Äänestys

Luetko Sarjainfoa?

Kyllä, tilaan lehteä ja olen Sarjakuvaseuran jäsen
109 (39.6%)
Ostan irtonumeroita vain satunnaisesti
16 (5.8%)
Luen, kirjastossa
65 (23.6%)
En, turhan elitistinen
18 (6.5%)
En, turhan vaikeasti saatava
25 (9.1%)
Mikä ihmeen Sarjainfo?
42 (15.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 237

Kirjoittaja Aihe: Sarjainfo  (Luettu 341871 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #840 : 27.12.2011 klo 14:44:28 »
Tilaan edelleen, vaikka mulla onkin sellainen olo että lehti on suunnattu jollekin porukalle johon en itse kuulu. (Tosin en tunne kuuluvani mihinkään sarjisporukkaan, edes niihin mangaihmisiin, joten ei auta kuin poimia tietoja sieltä täältä. ::) ) Asioihin tutustuminen ei koskaan ole pahitteeksi, vaikka osa lehdestä jää aina lukematta kunnolla.

Isoon kokoon en vain totu, minkä olen aiemminkin sanonut.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #841 : 27.12.2011 klo 16:18:52 »
Tilaan edelleen, vaikka mulla onkin sellainen olo että lehti on suunnattu jollekin porukalle johon en itse kuulu. (Tosin en tunne kuuluvani mihinkään sarjisporukkaan, edes niihin mangaihmisiin, joten ei auta kuin poimia tietoja sieltä täältä. ::) ) Asioihin tutustuminen ei koskaan ole pahitteeksi, vaikka osa lehdestä jää aina lukematta kunnolla.

Isoon kokoon en vain totu, minkä olen aiemminkin sanonut.

Taidat olla vähän tällanen väliinputoaja kuten minäkin. Sarjainfo on mennyt vähän turhankin taiteelliseksi. No sama laulu mulla on jo pitempään ollut mutta ei se mithä. Maailma on täynnä mua(kin) kiinnostavista sarjiksista jaarittelua Sarjainfon ulkopuolella.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #842 : 27.12.2011 klo 16:26:06 »
Sarjainfo on mennyt vähän turhankin taiteelliseksi.

Toiset taas väittävät, että se on viihteellisempi kuin ennen. Kumpaa se nyt sitten oikein on?

Minusta lehti on nykyisellään(kin) erinomainen. Muuttua pitää ajan mukana.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #843 : 27.12.2011 klo 20:27:35 »
Toiset taas väittävät, että se on viihteellisempi kuin ennen. Kumpaa se nyt sitten oikein on?

Viihteellinen siltä osaltaan, että jutut ovat keveämpiä ja lyhyempiä kuin joskus olivat. Taittokin on "viihteellisempi" (ilmavampi, pirteämpi, värikkäämpi ja keveämpi, mutta samalla ne jutut siinä  lyhenee). Sisältö taasen keskittyy enemmän, höm... "artsumpaan" "vaihtoehtosarjakuvaan" tai jotain, eikä niinkään... höm "viihteelliseen" perusmainstream-sarjakuvaan. Itse kun olen kiinnostunut kaikesta, niin luen kyllä. Ymmärrän taasen niitä joita ei houkuttele.
Sarjakuvan kenttä on niin laaja, ettei siinä enää yksi neljästi vuodessa ilmestyvä Sarjainfo riitä (jos nyt on koskaan riittänyt). 1970-luvulla jotkut (kulttuuri-ihmiset) ihmettelivät, että mitenkä jostain niin vähäpätöisestä kuin "sarjakuvasta" riittää juttua useampaan lehteen.

Timo

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #844 : 28.12.2011 klo 13:13:37 »
Viihteellinen siltä osaltaan, että jutut ovat keveämpiä ja lyhyempiä kuin joskus olivat. Taittokin on "viihteellisempi" (ilmavampi, pirteämpi, värikkäämpi ja keveämpi, mutta samalla ne jutut siinä  lyhenee). Sisältö taasen keskittyy enemmän, höm... "artsumpaan" "vaihtoehtosarjakuvaan" tai jotain, eikä niinkään... höm "viihteelliseen" perusmainstream-sarjakuvaan.
Timo

Juuri näin. Tykkäsin enemmän - ja itseasiassa LUENKIN joskus uudestaankin nykyisin - 80(?)-90-lukujen Sarjainfoista. "Muuttua pitää ajan mukana"? Siis...lehden vai lukijoiden? Minä vain vanhenen, en muutu, valitan. Minä mikään mutsku ole!

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #845 : 29.12.2011 klo 11:10:11 »
Kuten Timo oivasti sanoi, kaikkia ei vaan voi miellyttää  :police:

K: Mikä on paras tapa saada Sarjainfoon juuri sellaista sisältöä kuin itse haluaa?

V: Tehdä sitä sisältöä ihan itte! Kannattaa ottaa yhteyttä vaikka päätoimittaja-Reettaan ja kertoa, minkämoista juttua haluaisi tehdä tai mistä olisi kiinnostunut lukemaan.  :-*
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #846 : 29.12.2011 klo 12:42:21 »

K: Mikä on paras tapa saada Sarjainfoon juuri sellaista sisältöä kuin itse haluaa?

V: Tehdä sitä sisältöä ihan itte! Kannattaa ottaa yhteyttä vaikka päätoimittaja-Reettaan ja kertoa, minkämoista juttua haluaisi tehdä tai mistä olisi kiinnostunut lukemaan.  :-*

Niin no, pitänee paljastaa että olen joskus jopa harkinnut että ottaisin yhteyttä ja kertoisin mutta kun olen tämmöönen nöösipoika...  :-[

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #847 : 29.12.2011 klo 14:56:29 »
En lue. Liian vaikeasti saatavilla.
Uusimman numeron ilmestymisestä on siis kuusi postin kantopäivää. Niinkö?

Ilmeisesti viimeisinkään osoitteenmuutosilmoitukseni ei mennyt perille.

Olen viimeisen 8 kuukauden aikana tehnyt kolme osoitteenmuutosilmoitusta kahta eri reittiä.
 Onko olemassa jokin toimiva tapa tehdä Sarjainfon tilausosoitteen muutos?

----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #848 : 29.12.2011 klo 16:47:34 »
Onko olemassa jokin toimiva tapa tehdä Sarjainfon tilausosoitteen muutos?

On. Laittaa yksityisviestiä minulle niin hoidan osoitteen tasan varmasti eteenpäin. Noin muuten ehdotan kaikille, että älkää liikkuko vaan pysykää paikoillanne, muuttaminen on niin pirun rasittavaa - varsinkin jos on hyvää hölmöyttään luvannut mennä sarjakuvaharrastajan muutto-avuksi. Ei se ruoho ole vihreämpää missään.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #849 : 01.01.2012 klo 14:07:00 »

Ei kai tässä ole kaikuja vanhasta kunnon "jos et tykkää nii tee ite parempi"- ajattelutavasta? :P No ei vaiskaan, täällähän on huhuiltu tekijöiden perään jo useampaan otteeseen. Mutta musta ei ainakaan ole sisällöntuottajaksi, joten tyydyn vain toteamaan ettei lehti ehkä ole minulle tehty mutta mitä väliä.

Fakta on kuitenkin juuri tuo ettei kaikkia voi miellyttää, tänne tarvittaisiin siinä tapauksessa useampi lehti ja silti olisi joku tyytymätön. Tai yksi lehti joka yrittäisi revetä liian moneen suuntaan ja josta ei tykkäisi kukaan.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #850 : 02.01.2012 klo 13:21:50 »
sisällöntuottajaksi,

Sivukaneettina sanoisin että tämä termi on edelleenkin käsittämättömän pöljä. O tempora o mores  ::)

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #851 : 02.01.2012 klo 14:07:55 »
Ei pelkoa, ei Sarjainfon toimituskunta tule aseen kanssa oven taakse juttuja ja juttuideoita vaatimaan! Eli saa olla kirjoittamattakin.

Aloittavana päätoimittajana toki olisi kiva saada aina jotain täsmennystä näihin epämääräisen tyytymättömiin "ei ole minulle suunnattu" -juttuihin. Kun kuitenkin jotenkin haiskahtaa, että siinä haluttaisiin jonkin näköistä parannusta lehteen. Tän vuoden juttupaikat eivät ole vielä lukkoon lyötyjä, kuten ei lehden linjakaan. Eli nyt on mahdollisuus vaikuttaa asioihin.

Vuoden 2012 ykkösnumerosta voinen paljastaa, että juttua pitäisi olla mm. Mikko Jeskasesta, Art Spiegelmanista, Kate Beatonista ja akateemisista supersankareista.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2012 klo 14:14:14 kirjoittanut Grezen »

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #852 : 02.01.2012 klo 14:52:22 »
Ei pelkoa, ei Sarjainfon toimituskunta tule aseen kanssa oven taakse juttuja ja juttuideoita vaatimaan! Eli saa olla kirjoittamattakin.

Aloittavana päätoimittajana toki olisi kiva saada aina jotain täsmennystä näihin epämääräisen tyytymättömiin "ei ole minulle suunnattu" -juttuihin. Kun kuitenkin jotenkin haiskahtaa, että siinä haluttaisiin jonkin näköistä parannusta lehteen. Tän vuoden juttupaikat eivät ole vielä lukkoon lyötyjä, kuten ei lehden linjakaan. Eli nyt on mahdollisuus vaikuttaa asioihin.

Vuoden 2012 ykkösnumerosta voinen paljastaa, että juttua pitäisi olla mm. Mikko Jeskasesta, Art Spiegelmanista, Kate Beatonista ja akateemisista supersankareista.

Hmmmm...minä kaipaisin ehkä enemmän juttua, esim. rikossarjakuvista, tai siis noh, jotenkin ehkä enemmän genrejä peliin. Omaelämänkerralliset sarjakuvat ja ns. taiteellisemmmat pläjäykset ovat toki ihan jees mutta jotenkin tuntuu että Sarjainfo koostuu nykyisin VAIN niitä käsittelevistä jutuista tai (mikä vielä pahempaa) silkasta kaverit-haastattelee-kavereita-stooreista. En minä tiedä, jotenkin vain on ollut viimeiset pari vuotta ollut numero numerolta enemmän sivuja ja vähemmän asiaa josta saisin mitään tolkkua. Noh. Ehkä mä oon vaan outo.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #853 : 02.01.2012 klo 15:03:22 »
Pantu korvan taakse!

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #854 : 02.01.2012 klo 16:43:40 »
Hmmmm...minä kaipaisin ehkä enemmän juttua, esim. rikossarjakuvista, tai siis noh, jotenkin ehkä enemmän genrejä peliin.

Sarjainfon tehtävä on olla sarjakuvan yleisaikakauslehti. Mutta no, kun me öh tuota nyt elämme tämmöisessä fragmentoituneessa yhteiskunnassa, emme enää yhtenäiskulttuurissa. Siltä pohjalta on syntynyt enemmän omia genrejulkaisujakin, kuten vaikkapa Ankkalinnan pamaus, Ruumiin kulttuuri ja Länkkäriseuran tuotanto: http://lankkariseura.blogspot.com/

Ei hyviä tai edes asiantuntevia kirjoittajia vain piisaa joka paikkaan.  Ainakaan näillä heh heh palkkioilla.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama