Kirjoittaja Aihe: Don Rosa  (Luettu 448055 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

_tex_

• Jäsen
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
Vs: Don Rosa
« Vastaus #795 : 25.10.2018 klo 20:19:01 »
Saako tollasta tilattua jostain?Ei viitsisi nimmaria muuten hommailla?

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #796 : 26.10.2018 klo 07:03:54 »
Tänään kävin kirjamessuilla ja tuli sitä käytyä hakemassa tuo Don Rosan parhaat kirjakin nimmarilla. Ennen seitsemää jo loppui jonottajat, mutta siltikään ei saanut piirrosta :( Ja vielä oudompaa oli, että edes omistusta ei annettu pyytää. Muutama sai omistuksen ku vähän sinnikkäämmin pyysi.
On tää perseestä maksa piirroksesta satku ja ennen sai ilmaiseksi.Mies ei piirtänyt muille rahasta mut mulle piirsi tonnilla pyytämäni kuvan ?Koska ostin kansioriginaaleja 3kpl.Ensin selitteli et ei ole kaikkien kanssa samanarvoista?FB:ssä piirtelee saksassa tutuille kuvia ja jonottajille ilmeisesti sillä huntilla mene ja tiedä----->  :(

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #797 : 26.10.2018 klo 08:35:59 »
Voisiko joku ostaa nimmaroidun opuksen mulle samallahan sen saa kun itselle jonottaa?Auttakkee miestä mäessä.Ei tule Sanomille myyntiin maksu on varma niinkuin mulla on AINA!!Haluan ton siksi kun on väripiirros jossa on roope,aku ja veljenpojat ilman taustaa muuten olis ihan sama.Yhteytä voi ottaa marko.tanskanen@gmail.com käy silleenkin et annan vaihdossa jonkun nimmaroidun uutuuden tai vanhemman kirjasen jossa nimmari on + ensipäiväkuoren nimmarilla vaivanpalkaksi.Kunhan vain on ruttukulmaton kirja jonka saan, APUUVAAAAAAAAAAA!!!

DanyB

• Jäsen
« Vastaus #798 : 08.11.2018 klo 12:17:13 »
Minä mainitsisin Yukonin sydämet (se loppu, ah, se loppu. Vaikka White Agony Creekin vanki sitä myöhemmin vesittääkin). Olla kuin ei olisikaan -sarjaa voisi ehkä syyttää avoimesta leffakopioinnista mutta kun varastaa niin kannattaa tehdä se hyvin, se on toinen suosikki.

Itse kun olen käsittänyt että tarina kulkee tässä järjestyksessä:

1896 talvi - Klondiken keisari
1897 kevät - Takaisin klondikeen (flashback)
1897 kevät - White Agony Creekin vanki
1898 talvi - Yukonin sydämet
1898 ??? - Kultaa ja kalavelkoja (flashback)
1899 kevät - Lumikenttien kimallus (flashback)

Takaisin klondikeen
Kultaa ja kalavelkoja
Lumikenttien kimallus
Kaikkein mieluisin lahja

Mielestäni parasta Yukonin sydämmessä on se miten Roope pelastaa siinä Konrad Ankanpään palavasta rautakaupasta. Tämä selittää hyvin sen miksi hän Lumikenttien Kimalluksessa myy luottavaisena sukunsa mäennyppylän (kiitollisuuden velassa) juuri nimen omaan Roopelle. Tarinan loppu taas selittyy White Agony Creekin vangilla, eikä se lyttäänny Yukonin sydämellä vaikka roope pelkääkin Kultun kirjeen sisältävän myrkkyä (tosin Kultun motiivi huomioon ottaen kyse on Kultun tunteista Roopea kohtaan, tarinassa itse tämä käyttäytyy kuin huomionhakuinen diiva mikä saa Roopen epäluulpiseksi kirjeen sisällöstä). Huomioitavaa on myös se että jotain, ihan mitä tahansa, saattoi vielä tapahtua Roopen ja Kultun välillä 1898.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #799 : 29.01.2019 klo 20:04:19 »
Onko jollain tietoa, että mistähän julkaisusta Digi-Akun Kolme Caballeroa tarinan ensimmäisen osan väritys on skannattu? Laitoin tähän liitteeksi yhden ruudun. Väritys ei vastaa edes hollantilaisia José ja Panchito tarinoita mitä Aku Ankka Ekstrassa on julkaistu.

Digi-sovelluksen versio ei muutenkaan vastaa vuosituhannen alussa Aku Ankka-lehdessä julkaistua versiota. Jatkosarjaversion aloitusruudut ovat kyllä paikoillaan, mutta kertaustekstilaatikossa on vain merkinnät osa2 ja osa3.
Kääk13-kirjoittaa!

DanyB

• Jäsen
« Vastaus #800 : 29.01.2019 klo 23:16:03 »
Onko jollain tietoa, että mistähän julkaisusta Digi-Akun Kolme Caballeroa tarinan ensimmäisen osan väritys on skannattu? Laitoin tähän liitteeksi yhden ruudun. Väritys ei vastaa edes hollantilaisia José ja Panchito tarinoita mitä Aku Ankka Ekstrassa on julkaistu.

Digi-sovelluksen versio ei muutenkaan vastaa vuosituhannen alussa Aku Ankka-lehdessä julkaistua versiota. Jatkosarjaversion aloitusruudut ovat kyllä paikoillaan, mutta kertaustekstilaatikossa on vain merkinnät osa2 ja osa3.

Muistaakseeni jostain Don Rosan kovakantisesta ellen väärin muista. Siinä oli puolessa osaa tarinaa värivirhe eli Jose sininen ja Panchito valkoinen. Kesken tarinan hahmojen värit palautuvat "ennalleen." Siitä on tosin jo tovi kun tämän kovakantisen teoksen luin.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #801 : 09.04.2019 klo 23:38:33 »
Minua on askarruttanut sellainen asia kun Don Rosa on ahkera kiertelemään erilaisilla festareilla, messuilla sun muissa isoissa ja pienissä yleisötapahtumissa oman kojunsa kanssa piirtelemässä ja myymässä faneilleen originaaleja ja printtejä.

Silloin kun kyse on jonkun lisenssin omaavan kustantajan painotuoreen kirjan mainoskiertueesta niin lupa hommahan on täysin selvä.

Mutta mitenkä tämä lakipuolen juttu menee jos herra on liikkeellä ainoastaan oman osastonsa kanssa ilman kytköstä lisenssin omaavaan kustantajaan?

Eikö Disneyta kiinnosta, että kaveri tekee omaa rahaa yhtiön hahmoilla vai onko tässä jokin juttu liittyen siihen, että mies on tehnyt uraa Disneyn lisenssin omaavien kustantamoiden kanssa? Vaikka hän ei enää työskentele yhdellekään kustantajalle, niin hän voi tekemänsä uran varjolla kierrellä myymässä Disney aiheisia originaaleja ja printtejä ilman erikorvausta vai?

Barkskaan ei aikoinaan saanut maalata Aku ja Roope aiheisia maalauksia ja myydä niitä ilman Disneyn lisenssiä.

Tähdennettäköön, etten missään nimessä halua rajoittaa herra Rosan elannon saamista ankka-aiheisilla piirroksillaan, päin vastoin. Minusta on hienoa, että hän on yhä aktiivinen ja saa tavata fanejaan ympäri maailman.

Tämä lupa juttu on vain ihmetyttänyt minua jo jonkin aikaa.
Kääk13-kirjoittaa!

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #802 : 01.05.2019 klo 22:18:56 »
Tulipahan hieno puukko HÄ!

Don H***O Rosa ei edes kommentoinut kuvia?Onko tää jotain tekiäoikeuksia vastaan?Yritin kun etsivät patsaantekiää et palkkaisin kaverini heille mut ei käy,patsasta kuitenkin koetetaan valmistaa kuvasta jossa on se nugetti kourassa roopella.

En ole Rosaa muutn ikinä haukkunut ei luota kädentaitoiseen kaveriin?Puukossa roopenpää on LUUSTA!!3 vasta onnistui.Ensin yritti lierihatullista sanoi et liian tarkkaa koitan tehdä.

Kaveri vaan maalasi tuon kuvion kun luuli että tuo tulee käyttöön mut eihän tuota taidetteosta henno käyttää.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2019 klo 23:40:27 kirjoittanut _tex_ »

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #803 : 01.05.2019 klo 23:51:44 »
Tuppi on ainakin hieno, mutta puukosta en ainakaan minä saa noista kuvista kovin hyvin selvää. Varmaan sekin on komea. Joten onnea hienon puukon omistajalle!
"Tex-tieteen yli-morisco"

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #804 : 03.05.2019 klo 12:25:57 »
Tuppi on ainakin hieno, mutta puukosta en ainakaan minä saa noista kuvista kovin hyvin selvää. Varmaan sekin on komea. Joten onnea hienon puukon omistajalle!
KIITOS!

Roopen pää luuta,ja kahvassa maalattu roppa toisellapuolen maalattu käsi taskuun jos laitan seinälle kun joudan.Tänne saa niin pienii kuvia et niistä ei näe mitään.Kädessä on MAHTAVAN NÄKÖINEN.Rosalta tulee syssyllä taas apukoulun patsas.EI rupea lähettämään sivukuvia ja selkäkuvaa mulle.Jospa sen tietty kvaakkilainen mulle tekisi.  ;)

Jos joku muu ne osaa tehdä laittakaa yksityisviestejä niin sais Rosalle näytettyy luotto kaveriin on valtava.
Viimosesta kuvasta haluaisin ne kuvat sivuilta ja takaa jos joku kykenee mittasuhteiden kaa?
marko.tanskanen@gmail.com

Q=<>
« Viimeksi muokattu: 03.05.2019 klo 12:36:40 kirjoittanut _tex_ »

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #805 : 03.05.2019 klo 12:35:31 »
Tosta ne kuvat.Sivuilta ja takaa.Missä Roope pitää hippuu kädessään.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2019 klo 09:25:25 kirjoittanut _tex_ »

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #806 : 03.05.2019 klo 12:46:35 »
Kellä tää on?Haluisin samanlaisen?Muutossa nakkasin kaikkien 3 nahkakirjasarjan kuvat ponttöön THKK kuvat vaan puuttui. PRKL et sitä on TYHMÄ!!

Kaveri aikoi ettii kuvat jospa sen kaveri ei olis niitä pöntöttänyt.

Kaveri ja kaverin kaveri ja kaverin kaverin kaveri.Menee todella vaikeeks ja sit ne on PRKL:e siin koneella joka hajos just viimeviikolla,MUN tuurilla!!

Q=<>
« Viimeksi muokattu: 03.05.2019 klo 16:20:56 kirjoittanut _tex_ »

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #807 : 05.05.2019 klo 09:28:03 »
Tossa Rosan ja Brennerin uus luomus!!Kattokaa naamaa ja seteleitä pikkasen lapsellinen?Luulis maksavan 50€ mut maksaapi 1400€.lol  (  .  )  (   .  )

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #808 : 05.05.2019 klo 10:18:04 »
Tossa Rosan ja Brennerin uus luomus!!Kattokaa naamaa ja seteleitä pikkasen lapsellinen?Luulis maksavan 50€ mut maksaapi 1400€.lol  (  .  )  (   .  )
Muuten hyvä, mutta Roopelta puuttuu lasit päästä! Näyttää oudolta ilman!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #809 : 05.05.2019 klo 11:31:10 »
Muuten hyvä, mutta Roopelta puuttuu lasit päästä! Näyttää oudolta ilman!

Toihan on ihan PASKA??Vertaa jo PUUKKOONI?Missä sul on silmät HÄ?Mieti tuota aiempaa patsasta lol (  .  )  (  .  )

Ostin tuon kannen 4ooo€ ja 2 aiempaa 1500$,nyt hinta on kuulemma aamulla sain tietää 3000€ ja paskat on vaan jäljellä?

Noi mittakuvat tartteisin jos kaverini ne saa luotan et tulee hienompi patsas!!Luuta jos jyrsii niin kai se puusta paremman tekee tosin tälläkertaa osissa!!
« Viimeksi muokattu: 05.05.2019 klo 11:39:11 kirjoittanut _tex_ »