Author Topic: LUKITTU: Kynsintää ja raatelua  (Read 181573 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

O.K.

• Jäsen
Re:Kynsintää ja raatelua
« Reply #165 on: 23.06.2004 klo 11:58:44 »
Näyttää enemmänkin siltä, että kuu kelluu aivan kattojen yläpuolella.
Se onkin tyyppiä toddmcfarlane™-kuu  ;D

Äkkiseltään oikein mainio työ silti. Tällä kertaa pitää kuitenkin hieman kritisoida Jounin väritystä:
- taivas on ylityöstetty, mikä puurouttaa ja samentaa värit ja tekee jäljestä laikukkaan. Vesivärien ylityöstö rakennuksissa tai muissa elementeissä ei niin haittaisi, mutta taivas pitäisi pyrkiä pitämään puhtaana.
- syvyysvaikutelma ontuu, taivas tulee liian eteen (kuten kuukin) ja perspektiivin vaikutus katoaa. Tämä johtuu sekä taivaan liian vahvasta tekstuurista (ylityöstön aiheuttama) että hankalasta sävyjakaumasta; esim: huippuvalot ovat kaikkialla yhtä kirkkaita, varjot yhtä syviä, niin taivaassa kuin maan päällä... Etu- keski- ja taka-ala eivät erotu toisistaan.

Anyways, tussausjälki on komeaa varsinkin oikean laidan rakennuksissa.
- -
 8) reiskamies iskee jälleen

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #166 on: 23.06.2004 klo 13:14:52 »
Jouni Hyvä kuva tosiaan. Tykkään tuosta vesivärin (?) ja tussin yhdistelmästä. Kuu saisi ehkä tosiaan olla hiukan haaleampi tussauksen osalta ja hahmo tummempi (ehkä paksummat ääriviivat?).
Mistä saa maailmankuulun Welzun tuotoksia ostettua, perhana?!
Sähköpostilla tai privalla ;) Tuolla omakustanne-osiossa on ollut jo pidemmän aikaa mun aloittama mainosketju, missä on muutamia tuotoksia myynnissä (lähinnä jenkkiläisiä!). Uusin lehdykkä valmistuu hitaasti, mutta varmasti (tänään luonnostelin kaksi viimeistä sivua, enää tussaus ja väritys).
Ja piakkoin tulee kolme lehteä ulos puhtaalla suomenkielellä! Kyseessä on sellainen pieni "minisarja", jossa julkaisen erään seikkailusarjan vuosien takaa. Mutta siitä enemmän sitten, kun se pullahtaa ulos.

Hanna Sun pitäis jo oikeesti päästä täältä räpeltäjien joukosta jonnekin lehteen. Ainakin mun mielestä ihan valmista tavaraa...

Markku Kivoja kuvia. Sulla on jo aika selkeästi oma tyyli ja se on ihan hyvä. Panostaisin kuitenkin hiukan enemmän varjoihin. Se toisi syvyyttä ja elävyyttä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #167 on: 23.06.2004 klo 14:00:01 »
Jouni Ahola: Wau! Hieno kuva. Mä kyllä lukisin mielelläni tuolla tyylillä tehtyä sarjakuvaa. Mä diggalen tosta sun vähäeleisestä paletista ja tunnelmasta, jonka se luo. Kuvassa ei ole minusta mitään erityisen häiritsevää, joka vaikuttaisi siitä nauttimiseen. Pientä viilattavaa ja opittavaahan aina on, mutta minulle tuo kyllä kelpaa, kun en itse osaisi tuollaista edes tehdä. Lisää!

Ps: Kiitos kun jaksoit kommetoida kuviani.

8)

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #168 on: 23.06.2004 klo 16:29:20 »
Jouni Ahola: Wau! Hieno kuva. Mä kyllä lukisin mielelläni tuolla tyylillä tehtyä sarjakuvaa. Mä diggalen tosta sun vähäeleisestä paletista ja tunnelmasta, jonka se luo. Kuvassa ei ole minusta mitään erityisen häiritsevää, joka vaikuttaisi siitä nauttimiseen. Pientä viilattavaa ja opittavaahan aina on, mutta minulle tuo kyllä kelpaa, kun en itse osaisi tuollaista edes tehdä. Lisää!

8)

Hazart vei niin sanotusti jalat suusta. Ei lisättävää.

Hazartin uusin hämis on, kuten edeltävätkin taattua Hazart-laatua.  Ehkä hiukan kismittää kovin pimeä paletti. Vaikka ei noissa trikoissa keskellä päivääkään pompita. Eihän?

Hanna sen kuin jaksaa hämmästyttää väritystaidoillaan. Nyt kun paperin pintakin näkyy noin hienosti niin en keksi enää mitään valitettavaa.

Myllymäenkin viivassa on tapahtunut huimia kehityksiä. Siis parempaan suuntaan (kröhöm). On noilla kyllä ohuet spandexit kun noin hyvin näkyy rintalihakset alta ;)

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #169 on: 23.06.2004 klo 16:50:19 »
Hanna:

Futiskuva oli ihan kiva. Ei mitään ihmeempää sanottavaa siitä. Sukupuu-sarjakuva oli vallan mainio. Idea oli hauska ja kuvitus hyvää. Kyllä me nykyajan tyypit ollan ihan vellihousuja.

Jouni Ahola:

Hitto vieköön! Loistava kuva! Tunnelmaa vaikka mulle jakaa!

Kyllä tarkemmalla viivojen syynäyksellä varmasti löytäisi urputettavaa, mutta eihän kuvaa niin katsota. Jos tuo ruutu olisi keskellä sarjakuvaa ja siinä olisi vaikka joku selityslaatikko tyyliin "Frank Slade haistoi ruudin sieraimissaan tuijottaessaan New Yorkin uinuvia jättiläisiä." - niin kukaan ei huomaisi piirroksessa mitään vikaa. Tuollaisena yksittäisenä kuvana sitä tulee syynättyä turhan tarkkaan. Kauttaaltaan laadukas teos, jonka voisi pistää vaikka seinälle.

Tässä olisi minulta "Opettele piirtään!" -sarjan seuraava osa. Nyt olisi tyrkyllä valokuvasta mallattua Jennifer Connellyä.

Väreissä:
http://koti.mbnet.fi/wilpuri/art/jenniferc_a.jpg

Ilman värejä:
http://koti.mbnet.fi/wilpuri/art/jenniferc_b.jpg

Kiitoksia kaikille siitä, että olette jaksaneet kommentoida aikaisempia kyhäelmiäni.

EDIT: Pitäisi varmaan opetella myös kirjoittamaan...  :P
« Last Edit: 23.06.2004 klo 16:53:49 by Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #170 on: 23.06.2004 klo 17:25:38 »
Wilpuri "Väritön" on parempi. Toisin sanoen tuo keltaisen sävy on kiva, vaikka ei kai olekaan harkittu(?).
Tussauksessa voisi ehkä käyttää pidempiä yhtenäisiä viivoja. Tuollaisesta "tököttämisestä" tulee helposti luonnos- ja suttausmainen kuva. Hiuksista voisi tulla paremmat, jos pistäisi vähemmän viivoja. Eli vain muutama viiva, jotta käy selväksi, minne ne hiukset on menossa (esimerkkinä kannattaa katsoa Frank Chon naisia, joita olen ennenkin mainostanut).
Mutta tykkään kuitenkin yleisesti.
Värillinen versio on vähän liian läikikäs mun makuuni.

MMikael

• Jäsen
« Reply #171 on: 23.06.2004 klo 18:23:15 »
Päivän saalis -> Dwarf&Monster.jpg

Jounin työ on sävätävä.... hooh nyt kyllä katon vain tv ruutua ja kommentoin myöhemmin.
« Last Edit: 23.06.2004 klo 18:26:10 by MMikael »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #172 on: 23.06.2004 klo 19:38:03 »
MMikael, Kuvasta tulee mieleen vähän vanha Vikings-peli... Ihan hyvä, hieman puustaveistetyn oloinen, mutta se sopii tunnelmaan. Sanoisin, että hyvä kokonaisuus. Tosin tulee sellainen olo, että kivi, jolla peikko seisoo on korkeampi kuin muut, kun jalat on tollasessa asennossa...

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #173 on: 23.06.2004 klo 21:39:08 »

Uusi töherrys, kun joku valitteli että teen vain spandex-ukkoja.

Wilpuri: Jenniferin hymy on oikein viehättävä!

MMikael: Wow! Värit, varjostus ja liikkeen tuntu ovat just kohdallaan!
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #174 on: 23.06.2004 klo 21:48:44 »
Markku,
No niin sitä pitää! Tykkään siveltimen jäljestä (kai se on siveltimenjälki?). Edelleen kaipaan varjoja.
Mies on oikein hyvä, vaikka oikea jalka on hiukan oudossa asennossa. Naisessa hämää keskivartalo. Lyhemmät jalat tekisivät yleiskuvasta ehkä sopusuhtaisemman. Jostain syystä miesten kohdalla pitkät jalat ei haittaa, vaan näyttää jopa hyvältä.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Reply #175 on: 23.06.2004 klo 21:56:38 »
Welzu, ei ole sivellin -- ostin läjäpäin sivellinkyniä, mutta ne eivät ole vielä niin hyvin hanskassa että niillä suoraan tussaisin. Opettelen kyllä vielä sitäkin.  :D

Teen Mitsubishi uni-ball micro Deluxe UB-155 kynällä tussaukset tällä hetkellä. Ja suoraan lyijykynien päälle.

Varjot tulisivat (tietokoneella tehdyssä) värityksessä. En oikein osaa tehdä sellaista tussattua cross-hatchia joka olisi tyylikäs.

Tämä jalkaongelma alkaa vaivata.  ;D  Täytyy tehdä uusia anatomiatöitä...
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #176 on: 23.06.2004 klo 21:59:54 »
Itse asiassa sun tyyliin sopisi varjoksi pelkät mustat alueet.
Se vahvistaisi jo muutenkin selkeää tyyliäsi. Viivavarjostuskin saattaisi toimia, mutta ei ehkä niin hyvin.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #177 on: 23.06.2004 klo 22:06:03 »
MMikael:

Mainio kuva. Erityisesti paita on onnistunut... myös idea on kohdallaan. Tästä on hyvä jatkaa!

Markku M:

Tyylikästä jälkeä (jälleen). Jalat on pitkät, mutta minua moinen ei haittaa. Naisen jalat tosin näyttävät olevan tällä kertaa muutenkin isot. Reidet paksummat kuin äijällä... Viiva on kaunista ja minun silmääni ainakin ammattimaisen oloista.

Tässä on vähän käsitelty versio Jenniferin naamasta... hiukan vain säädin väritystä

http://koti.mbnet.fi/wilpuri/art/jenniferc_a2.jpg

Ja Welzulle vielä...

Se keltainen sävy siinä värittömässä tulee ihan siitä kellertävästä paperista, jolle se on piirretty... tavallaan siis harkitsematon sävy. Itsekinllä pidän sitä parempana, kuin ihan valkoista. Näitä naamakuvia ei ole suunniteltu väritettäviksi, joten värit saattavat tuntua jotenkin päälle liimatuilta.

« Last Edit: 23.06.2004 klo 22:08:31 by Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #178 on: 23.06.2004 klo 22:08:00 »
Ai juu. Tein viikonloppuna yhen logon tilaustyönä.
Tässä tulos. Tai mustavalkoversio.
Ensin ensimmäinen versio:

Ja sitten lopullinen versio:

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Reply #179 on: 23.06.2004 klo 23:39:32 »
Welzu: Viileä paholaisklovni! Jostain syystä tulee The Joker mieleen.  :D