Kirjoittaja Aihe: One Piece  (Luettu 3492 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

roto

• mikä se on
  • Uusi jäsen
  • COLLER SHOT
Vs: One Piece
« Vastaus #210 : 03.01.2006 klo 18:18:25 »
tuo kymppi osa oli mahtava! oli kiva nähä välissä usopin ja sanjin tekniikoita
yllensä nääs näkee vaan luffya ja zoroa! :) :)

odalle ei voi lähettää postia ne oodalle lähetetyt kirjeet on japanilaisilta

koti.mbnet.fi/ereekki/index2.html                      ne on suomalaiset onepiece fani sivut        kannattaa käydä

EDIT: Yhdistin kaksi roton peräkkäistä viestiä.
EDIT2: Eikun kolme, joista kolmas huomautuksen lähettämisen jälkeen.

mira

• Jäsen
  • Gackt
« Vastaus #211 : 05.01.2006 klo 10:52:18 »
joo, minunkin mielestä se kymppi oli aivan mahtawa!!
Ne vaan paranee ja paranee ;D
Sanjin potkut oli kyllä parhaita..
Mut suuren plussan saa huumori, siinähän saa nauraa vedet silmissä. :D
www.freewebs.com/nekomanga
Mun sivut, ei viel lähellekää valmiit

jeppezz

• Eerikki
  • Uusi jäsen
« Vastaus #212 : 05.01.2006 klo 12:31:28 »
Nyt tuli (kun tilasin) osat 3 ja 4. En malta odottaa, että haen ne stockan akateemisesta kirjakaupasta ja pääsen lukemaan.  :-*

Outoa, kun ei ole ekoja osia täällä Turussa. 5 Sit löytyykin, eli sitä ei tarvi tilata. Hesassa kuulemma on.

Roronoa Zoro ja Kapteeni Buggy Klovni r0x b0x!

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #213 : 07.01.2006 klo 22:18:46 »
Luinpas tuon kymppiosan itsekin ja täytyy sanoa, että suunta on huonompaan päin. Tarinan eteneminen hidastuu ja pääpaino siirtyy isompiin ja isompiin tappeluihin, näyttäisi ainakin siltä. Pitää katsoa, kauanko jaksaa hengailla vielä mukana...

Ehtihän tuossa kympissäkin jo mennä kolme tappelua loppuun asti ja jotain muutakin siinä välissä tapahtui. Vaikka taistelut eivät tästä ainakaan pienene, niin tarina kyllä pysyy ihan kiintoisana. One Piece nousee juurikin siinä Dragon Ballin yläpuolelle, että OP:ssa porukka on koko ajan liikkeellä ja törmää uusiin outoihin paikkoihin ja henkilöihin (varsinkin kun Grand Linelle päästään, siihen taitaa tosin mennä vielä muutama pokkari). Tappeluitahan niistä koko ajan tulee, mutta erilaiset ympäristöt ja tavoitteet pitävät ne kuosissa. Lisäksi päähahmot ovat jotain muutakin kuin pelkkiä tappelukoneita ja onnistuvat huvittamaan keskinäisellä kinastelullaan. Tietysti jos kaipaa yhdeksännen osan kaltaisia hiljaisempi osia, ei niitä kovinkaan usein vastaan kävele (oletus animen perusteella).

Ja onhan siinä, kaiken muun pettäessä, Odan kysymysnurkat, jotka ovat yksinäänkin lukemisen arvoisia. Sen verran psykedelisiä virityksiä, että on pakko virnuilla jokaisen kohdalla.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #214 : 08.01.2006 klo 11:22:28 »
Ehtihän tuossa kympissäkin jo mennä kolme tappelua loppuun asti ja jotain muutakin siinä välissä tapahtui. Vaikka taistelut eivät tästä ainakaan pienene, niin tarina kyllä pysyy ihan kiintoisana. One Piece nousee juurikin siinä Dragon Ballin yläpuolelle, että OP:ssa porukka on koko ajan liikkeellä ja törmää uusiin outoihin paikkoihin ja henkilöihin (varsinkin kun Grand Linelle päästään, siihen taitaa tosin mennä vielä muutama pokkari).

Hyvä, että on olemassa erilaisia mielipiteitä, koska olen täsmälleen eri mieltä. Uusinta DB:ia lukiessa käväisi mielessä pariin otteeseen, että onpas paljon parempi tarinankerronta ja eteneminen kuin OP:ssa. Pitänee kuitenkin hengailla vielä muutama  kirjanen OP:n mukana, että tietää, vieläkö jaksaa seurailla vai lopettaako tähän...

-P.

Suzume

• Uusi jäsen
« Vastaus #215 : 09.01.2006 klo 20:50:46 »
Hyvä, että on olemassa erilaisia mielipiteitä, koska olen täsmälleen eri mieltä. Uusinta DB:ia lukiessa käväisi mielessä pariin otteeseen, että onpas paljon parempi tarinankerronta ja eteneminen kuin OP:ssa.

Minäkin olen aika vahvasti tuolla isokanan kannalla. One Piecessa on myös se hyvä puoli, että tekniikat vaihtelevat mukavasti ja välillä aika yllättävästikin. Dragonballissa kaikki tuntuu olevan pelkkää lyönti-potku-ki-säde/pallo-iskuja (lukuunottamatta sarjan ensimmäisiä osia). Ja One Piecessa yksi tappelu on tähän mennessä kestänyt korkeintaan kolme kirjaa (josta siitäkään suuri osa ei ollut tappelua), kun taas Dragonballissa Namekille lähdettiin kirjassa 21 ja sieltä tultiin takaisin kirjassa 28. Freezaakin yritettiin saada hengiltä n. kolmen kirjan verran.

Uusimmasta One Piecestä vielä. Minä tykkäsin. ^^ Kiva kun muutkin pääsivät näyttämään taitojaan, ja Usopp tosiaan yllätti positiivisesti. Mööm oli älyttömän suloinen sen vähän ajan kun sitä näkyi, ja sen saapuessa paikalle repesin sen ilmeelle pahemman kerran. :D En minä kyllä erityisesti pidä siitä, että taistelut kestävät kovin kauan, mutta kunhan ne jatkavat samaan malliin niin en valita. ^^

Nenu

• Vieras
« Vastaus #216 : 14.01.2006 klo 12:59:20 »
Joo tota, ajattelin nyt kirjotta!! Kun kaikki valittaa et ne taistelukohtaukset on liian pitkiä, nii tuli mietittyy tätä: Jos ei ois pitkiä taistelukohtauksia, nii mitä ihmettä ne sitten tekis koko ajan?? Eihän ne voi vaa lillua jossain merellä päivät pitkät tyhjän panttina... Ei sitten muuta<3

Heidi

• Uusi jäsen
  • Zorofani x)
« Vastaus #217 : 14.01.2006 klo 14:51:58 »
Hm. Joo. Mutta liian pitkät taistelut on ärsyttäviä. Sekin on myös hyvä, että kirjoissa ei suoraan hypätä tappelusta toiseen, vaan välissä on sellaisia ns. täyttölukuja/ kirjoja(?) , kuten vaikka se omituisten otusten saari-juttu ja muut tuollaiset.

Jampam

• Jäsen
« Vastaus #218 : 14.01.2006 klo 21:25:04 »
Mielestäni nämä "täytteet" ovat koko sarjan suola :). En todellakaan jaksaisi lukea sarjaa, jossa päähenkilö vain mättäisi satunnaisia pahiksia. Haluan itse samaistua siihen suruun ja epätoivoon, jonka voimistamana päähenkilö toimii. Juuri nämä tarinat tekevät taisteluista niin jännittäviä ja vapauttavia seurata, eivät tehokkaat hyökkäykset tai valtava määrä verta!

Pidin muutenkin esimerkiksi enemmän yhdeksännestä kuin kymmenennestä osasta.

roto

• mikä se on
  • Uusi jäsen
  • COLLER SHOT
« Vastaus #219 : 22.01.2006 klo 11:15:39 »
Sori vaan db fanit mut minusta kyl op nousee reilusti db ylä puolelle mut kyl db on myös hyvä niiku vaik conan(no en kyl oo lukenu kun yhen kumpaaki sarjaa)onepiecesä on hyvä aihe en ois ite keksiny piirtää mangaa merirosvoista ja vielä kun siihen lisää pirunmarjat,nätit tappelut ja hauskat ja vahvat hahmot nii siitä tulee aivan loistava kiitos sinulle herra oda kun loit noin mahtavan mangan!!!

[ .  .  . ]

Buggy on aivan mahtava. Hänen pikku ”seikkailujaan” on tosi mageeta seurata lukujen välisivuilla  ;)

Jep niin buggy oli mut nyt tuli se helmeppon ja cobbyn sota päiväkirja joka ei ole läheskään yhtä hyvä mut luultavasti buggy miehineen ja se awildan laihempi puoli tulee pian ruutuun :) :) :)

Ei tuplapostailua, kun viestien välissä on näinkin vähän aikaa (yhdeksän minuuttia). Muokkaa mielummin edellistä viestiä. Linkki on viestin oikeassa yläkulmassa.
Liitin kaksi viestiä yhteen. Kuka löytää saumakohdan?
-iJusten
« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 klo 13:38:40 kirjoittanut iJusten »

Heidi

• Uusi jäsen
  • Zorofani x)
« Vastaus #220 : 27.01.2006 klo 21:46:24 »
Voi että, minä oon ihan ääliö!!

Olin ihan hädissäni tänään kun ei pokkaria ollu missään... Joo, kuolema iskee jollei saa OPtä x)

Ja mikä tyhmintä niin lähetin just hirmu kyselyviestin Sangatsun toimitukseen sähköpostilla. Enkä ollu lukenu tätä töpöä vielä. Nyt ne tulee tappamaan mut :'(

Antti Valkama

• Jäsen
« Vastaus #221 : 27.01.2006 klo 22:14:14 »
Heps.

Mekö tappaisimme ostavia asiakkaita!? Ei ikimaailmassa...!!  (Mutta ilmoittaudu sitten kun et enää seuraa OP:a. ;) )

Pikku myöhästyminen johtuu - tällä kertaa - jostain muusta kuin Sangatsusta. Kama on  valmista, mihin lie juuttunut... Kuka tunnustaa kaapanneensa Rautakirjan kuljetusauton?

Antti-setä

Heidi

• Uusi jäsen
  • Zorofani x)
« Vastaus #222 : 31.01.2006 klo 15:24:07 »
Noniin, nyt on taas luettu sekin nro 11.

Muutama kohta käännöksessä vaan otti silmään (kerron ne luvallanne:)

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

No mutta, anteeksi morkkaus, ja hyvä että sain tämän nyt kuitenkin :)

edit. Jos haluaa jotain muilta piiloon, kannattaa käyttää spoiler-tagia. Ottamatta nyt kantaa, kannattaako tuo suomennoksen "morkkaus" piiloon laittaa vai ei. Heidi: voit itse muokata viestiäsi ja poistaa spoilerit ja halutessasi myös tämän kommentin.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2006 klo 09:21:46 kirjoittanut puro »

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #223 : 31.01.2006 klo 16:40:20 »
Mä olisin ottanut kenties sen Ahdin kuitenkin. Emmäkää Anttia tunne, ja epäilen että mua nuoremmat vielki vähemmän.

Jampam

• Jäsen
« Vastaus #224 : 01.02.2006 klo 12:24:03 »
Itsekin takerruin hetkeksi tuohon Antti-loruun. Päätin lopulta, että kyseessä saattaa olla kääntäjä-Antin vitsi iskeä oma nimensä sekaan tai sitten tietoni ovat vajaat. Pidin kuitenkin suuresti ideasta iskeä kyseinen sanonta juuri kyseiseen väliin. :)

Minulla oli aluksi hankaluuksia tottua siihen, että sarjakuvissa käytetään nykyään niin paljon puhekieltä. Toisinaan se menee vieläkin mielestäni vähän yli, mutta olen jo oikeastaan tottunut puhekieleen ja pidänkin One Piecen käännöksestä suuresti. Nauroin ääneen Mohjin laululle "Richie-pyörä on Richie-pyörä | skootteri on lälläripyörä". ;D

Sanonpa tämän vähän myöhään, mutta kiitokset äijille loistavasta käännöksestä! :D