No niin! Asiaa Alphonse Fontista.
Mielestäni Tex-lajityypin mustavalkosarjakuva on parhaimmillaan, kun koko kuva-alue on sommiteltu niin että se on työstetyn näköinen. Tarkoittaa, että mustaa ja valkoista (tai viivoitusta) on niin paljon, että kuva on täyteläinen, mutta ei tukkoinen eikä valju. Mustalla, valkoisella ja viivoituksella pitäisi saada aikaan muotoja ja tilan tuntua.
esimerkki 1.
Texin hiha näyttää mustalta, vaikka se on oikeasti keltainen.

esimerkki 2
Taas on Texin hiha musta (alaosastaan). Font on varmaan tavoitellut jotain varjoefektiä, mutta miksi ase ja housu ei ole varjossa. Texin alahuuli amatöörimäisesti varjostettu HIRVEALLÄ klöntillä. (näkyy paremmin painettuna kuin tässä ruudulla)

esimerkki 3
Texin oikea käsi näyttää ihan mustan miehen kädeltä. Jos käsi on varjossa, miksei hihassa ole varjoa. Ja koko seikkailun ajan minua häiritsee Texin (ja muidenkin) rintataskujen pikimustat varjot. Ticci ja Galep piirtävät mustan varjon vain taskun läpän alle, niin kuin pitääkin.

esim 4
Oikeanpuolimmaisen tyypin hatussa yksinäinen pikimusta varjo. Muissa vaatteissaanei mitään varjoa. Muiden tyyppien mustiin vaatteisiin olisin avannut joitain valkoisia valokohtia, Nyt heidän vaatteensa ovat kuin mustia aukkoja.

esim 5
Ticcin koko kuva ala on työstetty. Musta ja valkoinen hienosti tasapainossa. Kuvan mustiss ja valkoisissa pinnoissa vallitsee looginen jako.

esim 6
Galepin kuvassa hieno syvyysvaikutelma. Etualan hevoset ovat varjossa, taka-alan ratsastajat ovat vaaleampia, mutta silti työstetyn oloisia, eivät mitään huteria viiva-ukkoja. Valot ja varjot ovat paikallaan. Kivääri-ukon oikea käsi on jätetty hienosti ääriviivoittamatta, jolloin valoefekti tehostuu ja tuo ratsastajan vieläki edemmäs kuvassa. VAmos yahaa -tyypin hevosen rinnan varjo ei ole varmaankaan ihan oikein, mutta emme ala nipottamaan turhasta. Kuva on todellisen ammattimiehen upea tyylinäyte osaamisestaan.

esim 7
Hiukan Fontin tyylisen mestaripiirtäjä Bernetin sivu. Jälki on rentoa (ja ehkä pikkuisen luonnosmaista), mutta koko sivu on tyylillisesti yhtenäinen. Komeata mustaa ja valkoista.

Koko ajan häiritsi myös Fontin silmille hyppivä ristiviivoitus. Esim. heti alussa sen talon sisätiloissa, johon konnat yrittävät hyökätä, kun Carson tulee hätiin.
Toimikoon tämä avaus hedelmällisen keskustelun pohjana.