Jos "Rautakorpi" ei ole itse antanut mitään referenssejä, niin millä tavalla sitten "Rautakorpi" on argumentoinut omaa kantaansa vastaan?
Rautakorpi (tuntuu jo ihan siltä, että puhuisimme keksitystä henkilöstä

) , on referoinut PaavoGoldin antamaa referenssiä, joten kyllä, hänkin on antanut referenssin. Halusin kuitenkin painottaa, ettei Rautakorpi ole keksinyt referoida henkilökohtaisesti löytämäänsä muuta lähdettä, jonka avulla hän olisi voinut tehdä verrantonsa PaavoGoldin Wikipedia referenssin kanssa. Rautakorven kysymyksenasettelusta PaavoGold oli tulkitsevinaan, että Rautakorpi ei ollut ymmärtänyt pienehköä sarkasmia, vaan luuli PaavoGoldin väittävän Rautakorven referoineen jotain tekstiä, mitä Rautakorpi ei allekirjoittanut referoivansa.
Kuitenkin, jos Rautakorpi voi todeta PaavoGoldin argumentoineen itseään vastaan referoidessaan lähdettä, jossa manga toden totta oli jaettu genreihin eikä subgenreihin, niin Rautakorven "ovela" ansa voidaan myös yhtä lailla tulkita käänteisesti hänen omaksi häviökseen, kun kerran päinvastaista aineistoa löytyy samalla tavoin internetistä kuin nöyhtää navasta.
Painotus uskottavuudelle lähteistä riippuen on nyt selvästikin Rautakorven tämänhetkinen argumentti, ja hän saakin nyt sitten todistaa näkemyksensä perusteellisemmin kaikille, jos haluaa jankuttaa sivuseikoista. Toivottavasti ei kuitenkaan halua. Itsehän olen avarakatseinen, ja uskonkin ettei kaiken maailman internet-höttö todista tässäkään tapauksessa muuta, kuin ettei "totuus" ole niin Rautakorven-mustavalkoinen kuin mitä Rautakorpi nyt haluaa tässä esittää.
Mutta satunnaisesta Internet-materiaalista käy yhtä lailla ilmi, että USA:n hallitus piilottelee viittä Roswellista poimittua ulkoavaruuden olion ruumista. Argumentteja tuetaan viittauksilla uskottaviin lähteisiin. Jos et pidä Wikipediaa uskottavana lähteenä mangan suhteen, on sangen kummallista, että ensinkään viittasit siihen. Olitko edes lukenut, mitä Wikipedia sanoo mangasta, ennen kuin viittasit siihen?
Uskottava lähde? Itse tarkastelen kaikkia internetistä löydettäviä lähteitä epäuskottavina, tai enintäänkin neutraaleina, mutta jos tarvitsisi tehdä jokin jonninjoutava tulkinta jostain jonninjoutavasta, niin katsoisin kaiken satunnaisen materiaalin puhuvan yhtä lailla itsensä puolesta, kuin vastaankin. Kuten esimerkiksi tässä tilanteessa. Jekku onkin, että moisten lähteiden perusteella voi tehdä päätelmiä jos tahtoo, kunhan muistaa ettei informaatio välttämättä ole totuuden määrittelevän "auktoriteetin" siunaamaa. Ja tuskin tämä "auktoriteetti" on nyt määritellyt esim. genren/genre-sanan käytön ehdotonta määritelmää esim. johonkin globaaliin data-pankkiin, minkä kanssa olisi vaikeaa kinastella, vai? :S
Lähteiden "uskottavuudesta" lähinnä Rautakorpi on nyt ollut vankkaa mieltä, ja ehkä hän voisikin nyt valaista meitä muita, miten esim. valita "ehdoton totuus" tuhansien lähteiden lomasta, muutenkin kuin näppituntumalla ja kuulopuheiden perusteella. Itse pyrin välttämään minkään referenssini 100%:sti allekirjoittamista ikinä, sillä "totuus" on aina subjektiivinen. Yleensä referoin tekstejä, joissa idea jos toinenkin ovat samansuuntaisia kuin omassa argumentissani, mutten todellakaan ikinä siunaa koko raamattua, jos puhun ainoastaan Johannes 3:16:sta. Lukijathan sen loppupeleissä päättävät, ovatko referenssit asiallisia vai ei. Mutta jos lukija on eri mieltä, niin hänen tulisi sitten voida kyetä selittämään, mikä referoiduissa lähteissä on epäillyttävää ja mikä ei. Kuten juuri oletkin ilmaissut epäilyksesi, R-korpi. Mutta väitetyn asiain ehdottomasti kumoavaa aineistoa pitäisi silloin myös olla saatavilla.
Tämä on varmaankin lähteistäsi uskottavin, koska laitoit sen ensimmäiseksi. Frank Sanchez on ollut anime/mangafani reilut kymmenen vuotta, ja ihmiset nauravat kun hän väittää olevansa täysin normaali. Hyvä alku. Ensinnäkään Frank ei tunnu osaavan päättää, onko mangassa genrejä vai aligenrejä, sillä oppitunnissa 1 hän kirjoittaa:
Ei suinkaan, tämä nyt vain oli ensimmäisenä pahamaineisen hakuni tuloksien listaamana. Mutta ihan vakuuttavasti tuossa todistelit, kuinka esimerkiksi tämä voisi aivan hyvin olla puppua. Nyt vielä kuitenkin puuttuu se yhteenveto, jossa kaikki "oikea" ja "väärä" informaatio on eritelty toisistaan, ja määritelmä sille ainoalle ja oikealle totuudelle.
Minun kanssani eri mieltä oleva voi olla muutakin kuin nokkava riidanhaastaja. Hän voi olla asiantuntija, joka vakuuttaa minut oman näkemyksensä oikeellisuudesta rationaalisilla (ja ytimekkäillä, ei pidä unohtaa ytimekkyyttä) argumenteilla. Sinä et taida olla hän.
Voisiko hän olla yhtä lailla törppö talliainen, joka vain väittää asioita kunnes hän on vääräksi osoitettu, kuten sinäkin? Vaarallista moinen jako on, missä sinun kanssasi väittelevä voi ainoastaan olla riidanhaastaja tai 100% asiantuntija... Sinun kanssasi ei kai sitten paljoa täällä väitelläkään? Koska tuskin kukaan postaaja haluaa moderaattorin/tms. kanssa olla joko pakana/täysin moderaatiota yläpuolella. Silloinhan tulisi aina banaania...

(j/k)
Ja vastaus riippuu täysin mangan määritelmästä. Mitä keskustelemista asiassa enää on sen jälkeen, kun on sanonut: Manga tarkoittaa sitä, mitä minä päätän sen tarkoittavan, ei sen enempää eikä vähempää, ja minä päätän mangan tarkoittavan sellaista, mitä muutkin kuin japanilaiset voivat piirtää.
Ehei, Rautakorpi: Minä olen päättänyt, ettei mangan tarvitse länsimaissa suppeasti tarkoittaa pelkästään "japanilaista sarjakuvaa", sillä sen tekninen tarkoitus on jo muutakin länsimaissa tällä hetkellä, etkä voi edes itsekään väittää vastaan. Vai voitko?