Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 247036 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Animosleg

• Warrior of 616
  • Jäsen
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #300 : 14.03.2006 klo 18:05:15 »
Pekka PT, Turusta (alunperin Satakunnasta), yli 25 mutta alle 30v, duunari/opiskelija (gradu "melkein valmis" jo pitkään).

Olen lukenut sarjakuvia pienestä pitäen vaihtelevalla innolla, mutta vasta viime aikoina olen Oikein Tosissani kiinnostunut niistä. Suosikkeja: Aku Ankan taskukirjat, Viivi & Wagner, Muumi (ne vanhat tietenkin), Robert Crumb, Krazy Kat, Peter Bagge, Nyrok City, Kirkkoelämää, yms...

Harrastan myös musiikkia (kuuntelu/tekeminen/julkaisu), elokuvia ja kirjoja niin kuin kaikki muutkin ja lisäksi F1-kisojen seuraamista.

-Pekka PT

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #301 : 15.03.2006 klo 13:24:15 »
Hmmm...ikähaarukka alkaa kattamaan jo melkoisesti sukupolvia...taitaa olla tällä hetkellä jo jotain luokkaa 11-40 v. vai olenko aivan väärässä? Hieno juttu!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #302 : 15.03.2006 klo 13:30:24 »
Hmmm...ikähaarukka alkaa kattamaan jo melkoisesti sukupolvia...taitaa olla tällä hetkellä jo jotain luokkaa 11-40 v. vai olenko aivan väärässä?
No väärässä olet. Yläraja kun menee viidenkympin yläpuolella. Katso vaikka: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=511.0
Kolme kvaakkilaista on tunnustautunut yli viisikymppiseksi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #303 : 15.03.2006 klo 13:42:52 »
Olisi vielä hauska tietää, moniko on yli 40v. Kun tuolla on tuo ikähaarukka 30-50. Että voisi hyvin olla 30-40 ja 40-50.

Timo

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #304 : 16.03.2006 klo 00:55:45 »
Kai minunkin on aika aukoa päätäni tässä ketjussa. Olen siis pian 23-vuotias tätä nykyä Helsingissä majaileva juristintaimi, joka viihtyy opintojensa parissa vielä kauan sivuaineiden (pohjoismainen kirjallisuus, yleinen historia) ja harrastusten (opiskelijajärjestötoiminta, nuorisopolitiikka) puristuksessa.

Sarjakuvien maailmaan tempauduin mukaan sangen perinteisesti Akkarien kautta, sittemmin skaala on laajentunut supersankareista Sokaliin ja Masista Manaraan, sekä moniin muihin. Mangaa en juurikaan lue, mutta se johtuu ennen muuta ajanpuutteesta.

Mitään yksittäistä suosikkisarjaa en ryhdy nimeämään, mutta vuosien saatossa kovaa ovat iskeneet samat nimet kuin monella muullakin: ankat, hiiret, Lassi ja Leevi, Corto Maltese, Ryhmä-X jne...listaa voisi jatkaa kohtuullisen loputtomiin. Tällä hetkellä lähinnä sydäntä ovat Kellyn Pogo ja Masashi Tanakan Gon, mutta huomenna mieli voi olla jo muuttunut :)

Sarjakuvan kuluttajana minulla on aina ollut valitettavan vähän aikaa etsiä vähemmän tunnettua, kiinnostavaa materiaalia genrestä riippumatta, lukeneisuuteni rajoittuu moneen muuhun kvaakkilaiseen verrattuna lähinnä kunkin genren klassikkostatuksen saavuttaneisiin kulmakiviin. Intoa perehtyä monenlaiseen tuotantoon on kuitenkin vielä jäljellä, odotan kesää innolla.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #305 : 16.03.2006 klo 02:29:40 »

Työssäni pyrin kuitenkin edistämään aktiivisesti sarjakuva-asiaa.

Onnea, vaikuttaa Oulussa Sisyfoksen duunilta
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #306 : 16.03.2006 klo 07:21:38 »

Ammatti: kielentutkija/äidinkielen opettaja
...
Olen opettanut usean vuoden ajan äidinkieltä OKL:ssä tuleville luokanopettajille ja käsitellyt kirjallisuuskursseilla sarjakuvaakin. Tulevilla luokanopettajilla on ollut valitettavan usein varsin ennakkoluuloinen asenne sarjakuvaan, mutta toivoakseni olen onnistunut muokkaamaan heidän asenteitaan myönteisemmiksi.
Huhtikuun 23. julkistetaan Limingan taidekoulun sarjakuvalinjalaisten 7 veljestä-sarjakuvasovitus. Voit taannuttaa työtäsi aimo takaharppauksin esittelemällä kyseinen teos (224s.) opettajaversoille. Jokainen joka rakastaa Kiven mestariteosta, tulee inhoamaan tätä versiota.

TheClaFiaSp

• Uusi jäsen
  • The ClaFiaSp!
« Vastaus #307 : 02.04.2006 klo 20:07:59 »

- ClaFiaSp!

- Google Talk:in sivut!

- Kotikolo!

- MeseNet!

- Kekimaa!

- Ja tietenkin tämä foorumi!

Aika "loiva" esittely!

Kiitti huitsi ku mainostit tota mun sivuu, kun siel ei kauheest porukkaa käy..  :( :'( 
Eli.. Oon 6. luokkalainen hyypiö :D Joka harrastaa kitaran soittoa bändissä (TheClaFiaSp), lumilautailua, nörtteilyä ym. Päätin tänne rekisteröityy, koska kiva saada vähä juttu seuraa muualta kun omalta foorumiltani.

Lempiruokani? -Njaahah.. Varmaan tuo makaroonilaatikko. Se on ainakin hyvää..
Lempi TV ohjelmani? -24 tietysti! Sitä ei voita mikään!
Lempi TV kanava? -Kaikki. :D
Lempi peli? -Maybeeh.. San Andreas.. On tuo morrowindkin ihan hyvä.. ;)
Lempi vuodenaika? -KESÄ!

En oikee enempää keksi ;)

Gio

• Jäsen
  • Purr purr.
« Vastaus #308 : 07.05.2006 klo 00:03:55 »
Tervehdys, tässä jälleen yksi uusi jäsen. Olen 24-vuotias naishenkilö Lahden suunnalta. Sarjakuvia olen kai aina lukenut, mutta oikea ensimmäinen kosketus "erilaiseen" sarjakuvaan (muuhun kuin Aku Ankan suuntaiseen jutskaan) tapahtui Spawnin ensimmäisen numeron myötä. Se jotenkin herätti tietämättömän näkemään, että sarjiksia löytyy todella erilaisia erilaisille ihmisille.

Lueskelen X-meniä satunnaisesti, Spawnia, Catwomania.. mangaa joskus. Valhalla-sarjan yritän saada täyteen. Monia mielenkiintoisia supersankarisarjiksia löytyisi kyllä luettavaksi, jos olisi vain varaa ostella.

Muina harrastuksina katselen paljon elokuvia ja pelailen tietokoneella. Myös autot ovat joissain määrin kehkeytyneet harrastukseksi, vaikka eivät kovinkaan täysipäiväiseksi sellaiseksi. Olen innostunut mytologiasta ja etenkin ihmissusi-myyteistä, joista minulta löytyy pelottavan paljon erilaista kirjallisuutta..

Outi

• Sarjakuvafestariassari
  • Jäsen
« Vastaus #309 : 12.05.2006 klo 14:26:59 »
Koska näköjään vietän yhä enenevässä määrin aikaa Kvaakissa, täytynee sitä käyttää myös itsestään puhumiseen, eikä aina sarjakuvista. Tuleepahan vähän vaihtelua. Sitäpaitsi oma itse on maailman paras aihe ja tunnen sen parheiten!

Olen elämäni aikana tehnyt seuraavaa sarjakuviin liittyen:
Ostanut & lainannut, lukenut, toimittanut, pakannut, postittanut, piirtänyt, kirjoittanut, tilannut, myynyt, roskiin heittänyt, arvostellut, värittänyt, tekstannut, kääntänyt sekä hoitanut levitystä, kirjoittanut artikkeleita & haastatteluja jne jne jne...

Olin entisessä elämässäni mm. Tampereen Kukunorin pomo ja Arktisen Banaanin/Valiosarjojen kaikestavastaava  ;D.

Tällä hetkellä toteutan itseäni Fumetto-sarjakuvafestivaaleilla Luzernissa (Sveitsissä) assarina.

Tarkemmin ajateltuna en ole duunikseni tehnyt mitään, mikä EI liittyisi sarjakuviin. Pelottava ajatus! Onneksi elämässäni on myös harrastuksia - kuten sarjakuvien lukeminen?? Eikun korkeilla vuorilla kiipeily, omituisen musiikin ihmettely, hyvän ruoan kokkailu, parhaiden kirjojen lukeminen ja liian kauniiden & kalliiden vaatteiden osteleminen. Niin ja tietysti kivojen & fiksujen ihmisten kanssa ajan viettäminen.

Sen pituinen se.

We all need an Alan Rickman to read Shakespeare sonnets to us every night

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Vastaus #310 : 24.05.2006 klo 12:05:15 »
juu, esittelen siis itseni, uusi kun olen..

Nimi: Tuomas Myllylä
Ikä 19v
Kotipaikka on maailman paras pitäjä eli upea 1300-asukasta käsittävä Merijärvi
Tällä hetkellä aliupseerikoulussa sodankylässä ja kylvöntekolomilla...

Sarjakuvista. Ihastuin sarjakuviin kait jo silloin kuin ensimmäinen aku ankka tipahti postilaatikkoon ollessani n. yksivuotias. Olen lueskellut kyseistä lehteä tähän asti ja luen kait seuraavat 50 vuottakin. Itse aloin piirtelemään jo kun kynä alkoi pysyä kädessä ja ensimmäiset sarjakuvat tein kolmannella luokalla. Sitten niitä onkin siunaantunut ja sitä myöten myös tarinoiden taso on kasvanut. tyyli on realistinen ja kait aiheista voisi sanoa että yleensä ne liittyvät historiaan (toinen intohimoinen harrastuskohteeni) ja kuvaavat usein tavallisia ihmisiä suurien kohtaloiden pyörteissä. Toinen maailmansota on kiehtonut minua aina ja työstänkin tällä hetkellä sarjakuvaa aiheesta.

jani_k

• Jäsen
« Vastaus #311 : 24.05.2006 klo 14:12:01 »
Me too!

Tässä jotain perustietoja:
Ikä: 31 v.
Koulutus: tietotekniikan insinööri, kuten ammattikin.

Sarjakuvista: Niitä olen harrastanut melkein koko pienen ikäni, suuri herääminen tuli joskus 80-luvun alkupuolella Mail-Manin julkaisemia Hulkkeja divarissa selaten. Siitä se sitten lähtikin räjähdysmäisesti niellen viikkorahat, lahjarahat, opintotuet ja sitten aikanaan palkankin. Tosin sitten Kukunorin häviäminen Tampereelta tappoi koko innostuksen lähes kymmeneksi vuodeksi. Jotenkaan en osaa ostaa sarjakuvia internjetistä kun niitä ei pääse selailemaan eikä hypistelemään. Nykyisin tosin olen pikkuhiljaa päässyt traumani yli ja saatan tilailla joskus oikein kiinnostavia albumeja sieltä sun täältä.

Tosin kyllähän tohon kiinnostuksen loppumiseen vaikutti totaalinen yliannostus supersankarisarjiksia joskus 90-luvulla. Etenkin niitä Imagen lanseeraamia pinup-supersankarijuttuja vihaan yli kaiken vieläkin. Semmoisia ikiaikaisia suosikkeja on aina ollut ne pakolliset Gaimanit&Alan Mooret, Elfquest ja Robert Crumb + muut underground-jutut (varsinkin näin vanhempana). Näyttää tuo maku muutenkin menevän näin iän myötä kokeellisempien juttujen suuntaan.

Piirtämisestä: Pienestä pitäen olen haaveillut oman sarjiksen piirtämisestä ja välillä sitä yrittänytkin. Tästä sitten on seurannut kymmenien vuosien turhautumat ja keskenjääneet haaveet. Tosin talvella sain nykerrettyä 10-sivuisen sarjiksen Kemin kisaan, josta olen kovin ylpeä. Nyt tekisi kovasti mieli jatkaa, mutta kun Se Hyvä Idea puuttuu... vielä... melkein.

Siinä kaikki. Huoh.

Imagination will often carry us to worlds that never were. But without it we go nowhere. - Carl Sagan

ARock

• Ope, joka strippisarjistakin tuhertelee
  • Jäsen
  • Eipä mulla muuta.
« Vastaus #312 : 24.05.2006 klo 18:36:29 »
No niin, on tullut täällä kvaakissa pörrättyä jo sen aikaa, että pitänee ”ilmoittaa itsensä” jollakin tapaa ja tämä osio vaikuttaa tarkoitukseen sopivimmalta… Tässä tätä mieliaihettani eli tarinaa á la mä siis tulee, pitäkäähän kiinni tietokonepöydistänne…  ;D

Ikä: 32
Asuinpaikka: Järvenpää
Koulutus: OTK
Ammatti: Ope (oikeusoppi/AMK)

Mitä sitten sarjakuvan suhteen teen? Noh, ensinnäkin lukenut olen sarjakuvaa koko elämäni - niin kuin varmaan noin 99,9% kvaakkilaisista  ;). Mökillä on ne sadat akkarit niinniinniin kuluneita ettei ole tosikaan, kun pienenä on ne sivut käännetty kerta toisensa jälkeen - aina uudestaan ja uudestaan. Ja akkari maistuu kyllä edelleen. Nuorna lukiopoikana kannoin myös uutterasti rahani kotikaupunkini divariin, jonka pitäjä tilasi muutamia sarjiksia alkuperäiskielisinä ja ahmin noita (sen minkä niitä pystyin ostamaan). Vieläkin kulutan samaa ”sarjaa” eli mielellään alkuperäiskielisiä toimintatyyppisiä sarjiksia. Näinä päivinä tuo kulutus on tosin hieman vähäisempää, kun ei ole hyvää divaria/vastaavaa tässä ihan lähellä – niin, mulla on vähän sama ”hypistelytauti” kuin tuossa edellä jani_k:lla. Tosin jos tänne kvaakkiin nyt tulisi se nettikauppa, niin ehkä voisi siellä yrittää parantua tuosta taudistaan… Suomalaistakin sarjista tulee kyllä luettua (V&W ja Tilsan tuotoksia jne.) ja tuo genre mulla varmasti laajenee tulevina aikoina, kun tässä kunnolla tutustuu suomalaisiin alan ammattilaisiin ja suomalaiseen tarjontaan kvaakin/kaiken siihen liittyvän kautta.

Joo, se noista lukuhommista… Sitten siitä, miten sarjakuva on elämässä esillä vielä läheisemmin. Teen omaa strippisarjakuvaa. Tuo strippisarjis on päässyt jopa ekaan julkaisuun eräässä erittäin mainiossa ilmaisjakelulehdessä. Lisäksi teen yhden kuvan sarjista enemmän tai vähemmän satunnaisesti erääseen aikakauslehteen. Ja onpa yksi alan ammattilainen tuon strippisetin osalta ihan rohkaisevia sanojakin sanonut, joten erittäin tyytyväinen tilanteeseeni olen, ei voi muuta sanoa. Sen toisaalta kyllä tiedän, etten sarjiksentekijänä millään tapaa valmis ole – en missään nimessä – ja koskaan en varmasti valmiiksi tulekaan, mutta oikealla tiellä tiedän nyt olevani. Se riittääkin minulle oikein hyvin.

Sitten kun tässä joskus omat nettisivut saan kasaan, niin voin (ehkä) laittaa lisäinfoa sitä kautta tuosta omasta setistäni, jos se sattuu jotakuta kiinnostamaan. Pääsette kaikki sitten kilvan tuotoksiani sättimään  ;D

RokkenRoll, sano.

ARock

ps. menkäähän kaikki kokeilemaan jatkosarjiksen piirtämistä (sarjakuvagalleria -> jatkosarjakuvaa), se on ollut tosi hauskaa puuhaa!!!

pss. tietääkö kukaan, mistä saisi muistaakseni Bisleyn kuvittaman Elektra the assassin -albumin??? Se on multa hävinnyt ja harmitaa niin että...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #313 : 24.05.2006 klo 18:51:06 »
pss. tietääkö kukaan, mistä saisi muistaakseni Bisleyn kuvittaman Elektra the assassin -albumin??? Se on multa hävinnyt ja harmitaa niin että...
Niis siis tarkoitat kai Sienkiewiczin kuvittamaa ja Millerin kirjoittamaa? Kokeile vaikka Ebayta, siellä on esim. tämä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

ARock

• Ope, joka strippisarjistakin tuhertelee
  • Jäsen
  • Eipä mulla muuta.
« Vastaus #314 : 24.05.2006 klo 19:09:11 »
Joo juuri sitä... äh, piirrostyyli oli vähän sinne Bisleyn suuntaan ja hävinnyt jo niiiin kauan sit, et eihän tuota muistanut - muisti on hyvä mutta lyhyt  ;D

Kiitti infosta!