Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 247016 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
  • Right, remove the supports!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #240 : 27.02.2005 klo 22:59:08 »
Asuinpaikka : Kuhmo [Kainuu]
Vaikkei tämä ihan satarosenttisesti olekaan otsikon mukaista toimintaa, niin on ihan pakko kuvata perinteinen Kuhmolainen kohtaaminen:

Henkilö A saapuu huoltoaseman kahvilaan. Hän ostaa kahvin ja istuu samaan pöytään Henkilö B:n kanssa.

Henkilö A: Ka, lähit?

Henkilö B polttelee rauhassa tupakkaa. Vetää savua keuhkoihinsa ja puhaltaa ulos. Henkilö A odottaa kahvia hämmennellen.

Henkilö B, lopulta: Ka, piti lähtteä.

Henkilö A juo kahvinsa hiljaisuudessa loppuun tuijottaen ikkunasta pihalle. Saatuaan kupin tyhjäksi henkilö A poistuu kahvilasta.

-Loppu-

P.S. Rauta, olisi kiva joskus päästä lukemaan kirjoituksiasi. Ehkä voisit vinkata mistä niitä saattaisi löytää? On meinaan omanakin harrasteena pöytälaatikon tarinoilla täyttäminen...
Millainen maa on tämä, jossa niitä harvoja, joilla on vielä toivoa jäljellä kutsutaan epätoivoisiksi? - Stefano Benni, Elianto

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!
« Vastaus #241 : 28.02.2005 klo 23:00:12 »

P.S. Rauta, olisi kiva joskus päästä lukemaan kirjoituksiasi. Ehkä voisit vinkata mistä niitä saattaisi löytää? On meinaan omanakin harrasteena pöytälaatikon tarinoilla täyttäminen...

Ainut netistä löytyvä on iankaikkisen vanha teksti Kalaksikukossa (linkki löytynee linkkilistalta, en muista ulkoa). Kosmoskynässä on uudempaa. Ja uusimmassa ESCAPEssa (Espoon scifi- ja fantasiseuran lehdessä) pitäisi ilmestyä artikkeli Judge Dreddin esivaiheesta Dredgeristä. Jossei päätoimittajan viikate liian syvältä leikkaa :) Ilmestynee tämän kuun aikana. Loppukuusta voi kysellä vaikkapa minulta.

Eerie Viitanen

• Kuriton taiteilija
  • Jäsen
« Vastaus #242 : 03.03.2005 klo 16:49:01 »
Ookkei!
Elikä olen nyt 17vuotias taiteilijan alku Pusula nimiseltä paikkakunnalta. Sarjakuvaa olen lukenut ja väsännyt niin kauan kuin muistan ja siitä onkin kehittynyt se kaikkein tärkein harrastus (harrastus ainakin vielä :) ). Omasta tuotannosta pitää sanoa Stranglefeld jonka Prologin sain joku aika sitten valmiiksi ja jonka varsinaisesti aloitan ensi kesänä sekä lyhyet 3-4sivun kauhu sarjakuvat.
Suosikit: ehdottomasti Richard Corben.

Toivo

• Jäsen
« Vastaus #243 : 31.03.2005 klo 01:45:58 »
No niin, hei vaan kaikille. Tästä lienee hyvä aloittaa.

Eli eli... Olen vielä toistaiseksi 24-vuotias opiskelija Etelä-Suomesta. Sarjakuvaharrastus alkoi joskus ala-asteella perinteisesti, eli Aku Ankkaa, Masia, Karvista, Asterixia... Varsinaisen kipinän sain kuitenkin vasta lukiossa, jolloin kirjastosta löytyneet Sandmanit, Nemesikset ja Judge Dreddit räjäyttivät nuorukaisen tajunnan. Vakavammin olen sarjakuvia keräillyt n. kolme vuotta. Kokoelma ei siis vielä ole suuren suuri, mutta nopeassa kasvussa. Lempisarjakuvistani mainittakoon Sandman, Planetary sekä Dark Knignt returns.

Piirtää en valitettavasti osaa, mutta kaukaisena haaveena on joskus käsikirjoittaa ihan oikea sarjakuva. Voi olla että jääkin haaveeksi...

Toivo :)
Jos et voi olla supersankari, käy ainakin parturissa.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #244 : 07.04.2005 klo 11:27:46 »
Sulkavalta lähtöisin on tämä 25vee sarjakuvan ystävä. Tuomarista lähdettiin 90-luvun alussa liikkeelle (tietysti AkuAnkkaa ikäni lukeneena) ja siitä sitten Daredevilin ja Wolverinen kautta Ryhmä-X:ään. Kokoelmani sisältää lähes kaikki RX:n Suomen esiintymiset, jonkun verran Hämiksiä ja muuta (Sarjakuvalehti, MARVEL, MEGA) mutta ennen kaikkea jenkkilehtiä on viimeisen parin vuoden aikana kertynyt tuhansia, kuten täydet sarjat New Mutants v1, Silver Surfer v3, GenX, Dazzler, Excalibur, PowerPack, X-Factor, X-Force, Cable, Wolverine v2, Warlock jne, lukemattomia Limited Series-sarjoja (yleensä joko Surffariin tai X:iin liittyviä) sekä tietysti lootatolkulla Uncanny X-meniä ja X-men v2:ta. Viime aikoina on tullut kasvatettua TPB-kokoelmaa mm. Wolverinen Origin ja The End-kirjoilla ja StarWars/Tales of the Jedi-lätyillä.
t.Q

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #245 : 14.04.2005 klo 20:54:41 »
Nimeni on Keijo Ahlqvist.

Ikää on melkein viiskyät ja käyn vanhemmiten äreäksi, joten kohta minut kai viedään lopetettavaksi.

Ammattitutkintoni on Sirola-opiston kulttuurisihteeri enkä tietenkään ole löytänyt semmoista virkaa. Turun yliopistossa en suorittanut mitään valmiiksi. Toimin sarjakuvalinjan opettajana Limingan taidekoulussa. Työskentelen Limingassa mutta kotini Kiikalassa joten työmatkaa on 650 km.

Koulukiusatuista tulee nynnyjä sarjakuvanlukijoita ja -tekijöitä. Kiikalan kirjastosta löytynyt Tintti (se jossa juotiin malspiikkia) oli hyvä, Aku Ankkakin tuli, ja serkkulikan avulla pääsin näkemään amerikkalaisen undergroundin Suomeen tilattuja aarteita. Kun pääsin Kemiin sivariksi, minusta tuli sarjakuvatyöläinen. Kemissä opin toimittajaksi ja graafiseksi suunnittelijaksi. Sillai elelin talvet, sossu antoi rahaa kesäisin. Kutilan Arin kanssa teimme hyötysarjakuvaa sekä Piirrä sarjakuvaa! -oppikirjan.

Koskelan Ilpon avulla löydyin Limingan sarjakuvaopeksi, homma käynnistyi vuonna 2000. Täällä on hulvattoman hauskaa. Sarjakuvasta tosissaan innostuneet nuorehkot ihmiset on hyviä ihmisiä. Älykkäitä, hauskoja ja herkkiä.

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #246 : 15.04.2005 klo 00:39:07 »
Heipparallaa! Nimimerkin taakse kätkeytyy 28-vuotias heppu, joka on kiinnostunut elokuvista, kirjallisuudesta, musiikista, sarjakuvista (yleisesti ottaen populaarikulttuurista), historiasta ja muusta sellaisesta kiinnostavasta. Työpäivisin minut saattaa bongata kirjaston tiskin takaa, ja vapaa-ajalla vehtaan todennäköisesti elokuvateatterissa, levykaupassa tai jossakin paikallisessa antikvariaatissa.

Sarjakuvia on tullut harrastettua muksusta lähtien, joskin joskus kolmentoista vuoden kypsässä iässä kannoin lyhytnäköisesti kokoelmani kajaanilaiseen antikvariaattiin, mutta palasin takaisin ruotuun viimeistään 1990-luvun loppupuolella. Suurimpien suosikkien listalle kuuluvat ovat muun muassa Kramppeja ja nyrjähdyksiä, Jussi Jänis, Maus, Usagi Yojimbo, Helvetistä, tarkastaja Ankardo, Maison Ikkoku, Hiroshiman poika, Fables, the Walking Dead ja niin edelleen. Myös Tenavat ja Tintti ovat roikkuneet mukana lapsuusvuosista asti.

Elämää rikastuttavat muun muassa ystävät, Nick Hornbyn kirjat, the Beatles, englantilainen jalkapallo, tsekkiläinen olut, Monty Python, soul, Woody Allen, Raymond Chandlerin dekkarit ja Coen-veljesten elokuvat.

Että tämmöinen tapaus.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2008 klo 11:03:37 kirjoittanut Matti Karjalainen »
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #247 : 15.04.2005 klo 08:21:58 »
Nimi: Kimmo
Ikä: 35 (vuosimalli '69)
Asuinpaikka: Kirkkonummi

Olen joskus muinoin piirtänyt sarjakuvia opiskelijalehtiin yms, mutta nykyisellään piirtäminen ei oikein mahdu aikatauluun; eli seurailen sarjakuvajuttuja yleisöstä käsin. Sielläkin on ihan nastaa. Puuhailen sitten tekijänä muita asioita.

Monenlaiset sarjakuvat kolahtavat (ja olen lukenut sarjakuvia siitä asti kun.... no, opin lukemaan), eli suosikkeja löytyy monelta suunnalta. Juuri tällä hetkellä olen kahlaamassa, vähän jälkijunassa, pientä muovikassillista Ranma 1/2-pokkareita. Hauskoja, mutta noiden jälkeen onkin sitten kiva taas katsella jotain muuta.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

Emmi Nieminen

• Käsikirjoittaja
  • Jäsen
  • Jouniscape- fanittaja
« Vastaus #248 : 15.04.2005 klo 10:44:35 »
Emie a.k.a Emmi Nieminen, Avocado, Emie Tilmitt  ja Selphie

Ikä: 18
Pituus: 174
Kiloja: liian vähän

Siniset silmät, mieli ja hyvä.
Pitää banaaneista, sienistä, avocadoista.
Ja isotissisistä animetytöistä.
Syö enemmän kuin isosilmäiset Japanilaiset koululaiset konsanaan, ja huutaa lujaa Yattaa kaduilla.
Onpi mukana tietokonepeliprojektissa, IGIOS nimeltään.
MMO-RGP tulee siitä, isoja tissejä ja kivoja aseita ainakin löytyy tuosta pelistä, samassa projektissa mukana myös Jaatinen, a.k.a Jouni Ahola.
"positiivisen outo ja ihailtavan erilainen punatukkainen pikkutyttö"
 - hän kuivailisi minua yhdellä lauseella.
Opiskelee hänpi Harjun Ammattiopistossa Jykylässä Viestintäalaa, tarkemmin sanottuna Ulkoasuntoteuttaja tulee hänestä.
Eli jonkinsortin mainosmies.

Sarjakuvia tulee luettua, Marvel maistuu kyllä.
Mangaa luen paljon myöskin, ja Valeriania.
Iäisyyshän siihen menisi jos kirjoittaisin kaiken mistä pidän,
maailma on kuitenkin niin suuri, ihana ja sarjakuvainen!

Kirjoitan huonoa novellia ja angstista teinirunoutta, juon paljon, poltan itkuisissa tiloissa ja sammallan myöskin usein.

Joku voisi sanoa että mutta minä en,
koska olenhan kuitenkin erilainen

www.greatestjournal.com/users/emie
(-> teksti pomppaa edelleen norsunpäänkokoisiksi kirjaimiksi, tehkää sille jotakin!)
Ei elämä lopu siihen, sehän on vain maitovaahtoa.

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
« Vastaus #249 : 15.04.2005 klo 20:57:38 »
Nimi: Joona Meriläinen
Ikä: 28
Asuinpaikka: Kallio
Ammatti: Vahtimestari. Tätä ei kyllä kukaan yleensä usko. Mulla on sen verran pitkät hiukset ja ruma parta, että ihmiset juoksee pimeillä kujilla karkuun.

Harrastukset: Musisointi (Siis naapureiden rääkkäys), Sarjakuven lukeminen, pöytälaatikkoideointi ja runoilu (Lähinnä tanka-runot).

Ensimmäinen kosketus sarjakuviin oli varmaankin siinä 7- 8 vuotiaana. Kyseinen sarjakuva oli mitä arvattavammin Aku Ankka. Sarjakuvaa luin noin 16-17 vuotiaaksi, jonka jälkeen tuli n. kymmenen vuoden tauko, jos satunnaisia sadepäivälukemisia ei lasketa. Tämän vuoden alussa sitten hokasin, että olisippa kiva lukea sarjakuvia ja tuumasta toimeen ryhtyneenä päätinkin sitten uudelleenlämmittää kyseisen harrastuksen.

Sarjakuvista luen lähinnä nykyään Marvelia, mutta kaikenlainen sarjakuva kiinnostaa kovasti. Minulle sarjakuvan taiteen kulta-aika oli 80-luku. Uudenlainen taide mitä näkee mm. supersankaritarinoissa ei minua hirveästi puhuttele. Jotenkin en vain pidä siitä niin paljon kuin esmes 80-90 luvun taiteesta. Tosin olen pikkuhiljaa alkanut siihenkin tottua. Mutta ei se vielä sitä vanhan kunnon ajan suoratempoisuutta voita.
Mangasta en pidä juuri ollenkaan.

Jonsi^

• Jambon-beurre
  • Jäsen
  • Je t'adore = Shut the door
« Vastaus #250 : 16.04.2005 klo 13:27:36 »
No olen nyt sen verta laiskempi yksilö että tyydyn yhteen quoteen:
Lainaus käyttäjältä: kwak
Jónsi on ysiluokkalainen Ylöjärveltä, joka tykkää kirjoittaa runoja, pelata Final Fantasya ja jumaloi Kylien musiikkia. :mrgreen: Hänellä on sisaruksia enemmänkin, joista yksi ei halua nukkua valot pois päältä yksin. Jónsi menee lukioon ensi vuonna ja ottaa siellä ihan liikaa kursseja ja hän tykkää hirmuisesti Latvian karsinnan kappaleesta Loving, missing, crying, jonka esitti Marta. Jónsi vaikuttaa todella mukavalta immeiseltä, joka olisi kiva tavata vielä joskus.
Tämäkin siis Mistä muistat edellisen foorumilaisen -ketjusta.
Sti thisi tu eona mia apati
Ipsonete, horizi, thieri
Ma kapia ali alithia mas enoni
I pisti stin irini, andohi

ToniK

• Jäsen
« Vastaus #251 : 22.04.2005 klo 21:28:41 »
Noh...
Nimi:Toni
Ikä:13 vähän päälle
Asuinpaikka:Jkl
Harrastukset yms...:lähinnä homehdun joko tekemässä flash-animaatioita joita uhm...36 tuolla www.newgrounds.com sivulla...TAI sitten piirrän TAI sitten luen sarjakuvia...Tai hyvin todennäköisesti olen koulussa.

ETtäs Sillee..

Kaisu

• Jäsen
« Vastaus #252 : 01.05.2005 klo 18:59:46 »
Nimi: Kaisu Pyy
Ikä: 28
Kotipaikka: Sotkamo (muutan helsinkiin kesällä)
Koulutus: pukuompelija ja kaksi vuotta limingan taidekouluun sarjislinjalla.
Ammatti: Tiimityöntekijä elektroniikan parissa, toisinaan myös serigrafian opettaja

Sarjakuvia olen lukenut paljon, Aku Ankasta Mafaldaan jne jne, suurin rakkauteni taitaa olla Elfquest, tosin tykkäsin hirveesti (uusi tuttavuus) Ted Naifehin Courtney Crumrin and the night things sarjiksesta jonka ystäväni lähetti minulle jouluna Sveitsistä. Luen paljon kaikenlaisia sarjiksia ja toisinaan niitä lähetellään pitkin poikin Suomea että "kaikki" saavat lukea kaiken mielenkiintoisen.

Itse en juurikaan ole tehnyt sarjiksia vaikka minulla oli Sotkamossa sarjis painotteinen näyttely elokuusta 2004 jonnekin joulukuulle 2004 asti. Nykyisin en enää piirtele paljoakaan, jossain vaiheessa kiinnostus piirtämiseen lässähti, ehkä ei ollut aikaa. Tai sitten olin mielestäni niin huono että ei niitä kannata esitellä muualle kun pöytälaatikolle.

Kvaakkailijana olen hiljainen ja luen mielenkiintoisia keskusteluja mieluummin kuin itse niihin kommentoin.

« Viimeksi muokattu: 24.04.2007 klo 11:23:06 kirjoittanut Kaisu »

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
« Vastaus #253 : 02.05.2005 klo 19:57:27 »
Hei mie oon kotosin Sotkamosta. Ollaankos me tuttuja? Nimi ainakin vaikuttaa tutulta.

Kaisu

• Jäsen
« Vastaus #254 : 02.05.2005 klo 20:09:14 »
Hei mie oon kotosin Sotkamosta. Ollaankos me tuttuja? Nimi ainakin vaikuttaa tutulta.

:) Jaa-a. saattaa olla tai sitten ei. nimimerkkisi ei ainakaan sanoa harmainta aavistusta