Kirjoittaja Aihe: One Piece  (Luettu 3520 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Vs: One Piece
« Vastaus #255 : 26.05.2007 klo 12:17:07 »
Ilmestyykö One Piece Japanissa samankokoisissa pokkareissa kuin täälläkin?

Kyllä. Kansikuvatkin on samat. Sivumäärissä on heittoa, koska Suomessa on pokkareissa vähemmän toimituksellista osuutta (ja muiden mangojen mainoksia).

Lainaus
Rupesi vaan kiinnostamaan, että ollaanko me kuinka paljon jäljessä ja saavutetaanko ikinä julkaisutahti vai jäädäänkö jälkeen.

Maaliskuussa ilmestyi vol 45:
http://www.amazon.co.jp/ONE-PIECE-%E5%B7%BB45-45-%E6%A0%84%E4%B8%80%E9%83%8E/dp/4088743148/ref=sr_1_1/250-8692904-5826662?ie=UTF8&s=books&qid=1180170664&sr=1-1
Tällä hetkellä Suomessa kuljetaan vajaa viisi vuotta perässä. Mutta koska meillä on tahti aika rivakka, tulee käymään kuten Inuyashalle: ennen pitkää Japani saadaan kiinni. Ja sitten ihmetellään. Turha nimittäin toivoa, että nämä sarjat (mukaanlukien Meitantei Conan) ikinä loppuisi.  :P
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #256 : 26.05.2007 klo 14:20:29 »
Kyllä. Kansikuvatkin on samat. Sivumäärissä on heittoa, koska Suomessa on pokkareissa vähemmän toimituksellista osuutta (ja muiden mangojen mainoksia).

Kiitos, juuri noita tietoja hainkin. Kansien värit on vissiin suomalaisten tekosia eli 21 ja 22 on Suomessa vahingossa samanvärisiä.

Antti Valkama

• Jäsen
« Vastaus #257 : 26.05.2007 klo 15:26:03 »
Juuh.

Kun olemme lähellä Jaappania, hidastamme kenties... Mutta miltei pari vuotta menee ongelmitta tälläkin tahdilla.

Tapanamme on pysyä kansia väsättäessä mahdollisimman lähellä alkuperäisiä versioita. Kansien värit ovat siis jaappanilaisten perua. Numeroissa 21 ja 22 värit ovat sangen lähellä toisiaan, vaikkakaan eivät identtiset. Tuosta voi vilkaista japskikansia:

http://www.onepiecehq.com/e107_plugins/coppermine_menu/thumbnails.php?album=6

Antti-setä
Sangatsuman

Elas

• Jäsen
« Vastaus #258 : 14.06.2007 klo 13:39:39 »
Pitääpä tästä off-topicina heittää pieni kehu Valkaman sedälle hienosta OP:n suomennoksesta! :) Todella muikeasti olet suomeksi käännettäessä ollut mukana. Aluksi kesti aikansa totutella muutamiin juttuihin, kuten Zoron puhekieleen, mutta nykyisin rakastan näitä One Piecen hersyviä suomennoksia :D

Yksi parhaista jutuista joka porautui mieleeni ja on siellä vieläkin: Richiepyörä on Richiepyörä, skootteri on lälläripyörä! :D Tätä lisää! Hahhah! Lisäksi rakastan rikkaita sananvalintoja. "Ryönä, Muikea, Hersyvä jne jne." Suomalaita laatua. :D

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #259 : 14.06.2007 klo 15:59:05 »
Joo, nyt kärvistää ihan tuelta. ;D
And back to the topic, kuten Luffy sanoisi Ruotsissa.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #260 : 31.07.2007 klo 20:25:29 »
Tuli urakoitua One Pieceä läpi reilumpi satsi ja ihan kivaa luettavaahan se oli. Ajoittain taisteluosuudet alkoivat puuduttaa kun se tuntui vain jatkuvan ja lopputulos oli kuitenkin kohtuu selvillä -> uusi superliike ja voitto kotiin.
Toisaalta viimeisimmissä lukemissani tähänkin tuli jo pientä mutta mielikuvituksekasta variointia, joten mihinkään Dragon Ballin "voimalevelit miljoonaan ja turpiin" -tarinankuljetukseen ei törmätä. Mukavaa oli myös se että pokkarin lukemiseen tuntui menevän aikaa, eli piti lukea pläräilyn (ranma) sijaan.

Samalla tuli havaittua seuraava kaava tarinassa: uusi saari, mahdollinen uusi jäsen, aina uusi tappelu, vastuksien määrä kasvaa sitä mukaa kuin miehistönkin määrä -> taistelut kestävät sivumäärissä yhä kauemmin, kesken taistelun tulee vihulaisen tms. historia-osuus, finaali, bileet ja tilanteen purku -> uusi saari.
Vielä tämä ei ole käynyt tökkimään kun uusia hullumpia ideoita on riittänyt ja aina ohessa myös henkilöitäkin syvennetään/ on muita pieniä sivunäytöksiä.
Kun tämä kaavan mukaan tehdään se mikä sarjassa oletettavasti tullaan tekemään eli Luffy tiiminsä kera mättää turpiin a) satunnaisia vastaantulijoita b)merivoimia/world government c) 7 laillista piraattia d) 4 tosipahaa grand linen piraattia niin tässä mangassa tulee jaksonumeroissa tonnit paukkumaan iloisesti (oma oletus: joskus 3000-4000 välillä tulee loppu).

But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Elas

• Jäsen
« Vastaus #261 : 09.08.2007 klo 00:52:10 »
Samalla tuli havaittua seuraava kaava tarinassa: uusi saari, mahdollinen uusi jäsen, aina uusi tappelu, vastuksien määrä kasvaa sitä mukaa kuin miehistönkin määrä -> taistelut kestävät sivumäärissä yhä kauemmin, kesken taistelun tulee vihulaisen tms. historia-osuus, finaali, bileet ja tilanteen purku -> uusi saari.

Eli toisinsanoen hemmetin toimiva kaava, ja siinä sivussa koko sarjakuva. Lukija osaa oikein odottaa että kohta rytisee, mutta ei silti koskaan tiedä, mitä tapahtuu. Spoilinpa tässä, ettei Luffy todellakaan pidemmällä tarinassa tule voittamaan kaikkia tappeluita.
-Parasta One Piecessä on kyllä läppä, ja se, miten Oda pyörittää pienien efektien avulla tunnelmaa kokoajan haskassaan. Läppää ja sitten taas on vakava tappomeininki ja sitten taas tulee läppää, kuten Vesi-luffyn ja Chrocodilen taistelu.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Vastaus #262 : 09.08.2007 klo 03:04:24 »
One Piece on kaikkea sitä, mutta kaksi asiaa pännii. Ensinnäkin välillä Odan kuvat ovat liian epäselviä tai täynnä, jolloin kerronta kärsii. Toiseksi ärsyttää, että kukaan ei kuole, tai ainakin vasta hirveän vaikeasti. 29:ssäkin
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
:(
Se vain tympii, vaikka tavallaan lisääkin jännitystä. Jättäisi ne iskut pois...

Anzu

• Jäsen
  • ._.
« Vastaus #263 : 13.08.2007 klo 00:24:37 »
One piece on yksi ehdoton suosikki mangani/animeni. Olen aina ollut todella kiinnostunut kaikkeen mikä liittyy piraatteihin (sarjakuvat, kirjat, elokvuat jne.) ja sitten viellä saa sitä herkku mangan muodossa.

Ekasta pokkarista jäin jo koukkuun, koko sarja on tullut kerättyä kokoelmaan. Ehdoton suosikki hahmoni on Zoro, miekkamies on minun mieleeni.

Odan piirustusjälki ja tarinan kerronta ei ainakaan minua jätä kylmäksi, päin vastoin pidän paljon hänen tuotoksistaan.

OP animea on jonkin verran tullut katsottua, mutta se on jäänyt enemmän taka-alalle, mangan muodossa nopea tempoiseen OP:seen pääsee enemmän kiinni. Yksityiskohtia joita oda luo mangaan on paljon helpompi oivaltaa.

Erittäin hyvä sarja ja varmasti seuraan viimeiseen pokkariin asti.

Chompp

• Jäsen
« Vastaus #264 : 30.11.2007 klo 16:06:25 »
siis eikö olisi järkevämpää julkaista suomalaisia kysymiksiä eikä mitään käännettyjä naurettavia vitsejä.
Nuo alkuperäiset Odalle lähetetyt kysymyksethän ovat loistavia :D Ja välillä siellä on oikeasti kiinnostavaa informaatiota sarjasta. Ne Sangatsun toimituksen mukamas hauskat vastaukset ovat jotain niin karseaa luettavaa, että! :/

Omalla kohdallani kyseinen sarja on suurin suosikki mangoista, joita luen ja suomennettujen alusta asti olen pysynyt mukana. Ennen mangaa olin jonkin verran tutustunut animeen ja pitänyt siitä jo kovasti, niin tottahan toki manga piti sitten suomeksi hankkia :)

Suurin asia mikä häiritsee on jotkin tietyt suomennokset, mutta en niistä jaksa nut ruveta valittamaan sen enempää kun on sitä tullut puitua jo muilla foorumeilla, ja jokusen palautteenkin joskus olen Sangatsullekin lähettänyt.

One Piecessä viehättää ehdottomasti eniten sen tarina ja kaikki sivujuonet, jotka mahdollisesti joskus nivoutuvat yhteen. Oda osaa kertoa tarinaa minulle sopivalla tavalla mielenkiintoisesti ja jouhevasti. Totta kyllä, että jotkin tappelut voivat olla hiukkasen pitkähköjä, mutta eipä ainakaan vielä ole ollut pahemmin valittamista :)
« Viimeksi muokattu: 30.11.2007 klo 16:08:10 kirjoittanut Chompp »

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Vastaus #265 : 30.11.2007 klo 18:35:41 »
...

Ekasta pokkarista jäin jo koukkuun, koko sarja on tullut kerättyä kokoelmaan. Ehdoton suosikki hahmoni on Zoro, miekkamies on minun mieleeni.
...

Eipäs vaan paras hahmo on se sarjan ainut ihminen, Usopp. Hän on inhimillinen, hauskan näköinen ja taiteilija. Tosin Lyffy-Luffy on myös erittäin hauska ja sarjassa on koko joukko muita hyviä tyyppejä. Ja itse taas en tykkää tosikkotyypeistä kuten Zorosta tai (koska en keksi siitä sarjasta muita tosikkoja vaikkakin muita tyhmiä tyyppejä) Narutosta Sasuke ja Dragon Ballista Vegeta.
Oda kyllä näyttää selvästi ihailevan periaatteensa puolesta kuolemaan valmiita olevia ihmisiä. Esim. Luffy aikoo suojella lakkiansa erittäin paljon, ja Sanji meinasi tapattaa itsensä Baratiellä.  Kai se on ihailtavaa, mutta itse en varmaan pystyisi siihen. Olen itsekäs.

Mon of Olay

• Fakta-police
  • Jäsen
« Vastaus #266 : 30.11.2007 klo 18:55:16 »
Ja itse taas en tykkää tosikkotyypeistä kuten Zorosta tai (koska en keksi siitä sarjasta muita tosikkoja vaikkakin muita tyhmiä tyyppejä) Narutosta Sasuke ja Dragon Ballista Vegeta.

>:( :( :'( Ja pyh, sanon minä.

Sitä paitsi jos huumorisarjassa on superrentoja hahmoja, niin siinä on pakko olla myös supertosikkoja, muuten huumorin terästä putoaa paljon pois. 

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Vastaus #267 : 30.11.2007 klo 19:00:53 »
>:( :( :'( Ja pyh, sanon minä.

Sitä paitsi jos huumorisarjassa on superrentoja hahmoja, niin siinä on pakko olla myös supertosikkoja, muuten huumorin terästä putoaa paljon pois. 
No ok, on ihan hyvä, että niitä on siinä, mutten kyllä olisi niitten kaveri. En vain ole samaistanut sellaista maailmankuvaa... Älä itke, Mon. :-\

Jampam

• Jäsen
« Vastaus #268 : 07.12.2007 klo 15:19:08 »
Pöhköt hahmot eivät ole hauskoja ilman totisia hahmoja, jotka saavat kumppaneiden tai vihollisten pöhköyden päällensä. Joissakin sarjoissa tämä virhe on tehty, mutta ei onneksi todellakaan One Piecessä.

Zoron suosiota en ole ihmetellyt, vaikka hän ei ainakaan aluksi ollut hahmo minun makuuni. Hän toi sarjaan kahjolle Luffylle sen totisemman vastapainon olematta silti itsekään täysi tylsimys, ja myöhemmin Zoron ja Sanjin kinat ovat naurattaneet mainiosti :D. Toinen aluksi tylsemmältä tuntunut päähahmo on Robin, joka kuitenkin osoittautui pian salaperäisyydessään ja masentuneisuudessaan vekkuliksi hahmoksi: hänen reaktionsa vaaratilanteisiin kutkuttavat samoja naurunystyröitä kuin Muumimamman mehutarjoilut kummitukselle.

Olen One Piece -vuosieni aikana välttynyt taidokkaasti Davy Back -osuudelta, ja luen sen nyt ensi kertaa suomipainoksesta. Virkistävää napata kaupan hyllyltä uutta Odaa, jota lukemaan kiirehtii malttamattomana. Loistojuttu. 8]
Skypiea ei ollut suosikkisaagojani.

Odotan seuravaa pokkaria ja Davy Backin jatkoa jo innolla! Osassa 33
Oda antaa parastaan myös lyhyemmissä tarinoissa. Tykkään kovasti.

Elas

• Jäsen
« Vastaus #269 : 14.12.2007 klo 14:01:56 »
- Slangi oli muuten ihan hyvä. Hahmojen luonteesta on helpompi päästä jyvälle, kun kaikki eivät puhu täydellistä kirjakieltä, mutta sitten Zoron kohdalla se tyrittiin. Itse koin Zoron varsin suorapuheisena ja vakavana henkilönä, nyt hänestä saa varsin mukulamaisen kuvan.

Okei, vanha viesti on tämä, mutta lukaisinpa huvikseni koko topicin äsken tässä lävitte, ja tähän on pakko sanoa, että minä en koe Zoroa todellakaan vakavana henkilönä. Ihmettelen myös miten joku voi kokea.

- Mikäli olen oikeilla jäljillä, Zoro on parodiaa vakavamielisistä animesankareista. Olevinaan niin cool mutta nukkuu kesken taistelun, ei omaa suuntavaistoa, ei ymmärrä paljon mistään muustakaan mitään, paitsi taistelusta. Uskoo jopa afron tuomaan voimaan :D Zoro on loistohahmo, mutta tuskin Oda tarkoitti vakavasti otettavaksi, paitsi silloin kun sillä on huivi päässä, eli totisissa mättökohtauksissa..