Äänestys

Luetko Sarjainfoa?

Kyllä, tilaan lehteä ja olen Sarjakuvaseuran jäsen
109 (39.6%)
Ostan irtonumeroita vain satunnaisesti
16 (5.8%)
Luen, kirjastossa
65 (23.6%)
En, turhan elitistinen
18 (6.5%)
En, turhan vaikeasti saatava
25 (9.1%)
Mikä ihmeen Sarjainfo?
42 (15.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 237

Kirjoittaja Aihe: Sarjainfo  (Luettu 341750 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #855 : 02.01.2012 klo 17:29:30 »
Ei ole jaksanut kiinnostaa.

Myöskään ei kiinnostaisi ostaa lehteä jossa olisi minun kirjoittamaani sönkötystä. Ja miksi semmoisen ostaisinkaan; usein tiedän omat juttuni joten miksi hankkia ne painetussa muodossakin?

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #856 : 02.01.2012 klo 17:34:31 »
Aloittavana päätoimittajana toki olisi kiva saada aina jotain täsmennystä näihin epämääräisen tyytymättömiin "ei ole minulle suunnattu" -juttuihin. Kun kuitenkin jotenkin haiskahtaa, että siinä haluttaisiin jonkin näköistä parannusta lehteen.

Mutta eihän kaikki aina voi olla kaikkien mieleen, enkä tarkoittanut että se olisi mikään iso ongelma. Minun on sitä paitsi todella vaikea sanoa mikä tarkalleen itsellä mättää. Kyse voi olla enemmänkin siitä että sarjiskene - jota Sarjainfokin peilaa - ei tunnu omalta, kuin siitä että mikään mitä lehdessä kirjoitetaan ei ikinä koskaan miellytä. (Koska asia ei edes ole niin.) Näin siis silläkin uhalla että joku ärsyyntyy, mutta ei kai siitä varsinaista haittaa ole jos yksi henkilö ei tunne kuuluvansa tämänhetkiseen "sarjisskeneen" eikä siis koe että Sarjainfo on suunnattu juuri hänelle. Suurin osa on varmaan lehteen ihan tyytyväinen, ja eiköhän se ole kuitenkin pääasia.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #857 : 02.01.2012 klo 17:35:40 »
Sarjainfon tehtävä on olla sarjakuvan yleisaikakauslehti. Mutta no, kun me öh tuota nyt elämme tämmöisessä fragmentoituneessa yhteiskunnassa, emme enää yhtenäiskulttuurissa. Siltä pohjalta on syntynyt enemmän omia genrejulkaisujakin, kuten vaikkapa Ankkalinnan pamaus, Ruumiin kulttuuri ja Länkkäriseuran tuotanto: http://lankkariseura.blogspot.com/

tehtävä on tuo mutta hyvän tovin näin ei minusta ole ollut.
Mutta nythän Grezen on ruorissa, mielenkiinnolla odotan tuloksia.

Taannoin muutaman tutun kanssa puhuttiin ideasta genrespesifisen sarjakuvajulkaisun suhteen mutta kaikki muut vakuuttivat että zeitgeist ei ole myötä ja onhan jo" sillai sarjainfo" vaikka totuuden nimissä ainoa seuraamani kotimainen sarjakuvajulkaisu on Tähtivaeltaja.

OM

• Jäsen
« Vastaus #858 : 02.01.2012 klo 18:17:06 »
Ei ole jaksanut kiinnostaa.

Myöskään ei kiinnostaisi ostaa lehteä jossa olisi minun kirjoittamaani sönkötystä. Ja miksi semmoisen ostaisinkaan; usein tiedän omat juttuni joten miksi hankkia ne painetussa muodossakin?

Pääasiahan pitäisi luonnollisesti olla se, että jokainen vähänkin sarjakuvaa sisäistäneet  lukisivat sarja-infoa. Onhan meillä käsissämme hyvin tasokas julkaisu niin visuaalisesti kuin sisällöllisesti.
 Minullakin on ollut kovasti toiveita sen suhteen, mitä haluaisin lehdessä olevan, mutta olen tehnyt itselleni selväksi sen, että täytyy olla kiitollinen siitä mitä nyt on käsissämme ja laittaa omat toiveet  vähäksi aikaa syrjään. Varmasti toimituksessa otetaan mielellään vastaan ideoita artikkelien suhteen ja se varmasti olisi toivottavaakin. Näin jokainen voisi antaa pienen panoksensa yhteiseen hyvään ja rakentaa lehteä aina vain paremmaksi ja paremmaksi.

Luulen, että Lönkallakin löytyy muutama euro taskunpohjalta tukemaan Sarja-infoa, koska jos kaikki ajattelisivat noin kuten hän, että ei jaksa kiinnostaa,  niin mikään lehti ei Suomessa menestyisi.  Mutta toki jokainen tekee hankinnoissaan omat ratkaisunsa. Minä ostan Sarja-infoa myös sen vuoksi, että voimme tulevaisuudessakin säilyttää Suomessa arvokkaan julkaisun, joka tarjoaa meille jokaiselle arvokasta tietoa sarjakuvista ja niiden tekijöistä, vaikka kaikki artikkelit eivät minua kiinnostaisikaan( tämä ei tarkoita sitä, että näin olisi välttämättä). Mielummin minä laitan muutaman euron Sarja-infoon kuin johonkin turhuuteen esimerkiksi Supersankari sarjiksiin. Muutenkin Sarjakuva piirit ovat Suomessa äärettömän pienet ja siksi jokaisen panostus Sarja-infon puolesta tulee tarpeeseen.  Jokainen lehden toimittajista on varmasti antanut parhaansa tuottaakseen meille luku elämyksiä, jonka tunne säilyy tuoreena pitkään. Kun joku sanoo, ettei jaksa kiinnostaa, niin se tarkoittaa suoraan sanottuna sitä, ettei ko. henkilö arvosta lehteä ja sen eteen tehtyä kovaa työtä juuri lainkaan.

Sarja-info lehtenä ei synny muutamassa päivässä vaan sen kokoaminen valmiiksi julkaisuksi on haasteellinen ja luova prosessi, jossa jokainen lehden tekoon osallistuva henkilö antaa jotakin itsestään. Olen ollut henkilökohtaisesti mukana tekemässä julkaisuja ja tiedän, kuinka raskasta ja haastavaa se toisinaan on.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2012 klo 19:17:23 kirjoittanut Orjan May »

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #859 : 02.01.2012 klo 19:29:38 »
Mutta eihän kaikki aina voi olla kaikkien mieleen, enkä tarkoittanut että se olisi mikään iso ongelma. Minun on sitä paitsi todella vaikea sanoa mikä tarkalleen itsellä mättää.

No kysytäänpä sitten niin päin, että onko lehdessä ollut mitään, mikä olisi jäänyt joskus jotenkin positiivisesti mieleen?

Ei saa päästää itseään liian helpolla tyytymättömyydenkään suhteen! ;)
« Viimeksi muokattu: 02.01.2012 klo 19:35:10 kirjoittanut Grezen »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #860 : 02.01.2012 klo 19:50:11 »
No kysytäänpä sitten niin päin, että onko lehdessä ollut mitään, mikä olisi jäänyt joskus jotenkin positiivisesti mieleen?
"Keräilijän tunnustukset" olen lukenut (lähes) aina, jopa silloin kun en ole koko lehteä edes ostanut (kirjakaupassa nopsasti selaillut).

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #861 : 02.01.2012 klo 19:57:24 »
Keräilijän tunnustukset jatkuukin vuonna 2012, tosin Jyrkin omasta toiveesta hieman pienimuotoisemmin.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #862 : 02.01.2012 klo 21:09:58 »

Artikkelit jostain mielenkiintoisesta aiheesta (esim sarjakuvan historiasta tai tekijästä), tekijähaastattelut ja esitelyt joista voi löytää jotain mielenkiintoista josta ei ollut kuullut.

Mutta se riippuu taas niin paljon lukijasta ja aiheesta että osuuko artikkeli tai esitelty tekijä juuri omaan kiinnostukseen. Olen edelleen aika varma siitä ettei kaikkia voi eikä pidä täysin miellyttää. Itse nyt olen täydellinen väliinputoaja sekä lukijana että tekijänä ettei minun sanani ole välttämättä mitään mitä kannattaisi ensisijaisesti kuunnella...

Yleinen esillä oleva skene tuntuu olevan tällä hetkellä aika taidepainotteinen, joten jos Sarjainfo kallistuu sille suunnalle ja vaihtoehtosarjakuvaan niin se on ihan järkevää. Enempi tulee luettua Tähtivaeltajan sarjisarvosteluja ja julkaisulistoja, mutta sieltä taas puuttuvat monet taide- ja (vähemmässä määrin) manganimikkeet. Joka tapauksessa sitä joutuu seuraamaan useampaa mediaa.

En tiä, ehkä Sarjainfossakin voisi olla jokin tiivistetty yksi lause per sarjis-julkaisulistaussivu, nythän tila on ollut ongelmana ettei kaikkea saa mukaan? Tähtivaeltajassakin usein vain bongaa jotain mistä ei ollut kuullut ja menee sitten etsimään tietoa. Sarjainfo voisi vielä keskittyä laajemmin vain sarjakuvaan. Mutta en tiedä onko tuollaiselle oikeasti tarvetta, onhan meillä netti.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2012 klo 21:19:07 kirjoittanut Aura »

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #863 : 02.01.2012 klo 21:12:27 »
"Keräilijän tunnustukset" olen lukenut (lähes) aina, jopa silloin kun en ole koko lehteä edes ostanut (kirjakaupassa nopsasti selaillut).

Jep, keräilijän tunnustukset on ollut myös oma kestosuosikkini. Jotenkin tuntuu että niiden kautta pääsee kurkistamaan välillä sellaisiin sarjakuvamaailman nurkkiin, joista ei ole aikaisemmin tiennyt mitään tai jotka eivät ainakaan ole aikaisemmin tuntuneet kovin läheisiltä - mutta Jyrkin henkilökohtaisten kokemusten kautta kuvattuina niistä on aina mielenkiintoista lukea.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #864 : 03.01.2012 klo 10:43:57 »
Sarjainfon tehtävä on olla sarjakuvan yleisaikakauslehti. Mutta no, kun me öh tuota nyt elämme tämmöisessä fragmentoituneessa yhteiskunnassa, emme enää yhtenäiskulttuurissa. Siltä pohjalta on syntynyt enemmän omia genrejulkaisujakin, kuten vaikkapa Ankkalinnan pamaus, Ruumiin kulttuuri ja Länkkäriseuran tuotanto: http://lankkariseura.blogspot.com/

Ei hyviä tai edes asiantuntevia kirjoittajia vain piisaa joka paikkaan.  Ainakaan näillä heh heh palkkioilla.

Ruumiin kyldyyrissä on hiukan heikohko tuo sarjakuvapuoli ollut aina. Tarvitsisikohan oman sarjispalstansa siihen? Aloitetta sinne päin? Hmmm...  ???

Ruudinsavu on varsin hauska lehti mutta kun tuppasi jäsenmaksu unettumaan niin pahus vie, loppui yllättäen lehtikin tulemasta!  :laugh:

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #865 : 03.01.2012 klo 10:47:01 »

Apua. Olen kamala ihminen mutta...nyt kun kysyit...vaikka kuinka kaivan muistiani...eipä ole jäänyt Sarjainfosta oikein mitään mieleen! Paitsi joskus silloin taannoin mustavalkoisilta ohuempien läpysköiden ajalta jotain Pratt-artikkelia muistelisin...  :P

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #866 : 03.01.2012 klo 16:14:37 »
Luulen, että Lönkallakin löytyy muutama euro taskunpohjalta tukemaan Sarja-infoa, koska jos kaikki ajattelisivat noin kuten hän, että ei jaksa kiinnostaa,  niin mikään lehti ei Suomessa menestyisi.
Varmasti löytyy, mutta samat latit löytyvät mitä luultavimmin samasta paikasta jatkossakin. Tulee hankittua ihan riittävästi roipetta nurkkiin muutenkin joten sellaista mikä ei nappaa en näe tarpeelliseksi hankkia.

Mikäli jossain vaiheessa jaksan siivota alpparihyllystäni pois nimikeet joista raaskin luopua niin saatan harkita sitä että liittyisin sarjakuvaseuraan jotta sitten säästäisin sarjiskirpparien myyntipöytämaksuissa. Kaiketi info tulisi siinä kylkiäisenä.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #867 : 04.01.2012 klo 14:43:50 »
Vuoden 2012 ykkösnumerosta voinen paljastaa, että juttua pitäisi olla mm. Mikko Jeskasesta, Art Spiegelmanista, Kate Beatonista ja akateemisista supersankareista.

Kiinnostava aiheet kyllä.
Pikaselauksella viime vuoden lehdistä ehkä ne nopeimmin skipatut jutut ovat olleet ne sarjakuvaseuran historiaa, paikallisseuroja yms esittelevät jutut. Tarkoituksensa niillä kai on mutta satunnaisemmalle lukijalle ne ovat turhan skeneskeneskene (toisaalta ainakin ne paikallisjärjestöjutut saattaa oikein satunnaiselle lukijalle olla innostaviakin kun saavat selville että tällaistakin on).

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #868 : 05.01.2012 klo 10:46:23 »
Nyt alan olla jo TOSI inhottava mutta...selaisin uuden Sarjainfon eilen kirjastossa ja kas: vahvisti vain käsitystäni ettei tarjoa mulle enää yhtään mitään  :(

(oikeesti, lakatkaa haastattelemasta toisianne ristiin...perskele...että olen inhottava...sori)

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #869 : 08.01.2012 klo 21:03:16 »
Piirit ovat niin pienet ja sisäänpäin lämpiävät että pakkohan siinä on tuttuja haastatella kun kaikki tuntevat toisensa?