Author Topic: LUKITTU: Kynsintää ja raatelua  (Read 183132 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kookos

• Jäsen
Re:Kynsintää ja raatelua
« Reply #450 on: 05.09.2004 klo 20:42:54 »
Pari lyhyttä kommenttia:

Rami: Supersankarikuvat todella hienoja. Ihan ammattilaistasoisia. Länkkäritytsä ja baarikärpänen ei tehneet yhtä hyvää vaikutusta, vaikka olivatkin ihan menetteleviä. Realistisempi tyyli näkyy sopivan sinulle (IMHO) paremmin.

Kitani: Hyvää kerrontaa Conanissa, kuvien taso vaihteli aika suuresti. Toiset ruudut miltei ammattimaisia, toiset selvästi sutaistuimman näköisiä. Ja kuten sanottua, tiatsalla tehty tekstitys voisi nostaa ulkonäköä reippaasti. Keep it up!
Kai Saarto

kitani

• Guest
« Reply #451 on: 05.09.2004 klo 21:24:56 »

Biisien kuvittaminen / tulkitseminen (tai mitä nimeä siitä haluaakaan käyttää) ei kyllä ole sieltä helpoimmasta eikä mielekkäimmästä päästä, sanoitus kun saattaa olla hyvinkin abstraktia ja metaforilla kyllästettyä (ainakin mitä CMX:n tapaukseen tulee).

No joo, varsinaisesti kyse ei ole mistään tulkinnasta siinä mielessä etten miettinyt mitähän se Yrjänä tuolla värssynpätkällä oikein tarkoittaa. Se kappale nyt vain edustaa itselleni kaikkea sitä mitä halusin tuolla sarjakuvalla kertoa ja nimi tuli sitä mukaa. Ehkä vähän liian henkilökohtainen sarjis ja ensin en meinannut ollenkaan laittaa sitä sivuilleni, mutta päivitys olisi jäänyt muuten hieman laihaksi  ;)

Ja minäkin vihaan Conanissa nelossivun viimeistä kuvaa, se on syvältä ja pilaa koko sivun rytmityksen. Jonkun ihmeellisen aivopierun takia menin tussaamaan puhekuplat ennenkuin kerkisin miettiä ruutua tarkemmin. Tässä sitä taas nähdään että ei kannattaisi tehdä yhtään mitään väsyneenä.

Toinen tuskaa aiheuttanut ruutu oli tuo ekan sivun kolmosruutu, se näyttää röpelöiseltä sen vuoksi että koko paperi meinasi kulua puhki naamaa piirtäessä.  Lopulta luovutin ja tyydyin huonoon jälkeen. Tässä on huomannut sen että mitä huolellisemmin suunnittelee niin sitä parempaa on jälki, mutta aina ei vain jaksa jäädä yhteen kuvaan päiväkausiksi, kun kerta harrastuksesta on kyse. Mutta pieniä kehitysaskeleita on taas tapahtunut ja jatkossa pyritään vieläkin parempaan.

Kiitän kaikkia rohkaisevista sanoistanne.

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Reply #452 on: 06.09.2004 klo 09:44:29 »
Rami Rautkorpi: Tuo pullo kädessä sormella osoittelija on itseäni miellyttävästi vahvan symbolinen aihe. Periaatteessa vaikka millaista symbolista esinettähän voisi tuommoisen "selittäjän" käteen piirtää.

Puukko toisi uhkaavuutta. Pullo tuo humalatilan avoimmuutta tai itsevarmuutta.

Hahmolle, joka vaikka tietämättäänkin kertoo pahan enteen, voisi piirtää viikatteen käteen, vaikka ei moista olisikaan.

Summa summarum, kuva on siis onnistunut kokonaisuus ainakin siltä osin, että hahmon käsielehdintä ja kasvojen ilme ja asento muutenkin on saman linjan mukaista. Myös hyvin onnistunut pimeään tilaan piirtäminen, jossa valkoinen reunus hahmon ympärillä korostaa hahmoa.

Olisipa paljon muitakin kuvia kommentoitavaksi, mutta nykyvaiheilla ei ehdi/jaksa. Nytkin kun iski puukon selkään, etten onnistunutkaan pääsemään japaninkielen kurssille.  :P
Also spracht Blau Tiger.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #453 on: 06.09.2004 klo 10:57:15 »
Nytkin kun iski puukon selkään, etten onnistunutkaan pääsemään japaninkielen kurssille.  :P

Missä päin aioit opiskella... minulla pitäisi jatkua japanin opinnot keskiviikkona.

:( (OFF-TOPIC) :)
« Last Edit: 06.09.2004 klo 10:58:39 by Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
Also spracht Blau Tiger.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Reply #455 on: 06.09.2004 klo 17:50:30 »
Vae on tämmönenki foorumi olemassa. En uskalla vielä sanoa muiden kuvista mitään... Itserakkaasti työnnän vaan suoraan itseäni esille.

Aloittelin vähän aikaa sitten piirtämisen uudestaan pitkän tauon jälkeen. Skanneri on vasta hankinnassa... Nämä mitä tänne nyt laitan ovat niin kauan sitten skannattuja, että tuntuu hieman tyhmältä levitellä niitä jälleen kerran. Mutta kun kommentit kiinnostaisi. Eikä mun tyylini nyt niin paljon ole muuttunut, vaikka näenkin näistä nykyään paljon virheitä joita en enää (toivottavasti) tekisi. En taida kuitenkaan itse lähteä niitä tässä luettelemaan, mieluummin katson mitä muut sanoo, jos joku vaikka jaksaisi...

http://iki.fi/rhia/kuvat/skannit/lahto.gif
http://iki.fi/rhia/kuvat/skannit/veli_old.gif
http://iki.fi/rhia/kuvat/skannit/sisko.gif
http://iki.fi/rhia/kuvat/skannit/vista.gif

Edit: siirsin paikkaan missei htaccessissa estoja, toivottavasti nyt näkyy...
« Last Edit: 06.09.2004 klo 18:10:38 by ökpö »
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #456 on: 06.09.2004 klo 17:58:05 »
Vae on tämmönenki foorumi olemassa. En uskalla vielä sanoa muiden kuvista mitään... Itserakkaasti työnnän vaan suoraan itseäni esille.

Tervetuloa kvaakkiin!  :)

Tuommoista "Access forbidden!"-tekstiä heitti ruutuun, kun yritin katsoa kuviasi. Jos meinaat itserakkaasti vain kerätä kommentteja pidemmän päälle niin voipi olla ettei kukaan viitsi kommentoida töitäsi. Eli rohkeasti vaan kommentteja kehiin... Ken kommentoi, sitä kommentoidaan.

8)

Paalujuntta-S.

• Guest
« Reply #457 on: 06.09.2004 klo 18:00:34 »
Saanko kommentoida kitanin Conan-jutusta ei-sarjakuvallista yksityiskohtaa?

Aesir ja vanir ovat suomeksi aasat ja vaanit, vaikkeivät Conan-suomentajat näytä tätä tienneen.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
« Reply #458 on: 06.09.2004 klo 18:07:33 »
> Tuommoista "Access forbidden!"-tekstiä heitti ruutuun, kun yritin katsoa kuviasi.

Disabloin .htaccessin, multa ne tais tarkistaessa tulla kakusta.

> Jos meinaat itserakkaasti vain kerätä kommentteja pidemmän päälle niin voipi olla ettei kukaan viitsi kommentoida töitäsi.

Kyllähän minä kommentoin, kun ensin rohkeutta kerään. Toisaalta ainakin itse toivoisin ensin näkeväni kommentoijien omia töitä (tai muita referenssejä). Vaikka kaikki kommentit ovat toki tervetulleita... ja muuta jätinää.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Reply #459 on: 06.09.2004 klo 18:14:36 »
ökpöllä oikein nättiä jälkeä. Ehkä vähän panostaisin mustan käyttöön, mutta en tiedä onko se niin oleellista tyylin huomioonottaen. Tulee jopa vähän Manara mieleen  :)
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #460 on: 06.09.2004 klo 18:21:09 »
Ökpö: Kivaa jälkeä. Sulla on selkeästi oma tyylisi ja se näyttää tasapainoiselta. Pystyt selkeästi myös pitämään sitä yllä kuvasta toiseen. En ole välttämättä samaa mieltä tuon mustaustarpeen kanssa, sillä olet näköjään valinnut tuollaisen rastitusvarjostuksen sen sijaan ja se toimii ihan hyvin. Eka kuva hevosineen oli oikein bueno. Hip Hei!

8)

kitani

• Guest
« Reply #461 on: 06.09.2004 klo 18:35:16 »
Hienoa jälkeä ökpöllä, ei tuo minustakaan mustaa kaipaa.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Reply #462 on: 06.09.2004 klo 18:54:22 »
Pystyt selkeästi myös pitämään sitä yllä kuvasta toiseen. En ole välttämättä samaa mieltä tuon mustaustarpeen kanssa...

Hienoa jälkeä ökpöllä, ei tuo minustakaan mustaa kaipaa.

Noku mie tykkään mustasta  :-\

Heh, kuten jo aiemmin sanoin (kumotessani vinkkini omassa viestissäni) ei ökpön tyyli sitä välttämättä kaipaa  :)

Hassu mies olen minäkin: sanon ensin, että mustaa ja vielä samassa viestissä että "ei tartteekaan". Sori :P

EDIT: Aloitappa, ökpö kommentointisi vaikka tuosta minun kahvizombistani ;) Löytyy kätevästi signaturen kautta.
« Last Edit: 06.09.2004 klo 18:55:57 by Tuukka »
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
« Reply #463 on: 06.09.2004 klo 19:47:15 »
> Tulee jopa vähän Manara mieleen.

Ja heti ekasta kommentista pisteet kotiin... Kyllä tuli Manarat teininä tankattua, voe pojat tokkiinsa että... Siinäpä suloista viivaa.

> Aloitappa, ökpö kommentointisi vaikka tuosta minun kahvizombistani

Ja heti velvoitetaan. No minusta Kahvizombi oli hauska, tuli instasamastus vaikken enää kahvia aamuisin juokaan (sanotusta syystä). Hyvä tunnelma. Ei ehkä ihan minun lempitussaustyylini tämä kulmikas ja lihaksikas musta viiva, mutta en minä sitä osaa kritisoidakaan, ihan pueno. Äijät anatomisesti vähän puisevia, mutta ei se tässä tyylissä varsinaisesti häirinnyt.

Pein hassu juttu. Viimeisen kuvan mieheltä puuttuu oikea nänni...

Muutenkin olen havaitsevinani pientä tönkköyttä sun ukkeleissa ja akkeleissa. Ehkä sun kannattaisi lainata joku hyvä anatomian järkäle ja lähteä tutkistelemaan sitä ja erityisesti miten ihmisruumis väännetään eri asentoihin. Toisaalta mistä minä tiedän vaikka piirtäisit elävästä mallista kuin enkeli. Eikä niin etteivät omatkin äijäni patsastelisi ja jäsenet sojottaisi milloin mihinkin väärään ilmansuuntaan. *huoks*

tertsi

• Guest
« Reply #464 on: 06.09.2004 klo 19:54:45 »
Ökpö: Oikein mukavaa, "runollista(?) jälkeä. Tulee vähän mieleen se engelsmanni, jonka nimeä en nyt muista. Oliko joku Audrey Bearsley tai sinne päin?

Pikkasen mustaa lisää kuviin niin olisivat oikeinkin paljon mun makuun.

Pistäpä sivu sarjakuvaa esiin. Näytti sillä yhdellä linnanneidolla olevan puhekupla; siitä keksin tätä pyydellä.