Eikös näiden asioiden ymmärtämiseen tulisi juurikin lukea sitä Sarjainfoa?
Enemmän ja enemmän. Jos et ymmärrä mitä nuo tai nämä sarjakuvaihmiset puhuvat, asia selvinnee alan lehteä lukemalla? Tai ainakin pitäisi... (painotus tässä konditionaalissa)
Timolla on jälleen asiaa, jos kohta loppukaneetillaan osoittaa ymmärtävänsä sitä mitä tulkitsin tolppiksen tarkoittaneen: hyvä että asioita käydään läpi ja mainiota että lehti (sarjainfo) on mutta ettei alan lehti tarjoa alan harrastajalle mitä etsii.
Animen ja Japan popin nosto oli ehkä kohtuutonta mutta ymmärrettävää, ne ovat
suuntautuneita sarjakuvaa käsitteleviä lehtiä, sarjainfo on yleislehti.
Mutta jos fokus on kapea tai koetaan sellaiseksi se
ei ole yleislehti.
Esimerkin vuoksi:Minulle on ihan selkeää miksi luen ennemmin Metal hammeria kuin NMEta tai Q:ta saati Operaa, mutta mieleeni ei tulisi väittää Hammeria musiikin yleislehdeksi.
Minusta on hyvä että nuo muutkin musiikkilehdet ovat olemassa mutta miksi tukisin niitä vain tuen vuoksi jos kerran on julkaisu joka tarjoaa mitä haluan osin niin että löytyy uusia juttuja ?
Enkä tasan löytäisi niitä bändejä joita etsin
Humppa tänään!-lehdestä.
Uusi päätoimittaja tuo ehkä uudet tuulet ja uuden draivin säilyttäen silti ne joille Sarjainfossa mitään parantamista ollutkaan.
Ei Sarjainfo ole kvaakilaisten lehti.
....
Sarjainfo on myös Sarjakuvaseuran jäsenlehti.
Sinällään hauska ettei sarjakuvafoorumilla tai sarjakuvaseuralla ole siis mitään yhteistä.
Niin kun nyt vaikka ...sarjakuva?
Joo ei minulla ole ko. jäsenkorttia, pääosin Groucho Marxin syistä, osin miksen ole nähnyt syytä liittyä kokoomukseen tai persuihinkaan vaikka niilläkin jäsenlehtensä on.
Eli:
Oisko osasyynä se että osa potentiaalisista kirjoittajista ei tunne kuuluvansa samaan porukkaan joka toimittaa ja lukee Sarjainfoa, ja siksi tarjonnassa ei ole hirveästi vaihtelua? Mäkin olen ollut mukana vain manganumerossa (ylläripyllärityylikahlitsee)
Ja lukijoista. Eikä haluakaan kuulua samaan joukkoon.
Muutokseenhan on silti aina mahdollisuus. Ei se suomalainen sarjakuvakenttäkään ole muuttomaton yhtenäinen massa.
Ja kuten sanottua nythän asia muuttuu tai sitten ei muutu, mitään ei tapahdu naks kytkimestä vääntämällä.