Asiat alkavat selvitä - kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille ja minua oikoneille, sekä tosiaankin anteeksipyyntöni mokailuista! Yksi syy sille, miksi juuri Aku Ankka on minulle mentaalisesti niin läheinen karaktääri, lienee juuri se, johon kai viitataan käsitteellä Aku Ankan tuuri - sitä luulee olevansa siis niiiiiiiiiin järkyttävän tarkka detaljien ja muitten hienojen ilmausten kanssa, ja sitten tekstin väännettyään saakin huomata kirjoittaneensa täysin tahtomattaan sellaista, joka ei pidä paikkaansa.
Tositarina kaukaisesta nuoruudestani: Olin kymppiluokalta työharjoittelussa paikallislehdessä. Kirjoitin erään urheiluseuran juhlista artikkelin, johon sisältyi mm. "tieto" siitä, että - nimet muutettu - K. Kansalainen ojensi ansioituneelle urheilijalle I. Ihmisen palkinnon. Katselin siinä useatkin muut silloiset palkintojenjaot, jonka jälkeen otin yhteiskuvan, jossa muutaman urheilijan lisäksi esiintyi ed. mainittu palkintojen jakajakin
Juttu julkaistiin, sen kuvan kanssa ja kuvatekstin kera - ikävä kyllä. Seuraavan kommentin esittikin tiemmä sitten joku artikkelini lukenut, joka ihan oikeasti tiesi asioita: "No voihan tuo U. Urheilija vähän I. Ihmisen näköinen ollakin, mutta I. Ihminen on kylläkin maannut erään paikkakunnan hautuumaalla jo 15 vuotta" - Olin siis sotkenut palkinnonjakajan nimen kyseisen palkinnon perustajan nimeen sen ihmeemmin miettimättä, ilmeisesti jonkun sen kaltaisen aivopierun perusteella kuin että "juhlapuhuja mainitsi ensin sen, sitten tuon, ja jep, nyt tiedänkin miten asia on!"
Tunsin häpeää. Tunnen sitä juuri nytkin, niiltä osin kuin kirjoitukseni sisälsi virheellistä tietoa - kenenkään tahallinen loukkaaminen ei, tälläkään kertaa, ollut mitenkään tarkoitukseni.
Ehkä yritän lukea Don Rosaa vielä. En vain voinut sille mitään, että ahdistusreaktioni oli aika raju - siinä meni pitkähkö aika, ennen kuin rupesin ensijärkytykseni jälkeen kirjoittamaan tästä asiasta mitään - ja silloinkin siis vääristyneen ulkomuistini perusteella. Mitä luulette - ensi kerralla kun tunnen olevani turta, pitäisiköhän minun syödä jokunen kilo karhennettuja turtanoita, ennen kuin mitään kirjoitan...
Niin, kivampihan se kai olisi jos keskustelunavaus olisi mahd. paljon nimensä mukainen, eikä keskustelunarvaus... Nooh, ehkä julkeaisin tähän loppuun esittää vielä ehdotukseni keskustelunaiheeksi - onko sarjakuvista käydyssä keskustelussa esiintynyt mokia ennenkin, vai olenko tässä(kin) se poikkeustapaus vain...
Oikein hyvää kesää kaikille! T: Minä.