Moi, mun nimi on Jouni ja olen alkohol... ei kun sarjakuvaholisti.
Voisin kertoa teille yhtä sun toista siitä euromäärästä ja ajasta, mikä viimeisen vajaan vuoden aikana on sarjakuviin kulunut, sitä ei moni järjellä voi mitata, eikä edes kohtuullisen isolla vuosipalkalla. Homma vaatii oikeesti jo asennetta, joku voisi käyttää termiä hulluuskin, mene ja tiedä.
Joo, ikää piirun verran yli 30 ja sijainti Joensuu ja kuten yltä käy ilmi niin pakkomielteenä nykyisin kerätä kaikkea mahdollista vähänkin harvinaisempaa tai itseä kiinnostavaa sarjakuvaa priimakuntoisena ja vain 1.painoksina, muu ei kelpaa. Lukenut pienen ikäni sarjakuvaa, suosikkeja Ankat, Tintit, Blueberryt, Valerianit, Batmanit, Manaran tuotanto, sekä moni moni muu...
Jos nyt jotain muuta itsestäni höpöttäisin niin olkoon se, että 20 vuotta olen jo koodannut eri koneilla ja kielillä sitä sun tätä, pyörittänyt omaa yritystä ja pyöritän yhäkin useampaakin kuin yhtä, rakastan avopuolisoani, urheilua melkein kaikissa sen muodoissaan, elokuvia, musiikkia, jääkylmää olutta (varsinkin kuumassa saunassa höyryävä "sitso" on parasta mitä voin kuvitella), nettisurffaamista ja pelaamista, yms.
Kuriositeettina mainittakoon sellainenkin viurahdus, että pentuna (80-luvun alussa) pelasin valehtelematta kaikki rahani (tuhansia ja taas tuhansia markkoja) kolikkopeleihin kuten Tempest, Gravitar, Pengo, Asteroids, Asteroids Deluxe, Dig Dug, Scramble, Mr. Do's Castle, Missile Command, Centipede, Kangaroo, yms yms. Mikä ihaninta, niin nyt nuo kaikki vanhat klassikot löytyvät MAME-emulaattorille ja toimivat kuin tauti!!
Noista elementeistä on Jounipoika tehty.
Ja se pakollinen taas tähän loppuun:
Jos niitä 50-luvun priimakuntoisia Akuja joltakulta löytyy, niin mikset jo ole ottanut yhteyttä myyntiaikeissa

?!!