkaa lukea) ja pienen tutustumisen jälkeen rekisteröityminen oli ainoa vaihtoehto.

Sen suuremmin menneisyyden haamuja ravistelematta, Action Forcen ja mutanttien kautta olen tullut nykytilanteeseen, joka on kuitenkin alati muuttuva. Vertigon julkaisuja olen lukenut pääasiassa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Tietysti kirjastosta on kotiin kannettu eurooppalaista ja amerikkalaistakin. Omassa hyllyssä lähes kaikki (huolestuttavankin suuri osa) on Vertigoa, tai samaan kastiin luettavaa.

Kaikkien aikojen suosikit:
- (Grant Morrisonin) Doom Patrol, 100 Bullets, Alkuperä, Hellblazer, Shade, the Changing man, Face, V for Vendetta, Valerian, From Hell, onhan noita...

Viime aikojen suosikit:
- 100 Bullets, Lucifer, Torso, kuka näitä muistaa...

Viime aikojen projekteina on olleet Sandmanin (jäi joskus kesken) sekä Cerebuksen kahlaaminen alusta loppuun. Myös Brian Michael Bendisin tekosiin tutustuminen on työn alla. Sitten kaikenlaista pientä on koko ajan työn alla.

Lönkka

• Vieras
« Vastaus #288 : 08.01.2006 klo 18:21:36 »
Ympäri käydään, yhteen tullaan: viime kesänä luin nautiskellen kaikki Goscinnyn kirjoittamat Asterixit, ja tajusin miten paljon niistä olen lapsena missannut... sarjakuvien kuningas. Joku nostalgianälkäkö herännyt, tänä talvena ovat Tintit olleet uusintakierroksella.

Suositus: lue alpparit siinä järjestyksessä kun ne Ranskassa/Belgiassa on julkaistu niin näet samalla kerronnan ja taiteen tason muutokset. Lisäksi uusien hahmojen mukaantulo tapahtuu loogisemmin kuin kummankaan sarjan suomenkielisessä järjestyksessä.

Asterixit kahlasin tuolla tavoin läpi viime kesänä ja Tintit edellisenä. Molemmissa tapauksissa oli suuri nautinto verestää lapsuusmuistojaan. Ja ainakin Tintin kanssa kannattaa lukea samalla lähdeteosta samalla kun sellainen suomeksikin löytyy. Saapi siten vielä enemmän noista alppareista irti.

Irene

• Jäsen
« Vastaus #289 : 08.01.2006 klo 20:00:00 »
Suositus: lue alpparit siinä järjestyksessä kun ne Ranskassa/Belgiassa on julkaistu niin näet samalla kerronnan ja taiteen tason muutokset. Lisäksi uusien hahmojen mukaantulo tapahtuu loogisemmin kuin kummankaan sarjan suomenkielisessä järjestyksessä.

Jep, näinhän se kannattaa. Tuon Tintin lähdeteoksen voisi jostain bongata... Asterixin jälkilöylyiksi suosittelen "Antiikista Asterixiin" -kirjaa, Iiro Kajanto tekijänä. Sieltä löytyy hauskaa analyysiä Astexisista antiikin tutkijan näkökulmasta. :)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #290 : 20.01.2006 klo 22:38:52 »
Kaikkien 21 sivun jälkeen...

Perustiedot: Laura Sivonen, tomera naisen alku Kärkölästä, vuosimallia -88.

Suhteeni sarjakuviin: Lapsuudenaikaisia lemppareita mm. Valhalla, Lassi ja Leevi, Myrkky, Valerian, Umpahpah, Marvelit ja Aku Ankka. Nykyään painopiste jaappanilaisessa sarjakuvassa, mutta löydettyäni Blacksadin syttyi kiinnostus uudelleen länsimaiseen - ja nimen omaan Eurooppalaiseen - sarjakuvaan. Pyhä aikomus olisi myös saada käpäliin Kaisa Lekan "I am not these feet" -sarjakuva, joka herätti häpeämätöntä kiinnostusta jo vuosi sitten :P
Minusta on kaikki taiteellinen kyky ja taito hakattu jo lapsena pois, mutta oma kykenemättömyys piirtämiseen ei estä nauttimasta muiden töistä :)

Muita harrastuksia: Runoilu, elokuvat, musiikki (lähinnä klassinen, vanhempi rock ja pop), sarkasmi ja sci-fi- sekä fantasiakirjallisuus. Toimin myös seurakunnan nuorisotyöntekijänä. Lasten hakkaaminen käynee harrastuksesta.

Nykyinen elämäntilanne: Toivottoman laiska, vaikka ehkä ihan fiksukin, opiskelijannahjus, joka tätä menoa ei koskaan valmistu lukiosta.. Tulevaisuuden suhteen ei mitään suunnitelmia. Harkitsin tosin ensimmäistä kertaa eläessäni eilen vakavasti Limingan taidekouluun lähtemistä, mutta uskoisin sen olevan väärin kaikkia niitä kohtaan, jotka ovat oikeasti kyvykkäitä sarjakuvien suhteen. Toivon, että nykyinen seurustelukumppani (seurustelun vuosipäivä lähestyy!) saisi itselleen hyvän työn ja voisin jäädä kotiin hoitamaan lapsia, katsomaan telkkaa ja lukemaan mangaa..

Siinä kaikki, mitä et ole koskaan halunnut tietää minusta.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2008 klo 00:52:30 kirjoittanut Laura Sivonen »
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Teppo Holmqvist

• Jäsen
« Vastaus #291 : 01.02.2006 klo 00:15:23 »
Eli kuten nimimerkistä voi arvata, minä olen Teppo Holmqvist, 22-vuotias, juuri ammattikorkeakoulusta valmistunut tietojenkäsittelyn tradenomi. Sarjakuvaharrastus tosiaan alkoi Aku Ankasta niin kuin lähes kaikilla muillakin täällä, ja siitä se  myöhemmin eteni eurooppalaiseen sarjakuvaan ja Marvelin tuotannon piirin. 

Tällä hetkellä sydäntä lähimpänä ovat erilaiset strippisarjat sekä jenkkiläinen supersankarisarjis. Mangasta en pahemmin välitä.

KimmoK

• Jäsen
« Vastaus #292 : 04.02.2006 klo 22:14:52 »
Kun on jo kuukausikaupalla tullut foorumia säännöllisesti luettua, niin olikin jo korkea aika rekisteröityä ja itsensä esittelemällä on luonnollisesti hyvä aloittaa.

Eli olen 23-vuotias Vaasassa asustava mieshenkilö. Tietotekniikan Amk-opinnot ovat loppusuoralla. Ja sitten foorumin kannalta olennaiseen, eli sarjakuviin ja piirtämiseen:

Lapsuuden sarjakuvasuosikkeja olivat ainakin Piko ja Fantasio, Niilo Pielinen, Aku Ankka, Lassi ja Leevi, Transformers, Masi ja Harald Hirmuinen muutamia mainitakseni. Joskus teini-iässä sarjakuvien lukeminen jäi sitten vähemmälle ja nousi uuteen kukoistukseensa toden teolla vasta viime vuonna. Tuona kuivana aikana tietoisuuteni tulivat kuitenkin ainakin sellaiset ilmiöt kuin Sandman, Buddy Bradley, The Far Side ja viimeisimpänä Jeanin elämää. Näistä kiitos siskolleni. Viime vuonna aloin sitten uudelleen sarjakuvan suurkuluttajaksi ja olen kärrännyt kirjastosta läjäpäin amerikkalaista, eurooppalaista ja erityisesti kotimaista sarjakuvaa. Kotimaisen sarjakuvan tietämyksen lisäämisen lisäksi tavoitteena on ollut jonkinlaisen sarjakuvayleissivistyksen hankkiminen. Voitteko kuvitella, että vuosi sitten en ollut kuullutkaan Hugo Prattista? Japanilaista sarjakuvaakaan en väheksy, mutta se on tähän mennessä jäänyt vähemmälle. Sarjakuvien omaksi hankkiminen on myös toistaiseksi jäänyt aika vähäiseksi taloudellisista syistä.

Piirtäminen oli myöskin lapsuudessa kova juttu, mutta jäi teini-iässä vähemmälle. Pari vuotta sitten aloin vähitellen rustaamaan lähinnä muotokuvia lyijykynällä. Viime vuonna sarjakuvainnostuksen uudelleen syttymisen myötä alkoi niiden piirtäminenkin jollain tasolla kiinnostaa ja aloin harjoittelemaan tussi-ilmaisua. Vielä ei ole mitään ihmeempää tullut tehtyä, paria pöytälaatikkoon piirrettyä strippiä lukuunottamatta. Haluaisin tehdä kertovaa sarjakuvaa, mutta se antaa toistaiseksi odottaa itseään.

No niin, eiköhän tämä vuodatus riitä tällä erää.

Huitsi

• Vieras
« Vastaus #293 : 07.03.2006 klo 19:56:00 »
Hyvää iltapäivää, jokikiselle

Harrastan: Jääkiekkoa, Uintia, Pyöräilyä ja sitten tietokoneelle olemista (tietenkin)!

Syntynyt: 10.11.1994

Pituuteni: Aika pitkä

Lempiruokani on: Makaroonilaatikko

Löydätte minut näistä foorumeista:

- ClaFiaSp!

- Google Talk:in sivut!

- Kotikolo!

- MeseNet!

- Kekimaa!

- Ja tietenkin tämä foorumi!

Aika "loiva" esittely!

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #294 : 07.03.2006 klo 19:59:39 »
Syntynyt: 10.11.1994

Vautsi, sama syntymäpäivä (muttei valitettavasti vuosi) kuin mulla ;D
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Slummimarsu

• Jäsen
« Vastaus #295 : 09.03.2006 klo 20:26:46 »
Hei kaikille sinne ruudun taakse, joilla ei ole parempaa tekemistä kuin lukea esittelyäni.

Olen Antti. Ja toiselta nimeltäni olen Oskari. 12 vuotta on ikää karttunut, syntynyt 5.4.-93 eli syntymäpäivä on käsillä. Valtavan buumin mukana olen minäkin syöksynyt mangan syövereihin, vaikka minulla on aivot. Lähinnä lueskelen Dragon Balleja sekä One Piecejä. Ja joskus kaverin Conaneita. Mutta myös jotkin strippisarjikset piristävät kummasti päivää (Hesarista mainittakoon vaikka V&W).

12 ikävuodesta voi päätellä, että opiskelen ala-asteella. Mutta en silti ole nörtti (tosin luen kyllä Alivaltiosihteeri-kirjoja, jota luokkatoverit kummastelevat). Harrastan epävirallisesti jääkiekkoa ja kesäisin jalkapalloa sekä pyöräilyä. Lempiohjelmani on Late Night with Conan O'Brien, diggailen myös Monty Python-leffoista, erityisesti Hullusta Maailmasta. Kuuntelen mielelläni trancea (onko tämä mahdollista?).

Sarjakuvaharrastukseni on ollut aika pitkä, pilttinä tuli piirreltyä Marvelia, nykyään mangaa, vaikka minulla on aivot. 3-4-luokilla tuli piirreltyä Keke&Sepe-nimistä Aku Ankka-vaikutteista sarjakuvaa, nykyään Wild, Wild Quest-nimeä kantavaa mangaa, jota tietysti esittelisin innokkaasti jos skanneri toimisi. Aku Ankka kolahtaa nykyäänkin postilaatikkoon, rahaa muuhun sarjakuvaan ei jää kun kuussa menee se 11 euroa kahteen mangapokkariin.

No, olikos siinä tarpeeksi? Ja nyt kun tarkemmin tarkastelen, niin ihmettelen, miten minut on oikein kasvatettu. :)

tompelo

• Jäsen
  • Fakta on vain jähmeä mielipide.
« Vastaus #296 : 09.03.2006 klo 21:43:26 »
Täytyy siinä kotikasvatuksessa jotain onnistunutta olla kun Alivaltiosihteeriä luet. Samaa meininkiä oli itselläni jo ala-asteella kun piti niitä ekoja kirjoja saada ainakin jouluina.... Nojuu... tervetuloa.

Soeur Odeline

• Jäsen
« Vastaus #297 : 12.03.2006 klo 22:06:01 »
Olen 25-vuotias kulttuurialan opiskelija Turusta. Pääasialliset kiinnostukseni kohteet ovat historia sekä 1800-luvun kauhukirjallisuus, olen myynyt sieluni Charles Maturinille ja pyrin omissa töissäni pitämään yllä kaikkia klassisen gotiikan (sen 1700-luvulta alkaneen) ihanuuksia. Suurin intohimoni on ollut jo vuosia Ranskan vallankumous. Sarjakuvat löysin vasta aikuisiällä (nuorena kyllä luin Tinttejä) mangan kautta. Suosikkejani ja rahantuhlaamisen kohteita ovat olleet Akira, Angel Sanctuary ja Petshop of Horrors. Yritän itse tehdä mangavaikutteista kauhusarjakuvaa.

Eurooppalainen sarjakuva ei viehätä esteettisessä mielessä, mutta voihan olla, että sieltäkin löytyy jotain kaunista ja ihmeellistä. Olen jonkinlainen fin de siécle-esteetikko. Kaunista sen pitää olla. Ja synkkää.

Musiikkipuolella soi Depeche Mode, Killing Joke, Two Witches ja muu vastaava. Elokuvamaku pyörii klassisen kauhun puolella. Harrastan myös miekkailua, hyvin alkeellisesti.
Extreme? Me?

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #298 : 13.03.2006 klo 18:01:27 »
Harrastan myös miekkailua, hyvin alkeellisesti.

Luin juuri Arturo Pérez-Reverten Miekkamestarin joka oli muuten aika tavallinen dekkari mutta ne miekkailuselostukset alkoi kuulostaa melkein joltain zeniläiseltä touhulta minkä lisäksi viehätti melkein patologinen inho kaikkea modernia kohtaan. Oletko lukenut?
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

bilkis2

• Vieras
« Vastaus #299 : 13.03.2006 klo 22:47:56 »
34-v. kotiäiti, opettaja ja kääntäjäksi yrittelevä. Harrastan kaunokirjallisuutta, läh. ranskankielistä sarjakuvaa ( olen ranskanope, tai olisin, jos ois töitä ;)), käsitöitä ja vedän MLL:N perhekerhoa.

Sarjakuva, josta viehätyn, on eurooppalaista, realistista tai tai maalauksellista, tietyllä tavalla "taiteellista" aikuisten sarjakuvaa. Esimerkkeinä esim. Vinkin He Pao-sarja, Loisel...muuta ei tulekaan mieleen nyt tähän hätään.

Bilalit, Manarat, Prattit olen lukenut nuorena ja ne ei enää kiinnosta jostain syystä, Bilal jätti suurimman muistijäljen.

Mangaa kohtaan tunnen suurinta vastenmielisyyttä, ihan sen pelkän estetiikan takia. Pitäisi kai voittaa ennakkoluulonsa ja kokeilla tutustua siihenkin, mutta toisaalta on kiva rajata kiinnostuksenkohteitaan ja siten perehtyä syvällisemmin johonkin alaan.

Sekä kaunokirjallisuuden että sarjakuvan harrastajana olen eskapisti ja kotimainen tuotannon lukeminen on mulla lapsipuolen asemassa.  Eläkepäivinä sitten...