Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 263150 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

refu

• Jäsen
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #345 : 15.10.2006 klo 16:22:57 »
Esittelen nyt itseni kun tänne liityin  ;D
Nimi: Olli
Ikä: ihan jo 15 (kuulun selkeesti nuorimpaan päähän ;))
Asuinpaikka: Espoo

Peruskoulua kahlaan vielä tämän lukuvuoden loppuun ja sen jälkeen haaveena olisi kuvataidepainotteinen lukio mutta taitaa jäädä haaveeksi.
Harrastan jääkiekkoa (sitä urheilulajeista jalointa  ;D) ja lueskelen sarjiksia. Tottakai piirtelen itsekkin usein. Tietokoneiden kanssa leikkimiseen menee myös aikaa. Kuuntelen paljon musiikkia, mieluiten rockia, mutta olen aika kaikkiruokainen (sama juttu sarjiksissa).

Tähän suureen rahareikään eli sarjiksiin uppoiduin noin 7-vuotiaana, kun minulle alettiin tilata akkareita. Sitten tulivat Asterix, Lucky Luke ja Tintti.
Sittemin on supersankareita tullut luettua.
Sandmanin tai V niin kuin Verikoston kaltaiset sarjikset uppoavat myös todella hyvin.
"Suuria idoleitani" ovat Frank Miller, Neil Gaiman, Jim Lee, Alan Moore, Max Allan Collins... Näitä nyt voisi luetella lukemattomia, mutta tuossa nyt osa.
Yritän lukea mahdollisimman erilaisia sarjakuvia. Se kyllä tyssää
valitettavasti siihen että olen aika ennakkoluuloinen. Tai voisikohan ihan sanoa pihi :D
Kuvattomat kirjat eivät ole kovasti iskeneet. Kuvien lisääminen tekisi niistä paljon mielenkiintoisempia ::)
No olenhan sentään lukenut kaikki Harry Potterit ja Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu. Vaikkei fantasia olekkaan lempi kirjallisuuden laji.

Kvaakin löysin elo-syyskuussa kuvisopen ansiosta. Loistava sivu muuten :)
Siinä taisi olla kaikki oleellinen itsestäni. Loput voi löpistä muissa threadeissa.
Ja anteeksi jos tuli virheitä tai epäselvää tekstiä. Ei pysty näillä taidoilla parempaan :D

pasiip

• Jäsen
  • Monco saves the day, hurraa!
« Vastaus #346 : 16.10.2006 klo 21:43:46 »
Oi joi ku jännittää   :D

Nimi Pasi J. P.
Asuinpaikka Alavus
ikä 18
Koulutus Lukion kolmas menossa ja sitten aion jatkaa opiskelemista joko lain tai kaupallisen alan parissa.

Oma historiani sarjakuvien parissa alkoi jo hyvin nuorena kloppina kun minulle tilattiin Aku Ankka -lehti ja ja sain ensimmäiset AA Taskukirjani  :D. Kumpi tuli käteeni ensin ja miksi on mysteeri, pitäisi varmaankin vain kysyä vanhemmiltani  :). Lehtiä tuli vuosien ajan ja taskukirja kokoelmani kasvoi, käsittäen nykyisin reilut 200 kpl. Vuosien varrella kirjaston sarjakuvat tarjosivat nuorelle mielelle laajan keitaan sarjakuvaa luettavaksi ja samalla hankin pienen kokoelman Tex Willereitä ja muutamia kappaleita vähän kaikenlaisia sarjakuvia, kuten Nalle Puhia, Roope-Setää... Lopulta muutama vuosi sitten kaikki lehti tilaukset jätettiin uusimatta ja hyllyyn kertyi vain Taskareita kunnes katsoin että uusien Taskareiden taso on mielestäni laskenut liikaa, ja sitten lähinnä tuli ostettua vain vanhoja kappaleita joissa mielestäni on jotakin aitoa mukana ::). En koskaan ole Taskareihin kyllästynyt mutta niiden ostaminen on kyllä unohtunut pahasti kun kiinnostuin enemmän Don Rosan ja Carl Barksin tuotannosta :D Juhlasarjat sain ostettua koteloinaan kaikki kokoon tässä kesän jälkeen, Ankantekijöitä ja Ankalliskirjastoa myös keräilen vähitellen kokoon. Niin ja tänä kesänä menin myös ostamaan kaksi CB:n elämästä/tuotannosta kertovaa kirjaa. Don Rosan kyhäelmistä olen ostanut kaikki joita tietääkseni on olemassa ja nyt tuntuukin, että vanhoja ja uusia kirjoja löytyy yhä harvemmin ostettavaksi joten DVD-elokuvia on alkanut jälleen ilmestyä hyllyyni enemmän.. ja niitäkin ostan aina keräilymielessä  :) Tänään tosin kirjarintamalla oli ilon päivä kun sain tilausvahvistuksen CB:n kootuista  :D.

Eli...Elikkä Ankat ovat lähinnä sydäntäni eivätkä muut sarjakuvat ole pahemmin tilaa saaneet  ::) vaikka hyviä muistoja useista onkin. Viimeisin ei ankallinen sarjakuva ostokseni olivatkin Don Rosan CAPTAIN KENTUCKY -kirjat.

Ja muuten.. noh DVD:tä ostelen, erikois julkaisuja ja keräily bokseja.. kun jostakin elokuvasta tai sarjasta kiinnostun niin pyrin ostamaan siitä aina erikoisimman julkaisun. Varsinaisista kirjailijoista  mielenkiintoni on erityisen suuntautunut Stephen King -nimeen ja tällä hetkellä erityisesti hänen Musta Torni -sarjaansa. ;D Ja jos aikani ei mene ankkoihin, elokuviin tai kirjoihin niin sitten se menee pelaamiseen XBOX360:lläni tai netin selaamiseen PC:lläni  ::)

Eh, no nyt saitte minusta kuvauksen liittyen sarjakuviin ja keräilemiseeni, ja jos nyt jokin asia herättää kiinnostusta niin minuun voi aina ottaa yhteyttä milloin/missä/miten tahansa.

Terveiset kaikille  :)

PaulaPeikko

• Huuhaa Innanen.
  • Jäsen
« Vastaus #347 : 25.10.2006 klo 17:03:51 »
Sijainti: Liminka
Ammatti: Opiskelija (olisinki täysipäiväisesti) sekatyömies.

Jaajaa...kaikkia kivaa sitä kvaakkilaisten päänmenoksi suunnitellaan....

No, mie oon 153cm pitkä pippuri, joka piirtää sarjakuvia ja viimeisimpien kokeilujen mukaan osaa korjata myös lämmityksen.  Älä tule puhumaan mulle töistä, jos et meinaa tarjota niitä, koska kummiskin jossain vaiheessa keskustelua mie rupian brassailemaan niillä kaikilla yli 20 työpaikalla mitä mulla on ollu viimeisen 6 vuoden sisällä. Limingan sarjakuvalinjan agentti. Tykkään tehä myös lävistyksiä. Ha.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #348 : 25.10.2006 klo 17:35:36 »
Tykkään tehä myös lävistyksiä. Ha.

Niin, muihin!

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #349 : 25.10.2006 klo 17:39:34 »
Niin, muihin!

Kai sentään vain jos ne haluaa lävistyksen.... joohan?

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #350 : 26.10.2006 klo 12:56:48 »
Nimi: Joni Ahonen
Ikä:16
Sijainti:Rantasalmi
Harrastukset:Kuntoilu,nintendo,elokuvat ja sarjakuvien piirtäminen.
Haaveet:Puupäähattu
Parhaat sarjakuvat:Luupäät,Lassi ja Leevi,Mustanaamio ja Viivi ja Wagner
Parhaat pelit:Zelda ocarina,pokemon keltainen,perfect dark ja Mario bros 3
Erikoista:Syö paljon suklaata,mutta urheilijan keho pysyy ja pysyy ???

Olen piirtäjä,jolle on tärkeintä tehdä tosi outoja ja omäperäisiä sarjakuvia.Sarjakuvastani Teräkäsisestä tehtiin juttu 14.8.2006 Itäsavoon.Huomasitteko?
Joo olen Nintendo hullu,joka tällä hetkellä odottaa kuumeisesti sitä Nintendo Wiitä.Teen joka päivä 100 vatsalihas liikettä ja sen takia omistan kadehdittavan pyykkilautavatsan,myös nyt olen alkanut kasvattaa habojani.Sarjakuvat alkoivat kiinostaa toden teolla 3 vuotta sitten.Silloin aloitin piirtämää pitkää sarjakuva seikkailua,josta olen nykyisin todella ylpeä.Tulevaisuudessa toivon,että menestyisin sarjakuva alalla ja minulla olisi sexy vaimo. ::)
« Viimeksi muokattu: 26.10.2006 klo 13:11:18 kirjoittanut teräskäsine »

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #351 : 26.10.2006 klo 13:18:22 »
Tulevaisuudessa toivon,että menestyisin sarjakuva alalla ja minulla olisi sexy vaimo. ::)

Hieman kyynisempi voisi kuvitella, että nämä olisivat toisensa poissulkevia haaveita. ;)

Mutta hyvä, että nuorella miehellä on tavoitteita elämässä!

ala

• Sáiva gärbmas
  • Jäsen
  • I will
« Vastaus #352 : 26.10.2006 klo 14:16:32 »
Hieman kyynisempi voisi kuvitella, että nämä olisivat toisensa poissulkevia haaveita. ;)

Joo kyllähän toi vaatis vähintäänkin kaksoiselämän....
Silleen et olis pelimies arkielämässä, mut sit aina tilaisuuden tullen puhelinkoppiin (ei mahda löytyä kovin montaa enää Suomesta?) vaihtamaan ylleen sarjakuvapiirtäjän persoonallisuuden! Huivi kaulaan ja pyörimään luonnoslehtiön kanssa hämäriin baareihin, väittelemään baaritiskille sarjakuvista humalaisen kohtalotoverin kanssa...
Katsoiko kukaan muuten Simpsoneita eilen subilta ;D

Jho

• Jäsen
« Vastaus #353 : 26.10.2006 klo 19:14:14 »
... vaihtamaan ylleen sarjakuvapiirtäjän persoonallisuuden! Huivi kaulaan ja pyörimään luonnoslehtiön kanssa hämäriin baareihin, väittelemään baaritiskille sarjakuvista humalaisen kohtalotoverin kanssa...

Voinko koskaan menestyä sarjakuvapiirtäjänä, kun en tykkää käydä baareissa?

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #354 : 26.10.2006 klo 19:19:15 »
Voinko koskaan menestyä sarjakuvapiirtäjänä, kun en tykkää käydä baareissa?

Mikä ettei. Ei sarjakuvia juurikaan baareissa piirrellä, kun ei Kemin "Monttuakaan" enää ole.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #355 : 26.10.2006 klo 20:27:29 »
Eikä Limingan Hannu Krankkaa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #356 : 27.10.2006 klo 00:33:05 »
Mikä ettei. Ei sarjakuvia juurikaan baareissa piirrellä, kun ei Kemin "Monttuakaan" enää ole.

Suomen Turku tehnee poikkeuksen. Taso tosin vaihtelee.

Jho

• Jäsen
« Vastaus #357 : 27.10.2006 klo 00:58:16 »
Ei sarjakuvia juurikaan baareissa piirrellä

Itseasiassa minusta on helvetin ahdistavaa piirtää julkisilla paikoilla. Esim. junassa tuhertaessa pulssi nousee ainakin kolmella ziljardilla.

Aivan kuin julkinen piirtäminen olisi suora pyyntö johonkin pirun smalltalkkiin (ja samalla siis tietysti sen piirtämisen keskeyttämiseen).

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #358 : 27.10.2006 klo 01:40:17 »
Itseasiassa minusta on helvetin ahdistavaa piirtää julkisilla paikoilla. Esim. junassa tuhertaessa pulssi nousee ainakin kolmella ziljardilla.

Aivan kuin julkinen piirtäminen olisi suora pyyntö johonkin pirun smalltalkkiin (ja samalla siis tietysti sen piirtämisen keskeyttämiseen).
Pitää paatua niin kuin Ville Ranta.

Montussa oli helpompaa: Heikki Porkola istui pöydän päässä ja kun joku yritti tulla sönköttämään, Hese rähähti: "Eläpä tule siihen, täällä tehdään töitä!"

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #359 : 30.10.2006 klo 13:10:54 »
Eikä Limingan Hannu Krankkaa.

Mitäs Krankalle on tapahtunut?