Author Topic: LUKITTU: Kynsintää ja raatelua  (Read 183525 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
Re:Kynsintää ja raatelua
« Reply #465 on: 06.09.2004 klo 20:18:33 »
Ja heti velvoitetaan. No minusta Kahvizombi oli hauska, tuli instasamastus vaikken enää kahvia aamuisin juokaan (sanotusta syystä). Hyvä tunnelma. Ei ehkä ihan minun lempitussaustyylini tämä kulmikas ja lihaksikas musta viiva, mutta en minä sitä osaa kritisoidakaan, ihan pueno. Äijät anatomisesti vähän puisevia, mutta ei se tässä tyylissä varsinaisesti häirinnyt.

Pein hassu juttu. Viimeisen kuvan mieheltä puuttuu oikea nänni...

Muutenkin olen havaitsevinani pientä tönkköyttä sun ukkeleissa ja akkeleissa. Ehkä sun kannattaisi lainata joku hyvä anatomian järkäle ja lähteä tutkistelemaan sitä ja erityisesti miten ihmisruumis väännetään eri asentoihin. Toisaalta mistä minä tiedän vaikka piirtäisit elävästä mallista kuin enkeli.

No sieltäpä tuli virkistävän ammattilaismaisen oloinen analyysi! Tällaista minä ja Sihvonen (täällä) olemme täällä peräänkuuluttaneetkin.

Disclaimer: Ei siis toki, etteivätkö pelkät kehutkin olisi tervetulleita.

Disclaimer 2: Vastaukset tähän viestiin taas mieluummin ketjuun Kritiikki
Also spracht Blau Tiger.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Reply #466 on: 06.09.2004 klo 20:50:28 »
Pein hassu juttu. Viimeisen kuvan mieheltä puuttuu oikea nänni...

Muutenkin olen havaitsevinani pientä tönkköyttä sun ukkeleissa ja akkeleissa. Ehkä sun kannattaisi lainata joku hyvä anatomian järkäle ja lähteä tutkistelemaan sitä ja erityisesti miten ihmisruumis väännetään eri asentoihin.

Jep. Se nänni jäi tussausmokan takia kokonaan piirtämättä. Odottelinkin jo, että milloin joku huomaa :)

Ja mulla on tuolla hyllyssä sellainen käsittämätön antomiajärkäle, jossa on kuvailtu kaiken taittuminen luustoa myöten  :P Pitäisi varmaan joskus tarkemmin selailla. Ko. sarjiksessa on erityisemmin kiinnittänyt asiaan huomiota, välityö kun oli. En kuitenkaan yritä turhemmin puolustella: aina ne seisoo kuin patsaat  ;D Vähän enemmän dynamiikkaa löytyy tuolta mun sivuilta kuvasta narri (vaikka onkin paaljon vanhempi).

Mutta kiitos kommenteista. Erittäin mukavaa saada näin syväluotaavaa analyysia :D
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #467 on: 06.09.2004 klo 20:54:51 »
Taas on ketju kasvanut valtavasti, joten kommentoin töitänne vain lyhyesti.

Rautkorpi se osaa näköjään suvereenisti tyylin kuin tyylin. Etenkin LemmyZorron (hullumielleyhtymä mutta siltä se näyttää) varjostus on taidokasta jälkeä. Myös asetta pitävä mies on toimii kuin tauti. Mangakuva on tyylillisesti enemmän Ozamu Tezukaa kuin mitä tahansa valtavirtamangaa.

Kitanin jutuista tuo CMX kuvitus jäi kaukaiseksi kun en biisiä tunne. Näin ollen en osaakaan tuota kommentoida yhtään. Conan kaipaisi enemmän mustaa. Paljon enemmän. Piirros toimii, toki aina on  varaa parantaa.
Tekstityksestäkin olen samaa mieltä muiden kanssa että siihen sopisi panostaa vielä enemmän.

Ökpön kuvat olivat hienoja. Minulle tuli mieleen jonkun vanhan englantilaisen runokirjan kuvitus. Hauskaa viivankäyttöä.

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Reply #468 on: 06.09.2004 klo 20:59:02 »
No minä olen siitä ikävä ihminen.. etten osaa olla sanomatta edes jossain määrin suoraan jos kommenttia pyydetään. Joskus on jotakuta jopa häirinnytkin tämä. Siksi pyrin nykyään edes jonkinlaiseen diplomaattisuuteen.
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Reply #469 on: 06.09.2004 klo 21:12:53 »
No minä olen siitä ikävä ihminen.. etten osaa olla sanomatta edes jossain määrin suoraan jos kommenttia pyydetään. Joskus on jotakuta jopa häirinnytkin tämä. Siksi pyrin nykyään edes jonkinlaiseen diplomaattisuuteen.

Siis oikein hyvällä asenteella olet kommenttia pistänyt. Turhasta hienotunteisuudesta on vain haittaa. Jossain vaiheessa kun kuitenkin tulee vastaan joku, joka sanoo asiat suoraan ;) Liian monta kertaa on kavereilta tullut niitä mitäänsanomattomia lauseita, jotka kiertelevät aihetta kuin kissa kuumaa puuroa.

Juu, tiedetään. Kuuluisi kritiikki- ketjuun, mutta kun ajattelin nyt vastata tähän ökpön tuskailuun ;)
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

kitani

• Guest
« Reply #470 on: 06.09.2004 klo 21:19:22 »

Tekstityksestäkin olen samaa mieltä muiden kanssa että siihen sopisi panostaa vielä enemmän.

Se on originaaleissa parempaa, mutta skannauksessa tussijälki haalistuu aivan perhanasti tai muuttuu enemmän violettiin päin. Teen sen kuitenkin uudestaan koneella kunhan vain löydän sopivan fontin. Myös nelossivun viimeisen kuvan teen kokonaan uusiksi, tuo nykyinen kuva liittyy erääseen juonipolkuun mutta päätin hylätä sen kokonaan.

Tussaus on minulle ongelmallista, koska teen sen täysin fiilispohjalta eli suomeksi minulla ei ole mitään hajua mitä oikein teen. Joskus onnistuu ja joskus ei. Yritän testailla kikkailuja etukäteen mutta tussaus on siitä jännää, että lopputulosta ei oikein tiedä ennenkuin se on valmis. Lisäksi se on perhanan hidasta touhua, minulta meni kaksi viikkoa neljän sivun tussaamiseen ja ykkös- ja kakkossivut jäivät oikeastaan kesken. Mutta niihin en enää palaa.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #471 on: 06.09.2004 klo 21:37:55 »
Ökpöllä oli hienoja kuvia. Kaunista viivaa. Olisi mukava nähdä värillisiä versioita...

Tuo tyyli sopisi mainiosti johonkin historialliseen seikkailuun!

- - - -

Tässä on sitten minun uusin viritykseni:

Asento ja hiukset on mallattu Britney Spearsilta...   8)
« Last Edit: 06.09.2004 klo 23:03:19 by Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Hanna

• Jäsen
« Reply #472 on: 06.09.2004 klo 22:08:00 »
Asento ja hiukset on mallattu Britney Spearsilta...  8)

Vaatetus on kuitenkin aivan liian runsas ollakseen myös Britneyltä ;)
Wilpuri on kehittynyt huimasti viime aikoina: ainakin mun silmiini asento näyttää varsin luontevalta (mikäli se tuollaisessa keikistyksessä voi nyt luonteva olla...) ja värit on kivat (housut kiiltää kuin aidot pvc-pökät) ja lettikin on hyvän värinen.
Kasvot ei ole ihan niin onnistuneet kuin muu työ, jotenkin toi "poskiviiva" kurtistaa kasvoja, vois olla parempi ilman. Sormet on myös aika kummat. Vaikka tukka onkin hyvän värinen, se on vähän tönkkö --> liikaa geeliä? 8)

Helkkari kun mä en onnistu saamaan noita Ökpön töitä näkymään! >:(  Olikos kellään muulla Mozillaa käyttävällä samoja ongelmia?
« Last Edit: 06.09.2004 klo 22:09:43 by Hanna »
Klik klik --> Sarjisblogini

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Reply #473 on: 06.09.2004 klo 22:32:56 »
Wilpuri: Kasvot näyttävät jotenkin maskuliinisilta. Ehkä se on silmistä kiinni... En osaa sanoa. ::) Itse olen yrittänyt perehtyä kasvojen sukupuoli- ja ikätunnuksiin. Miksi jotkut miehet näyttävät feminiinisiltä ja jotkut naiset maskuliinisilta ja miksi jotkut aikuiset lapsenkasvoisilta, kun taas päinvastoista ei juuri koskaan. Mutta analysointia on vielä jatkettava. Tai sitten löydettävä se jostain valmiina.

Toinen, mikä saattaa johtua virkeystilastani, on se että tytön tukka tuntuu leijuvan pari milliä kuvan päällä... Ehkä sen kasvoille heittämä varjo on liian hailakka ja vasemmalta (katsojasta nähden) liian paksu. Lisäksi tukka vaikuttaa kovin lattealta. Pyöristäviä varjoja kaipaisi ja käteen varjostuksen myös.

Housujen vekit ovat onnistuneet, paitsi vasemman (katsojasta nähden oikean) jalan nilkan paikkeilla on hassun näköinen lovi.

Lantio vaikuttaa onnistuneen pyöreältä (3-ulotteiselta), vaikkei siinä varjoja juuri olekaan. Etevää. ;)

Kasvojen ilme vaikuttaa luonnolliselta.
Also spracht Blau Tiger.

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Reply #474 on: 06.09.2004 klo 22:34:50 »
Helkkari kun mä en onnistu saamaan noita Ökpön töitä näkymään! >:(  Olikos kellään muulla Mozillaa käyttävällä samoja ongelmia?

Käytän Mozillan Firefoxia, eikä minulla ainakaan ole ongelmia. ::)
Also spracht Blau Tiger.

kitani

• Guest
« Reply #475 on: 06.09.2004 klo 22:46:52 »
Wilpuri

Kasvot ovat ongelma, muuten rok.  Yritä tehdä nenää hieman kevyemmäksi ja samalla nosta sitä pikkuisen ylemmäksi. Muistaakseni naisilla on myös yleisempää poskipäiden selvempi korostuminen, eli poskien kohdalta hieman paksummaksi. Nyt tämä näyttää semmoiselta poikatytöltä, mikä ei välttämättä ole täysin huono asia, semmoisiakin on olemassa.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Reply #476 on: 07.09.2004 klo 02:21:50 »

Tuleeko ihan vaan tyhjä sivu vai jotain vihreilmoa?

Muille vastailua tässä ohessa... Joo, sarjakuvastapa otteita hyvinkin. En vain voi skannailla kun skannerini antaa odottaa maahantuojalta saapumistaan. Kaivoin tänä iltana eka kerran 2-3 vuoteen ton alun esiin. Pirkutta, tuli himo piirtää se. Ei ehkä kannattaisi syöksyä nyt suin päin 60-sivuiseen eepokseen.

Onhan noita Art Nouveau -huurupäitä kuten Aubreay Bearsleytä tullut aikoinaan tuijoteltua Manaran ohessa. Samoin kuin prerafaeliittien lätkäisyjä ja muuta eteeristä estetiikkaa. Tällainen satutäti kun olen. Piirtelen lähinnä fantsutarinoita ja historiallisia juttuja.

Jotta ei menisi ihan topicin ohi höyryämiseksi niin sanottakoon tosta Wilpurin kuvasta, että perusanatomia kohdallaan, lähinnä oikean kainalon viivat ei kulje mielestäni siellä missä pitää. Vasemman puntin laskokset ei asetu luonnollisesti ja haaroväliin sekä vatsan tuntumaan olis voinut kokeilla vetää rohkeammasti vaakaviivaa niin tulis enemmän pvc-fiilistä. Tukka näyttää peruukilta, johtuu varmaan tosi korkeasta otsasta ja ylimääräisestä viivasta siinä hiusrajan alla.

Kommentit sillä varauksella, että tässäpä taas yksi viissataa vuotta piirtämättä ollut horisee.

En jostain syystä yleensä pidä tietokoneella väritellyistä kuvista. Siksi minun ei ehkä pidä sanoa mitään värittämisestä... Kun en osaa sitä itsekään.
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #477 on: 07.09.2004 klo 09:33:19 »
Minäkin sanoisin tuosta Wilpurin kuvasta, että asento on pääosin luonnollinen ja muiden kritiikit mm. kasvoista on aiheellisia. Lisäksi kaipaisin jonniinlaisia solisluita tyttöparalle. Ja tuo toinen jalka näyttää vähän lyhkäseltä. Muutenhan Wilpuri näyttää kehittyneen vauhdilla...

Edit: Ai niin, nuo Ökpön kuvat olivat aikas nättejä, varsinkin eka heppakuva. Kuulin historian siipien havinaa. Kyllä minä tykkäsin, joo.
« Last Edit: 07.09.2004 klo 09:36:06 by J.Vehnä »

Kookos

• Jäsen
« Reply #478 on: 07.09.2004 klo 09:37:58 »
Wilpuri:  Hyvän näköinen asento tytöllä. Housujen väritys myös erityisesti miellytti omaa silmää.

Vasen jalka näytää hiukan lyhemmältä, ilmeisesti se on taaempana? Varjo ei oikein tue tätä käsitystä.

Hiukan poikamainen kasvoiltaan, niinkuin muutkin on kommentoineet. Poskipään korostamisen lisäksi voisi ohentaa hiukan kulmakarvoja ja vuorostaan paksuntaa silmäripsiä. Nenän viereinen viiva on ehkä hiukka tumma, voisi vaikka vaalentaa sitä, sekä kainalon ja hiusten tummempia viivoja. Pohdin asiaa wacomin avustuksella ja testailin hiukan:

Toivottavasti kuva näkyy. Hiuksiin en koskenut.

Lisäys: In case of emergency hae linkin takaa: http://koti.mbnet.fi/ksaarto/uutiset/uploads/wilpurin_tytsa copy.jpg

Ökpö Kerrassaan nättiä jälkeä! Ei mitään muuta valittamista, kuin että pitäisi saada tätä lisää. Tulee kovasti mieleen kuningas Arthur tai semmoinen 1100-luvun eurooppaan sijoittuva Ars Magica-roolipeli jota pelailin joskus iäisyys sitten.
« Last Edit: 07.09.2004 klo 12:35:34 by Kai Saarto »
Kai Saarto

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Reply #479 on: 07.09.2004 klo 09:50:32 »
Wilpuri: :o Wau, mikä efekti! Nyt on tytön kasvot. ;)
Also spracht Blau Tiger.