Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 246834 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ulpu

• Jäsen
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #225 : 08.01.2005 klo 20:35:50 »
Mitähköhän sitä uskaltaisi tähän kertoa? Löysin tämän foorumin n. viikko sitten. Jee - sarjisfoorumi!
Olen piirtänyt koko ikäni, tosin viimevuosina vähemmän. Olen tässä koittanut taas etsiä inspiraatiota jostakin ja piirtää edes vähän edes melkein joka päivä, että taidot palautuisivat. Haaveena on saada jotain sarjakuvan tapaista joskus aikaan. Olen tullut siihen tulokseen, että mitään ei ikinä tule tapahtumaan sillä saralla, ellei joku toinen tee käsistä.

Piirtämisen lisäksi sydäntä ovat lähellä mm. eläimet, kirjat (erit. sci fi) ja sarjakuvat tietysti. Ammattia ei ole, opiskelut ovat jääneet kesken. Ei puhuta siitä.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #226 : 08.01.2005 klo 22:34:55 »
Teretulemast! Sitten kun rohkenet niin laita joitakin töitä näytille. Olisi kiva saada itseni ja muutaman muun lisäksi lisää naisia, jotka epäsäännöllisen säännöllisesti esittelevät tuotoksiaan tuolla "Kynsintää ja raatelua"-ketjussa ynnä muissa vastaavissa. Nykyisellään Kvaak on aika miesvoittoinen.
Klik klik --> Sarjisblogini

Ulpu

• Jäsen
« Vastaus #227 : 09.01.2005 klo 05:28:27 »
Hii, kiitos, kiitos. Minulla ei ole oikein mitään näytettävää, kun olen sellainen tuhertelija, joka ei ikinä saa mitään valmiiksi. Minun on jo pari vuotta pitänyt perustaa Elfwood-galleriakin, mutta kun ei vain saa aikaan...

Oikeastaan kivaa olla välillä ei-naisvoittoisella foorumilla. Käyn eräällä toisella foorumilla, jossa valtaosa on naisia. Se on välillä vähän tylsää.

Coaster

• Jäsen
  • O_o
« Vastaus #228 : 16.01.2005 klo 01:08:06 »
Nimi: Markus
ikä: 16
sijainti: Tampere
opiskelija, lukion 1.
tuleva ammatti ei ole tiedossa

En piirrä, koska en osaa, mutta sarjiksia kylläkin luen.
Yleisesti ottaen olen keräilyHULLU ;D ja keräilykohteita on ollut iän mittaan pullonkorkeista postimerkkeihin... Ongelmia tulee vastaan, kun säilytystila on loppumaisillaan.
Ehdottomasti parhaita sarjakuvia ovat Carl Barksin Ankat!

"I don't drink coffee I take tea my dear"

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #229 : 17.01.2005 klo 07:52:56 »
Meillä ei piirretä väkisin. Meillä pakkosoitetaan pianoa ja viulua. Ja lauletaan oopperaa - falsetista!

RAAANN TUUUU TÖÖÖ HIIIILLLLSS!!!! ;D

Jospa minäkin sitten esittelen itseni, en tosin takaa etten sitä olisi jo tehnyt:

Nimi: Jani
Ikä: 28
Sijainti: Espoo
Tällä hetkellä puuhastelen tutkimushommissa ja harrastan improvisointia. En itse piirrä, sarjakuvia luen ja katselen sujuvasti monen vuoden kokemuksella. Keräily alkoi joskus varmaan noin -87 Marvel-lehdillä lähikioskista. Sittemmin kokoelman karttuessa tuli ostettua muutama Asterix ja Lucky Luke ja Tintti ja Lassi & Leevi... Nyttemmin hyllystä löytyy noin kymmenen metriä lähinnä suomalaista sarjakuvaa. Ulkolaisista mainittavia lähinnä Usagi Yojimbo ja Sandmanit. Pikkuhiljaa vasta alan hahmottaa, mitä ulkomaista pitäisi tilata... Kiitos Kvaakin!

-P.

Hamsteri

• Uusi jäsen
  • Mur
« Vastaus #230 : 31.01.2005 klo 15:43:48 »
Jahas, kai tämä "virallinen" puoli pitää hoitaa pois alta!
Olen vähän vaille kolmekymppinen koodaajanörtti Helsingistä ja harrastan, no, tietokoneita ja sarjakuvia, heh  ::)

Vuonna -88 ostin kioskilta ensimmäisen Ryhmä-X lehteni ja se olikin sitten rakkautta ensi silmäyksellä. Sen jälkeen on kokoelma kasvanut ja makukin muuttunut, supersankarisarjakuvat (varsinkin nuo hiukan vanhemmat) tosin edelleen sydäntä lähellä. 

-H 

Mörkö

• Vieras
« Vastaus #231 : 11.02.2005 klo 21:20:24 »
Jaahas ... Olen keräillyt sarjakuvia jo huimat 6 kuukautta  ;D
Nimi : THomas
Ikä    : 13
Asuinpaikka : Kuhmo [Kainuu]

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
  • Right, remove the supports!
« Vastaus #232 : 11.02.2005 klo 21:30:09 »
Jaahas ... Olen keräillyt sarjakuvia jo huimat 6 kuukautta  ;D
Nimi : THomas
Ikä    : 13
Asuinpaikka : Kuhmo [Kainuu]
Vautsi!
Itsekin on aikanaan samasta kylästä tullut maailmalle lähdettyä. Tervetuloa siis.
Millainen maa on tämä, jossa niitä harvoja, joilla on vielä toivoa jäljellä kutsutaan epätoivoisiksi? - Stefano Benni, Elianto

Mörkö

• Vieras
« Vastaus #233 : 12.02.2005 klo 10:33:48 »
Ihanko totta ?  ;D

Mörkö

• Vieras
« Vastaus #234 : 12.02.2005 klo 10:35:25 »
Jaahas aika uskomaton juttu ...  ;D

jarite

• Uusi jäsen
« Vastaus #235 : 12.02.2005 klo 13:17:10 »
Löysin kvaakin vasta vähän aikaa sitten sarjainfon kautta. Sarjainfo on tullut mulle 70-luvun puolivälistä alkaen. Sarjainfo taas löytyi nonstopista, aika tavallinen tarina mun ikäluokassa (40+) kaiketi. Kaikki ruudut ja non stopit ja ties mitkä on vieläkin tallessa. Keräsin sarjakuvaa lapsena hitosti. Kaikki raha meni siihen. Muut joi kaljaa. 80-luvulla sitten harrastus hiipui. Kitaraa soitellut 30+ vuotta. Piirtäjä piti tulla, mutta musiikki vei perfektionistin. Molempia ei ehtinyt mukamas treenaamaan. Nyt olen sitten rijnswandin kitaristi. Sarjakuvalle aikaa riittää aika vähän, mitä nyt unettomina öinä tulee luettua noita aku ankan jättikirjoja ynnä muita arkistojen aarteita. Itse asiassa musiikki vie nykyään rahaa pahkeisen paljon, olen pakotettu realisoimaan pikku hiljaa kokoelmiani, vaikka pahaa tekee. Alkusyy rekkaamiseen tänne, mutta kun olen lukenut keskustelujanne, huomaan palaavani tänne muutenkin, tähän asti vain lukemaan.

Jari

www.rijnswand.com

Kananjalka

• Jäsen
  • Shhh, hiljaa, kiitos.
« Vastaus #236 : 16.02.2005 klo 19:09:15 »
Nimeni on Tomas ja ikäni on 15. Synnyin Alavudella ja muutin isoon kaupunkiin Helsinkiin. Olen harrastanut piirtämistä niin kauan kuin muistan ja käyn jo 8 vuotta ''taiteilia kurssilla''.  Pari sarjakuvaa on julkaistu pienissä paikallis lehdissä. Luen innokkaasti Aku Ankkaa ja keräilen taskukirjoja ja tilailen kaikkea mahdollista Aku Ankkaa.    Luen myös Asterix ja Obelixii, Salapoliisi Conania, DBZ,Tintti, Luupää sarjikset on, Don Rosan The Pertwillabyn Papers on yksi suosikkejani..jne   Mutta Aku Ankka on silti suosikkini. heh. Tietokoneen näpyttely kuuluu harrastukseen ja Golf. Voisin sanoa että olen aikamoinen Aku Ankka ''friikki''.

Se siitä.
"Haluaisin keksiä sellaisen aineen tai koneen, jonka tuhovoima olisi niin hirvittävä, että ihmiseltä menisi ainiaaksi kaikki sotimishalut."

seppo-setä

• Jäsen
« Vastaus #237 : 22.02.2005 klo 21:04:07 »
Nimi: Seppo A.
Ikä: 39 v. (vielä monta päivää!)
Ammatti: Biologian ope
Sarjakuvahistoria: Se tavallinen tarina: Ruutu, Non Stop... Opiskeluaikana piirtelin paljonkin sarjakuvia ja osallistuin enemmän ja vähemmän aktiivisesti Oulun yliopiston sarjakuvaseuran (=Ruuvari-lehti) toimintaan. Nykyään piirtämisen kanssa hieman heikkoa, mutta ehkä taas joskus... Hyllyynkin on aikojen saatossa kertynyt kohtalainen kokoelma sarjakuvaa.
Suosikit: Yksi on ylitse muiden: Franquin

OlliH

• Luopio
  • Jäsen
« Vastaus #238 : 25.02.2005 klo 00:29:39 »
Minun vuoro?

Aloitan sarjakuvista. Lähtien 3-4 vuotiaasta, linja on mennyt suurilta linjoiltaan näin: Nakke Nakuttaja - Tenavat - Asterix - Hämähäkkimies - muut Marvelit - Pratt - Sin City - Glömp (ja vastaavat) - nykyisyys (eli sitä ja tätä). Kuten joku saattoi arvatakin, tuossa ei ole lueteltu kaikkia 20 vuoden aikana luettuja. Pidempään suosikkina olleista mainittakoon nyt vaikka Sandmanit, Marc-Antoine Mathieu ja Ankardot.

Suomalaista sarjakuvaa luen myös ahkerasti niin pienlehtiä kuin suurempia projekteja, ja ehdottomasti sieltä kovaa kamaa löytyy vaikken yksittäisiä nyt osaa mainita (sitä paitsi ne voisivat vaikka kuulla). Marveliin suhde on pysynyt läheisenä ihan sen takia, että omistan sitä eniten. Anime on minulle tuntemattomin sarjakuvan ala, mutta ehkä tässä hiljalleen sitäkin...

Ei-niin-kovat-jutut-osastosta sanottakoon, että strippisarjakuvat ovat harvemmin minuun suuresti iskeneet - olen enemmän pidempien tarinoiden tai pohjustetumpien vitsien ystävä. Tuleehan niitä toki pakostakin luettua ja mielelläänkin, mutta piti keksiä jotain negatiivistakin. Sitten jotkut taiteelliset viritykset menevät pahasti ohi.

Piirtää en osaa yhtään. Siis keskiverto 10-kesäinen on parempi. Sarjakuva-alalla olen kyllä debytoinut käsikirjoittajan ominaisuudessa, siitä juttu täällä: http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=313 Toivottavasti saisi jotain muutakin aikaan.

Vuodenvaihteesta on tullut roikuttua täällä enemmänkin, ja kun teki mieli alkaa kommentoimaankin juttuja niin päätin sitten esittäytyä. Esittäytymisen voisin päättää varsinaiseen esittäytymiseen, eli olen Olli Hämäläinen, Tampereen überopiston ikisuusopiskelija. Sarjakuvien ohella kovia juttuja ovat olleet esimerkiksi kansalaisjärjestötoiminta (vrt. tuo sarjakuva), lauta- ja korttipelit ja... noh, mitäs se musiikkikaan enää on paitsi jatkuvasti taustalla tulevaa hyvänkuuloista pakkopullaa. Kyllähän sitä tulee kaikenlaista tehtyä, uitua ja palloa potkittua, lienekö olennaista.

Olen aika hyvä (tai ainakin innokas) väittämään vastaan. Ja tuhottoman laiska. Saa nähdä kumpi puoli käy täällä dominoivaksi.

Noh, nyt tuli liian pitkä. Ei jaksa karsia, sori.

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!
« Vastaus #239 : 25.02.2005 klo 19:21:10 »
Moi.

Olen Tapio Ranta-aho, alunperin vaasalainen, mutta pian puolet elämästäni Espoossa asunut insinööri. Sarjakuvia olen lukenut ja keräillyt 70-luvulta alkaen. Outo tauko tuli vuosien 1990 ja 2000 väliin, kun koulutuksen ja perheen hankkiminen tuntui muka tärkeämmältä. Ilokseni olen huomannut että kokoelmalleni kasvaa innokas (nyt 9 vuotias) jatkaja.

Lähinnä sydäntäni ovat scifisarjikset ja scifi muutoinkin. Istun mm. Espoon science fiction ja fantasiaseura ECS ry:n hallituksessa, kirjoittelen scifitarinoita lehtiin ja pöytälaatikkoon joskus, kun aika antaa myöden. Sikareita polttan vain kun on juhlallinen hetki, ja hetki on juhlallinen aina kun sytytän sikarin.

Kovimmin ovat tajuntaani iskeneet Valerianit. Toinen luunkova sarjis on Tintti.

Lähiajan keräilyhaaste on hankkia kaikki Rick Randomit. Ikuisuusprojektina on hankkia kaikki scifiä sisältävät suomenkieliset sarjakuvalehdet. Se, ken tietää, missä Pyhimys lehden numeroissa on scifi-täytepaloja, saisi minulta tiedosta tuhann... (mitä tässä pihistelemään) miljoonat kiitokset.