Äänestys

Luetko Sarjainfoa?

Kyllä, tilaan lehteä ja olen Sarjakuvaseuran jäsen
109 (39.6%)
Ostan irtonumeroita vain satunnaisesti
16 (5.8%)
Luen, kirjastossa
65 (23.6%)
En, turhan elitistinen
18 (6.5%)
En, turhan vaikeasti saatava
25 (9.1%)
Mikä ihmeen Sarjainfo?
42 (15.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 237

Kirjoittaja Aihe: Sarjainfo  (Luettu 341652 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aino Sutinen

• Sarjainfo-lehden päätoimittaja, Suomen sarjakuvaseura. Sarjakuvapiirtäjä ja kuvittaja
  • Ylläpitäjä
  • I know
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #900 : 11.01.2012 klo 16:52:45 »
Mutta mistä löytyvät ne artikkelien latauslinkit??!

Tuota, eipä hötkyillä, tää on vielä kesken. Tällä hetkellä mystisiä teknisiä ongelmia. Kerrotaan kun digiarkisto on valmis selattavaksi.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #901 : 11.01.2012 klo 17:14:10 »
Vai onko niin, että suurin osa lukijoista ei halua / jaksa lukea pitkiä juttuja?

Tämä on kuulemani mukaan kehityssuuntana yleisemminkin lehdissä, joten miksei se voisi koskea myös Sarjainfoa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #902 : 11.01.2012 klo 17:18:08 »
Sarjakuvaseuran jäsenyyden vertaaminen poliittisten puolueiden jäsenyyteen on asiatonta.

ei ole sen enempää kuin vertaaminen moottoriliiton jäsenyyteen tai akvaarioliittoon. Puolueidenkin idea on ajaa jäsenistönsä yhteistä asiaa ei kaikkien asiaa.

Idea on tasan sama.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #903 : 11.01.2012 klo 18:46:35 »
ei ole sen enempää kuin vertaaminen moottoriliiton jäsenyyteen tai akvaarioliittoon. Puolueidenkin idea on ajaa jäsenistönsä yhteistä asiaa ei kaikkien asiaa.

Idea on tasan sama.

Höpö höpö. Sarjakuvaseuran asia on tietty ajaa sarjakuvan asiaa. Entä sitten..?!? Sehän on juuri se asia, jota sarjakuvan harrastajat ja tekijät toivovatkin sen ajavan. Ei se  nyt niin kamalaa ole.

Tuota, eipä hötkyillä, tää on vielä kesken. Tällä hetkellä mystisiä teknisiä ongelmia. Kerrotaan kun digiarkisto on valmis selattavaksi.

Kiitos tiedosta. Ilmoitelkaa, kun toimii. Upeata, että tuollainen artikkelitietokanta tulee.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #904 : 11.01.2012 klo 19:02:45 »
Ei Lurker jos sanot:
Ei Sarjainfo ole kvaakilaisten lehti.

sanot käytännössä että sitä ei ole suunnattu sarjakuvafoorumille.
Jos olisit sanonut ettei Sarjainfo ole Suomi24sten lehti, joo. Tai ettei ole Aamukampalaisten lehti, joo.
Mutta sarjakuvafoorumilla?

Puolueet eivät aja kaikkien asiaa vaan omaa asiaansa, sekä kvaakin että sarjakuvaseuran että sarjainfon asia on ajaa sarjakuvan asiaa.
Siitä ollaan samaa mieltä ettei sarjakuvan asiassa ole vikaa.

Mutta puolueita on jo tässäkin: Japan pop, Anime ovat olemassa koska niille oli tarve. Siksi puolueitakin on useampia.
Ne ovat meidän "mangapuolueet" ja hoitavat sen tontin ammattitaidolla ja osin ihan ilman palkkaakin, siitä samasta innosta.

itsellä on ehkä kohtuuntonkin luotto sekä Grezeniin että ympäröivään väkeensä  toimituskunnassa että ottavat asian" okei on jotain mitä voitaisiin tehdä lisää, enemmän jotta useampi kokisi asian niin että kyseessä on sarjakuvan yhteinen asia, lehti ON kaikille".
Että kaikki sarjakuva voi näkyä enemmän, resurssien mukaan.

Että kritiikistä opittaisiin ja sillä haalattaisiin irtopisteetkin eikä tehtäisi eroja isommiksi.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #905 : 11.01.2012 klo 19:14:16 »
Ei Lurker jos sanot:
sanot käytännössä että sitä ei ole suunnattu sarjakuvafoorumille.

Nyt täytyy varmaan sanoa suoraan. Sinun ja minun kaltaisteni jänkkääjien takia Kvaak on joidenkin mielestä suht' sietämätön paikka.

Kvaak ei tosiaankaan ole suomalaisen sarjakuvan harrastamisen koko kuva, ei puoliksikaan. Itse pidän monesta asiasta täällä Kvaakissa, ei siinä mitään. Mukavaa jutustelua, ja usein täältä löytää niitä tiedon kultajyviäkin joukosta. Arvostelut ja artikkelit ovat varmasti sitä parasta antia.

Luojan kiitos on Sarjainfo, joka on erilainen kuin Kvaak. Sen lehden ei tosiaankaan pidä olla ollenkaan samanlainen kuin Kvaak. Tosin onhan siellä paljon samojakin kirjoittajia, ja haastateltaviakin.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #906 : 11.01.2012 klo 19:24:06 »
Nyt täytyy varmaan sanoa suoraan. Sinun ja minun kaltaisteni jänkkääjien takia Kvaak on joidenkin mielestä suht' sietämätön paikka.

Yksi syistä miksi arvostan sinua, sanot asian kuten se on.

Totta oleva lause, enkä minäkään halua Sarjainfosta Kvaakin lehtiversiota.
Kvaakin sietämättömyyteen on montakin syytä, yksi on se miten monta kaltaistani besserwisseriä löytyy.

kvaakin isoin etu sarjainfoon on se että se ON netissä, yhden klikkauksen päässä niin Kalajoelta, Helsingistä kuin Kuala Lumpuristakin.
Silti vuodesta toiseen äänessä ovat ne joilla on joko a)tietoa  aiheesta b)itsetuntoa sanoa kantansa tai c) ei itsekritiikkiä.

sarjainfo ei missään nimessä voi toimia niin, ei pidä eikä se voikaan. Moniäänisyys on tosin se juttu mistä varmasti sekä Sarjainfo ja Kvaak voisivat hyötyä.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #907 : 11.01.2012 klo 19:36:50 »
Kaksi asiaa ainakin säilyy, vaikka tiedän, että ne joitakin harmittavat:

1) Sarjainfo on alan ainoa suomalainen lehti. Yksi tärkeä rooli on ollut ja tulee jatkossakin olemaan suomalaisten tekijöiden esitteleminen - varsinkin tuoreiden tapausten.

2) Sarjainfo on Suomen sarjakuvaseuran jäsenlehti. Siksi sen on toimittava myös seuran tiedotuskanavana ja historiankirjoituksena. Mitä tehdään ja mitä tuli tehtyä.

Tolppikselle muuten tiedoksi, että rikossarjakuvajuttu on laitettu tilaukseen. Ykkösnumeroon ei ehdi, mutta tälle vuodelle toivottavasti kuitenkin. Eli kannattaa esittää sisältötoiveita, kyllä niitä kuunnellaan! :)

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #908 : 11.01.2012 klo 19:43:34 »
Kyllähän Kvaakkiin periaatteessa eksyy kirjava sakki sarjakuvaihmisiä, joten luulisi että kvaakkilaisiakin kiinnostaisi Sarjainfo, noin yleisesti ottaen.

Ehkä ongelma on pikemminkin se että sarjakuvakenttä on jo liian pirstoutunut. On ihmisiä joiden mielestä BD on paskaa, suomalainen taidesarjakuva on paskaa, manga on paskaa, milloin mikäkin on paskaa, ja nämä eri ryhmät eivät vain sovi saman foorumin alle. Kun ihmiset tapaavat livenä tilanne on aivan toinen, mutta netissä kaikki kärjistyy ja aina joku suuttuu.

Kuinka moni on kauhean riidan päätteeksi marssinut sarjistapaamisista ulos naama punaisena? Ja kuinka moni Kvaakista?

Ja mihin porukkaan sitä sitten itse kukin kuuluu... luulisi että kaikki kuuluisivat sarjakuvaihmisiin, ja eri porukat sitten omiin lokeroihinsa tai useisiin yhtä aikaa. Rajat ovat vain usein hankalia ylittää, oon ite huomannut etten enää kuulu animupiireihin, mutta toisaalta mangavaikutteineni minut rankataan sinne auttamatta. Mutta animupiirejä ei hirveästi kiinnosta länsimainen sarjakuva, johon pseudomankka kuuluu, ja itse en ole kiinnostunut 80% asioista joista se skene touhuaa. Mitä lehtiä mun sitten pitäisi lukea? No kai Sarjainfoa ja Tähtivaeltajaa.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #909 : 11.01.2012 klo 19:51:37 »
Ehkä on myös ihmisiä, jotka eivät lokeroi sarjakuvia ja sarjakuvaharrastajia noin hanakasti?

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #910 : 11.01.2012 klo 19:54:17 »
Ehkä on myös ihmisiä, jotka eivät lokeroi sarjakuvia ja sarjakuvaharrastajia noin hanakasti?

Minä oon itse asiassa itse sellainen, ja siksi en kuulu oikein minnekään. Varsinkaan animupiireihin.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #911 : 11.01.2012 klo 19:57:20 »
On niitäkin jotka eivät lokeroi mutta ikävä kyllä eivät ole enemmistö(jollei kyseessä ole HYVIN hiljainen enemmistö)

ja kiitos:
Tolppikselle muuten tiedoksi, että rikossarjakuvajuttu on laitettu tilaukseen. Ykkösnumeroon ei ehdi, mutta tälle vuodelle toivottavasti kuitenkin. Eli kannattaa esittää sisältötoiveita, kyllä niitä kuunnellaan! :)

ehdoton ilonaihe.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #912 : 13.01.2012 klo 14:45:35 »
Yksi syistä miksi arvostan sinua, sanot asian kuten se on.

Totta oleva lause, enkä minäkään halua Sarjainfosta Kvaakin lehtiversiota.
Kvaakin sietämättömyyteen on montakin syytä, yksi on se miten monta kaltaistani besserwisseriä löytyy.

kvaakin isoin etu sarjainfoon on se että se ON netissä, yhden klikkauksen päässä niin Kalajoelta, Helsingistä kuin Kuala Lumpuristakin.
Silti vuodesta toiseen äänessä ovat ne joilla on joko a)tietoa  aiheesta b)itsetuntoa sanoa kantansa tai c) ei itsekritiikkiä.

sarjainfo ei missään nimessä voi toimia niin, ei pidä eikä se voikaan. Moniäänisyys on tosin se juttu mistä varmasti sekä Sarjainfo ja Kvaak voisivat hyötyä.

Tunnistin itsenikin kaikista kohdista. En muuten nyt ymmärrä mitä tekemistä KESKUSTELUpalstalla on LEHDEN kanssa? Minusta nämä paikat ovat ihan kaksi eri asiaa. Silti luulemma että tätä Kvaakkia SEURAA enemmän sarjakuvista kiinnostunut kansanosa kuin Sarjainfoa joka on...voi ei voi ei voi, älä nyt sano sitä...sanonpas, iik, hiukan tuota...iiik...sano nyt...uskallanko...sisäpiirin juttu. Apua. Sanoin sen. Kaikki ne jotka kvaakkia lukevat eivät tänne toki kirjoita. Toiset - kuten minä - vähän liikaakin. Ja täysin itsekritiikittömästi  :laugh: Ouch.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #913 : 13.01.2012 klo 14:49:48 »

Oikeesti? Siistii!  8]

:laugh:

Pirskatti.

Sorge muuten vielä tosta sisäpiiri-jutusta  :P Siltä se vaan välillä tuntuu, johtuisiko vain näistä kuitenkin aika pienistä kuvioista sarjisten suhteen Suomessa jossa kuitenkin vain pari hassua miljoonaa asukkaitakin.

Haluatteko muuten - kun olen lukenut ne - arvostelua...vapaapainisarjakuvista!? Hehheh. Vitsi vitsi, mutta sellaisia tuli juuri ostettua.

PS: Olin muuten tykkänään unohtanut jo vuosiksi (sori Jerrman) Tähtivaeltajan! Siinähän ON paljon sarjisasiaa ja myös sellaisesta sarjiksesta josta itse pidän. Pitänee sitäkin alkaa taas kirjastossa selailla.

(mulla on muuten hiukan voimattomaksi vetävä lentsu joten saatan skrivat ihan sekavia. Snif. Tekosyitä aina riittää...)
« Viimeksi muokattu: 13.01.2012 klo 14:51:52 kirjoittanut tolppis »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #914 : 13.01.2012 klo 14:59:58 »
Tunnistin itsenikin kaikista kohdista. En muuten nyt ymmärrä mitä tekemistä KESKUSTELUpalstalla on LEHDEN kanssa?

Kvaakhan on keskustelupalsta vain puoliksi. En osaa sanoa meneekö tasan fifty-fifty vaiko fifty-sixty (hehheh). Mutta kun meillä on täällä tämä. Satakunta artikkelia, tuhansia arvosteluja (tai no: 860 kpl), kymmenittäin kolumneja ja sitten vielä kuvagalleria. Ja kaikkea tätä tehdään lisää. Koko ajan. Materiaalia, joka on perinteisesti lehden tavaraa.

Timo

Muoks: niin ja edit: joidenkin mielestä Kvaak on sisäpiiri ja sisäänpäin lämpiävä. Olen kuullut niin...

T