Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 246550 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #135 : 01.03.2004 klo 21:19:16 »
Naiset tekee, miehet chattaa... no ei vaan, ahkeria tuntuvat olevan.

Ahkeria? ???

Lainaus
Sarjakuvaopiskelijoista on jo useamman vuoden ollut tyttöjä jotakuinkin puolet.

Hyvä. :)

Lainaus
Siinä vaiheessa kun koulutusta aletaan antaa korkeakoulutasolla, taitaa tytöt mennä ohi niinkuin taidekorkeakouluissa nykyään muillakin aloilla...

Ohi? Määrässä vai taidoissa... määrässä ilmeisesti... ;)

Lainaus
Mutta kvaak ei ole MITENKÄÄN edustava otos suomalaisesta sarjakuvaskenestä.

Nyt puhut kakkaa. Kvaak = edustava. 8)
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Dreamer

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #136 : 01.03.2004 klo 23:47:39 »
Nimi: Heidi, Heikku, Dreamer, Dee, DeeRiimi yms..  8)
Ikä: 14
Asuinpaikka: Tampere (alunperin olen Kemistä  ;D)

Pienestä asti olen kynä kädessä istunut jossain ja piirtänyt kaikkea laidasta laitaan.. Ekat sarjakuvat joita tutkin olivat vanhat akkari lehdet jotka joskus 5 vuotiaana varastosta löysin, en osannut vielä lukea joten katselin kuvia tai pyysin jotakuta lukemaan akkaria mulle... Pienenä paras keksintöni oli varmaan Ellikpsit (tai jotain) jotka olivat taruolentoja ja joista höpötin kokoajan tarhassa ja kotona.. Piirsin niitä tapetteihin, piirrustuslehtiöihin ja minne ikinä keksinkin..
Kävin kuvis kerhoa 3 vuotta Keminmaassa kunnes sitten muutimme pois.. Nykyisin käyn kuvataidepainotteista ylä-astetta..
Nykyään luen akkaria (tilaan lehteä ja tatskareita on jotain 30kpl:tta), viiviä ja wagneria, jereä.. Lainaan myös usein kirjastosta Tenavia ja Lassia&Leeviä.. Joskus luen myös mangaa.. Ennen luin Witchiä mutta en oikein pitänyt juonesta niin jätin sitten sarjan..

Minulla on nyt suunnitteilla yksi sarjakuva mutta se pysyy toistaiseksi pöytälaatikossani.. Laitoin muutaman piirrustuksen sivuilleni ja tässä teille osoite:
http://groups.msn.com/DeeRiimi/animemanga.msnw  :)

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #137 : 02.03.2004 klo 01:35:59 »
Naiset tekee, miehet chattaa... no ei vaan, ahkeria tuntuvat olevan.

Ahkeria? ???

Niin se oli just se "vitsi". Vitsi vitsi.

Lainaus

Siinä vaiheessa kun koulutusta aletaan antaa korkeakoulutasolla, taitaa tytöt mennä ohi niinkuin taidekorkeakouluissa nykyään muillakin aloilla...

Ohi? Määrässä vai taidoissa... määrässä ilmeisesti... ;)
Lainaus

Määrässäpä hyvinkin. Toisaalta määrä on sen edellytys että nousee laatua. Mutta kyllä kai sarjakuvaa tekeviä poikia /miehiä silti on vielä sen verran että on laajaa pohjaa mistä nousta. Että ei ihan vielä käy niinkuin eläinlääkäreille, opettajille ja mitä muita niitä naisvaltaisiksi muuttuvia aloja on... sitäpaitsi jos sarjakuvasta tulis naisvaltainen ala, palkkiot laskis! (Niin käy ammattialoilla jotka muuttuvat naisvaltaisiksi. Eikö o ihmeellistä :P )

Kohta varmaan taas joku suuttuu. Kukaan ei ymmärrä mun huumorintajua täällä. En mä teitä syytä jos maailma on mätä.

Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #138 : 02.03.2004 klo 01:45:45 »
Kohta varmaan taas joku suuttuu. Kukaan ei ymmärrä mun huumorintajua täällä. En mä teitä syytä jos maailma on mätä.

Tommosten femakkolebakkojen huumoria kukaan ymmärrä. Lällällää.

:-X

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #139 : 02.03.2004 klo 03:33:36 »

femakkolebakkojen

Ei naisia niin vaan saa. Mä oonki sit ollu miehen kanssa kihloissa jo kohta seittemän vuotta.  ;D Ja karkauspäivänä ei nähty niin jäi kosimatta.
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

• Jäsen
« Vastaus #140 : 02.03.2004 klo 15:10:27 »
No ihan miten vaan. Mä oon Ville Halonen ja 12 v. Tykkään eniten Aku Ankasta, mutta tietenkin legendaariset Asterixit, Ryhmä X:t, Spider Manit yms. yms. on hyviä. Piirtelen sarjakuvia ja niitä voi lukea sivuiltani (osoite kai tuossa alhaalla allekirjoituksessa?) ja sieltä voi musta lukea "Tekijä" palstalta enemmän. :)
Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...

Leo

• Jäsen
« Vastaus #141 : 02.03.2004 klo 15:43:05 »
Ei se tekijä linkki toimi...

Ruutujätkä

• jauhaja
  • Jäsen
« Vastaus #142 : 02.03.2004 klo 16:04:11 »
Olisiko androgyynisyydestä sarjakuvan pelastajaksi sitten?
Bowiehan kokeili sitä rock'n rollissa ja meni keksimään takatukan...

Toisaalta androKyynisyys tuntuukin olevan sarjakuvan tekijöiden  juttu ihan ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Joo esittelyt jatkumaan ja sukupuolikeskusteluihin palataan varmasti sitten kun tuo nyrkkeilevä amfetamiinikansanedustaja saa ensimmäisen sarjakuvansa valmiiksi.  :P
Minulla on kädet, miksi minä en ohjaa tätä laivaa?

fitchet

• Vieras
« Vastaus #143 : 08.03.2004 klo 15:34:24 »
Tänne minua pyydettiin kirjoittamaan. Joten, esittelen nyt itseni.

Kuten moni jo tietää, niin eksyin tänne kun joku mainosti tätä sivua ja ajattelin että postailempas omia sarjakuvia tänne.
Itse olen enemmän musiikki friikki, mutta sarjakuviin olen tutustunut lähinnä kämppikseni kautta, (postaan sen URLIn mutta kun en  nyt muista.) Itse olen kuitenkin tuhertanut niitä näitä pitemmän aikaa. Jos nyt täytyy mainita joku esikuva tai joku sellanen mistä todella pitää, niin mun ehdoton suosikki on White Ninja (googlettakaa), ja muutkin vähän abstraktimmat/ sekommat jutut.

Niin, noin muuten itsestäni; Olen 17 vuotias opiskelija Torniosta (kuulostipa mielenkiintoiselta) harrastuksitani en osaa oikein sanoa mitään. Niitä ei oikeastaan ole. Kuten aiemmin sanoin olen musiikki addikti, ja minusta ihmisen musiikkimaku kertoo paljon itse ihmisestä.  
Tässä muutamia favourite artisteja/bändejä: Mike Patton (Mr.bungle, Tomahawk, Faith No More), RATM, Pink Floyd, King Crimson, Devin Townsend, Strapping Young Lad, Aphex Twin... Eli siis melkein kaikki idm:n ja progen väliltä. Minulla on myös 'keskipaha' IAD, eli nettiriippuvuus. Olen irc-narkkari (fitchet/IRCnet) ja nykyään postailen foorumeillekin liian paljon.  
Nyt ei tule juuri mitään mieleen. Pitäs lähteä kauppaan ostaan hernekeittoa... ööh... joo. Kysykää vaikka jotain...

Niin joo, ja mä opiskelen AV-viestintää. Se on vitun sekoa.

« Viimeksi muokattu: 08.03.2004 klo 15:35:47 kirjoittanut fitchet »

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #144 : 11.03.2004 klo 00:44:34 »
Hei. Minun nimeni on Otto. Minä olen sarjakuvaholisti.
(sori toveri Sinisalo, oli pakko ripata)

Minä en pysty lopettamaan vaikka haluaisinkin.

Nojoo, huomasin etten ole jonkun aikaa kestäneestä kvaak-lusmuilustani huolimatta esitellyt itseäni "virallisissa" yhteyksissä, joten jotain infoa:

Tavattu viimeksi Itä-Suomesta, hullujen pyhätöstä, jossa hullut kadehdivat vielä hullumpia. Paikkakunnan jätän auki, mutta pieni tämä on ja alati pienenee...

Abikevät on viimeisillään menossa. Kolme vuotta on tuskailtu viitsimättömyyden ja kiireiden parissa, mutta nyt kun helpottaa niin vakaana aikomuksena on saada jotain sarjakuvankin parissa aikaan. Kaikki luultavasti kuitenkin kaatuu kun megalomaaniset kuvitelmat omista kyvyistä kohtaavat ankaran arkirealismin...

Sarjakuviin suhtaudun palavan intohimoisesti ja nuorta naiiviutta puhkuen. Isona en silti halua sarjakuvapiirtäjäksi, sillä pidän syömisestä.

Nojoo, loput selviää foorumissa.

Pekka R.

• Jäsen
  • Mielenkiintoista!
« Vastaus #145 : 12.03.2004 klo 13:48:57 »
hei,

olen Pekka, 34-vuotias biologi. Sarjakuvia olen lukenut ”aina” eli noin kuusivuotiaasta. ”Aikuisten sarjakuvaan” minut opetti lukiokaverini 1980-luvun jälkipuoliskolla. Se tarkoitti tuolloin mm. Prattia, Piristä ja Comesia. Sittemmin olen lukenut (ja luen edelleen) kaikenlaista, mitä olen käsiini saanut. Tai no: Karviseen en koske sillä kolmen metrin kepilläkään. Tällä hetkellä ottaisin autiolle saarelle mukaan kaikki Hellboyt (jos ne jostain saisin). Muita viime aikoina hyväksi havaittuja: Ville Rannan Sade, Kerrassaan merkillisten herrasmiesten liiga, Concrete. Ja Corto Maltesehan on aina hyvä.

Muuta mainittavaa:
-asun Haukiputaalla
-naimisissa, kaksi lasta
-silmälasien vahvuudet (muistaakseni) -0,25 ja -0,75
-pidän absurdismista ja surrealismista
-hiihdän perinteisellä tyylillä
Jokainen kahta suurempi parillinen luku on kahden alkuluvun summa.
- Leonhard Euler -

Inuyasha

• Jäsen
« Vastaus #146 : 14.03.2004 klo 19:05:38 »
 Kun muutkin niin minä kans!
 Eli ikää tulee huhtikuussa täyteen peräti 17 vuotta, asun Lahessa ja sarjakuviin sekosin oikeestaan vasta viime syksynä kun sain lukiosta kivan kaverin joka tutustutti mut mangan ja animen ihmeelliseen maailmaan. Nyt olen jo saanut pari kaveriakin hurahtamaan (ja pari muuta vihaamaan) mangaa. Suosikki sarjojani on inuyasha ja gravitation... tosin pidän paljon muistakin sarjoista. Vapaa aikani kulutan höpisemällä mangasta ihmisten kanssa ja piirustelemalla. Yleisesti ottaen olen kai aika tylsä ihminen. Nyt luovutan esittely vuoron seuraavalle. :)
Vein haluamasi nimimerkin JO vuonna 2004! Muahahahaa!

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #147 : 14.03.2004 klo 19:15:14 »
hei,

olen Pekka, 34-vuotias biologi.

Katsos mokomaa... toinen biologi. Olen jo pitkään kuvitellut, että olen ainoa biologi, joka on hurahtanut myös sarjakuviin...  ::)

Ei muuta kuin lämpimästi tervetuloa!

PS. Myös Inuyashalle...  ;)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #148 : 14.03.2004 klo 19:33:40 »
Katsos mokomaa... toinen biologi. Olen jo pitkään kuvitellut, että olen ainoa biologi, joka on hurahtanut myös sarjakuviin...  ::)

Minä tunnen kolmannenkin. Mikä evoluution oikku saa aikamme biologit kiinnostumaan sarjakuvista, siinäpä aihe seuraavaan threadiin.  ;)

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #149 : 14.03.2004 klo 20:26:08 »
-hiihdän perinteisellä tyylillä

Sama juttu. Luistelussa tulee jalat ja kädet pirun kipeeks kun tekniikka on vähän hakusessa. Sitä paitsi, perinteisen sauvat on liian lyhyet luisteluun.

Nimim. "Hiihtämässä tänään"
Klik klik --> Sarjisblogini