En ole ihan samaa mieltä. Kannibalismi on inhimillisyyden tikapuilla melko omilla puolillaan. Silloin on vajottu sellaiseen eläimellisyyteen ettei sen harjoittajan ajatusmaailmaan osaa eikä halua samaistua enää millään tasolla. Siksi siinä on samaa pelottavuutta kuin vaikka holokaustissa - sellaisessa täydellisen hyytävässä tunnekylmyydessä ja irtisanoutumisessa ihmislajin perusolemuksesta on vain jotain joka vetää täysin hiljaiseksi.
Olen samaa mieltä Maryannen kanssa näistä asioista, mutta on niin paljon muita asioita jotka mielestäni ovat ällöttävyydessään täysin rinnastettavissa kannibalisimiin, niinkuin esim. naisten ympärileikkaukset tai muut vastaavat silpomiset. Minusta tämä ei kuitenkaan ollut uuden Texin keskiössä; joten miksi sitä nyt jäädä erityisesti leipomaan?
[/quote] Kun tässä on puhuttu Texien pituudesta, niin nähdäkseni useista Texeistä voikin leikata paljon pois, nimeomaan sieltä alusta, missä on usein kaikenlaista puuhastelua ja puhumista enemmän kuin olisi lainkaan tarve. Joskus varsinkin Nizzin tarinoissa ollaan jo liki puolivälissä ennenkuin päästään itse asiaan. [/quote]
Kas, kuin omasta suustani. Tässä on Boselli osannut suunnitella seikkailun alusta loppuun, ilman että tulee yht'äkkiä hoppu lopettaa tarina. Kokonaisuutena mielestäni hyvin tasapainoinen tarina.
[/quote]Ja mitä Ticciin tulee, niin olen kai taidetta ymmärtämätön puusilmä, mutten näe hänen kuvituksessaan hakemallakaan pitää pahaa. Päin vastoin. Lukeminen välissä takkuaa kun jää ihastelemaan ruutuja.[/quote]
Ticci on aivan loistava, edelleen!
Kiitos Maryannelle oivaltavista kommenteista!