Kirjoittaja Aihe: Don Rosa  (Luettu 448158 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Don Rosa
« Vastaus #825 : 07.05.2019 klo 12:35:48 »
Asiasta toiseen. Floyd Gottfredsonin Mikki Hiiren seikkailuista saisi kanssa hienoja tauluja. Esim. Mikki ja seitsemän kummitusta

Gottfredson teki 1980-luvulla toistakymmentä vesivärimaalausta eri aiheista. Myös tuosta. Noista lie olemassa litojakin. Itellä on näyttelykatalogi, jossa isot hienot kuvat.
On noita kuvia joskus Aku Ankoissakin julkaistu.

Timo

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #826 : 07.05.2019 klo 12:45:48 »
Gottfredson teki 1980-luvulla toistakymmentä vesivärimaalausta eri aiheista. Myös tuosta. Noista lie olemassa litojakin. Itellä on näyttelykatalogi, jossa isot hienot kuvat.
On noita kuvia joskus Aku Ankoissakin julkaistu.

Timo

Noita kuvia taitaa löytyä myös fantagraphicsin gottfredson librarystä. Hienoja ovat!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Barksi

• Jäsen
« Vastaus #827 : 07.05.2019 klo 14:55:01 »
Noita kuvia taitaa löytyä myös fantagraphicsin gottfredson librarystä. Hienoja ovat!

Kovin offtopic, mutta löytyvät myös Inducksista jos pelkkä tiirailu kiinnostaa:

https://inducks.org/simp.php?d1=&d2=&d4=&creat=fg&exactpg=&kind=PL

_tex_

• Jäsen
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
« Vastaus #828 : 08.05.2019 klo 06:33:49 »
Kovin offtopic, mutta löytyvät myös Inducksista jos pelkkä tiirailu kiinnostaa:

https://inducks.org/simp.php?d1=&d2=&d4=&creat=fg&exactpg=&kind=PL
Tossa olis hienoja mut PM ei tee suoria kopsuja.Laitoin 2 kyselyn vetämään.

Mikan toi huilisti on oiva AATOS pitää miettii KIITTI siitä.Mika oot tsempannu mua kirjoittelusta kerran aiemminkin KUN eräs rupes mulle avautuu ja kilahdin,sain bannit kun kaikki haukuin suohon olin silloin vissii agentti32 nikillä....KIITOS MIKA SULLE!!!On vara kiittää ja PYYTÄÄ ANTEEKSIKIN.

Rosa on ihan umpi H**O!!! :=)
Ennen en ole miestä haukkunut mut NYT kun ei rupea Brennerin kanssa milekkään niin suksikoon hevon V******!!!! (Bannien paikka mut eihän noista tiedä mitä tarkoitan! selvennetään "Umpi hieno ja Hevon VAUNU!!" Q=<> )

Mut on se RONKAINEN JUMANKAUTA NOITA!!!KIITTI TIMO KUVISTA SE ÄIJÄ SANO TUNTI SIT ET NY ON HIENOT KUVAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  x)

Kunhan se ny onnistus palapelissään ja sais Rosalle näyttää SUOMALAISTA KÄSITYÖOSAAMISTA!!!!  x) Maalikuvat kai sille pitää vielä lähettää nutusta kun ei lue vissiin ankkaa,kopsata ET sivuilta  se nuttu takaa.MUT NY PEUKKUU PYSTYY ET SE ONNISTUS.

Koitan laittaa sen notre duckin sille PM vielä kun Sammonkaa viilataan asiaa,Ruorioopen haluan ainakin ja ton Huilu ukkeli jutun.

Tässä edellisessä meinasin sekoilla et se huilisti olis tässä sarjassa mut onneks googlasin ja muistin VASTA sit et se on toi ranko siin mut tyytyväinen olen ja sit enemmän ku SAMPO TAIKOO SIIHEN NE 618€ raamit ja saan sen kämpille JA SEINÄLLE!!Sampo sano et olisit yhdistäny 2 tarinaa mä et just mut kai se olis käyny tohonkin mut uskon et parempi noin.

JUST nii mielummin TOLLANEN KUNNON PM RAAMEISSA KU joku urpo A3 ROSA
 KAAPPIIN!!!KIITTI KAIKILLE,NÖYRÄSTI PYYTÄÄ HÄN!!!

Tos ruorijutussa sen valaan silmät ei musta natsaa sen sanoin Paololle suoraan et tee erilainen NOIDI siihen jotain TOI SUU KÄY JO HYVIN TAUSTALLE ainakin musta?

MIKS TÄÄL EI OLE PEUKKU YLÖS JA ALAS MERKKEJÄ ET NÄKIS KUKA ON JA MITÄ MIELTÄ!!??HOX HOX HOO!!??  :=)

Q=<>
« Viimeksi muokattu: 08.05.2019 klo 06:56:37 kirjoittanut _tex_ »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #829 : 08.05.2019 klo 10:48:55 »
Tuli vielä muutama hyvä aihe mieleen.
Barks teki aikoinaan perhepotretin Ankkojen päähahmoista. Mut siinä oli tosi vähän hahmoja.

Miten olisi semmoinen hahmopotretti, jossa olisi kaikki Ankkalinnan väki samassa kuvassa. Semmoiset hahmot, jotka usein seikkailee Barksin ja Rosan sarjakuvissa.

Tästä sais muuten mahtavan 3000 palan palapelinkin tai isomman.
Sama juttu Mikki Hiiren väelle kanssa Gottfredsonin tyylillä, jossa Mikki on vanhassa punapöksyssä.

Sit Taikaviitasta voisi saada hyvän poseerauskuvan. Ja siis Taikaviitta alkuaikojen asussa.

Asian vierestä vähän. Olisko hienoa saada Ankka ja Mikki-hahmoista lego-figuureja. Tekihän lego Star Wars hahmoistakin figuureja...miksi ei Ankka ja Mikki-hahmoista.

Noi Texin laittamat kuvat se eka ja vika on kyllä hienon näköisiä.

PS: Mä en peukuta koskaan millekään...se on some-hommia...yök!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #830 : 09.05.2019 klo 08:28:51 »
Tällänen on jo mut ei ÖLJY.

Q=<>

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #831 : 09.05.2019 klo 10:15:59 »
Tällänen on jo mut ei ÖLJY.

Q=<>
Toi on sitä uudempaa . Mä tykkään niistä ekoista, kun Taikaviitta oli kostaja!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #832 : 09.05.2019 klo 10:54:11 »
On tämäkin hieno :-) hienoa jälkeä mielestäni.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #833 : 09.05.2019 klo 13:16:48 »
Asian vierestä vähän. Olisko hienoa saada Ankka ja Mikki-hahmoista lego-figuureja. Tekihän lego Star Wars hahmoistakin figuureja...miksi ei Ankka ja Mikki-hahmoista.

Onhan niitä. Höyrylaiva Ville ja Disneyland-linna nyt ainakin, ja lisäksi vino pino Mikki Hiiren kerhotalo -tyylisiä pienemmille rakentajille tarkoitettuja settejä. Mutta kannattaa ehkä jatkaa keskustelua näistä jossain keräilyketjussa.

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #834 : 09.05.2019 klo 15:11:47 »
On tämäkin hieno :-) hienoa jälkeä mielestäni.
Kiitos!!

Laitoin PM viestiä ja tilaan 2 öljytyötä ja kysyin et jos haemme ne pojan/vaimoni kanssa voisimme asua hotellissa jos PM ei voi meitä majoittaa.Tarvitsen jonkun kääntämään näitä juttuja,Samalla näkisin missä hän työskentelee ja millaisia töitä hänellä on kotonaan.Livenä olisi tosi hienoa nähdä ja kuvata koko homma videolle....

ANTEEKSI mulla jäi lukulasit autoon ja auto on jäniskolarin takia maalattavana.

Kuljetusfirma ottaa 300€ kuljetuksesta ja sillärahalla käy jo pelipaikalla Milanossako hän asuu no Italiassa kuitenkin.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #835 : 09.05.2019 klo 16:11:39 »
Onhan niitä. Höyrylaiva Ville ja Disneyland-linna nyt ainakin, ja lisäksi vino pino Mikki Hiiren kerhotalo -tyylisiä pienemmille rakentajille tarkoitettuja settejä. Mutta kannattaa ehkä jatkaa keskustelua näistä jossain keräilyketjussa.

Tota Disney-linnaboksia olen käynyt ihailemassa Verkkokaupassa, mutta eipä noin kalliiseen kohteeseen raha riitä:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/25986/jxbnh/LEGO-R-71040-Disney-Linna?list=OZCYkRNoBAzhiG1O5ZWoa5ZRDt5ZWDJ5ZRoENzKiaZqsPsZrHjthijVy5uVYW1
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #836 : 09.05.2019 klo 16:33:53 »
Tota Disney-linnaboksia olen käynyt ihailemassa Verkkokaupassa, mutta eipä noin kalliiseen kohteeseen raha riitä:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/25986/jxbnh/LEGO-R-71040-Disney-Linna?list=OZCYkRNoBAzhiG1O5ZWoa5ZRDt5ZWDJ5ZRoENzKiaZqsPsZrHjthijVy5uVYW1
Jaa näitä Ankkalinnalaisia on siis tehtykin jo. Hitto linna näyttää todella hienolta...joo ei ole rahaa ja eikä tilaakaan tommoselle.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #837 : 09.05.2019 klo 19:57:30 »
Kreikassa tekivät tommosen:

Köysiä vaille hullu

• Jäsen
« Vastaus #838 : 17.06.2019 klo 20:57:04 »
Onhan nuo piirustukset näköjään Don Rosan kootuissakin.

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #839 : 02.06.2020 klo 10:53:36 »
Muistatteko kun Roope Ankka seikkaili Australiassa ja tutustui aboriginaalien muinaishistoriaan ja luolamaalauksiin? Ehkä paras yksittäinen luku Don Rosan saagassa.

Ne kymmeniä tuhansia vuosia vanhat luolat on nyt tuhottu valkoisten paskiaisten toimesta.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006526494.html?share=ea92e44bbfe353ed6b92668a0b763084