Olen samaa mieltä, että Holdaway muutti Modestyn ulkonäköä brittiläisemmäksi, joskaan minusta se ehkä ei tapahtunut jo ihan parin seikkailun jälkeen. Poistihan hän myös loharitatuoinnin Modestyltä. Romero sitten espanjalaisena teki Modestystä enemmän latinon.
Olen tuon viestini postauksen jälkeen saanut sankarittaremme syntyperästä uutta infoa.
Löysin O’Donnellin haastattelun, jossa hän kertoi tavanneensa Modestyn esikuvan, kerjäläistytön, toimiessaan toisen maailmansodan aikana radiosotilaana Persiassa Kaukasusvuorten eteläpuolella. O’Donnellin mielestä tyttö oli todennäköisesti Balkanilta, mikä on
hyvin kaukana Persiasta (nykyisestä Iranista). Modestyn mahdollisia kotimaita ovat silloin käsittääkseni Kreikka, Jugoslavia, Albania, Romania, Bulgaria ja Euroopan puoleinen Turkki. Haastattelu on täällä:
http://www.crimetime.co.uk/features/modestyblaise.phpJa eräs henkilö väitti minulle, että Quentin Tarantinon tuottamassa Modesty-dvd-leffassa sankaritar olisi kotoisin Jugoslaviasta. En ole nähnyt sitä, koska sitä on haukuttu kammottavaksi. llmeisesti filmi tehtiin kiireessä vain, jotta Modestyn oikeudet säilyisivät Tarantinolla tai hänen yhtiöllään. Kaverihan olisi halunnut tehdä leffan kunnolla ja ohjatakin sen ja antaa pääosan Uma Thurmanille.
Modesty Blaise kuulemma oli suosittu sarjakuva Jugoslaviassa.
Minusta Modestyn kasvot Holdawayn piirtäminä ovat eksoottisemmat, itäisemmät kuin ”balkanilaiset”. Niissä on muutoinkin hämmästyttävää erikoisuutta, elävyyttä ja kauneutta, jotka ovat osa sarjan suosiota.
Hmm, kenestä Magnuksesta puhut? Fumettipiirtäjästäkö? Missä yhteydessä hän on kommentoinut Modestyn ulkonäköä?