Hyvä, että on olemassa erilaisia mielipiteitä, koska olen täsmälleen eri mieltä. Uusinta DB:ia lukiessa käväisi mielessä pariin otteeseen, että onpas paljon parempi tarinankerronta ja eteneminen kuin OP:ssa.
Minäkin olen aika vahvasti tuolla isokanan kannalla. One Piecessa on myös se hyvä puoli, että tekniikat vaihtelevat mukavasti ja välillä aika yllättävästikin. Dragonballissa kaikki tuntuu olevan pelkkää lyönti-potku-ki-säde/pallo-iskuja (lukuunottamatta sarjan ensimmäisiä osia). Ja One Piecessa yksi tappelu on tähän mennessä kestänyt korkeintaan kolme kirjaa (josta siitäkään suuri osa ei ollut tappelua), kun taas Dragonballissa Namekille lähdettiin kirjassa 21 ja sieltä tultiin takaisin kirjassa 28. Freezaakin yritettiin saada hengiltä n. kolmen kirjan verran.
Uusimmasta One Piecestä vielä. Minä tykkäsin. ^^ Kiva kun muutkin pääsivät näyttämään taitojaan, ja Usopp tosiaan yllätti positiivisesti. Mööm oli älyttömän suloinen sen vähän ajan kun sitä näkyi, ja sen saapuessa paikalle repesin sen ilmeelle pahemman kerran.

En minä kyllä erityisesti pidä siitä, että taistelut kestävät kovin kauan, mutta kunhan ne jatkavat samaan malliin niin en valita. ^^