Author Topic: LUKITTU: Kynsintää ja raatelua  (Read 181422 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Kynsintää ja raatelua
« Reply #75 on: 06.06.2004 klo 23:34:12 »
Paidan ylikirkas sävy puolestaan on tarkoituksellinen. Jostain kumman syystä sunnittelin sitä jo piirtovaiheessa häikäisevän räikeäksi.

Oikea asenne. Jos korjaisi ja muuttaisi kaikki aina muiden mielipiteen mukaan niin ei tässä muuta tekisikään kuin korjaisi omia työtään loputtomiin saakka. Silti palaute on elintärkeä juttu, eikä sitä kannata ohittaa tuosta vaan! (Näinhän ei siis nyt käynyt, höpisen yleistyksiä, jotka kaikki jo tietää. Ihan vain leikkiäkseni viksua.)

8)

tertsi

• Guest
« Reply #76 on: 06.06.2004 klo 23:37:31 »
hazart: naiset ovat parempia kuin miehet. Miesten kauloissa näytti olevan ongelmia. Itse olisin piirtänyt aataminomenan jotenkin selvemmin esiin.

Mutta naiset tosi luontevia, hieman ehkä kliseisiä, mutta se ei ainakaan mua haittaa.

tertsi

• Guest
« Reply #77 on: 08.06.2004 klo 17:20:31 »
Haa!
Minulle on langennut kunnia olla Tyrnävän verikoirien "Kuukauden Taiteilija"!!!!

Kannatta tsekata, jos haluaa nähdä TAIDETTA!!

Tämä oli mainos!!

Leo

• Jäsen
« Reply #78 on: 08.06.2004 klo 18:11:59 »
Hyvä Tertsi ;)
Oletko yhä televisiossa töissä, tuosta ei mulle selvinnyt?
Ja jos olet niin millä kanavalla ja mitä  teet? Hienoa grafiikkaa oli niissä kuvissa, joita oli esillä sivulla ja "Hullu lehmä" oli mahtava ;D

BTW olen ajatellut matkia Verikoirien idean ja laittaa  kotisivuilleni jonkin vastaavan osion vähän tuntemattomimmille piirtäjille. Nyt kun sain MikroBitin tilauksenkin ja pääsen vähän kikkailemaan PHP:llä...

tertsi

• Guest
« Reply #79 on: 08.06.2004 klo 19:43:41 »
Hyvä Tertsi ;)
Oletko yhä televisiossa töissä, tuosta ei mulle selvinnyt?
Ja jos olet niin millä kanavalla ja mitä  teet?  ;D

Oon MTV3:n uutistoimituksessa graafikkona. Käppyröitä ja karttoja väsäilen. Ja uutisankkurin viereen niitä pikkukuvia leijumaan.

Ja talousuutisiin ja tulosruutuun teen myös grafiikkaa: Taulukoita ja tuloksia. Aika paljon se on vain grafiikkatempleittien päivittämistä ja rutiinihommia.

Nuo duunit tuolla Verikoirien sivuilla ovat jotain 4-7 vuotta vanhoja pääsääntöisesti. Automaatio rulaa näinä päivinä...   :-\

EDIT: Kiitos Leo kauniista sanoista. Ei se Hullis nyt niin hieno ole. Piirretty väsyksissä silmät ristissä päivän päätteeksi. Ja lähes joka kerta harmittanut, että ompa huono.
« Last Edit: 08.06.2004 klo 19:54:55 by tertsi »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #80 on: 08.06.2004 klo 20:14:09 »
Tertsi: Mukavan rento ja lennokas tyyli sulla! Sellanen vanhan aikainen. Hehehe! Hyvässä mielessä.

8)

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #81 on: 08.06.2004 klo 22:45:35 »
Tässä olisi teille tällainen tennistyttö. Asento on mallattu valokuvasta (Anna Kournikova) ja muutama apuviiva on taas ollut käytössä, jotta mittasuhteet olisivat oikeat. Ei minulta ihminen ihan omin avuin onnistu...  :P

http://koti.mbnet.fi/wilpuri/art/annak.jpg

Tämä on ensimmäisiä kunnollisia yrityksia tehdä "realistinen" (nais)ihminen  joka ei vain törötä tikkuna, vaan tekee jotain.....
« Last Edit: 08.06.2004 klo 22:46:44 by Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #82 on: 08.06.2004 klo 23:37:20 »
Tässä ketjussa meillä oli tuota aiheen mukaan piirustelua aiemminkin (vampyyrit, intiaanit, lohikäärmeet...) Voitaisiin pyhittää tämä tästedes kokonaan sille. Kynsinnässä ja raatelussa pidetään omat aiheet, täällä yhteiset, jookosta? Ei viitsi kuitenkaan uutta threadia tämän takia aloittaa. Muutenkin jo niin täyttä... :)

Kehitelkääpä vaikka jokin synkemmän puoleinen aihe, nyt on itsellä ainakin tullut noita kivakivajuttuja piirreltyä ihan liikaa. :D

Okei? Kiitoksia!  8)

OK:n pyynnöstä vi(i)lauta varpaankyntesi ketjussa hiukan  synkempää materiaalia. Hahmo lähti siitä kun piirtelin A4:lle erilaisia mörköjä ja nopeita skissejä televisiossa näkyvistä ihmisistä. Tuollaisia ei-ihmisiä on muuten hauska piirtää kun ei tarvitse noudattaa ihmisanatomian normeja kovinkaan paljoa jos ei halua.

Wilpuri: Jos polvet olisivat enemmän koukussa tulisi kuvaan heti parempi ja vauhdikkaampi tunnelma. Nyt perspektiivi ei oikein toimi kun ylävartalo on kääntynyt "kameraan" päin ja jalat ovat suorana. Hiukan ehkä ovat lyhyet jalat tytöllä.
Mutta ihan hyvin jos et ole aiemmin realistisesti yrittänyt piirtää. Nostan hattua että kokeilit piirtää noinkin hankalaa asentoa.

8)
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

tertsi

• Guest
« Reply #83 on: 09.06.2004 klo 06:30:12 »
Tertsi: Mukavan rento ja lennokas tyyli sulla! Sellanen vanhan aikainen. Hehehe! Hyvässä mielessä.

8)
Joo, mä oon ittekin tällainen vanhanaikainen ja vanha! ;)

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #84 on: 09.06.2004 klo 13:02:15 »
Wilpuri: Tuo tenniksen pelaaja on varsin onnistunut kuva ensimmäiseksi yritykseksi tehdä realistinen ihmishahmo. Tai eihän se pelkäksi yritykseksi jäänyt. Asento on mukaavan dynaaminen ja haastava tehdä.  Vähän vielä lisää elävyyttä niin hyvää tulee. Jaloista jo mainittiin. Kiinitin myös huomiota siihen, että vasen käsi on aivan liian pieni. Tai ainakin aika omituisessa asennossa. Myös nenää voisi isontaa tai muuten kasvoja siltä osin hioa. Väritys on huolella tehty ja varjostus toimii todella hyvin.

Tuuk42: Pelottavan näköinen heppu. En vain tiedä mitä sanoa tuosta mustasta taustasta ja kauniisti väritetyistä siivistä suhteessa varsin valkoiseen hahmoon. Palavat siivet ovat komeat ja hahmo on hyvä.

Pitäisi itsekin piirtää välillä jotain. Muutama vakavampi yritys tehdä huolella kuva on ollut mutta ne on jäänyt kesken... mutta laitetaan tänne nyt yksi vähän vanhempi ja täällä harvemmin nähdyllä metodilla tehty kuva huhtikuun lopulta.

http://www.studio-rain.com/tpm/gallery/3d/3dgirlandgun.jpg
« Last Edit: 09.06.2004 klo 13:05:31 by Tero Mäntylä »

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #85 on: 09.06.2004 klo 13:19:29 »
Hahmon jätin valkoiseksi kun en ole täysin vakuuttunut väritystaidoistani. Eilen valmistui väritetty versio.

Tero: Tuosta 3d kuvasta on hankala sanoa mitään kritiikkiä jota et varmaan jo itse tietäisi. Varsin mangavaikutteinen kuva. Ihan kuin tuo varjo ei olisi aivan kohdallaan. Mene ja tiedä. Eniten häiritsee se että asetta on vaikea erottaa pöydältä kun se on niin tumma. Tytön kalpeat kädet piilottavat entisestään asetta näkyvistä.

Hankala arvostella kun ei itse ole käyttänyt tuollaista tekniikkaa ollenkaan niin ei tiedä tekniikan tuomista rajoituksista mitään.

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #86 on: 09.06.2004 klo 14:18:11 »
Wilpuri: Jos polvet olisivat enemmän koukussa tulisi kuvaan heti parempi ja vauhdikkaampi tunnelma. Nyt perspektiivi ei oikein toimi kun ylävartalo on kääntynyt "kameraan" päin ja jalat ovat suorana. Hiukan ehkä ovat lyhyet jalat tytöllä.
Mutta ihan hyvin jos et ole aiemmin realistisesti yrittänyt piirtää. Nostan hattua että kokeilit piirtää noinkin hankalaa asentoa.

Kournikovan Annalla oli jalat tuollaisessa tönkössä asennossa siinä kuvassa, jota käytin mallina. Jalat on juuri suoristunut ponnistuksesta. Kyseessähän on siis tennissyöttö, joka näyttää aina melko omituiselta suoritukselta. En kuitenkaan sano, etteikö kritiikkisi olisi ihan paikkansa pitävää.

Ja terolle myös kiitoksia palautteesta. Varjostus toimii, koska sekin on suunnilleen samalla tavalla tehty, kuin valokuvassa...

Ja sitten kommentit:

Tero M: Tunnelmallinen noir-henkinen kuva. Tapetti on mielestäni jotenkin liian vangitseva ja vie huomiota kuvan hahmosta. Olen itsekin joskus vähän 3D:llä värkkäillyt juttuja ja nostan kyllä hattua, että olet jaksanut tuollaisen väsätä.

Tuuk42: Värjätty versio liekkisiivestä on aika uljas. Siivet on tehty ehkä vähän liian erilaisella tyylillä, kuin itse hahmo, mutta ei se pahasti häiritse. Sininen iho (nahka, suomusto, höyhenistö?) tuo persoonallisen vivahteen hahmoon.
« Last Edit: 09.06.2004 klo 14:19:21 by Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Reply #87 on: 09.06.2004 klo 17:00:53 »
Kournikovan Annalla oli jalat tuollaisessa tönkössä asennossa siinä kuvassa, jota käytin mallina. Jalat on juuri suoristunut ponnistuksesta. Kyseessähän on siis tennissyöttö, joka näyttää aina melko omituiselta suoritukselta.

Tämän voisi melkein siirtää "läpipiirtäminen?" säikeeseen.
Liikkeen ilmaistuminen valokuvissa on aina vähän niin ja näin. Piirtäessä pitäis osata painopisteillä ja perspektiiveillä vähän pelata.
 - vaikka tuo wilpurin kuva kyllä toimii kohtuullisesti.
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

tertsi

• Guest
« Reply #88 on: 09.06.2004 klo 18:14:46 »
[quote author=Wilpuri
 Tämän voisi melkein siirtää "läpipiirtäminen?" säikeeseen.
Liikkeen ilmaistuminen valokuvissa on aina vähän niin ja näin. Piirtäessä pitäis osata painopisteillä ja perspektiiveillä vähän pelata.
 - vaikka tuo wilpurin kuva kyllä toimii kohtuullisesti.
Valokuva on kameran sulkimen(?) mekaaninen tulkinta tilanteesta.
Hyvä piirros syntyy kyllä ihan omasta tulkinnasta. Läpipiirtäminen antaa vain ihan turhan ja väärän hyvänolontunteen ja mielikuvan osaamisesta.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #89 on: 10.06.2004 klo 10:46:13 »
Läpipiirtäminen antaa vain ihan turhan ja väärän hyvänolontunteen ja mielikuvan osaamisesta.

Läpipiirtämistä en ainakaan itse ole juurikaan harrastanut. Kyllä tuossa kuvassa on ihan omaakin tulkintaa, mutta asento on kyllä tarkasti mallin mukainen. Ei tuo kuva yritäkään olla taidetta, vaan harjoitus. Harjoitelussa tykkään käyttää malleja yms. jotta voisi myöhemmin piirtää sitten saman tapaisia juttuja ihan omasta päästään.

Käsittääkseni juuri tässä ketjussa onkin tarkoitus esitellä omaa kehitystään ja uusia teoksiaan/harjoitelmiaan ja kysellä vinkkejä yms. Jos olettaisin osaavani, niin piruako minä tänne raapustaisin.  8)