Author Topic: LUKITTU: Kynsintää ja raatelua  (Read 181637 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

O.K.

• Jäsen
Re:Kynsintää ja raatelua
« Reply #105 on: 12.06.2004 klo 14:26:28 »
Welzu: Luonnokset on oikein tyyliuskollisia, hyvältä näyttää, pikkuviilaukseen ei kehtaa mennä kun kyse on vain luonnoksista. Sarjakuvasivutkin näyttävät ihan hyviltä, ruutujako ei kylläkään ole ihan minun mieleeni varsinkaan jälkimmäisessä. Katseenkuljetus epäilyttää hieman, mutta tussauksen ja puhekuplien ym. myötä se varmaankin paranee.

Tuukka: Musta on hyvää. Minä jättäisin laimeat viivavarjostukset kokonaan pois, ne leikkaavat kontrastin tuomaa tehoa. Kuvaa vaivaa lisäksi kaksiulotteisuus. Mutta potentiaalia löytyy, piirrä piirrä piirrä! 8)

Zabbo: Oikein mainiota, mutta viilauksella saa vielä paremmaksi. Mitä minä kuvalle tekisin: Taaempi kukkula kuun alla tummemmaksi, melkein siluetiksi muttei ihan, toisi kuvaan syvyysvaikutelmaa. Ihmissudelle hieman "sädekehää" ts. ohut valojuova turkkiin, kuun puoleiseen reunaan, korostaisi kuunvaloa ja nostaisi hahmon esiin taustasta. Hahmon heittovarjo hieman tummemmaksi, asettaisi susimiehen paremmin taustaan.

Kiitoksia jälleen hyvistä kommenteista koskien omaa työtäni.
O.K: Teoksesi on kaameassa ristiriidassa positiivista energiaa hehkuvan avatarisi kanssa...  :o

Minulla kun noita tyylejä riittää, olen hyvin mukautumiskykyinen, ja se onkin minun ongelmani. Töiden (kuvitusten ym) markkinointi olisi helpompaa, jos olisi yksi tunnistettava tyyli. Toisaalta on mukavaa, kun voi valita tyylinsä kulloisenkin kuvan ehdoilla.

Kuva on kaunis ja tunnelmallinen. Vaatteet on tehty hienosti. Veri on jotenkin omituista. Ehkä johtuu siitä, että oikeasti sitä pitäisi syöksyä sieltä ranteesta melkoisessa kaaressa. Moinen roiskiminen tosin pilaisi kuvan. Kokonaisuutena onnistunut synkistely.

Minä olen aina tuskaillut noiden vaatteiden kanssa, en millään opi tekemään kunnon laskoksia, mutta josko se pikkuhiljaa alkaisi sujua... Splatteriveri olisi tosiaan muuttanut kuvan tunnelmaa aika paljon  ;D ja toisaalta tämä tyttönen on jo siirtynyt manan majoille, joten ei sieltä enää verta pitäisi tullakaan - siksi myös siniset huulet.

Kädet on tarkoituksella isot (vaikka anatomisesti ne epäonnistuivat, kuten Haz huomasikin), korostavat katsokaas sellaista varhaisteinivuosien kömpelyyttä. Vaatevalinta on sellainen suojattomuus/verhoutuminen-kompleksi. Söpö tyttönen, herkät värit ja softfocus-efekti tuovat tarvittavaa kontrastia aiheeseen... Nämä on kaikki mietitty  8)

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Reply #106 on: 12.06.2004 klo 14:53:06 »
Zabbo: Tuon suden kehitystä on ollut ilo katsella :D Kuva ei ole liian tumma. Juuri sopivan synkkä. Tausta on muutenkin komea. Pahin virhe on, kuten Welzu tuossa jo mainitsikin, suden vasen jalka joka ei oikein istu taustaan. Pientä viilausta vielä ja se on siinä :)
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Zabbo

• Jäsen
« Reply #107 on: 12.06.2004 klo 22:32:54 »
No, niin nyt alkaa hukkanen olla kuosissaan. Kauan siihen menikin. Piirtopöytäkin meinasi sanoa työsopimuksen irti, mutta onneksi sain korjattua ja kuvan valmiksi. Tai niin, no olisihan kuvassa vieläkin viilattavaa, mutta en ryhdy kaikkia pikkumokia korjailemaan tai en saa koskaan  mitään valmista. Saa luvan kelvata tuollaisenaan.

Olisiko muuten ideaa tehdä kuvan pohjalta sellainen "making of" tutoriaali, jossa selitettäisiin kaikki työvaiheet yksi kerrallaan. Tämä siis ihan suomenkielellä. Englanniksi näitä photoshop-ohjeita on n+1 kappaletta, mutta suomenkielisiä ohjeistuksia taitaa olla aika harvassa. Tuli ihan vaan ajatuksena mieleen kun kiintolevyltä löytyvät lähes kaikki työvaiheet alusta lähtien.

Laitetaan vielä linkit kuviin, jos joku ei jaksa selailla foorumia takaperin:

http://koti.mbnet.fi/tjo/jemma/Ihmissusi.jpg
http://koti.mbnet.fi/tjo/jemma/Ihmissusi_iso.jpg
- Jokainen eilinen on uusi huominen -

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Reply #108 on: 13.06.2004 klo 00:01:37 »
Kyllähän tuossa ideaa on. Tuollaisesta tutoriaalista olisi varmasti monellekin hyötyä.
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #109 on: 13.06.2004 klo 00:27:01 »
Zabbon susi on nyt aikas hyvä. Toi jalkakin näyttää nyt hyvältä.

Idea tutoriaalistakin on luultavasti hyvä. Itse harvemmin sellasia noudatan, joten mulle siitä ei apua olisi. Toisaalta en pahemmin tietokoneella kuvia teekkään ja värityskin on vaan perusväritystä tasasilla väreillä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Hanna

• Jäsen
« Reply #110 on: 13.06.2004 klo 14:06:58 »
Zabbo --> tunnelmallinen kuva, hienot hämyisät värit ja ihmissusikin on sopivan karmiva. Erityisesti hieno täysikuu miellytti silmää. Vaikket kuvaa enää viilaakaan, voisi susi olla hieman ihmismäisempi, kun nyt kerran on kyse ihmissudesta. Nyt se näyttää pelkältä sudelta, mutta siinä voisi olla hyvä olla jäljellä joitakin ihmismäisiä piirteitä, jotta sen tunnistaisi ihmissudeksi muutenkin kuin nimen perusteella. Hieno kuva kuitenkin, kadehdittavaa että jaksoit viilata sitä näin kauan ja lopulta valmiiksi asti!

Siitä tutoriaalista... Miksikäs ei, olisi ainakin mielenkiintosta nähdä eri työvaiheita ihan alusta alkaen. Kehiin vaan!
Klik klik --> Sarjisblogini

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #111 on: 14.06.2004 klo 01:24:27 »
Morgon!

Kyllähän tosta sun sudesta Zabbo ihan hyvä tuli. Kannatti viilata. Mä tykkäsin tosta hahmosta alusta alkaen tosi paljon. Tausta ei oikein iske kuuta lukuunottamatta, joka on tosi jees. Tausta on musta jotenkin tylsä. Varsinkin se maa, josta ei saa oikein mitään kuvaa, että mitä "materiaalia" se on. Hiekkaako? Mut muuten kyl musta hyvä.

- - -

Mä lähdin vähän kokeilemaan uutta värityshommelia ja tempaisin tuollaisen atleetin. Onko ihan suolesta!?

EDIT: Päivitys, jossa varjot mukana...

8)
« Last Edit: 23.04.2005 klo 22:33:07 by Hazart »

O.K.

• Jäsen
« Reply #112 on: 14.06.2004 klo 01:43:36 »
Hazart, näyttää vähän Halvarin Mikalta!  ;) Hyvä valaistus, siisti tussaus, ihan vähän pikku klaffia siellä täällä (mitä ei asioihin vihkiytymättömät tajua), eli hyvin markkinointikelpoista jälkeä jälleen.

Sitten. Tippurilan maalauskoulu, oppitunti 1: "Jos viitsii nysvätä tarpeeksi kauan niin alkaa sitä jälkeäkin syntymään". Kolmisen iltaa on näköjään maksimi, minkä minä viitsin kuvaa yhteen menoon säätää. Tällaista jälki on silloin:

Majakka (800x600 jpg)

Saatte viilata. Voin vielä tehdä vielä joitakin muutoksia, kunhan olen vähän taukoa pitänyt.

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Reply #113 on: 14.06.2004 klo 02:11:25 »
Jees, voi tulla omat kynnet joskus näytettyäkin vielä ... Mut´ taasen kun törmää tällaisiin heppuihin sitä ajatteleen että olis kai parasta vaan näperellä niitä pienoismalleja ...

http://drawsketch.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?site=http%3A%2F%2Fwww.beeba.net%2F

Leratkaa vaikka helmikuu 03-een, ´Barbarian Mongo´ -- karvaolikkoja (ihan inspiraatioks´tää vaan on ... luonnoksiin saattaiskin kuulua ...)

Pitäis olla järkee mennä vällyihin eikä verkolla urkkii ... joop ...

-- j --

edit : jopas on paska linkki, kopiokaa ja liimatkaa niin toimii ...
« Last Edit: 14.06.2004 klo 02:19:14 by jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Hanna

• Jäsen
« Reply #114 on: 14.06.2004 klo 10:51:46 »
Hazart --> yhdyn OK:n mielipiteeseen: erittäin markkinointikelpoista jälkeä. Nätti valaistus, kaveri näyttää vähän samalta tyypiltä, joka siinä sun Kvaakin haastesarjiksessa kysyi että "helpottiko?". Liekö sama tyyppi? Jotenkin tykkään enemmän näistä sun ei-niin-vakavista kuvista. Olisko mahdollista nähdä sulta myös jotakin perinteisesti vesivärein tms. väritettyä?
OK --> :o  Mitä ihmettä sä täällä enää teet, mikset ole jo töissä jossakin graafisen alan firmassa??? Joo, kuten voit jo päätellä niin pidin kovasti tuosta fantasiamajakasta. Taivas ja takana oleva kallio ovat törkeän hienoja, meri samaten, puhumattakaan tosta tytön päällä olevasta läpikuultavasta harsosta. Ainoa mikä ihan pikkuisen mietityttää on toi meistä katsoen oikea reisi; onko se hieman liian kapea? Muuten, mielenkiintoinen letti, pitäisköhän kokeilla itsellekin ;)  Tää on kyllä sellainen kuva, että voisin oikein mielelläni laittaa seinälleni roikkumaan.
Klik klik --> Sarjisblogini

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #115 on: 14.06.2004 klo 13:38:39 »
OK. Mieshän oppii koko ajan ihan hirveästi uutta. Tuo maalaus on taas iso askel eteenpäin. Hienoa. Kuva on oikein hyvä! Ainoa asia, josta vähän nipotan on tuo hahmo. Siinä on kyllä yksityiskohdat paikallaan, mutta jotenkin se on vähän tönkkö. Tiedätkö. Sellainen elävyys vähän uupuu. Sun kannattaisi ruveta piirtämään elävästä mallista ihmisiä. Tai vaikka lehtien sivuilta. Nyt kun oikein tarkasti katson niin se johtuu varmaan noista jaloista. Niissä on jotain outoa. Mutta tämä on pientä kuules kuomaseni. Olet kehittymässä todelliseksi osaajaksi, jota saamme kohta kuolaten ihailla. Tsekkaa conceptart.org foorumit, jos ei ole jo tuttu paikka. Siellä on maailman ykkösdigimaalarit esittelemässä töitään. Mycket BRA!

ps: Paivitin tuota omaa paksukaistani...

Edit: Nyt Ok. keksin mikä se on. Se naikkonen ei seiso tukevasti. Se kaatuisi, jos hänen jalkansa olisi noin. Se se on. Seuraavaan kuvaan tukijalka vahvasti suoraksi. Mut kokonaisuutena kuva on siis tooooooosi jees!

http://koti.mbnet.fi/hazart/styletest4.jpg tos on yks vanha kuva, jonka värittelin treenin vuoksi... Piirustus on vanha ja täynnä virheitä, joita ei kannata ruotia sen enempää. Ainoastaan värit on uudempaa tuotantoa. Tai treeniä...

8)
« Last Edit: 14.06.2004 klo 14:01:52 by Hazart »

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #116 on: 14.06.2004 klo 14:53:24 »
OK:n Majakka digimaalaus on todella maalauksellisen kaunis mutta siitä huolimatta sitä ei voi säästää kritiikiltä. Naisessa on nimittäin vielä aika paljon hiomista anatomian puolella. Ainakaan minun oikean käden ranne ei väänny noin tai jos vääntyy niin asento ei tunnu ollenkaan hyvältä. Muutenkin oikea käsi näyttää liian pieneltä. Taas sitä että miten tuo vasen käsi lähtee on hieman vaikea tulkita ja miten tuo vasemman olkapään "sauma" oikein menee. Siis se missä tuo ruskehtava vaate muuttuu läpikuultavaksi kankaaksi. Vaikea sanoa miten päin olkapää oikein on. Kaula tuntuu liian pitkältä. Se entä jalat tuntuvat hieman lyhyiltä voi johtua siitä, että tuo outo asu hieman sotkee asioita. Jotenkin tuntuu, että vartalossa on liikaa keskitytty yksityiskohtien tekemiseen ja yksityiskohdat eivät aivan osu kohdilleen. Kasvot ovat uskomattoman yksityiskohtaisesti tehty ja vaatteen laskokset nättejä. Pidin enemmän siitä itsemurha kuvasta - en aiheen takia. Siinä ei vain mikään häirinnyt minun silmääni. Tämä Majakka on selvästi paljon kunnianhimoisempi teos ja digimaalaus tekniikkasi on kehittynyt paljon mutta... no minulle tulee tätä majakka kuvaa katsellessa seuraava olo:

"Hei VAU! Tämähän on upea digimaalaus... hetkinen... tuossa naisessa on jotain häiritsevää."

Kookos

• Jäsen
« Reply #117 on: 14.06.2004 klo 20:05:50 »
O.K.:n fantasia-aiheinen majakka on kyllä todella hieno. Kritikiissä voi olla perää, mutta en kyllä itse huomannut naisessa mitään hämärää kahdella ensimmäisellä katselukerralla. Naisen kasvot, taitasauva, pilvet ja jaloissa oleva ruoho ovat erityisen hienoja yksityiskohtia. Lokit siellä kauempana alhaalla antavat todella tunnelmaisen lisän. Kelpaisi minkä tahansa fantasiaromaanin tms. kanteen. Onko taustalla jotain tarinaa, vai syntyikö kuva vaan tehdessä?

Zabbon ihmissusi on aika hyvä tekele myöskin. Taustan kivet/vuoret näyttää hiukan epärealistisilta verrattuna suteen itteensä, joka on todella hieno. Ehkä terävyyttä lisää jatkossa, nyt on hiukan utuisen oloinen.

Hazartin körmy on jälleen tasaisen vahvaa hazartlaista sarjistyyliä tunnelmallisella värityksellä. Viiva on mukavan selvää ja kaunista.
Kai Saarto

O.K.

• Jäsen
« Reply #118 on: 14.06.2004 klo 21:30:16 »
O.K.:n fantasia-aiheinen majakka on kyllä todella hieno. Kritikiissä voi olla perää, mutta en kyllä itse huomannut naisessa mitään hämärää kahdella ensimmäisellä katselukerralla.
- - Onko taustalla jotain tarinaa, vai syntyikö kuva vaan tehdessä?

Eipä kuvalla mitään ihmeempää historiaa ole, se lähti melkein pelkkänä taivasharjoituksena, vaikka hahmoidea olikin jo aloittaessa mielessä.

Kiitosta jälleen kommenteista. Ihan kaikkea kritiikkiä en kyllä tällä kertaa allekirjoita. Naisen asento, tasapaino ja perusmittasuhteet syntyivät ensimmäiseen luonnokseen valokuvan pohjalta (jostain anttilasta repäisty...), "tönkköys" voi olla peruja siitä, mutta kovin pahoja anatomiamokia ei pitäisi olla. Oikean käden huomasin kylläkin jo yöllä kuvaa nettiin laittaessani, siinä kävi ranteen kanssa kömmähdys, kun säädin sauvaa kohdalleen.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #119 on: 14.06.2004 klo 22:10:20 »
Ihan kaikkea kritiikkiä en kyllä tällä kertaa allekirjoita. Naisen asento, tasapaino ja perusmittasuhteet syntyivät ensimmäiseen luonnokseen valokuvan pohjalta (jostain anttilasta repäisty...), "tönkköys" voi olla peruja siitä, mutta kovin pahoja anatomiamokia ei pitäisi olla.

Jeps! Älä allekirjoitakaan, jos et ole samaa mieltä. Minunkin mielestä on liioitelua sanoa, että anatomia puolella olisi paljon häikkää. Jos lähtisin itse jotain naisessa korjaamaan niin kääntäisin häntä yläosasta pikkuriikkisen verran vasemmalle, jotta hän olisi luonnollisemmassa balanssissa. Tai sitten asettelisin jalat niin, että oikeassa reunassa oleva jalka tulisi hiukan oikealle ja estäisi kaatumisen (kaatuminen vähän liioiteltu sana, mutta kun ei ole lievempääkään). Silmä kun sanoo, että se kaatuu niin minkä sille voi. Silmäni ei silti ole erehtymätön, joten arvioi tosiaan itse. En myöskään ymmärrä oikean käden ranteen kritisoimista. Kyllä ranne noin taipuu. Tai sitten olen vammainen (no olen muutenkin). Silti pakko sanoa, että kuva on tosi hienosti tehty kokonaisuutena. Sitä ei sovi unohtaa tässä. Erityispointsit siitä, että kuvassa on se välke siinä pallossa lähellä ja sitten majakassa kaukana. Niissä on joku yhteys. Kuvan sävyt miellyttää kovasti. Taivas on oikein upea. En ikinä osaisi tuollaista. Kivaa utua taustan kalliossa. Lokit rulettaa. Hyvä Otto!

8)