Kirjoittaja Aihe: LUKITTU: Kynsintää ja raatelua  (Luettu 187301 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
Re:Kynsintää ja raatelua
« Vastaus #405 : 27.08.2004 klo 16:49:45 »
 :-[ Nolo. Anteeksi. Molemmilta.  :-X

Mutta tärkeintä kuitenkin, että artisti sai kommentit perille.  ;D
Also spracht Blau Tiger.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #406 : 27.08.2004 klo 16:52:07 »

tässä mun versio.

« Viimeksi muokattu: 27.08.2004 klo 16:53:46 kirjoittanut tertsi »

Leo

• Jäsen
« Vastaus #407 : 27.08.2004 klo 17:13:57 »
Wilpuri: Mukavan realistinen hahmo. Huomaamaton väritys toimi myös. Vinot kasvot ovat herralla, mutta se kuulunee asiaan(?).

Tertsin versioikin toimii, ja hyvin. Erityisesti pidin Ville Rannan tyyliin kuuluvasta mustan värityksestä (satunnaisia mustia viivoja siellä täällä).

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #408 : 27.08.2004 klo 21:15:47 »

tässä mun versio.

Jes! Hieno! Ja se Obelixin rooli minullekin eka mieleen tuli!  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Vastaus #409 : 27.08.2004 klo 21:21:59 »

Ja toinen...

Ostin uuden piirustusoppaan ja taas tuli tämmöisiä räpellyksiä...
« Viimeksi muokattu: 27.08.2004 klo 21:26:35 kirjoittanut Markku Myllymaki »
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #410 : 27.08.2004 klo 23:34:38 »
Heheh! Minkä oppaan ostit Markku?

8)

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Vastaus #411 : 28.08.2004 klo 00:11:11 »
Heheh! Minkä oppaan ostit Markku?

8)

Christopher Hartin "Everything You Ever Wanted To Know About Cartooning But Were Afraid To Draw". Ei mikään huippukirja, mutta inspiroi ihan mukavasti.  ;)

« Viimeksi muokattu: 28.08.2004 klo 00:11:37 kirjoittanut Markku Myllymaki »

kitani

• Vieras
« Vastaus #412 : 28.08.2004 klo 00:25:59 »
Tertsi

Hieno kuva, nenä oli ainakin samanlainen tuulenhalkoja kuin Departjööllä. Muutenkin sinulla on todella hyvä ja eloisa viiva. Kade.

Markku

Hauskoja kuvia etenkin tuo jälkimmäinen, tussaat mielestäni hyvin vielä kun värittäisit nuo kuvat niin vot. Ja ihmeen paljon jaksat kyllä piirtää, lähes joka päivä on uusi kuva valmis :)

Itsekin laittelen ensi viikolla töitäni taas esille kun saan viimeisteltyä sarjikseni ekat sivut. Onko porukoilla mitään sitä vastaan jos perustaisin uuden raateluketjun pelkästään sarjakuville?

tertsi

• Vieras
« Vastaus #413 : 28.08.2004 klo 00:54:20 »
Pliis!!!!
Ei yhtään uutta ketjua turhan takia.

Miksei ne sarjikset voi olla tässä samassa ketjussa???

:-[

Luikuri

• Jäsen
« Vastaus #414 : 30.08.2004 klo 12:16:25 »
Markku mukava nähdä muitakin aiheita. Sun viivankäyttö kehittyy koko ajan. Näissä sen näkee ehkä vielä paremmin.
tertsi Oikein ammattimaisen näköinen sammakko.
Paljon mallinsa näköä, mutten olisi silti tunnistanut.
Da Verde Tosi paljon mallin näköinen, mutta muutama juttu kiusaa: silmät eri tasossa, suu toispuoleinen, kulmakarvat eri paria, nenä tosiaan vähän pakaraosastoa ja ehkä kasvojen ryppyjä ja muita viivoja korostettu liikaa. Karikatyyrit/muotokuvapiirtäminen on todella vaikea laji. itelläkin tässä työn alla eräskin bändi eikä todellakaan mitään kvaakkiinkaan julkaistavaa jälkeä. Nämä olivat sentään molemmat ihan kelpo töitä.

Minigolf-kuvat jatkuu tussaus-värityksillä.
Osa 2: Möykky.

"tussattu" (~65kb)
ja
(liiankin) värillinen (~99kb)
« Viimeksi muokattu: 30.08.2004 klo 12:17:08 kirjoittanut Luikuri »
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #415 : 30.08.2004 klo 12:46:06 »
Hyvä Möykky Luikuri. Paljon parempi kuin se Wolverine. Tussaus toimii mielestäni oikein hyvin. Ehkä sormet on vähän vänkyrät (voisi olla massiivisemmat, kun on Möykystä kyse), mutta muuten kyllä. Väritystyylisi toimii kohtuullisesti möykyssä, mutta muualla en tykkää niin paljoa. Vähän liikaa kiiltelee minun makuuni. Ehkä makuasia. Tausta on myös aika tumma. Kokonaisuutena kuva on kuitenkin viihdyttävä ja pidän tyylistäsi.

Piirtelemisiin!

EDIT: http://koti.mbnet.fi/hazart/luonnoksia.htm tossa uusi luonnos ylinnä...

8)
« Viimeksi muokattu: 30.08.2004 klo 12:50:02 kirjoittanut Hazart »

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #416 : 30.08.2004 klo 12:48:08 »
Pitkästä aikaa otin piirtoalustani rumaan käteeni ja kokeilin digitaalistakin värittämistä..

Mutta tussaan kyllä tästälähin kaikki kuvat tulosteiden päälle, tuollaista viivaa tulee kun tussaa suoraan luonnoksen päälle...  >:(

Luikuri - Tykkään tuosta Möykyn tussauksesta (kuten myös Wolveriinista aiemmin), mutta väritys ei oikein iske... Vähän kaksiulotteinen. (Mistä valo tarkalleen ottaen tulee?) Varjostus on kaikilla ulkoreunoilla ja ne vähän kiillot jotka näkyy, ovat oikealla puolella mutta minigolfrata on liukuvärjätty vasemmalle. Tussauksin viittaisi valonlähteen olevat enemmän oikealla..

Markulla tosiaan aina vaan paranee tuo tussaus.. Kaipaisin ehkä silti vähän enemmän yksityiskohtia kuviin ja hahmoihin.
     Ja viivasta.. Kun aikoinani piirsin Vegetarinat-nettisarjakuvaani, tussaukseni oli alkuvaiheessa tyyliä "ihan sama kuinka kauan kestää, kunhan tulee mahdollisimman siisti viiva". Tein viivat tussilla varovasti ähräten yhtä paksuiksi hitailla vedoilla, mikä vei aikaa ja meni usein persiilleen. Kun aloin käyttää vaihtelevaa viivaa (edelleen tussilla), tussauskin kävi nopeammin kun pystyi virheetkin vain pistämään paksumman viivan alle... Itse asiassa en varmaan osaisikaan enää tehdä tasapaksua viivaa vaikka yrittäisin.

Ja tällä tarinalla siis yritän sanoa sitä, että kyllä tussillakin saa elävää jälkeä (ja itse asiassa suosittelenkin sitä, koska en osaa käyttää sivellintä.. vielä. :)), kun käyttää sitä rennosti ja nopeasti. (0.3 on paras, sillä kun saa sekä ohutta että paksua) Ei tussausvälinettä tarvitse pelätä, vaan pistää liekaan ja käskeä mitä tehdä. :P

tertsi

• Vieras
« Vastaus #417 : 30.08.2004 klo 13:43:11 »
Luikuri: Hyvällä viivalla toteutettu golffari. Maila on käsissä hieman löysästi, puristusta saisi olla enemmän ton kokoisella ja näköisella otuksella.
Muuten asento on tehokas ja hyvä tyylinmukainen ilmekin vielä.

Jouni Ahola: Hyvin piirretty tytteli. Anatomia näyttäisi olevan hanskassa ja se ei ole ollenkaan helppoa. Väritkin mainiot. Olisi kiva nähdä pätkä tuolla tyylillä toteutettua sarjakuvaa. Jos tekemisesi tähtää sarjakuvan julkaisemiseen esim. albumina tai omakustanteena , mustavalkoisella tekniikalla lienee paremmat mahdollisuudet ylittää julkaisukynnys.

Omasta Depardieustani: Jep, näin parin päivän jälkeen huomaan, että ei näytä D:ltä ei.  Kenties yritän vielä uudelleen.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Vastaus #418 : 30.08.2004 klo 14:07:27 »
Luikuri: Hauska idea, Möykky näyttää hyvältä ja väri tuo tunnelmaa!

Hazart: Vaarallisia tytteleitä!  ;D Hieno idea hiuksissa nuo väripallot.

Jouni Ahola: Nätti ilmeikäs tyttö ja upeat värit!

Ja ihmeen paljon jaksat kyllä piirtää, lähes joka päivä on uusi kuva valmis :)

Monta kuvaa... en minä nyt tänne kaikkea tuuppaa...  ;D  ;D
« Viimeksi muokattu: 30.08.2004 klo 14:09:22 kirjoittanut Markku Myllymaki »

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #419 : 30.08.2004 klo 18:09:27 »
Tertsi: kyllähän tuossa ihan ko. hepun kasvonpiirteitä on, nenä ja silmät etenkin. Kuten täällä on jo triljoonaan kertaan sanottu, karikaatyyrien ja muotokuvien tekeminen on niin järjettömän vaikeaa… Itsekin olen sitä harrastanut kun olen piirtänyt parodioita tv-sarjoista, ja toisinaan on tullut vähän näköisiäkin, mutta useimmiten on käynyt niin, että olen itse ollut hyvinkin tyytyväinen lopputuloksesta, mutta samantien joku on kysynyt että ”ketä toi esittää?”  :P
Markku: mistä ihmeestä sä löydät ajan kaikelle piirtämiselle ja skannaamiselle? ;)  Pidin noista sun ”mielikuvitusolennoista” paljon enemmän kuin action-sankareista, jälki oli jotenkin paljon rennompaa kun ei tarvitse noudattaa oikeaa anatomiaa. Voisit ehkäpä kokeeksi värittää joitakin …? Muuten, sun uusi avatar on hauska, ihan kuin suoraan jostakin piirretystä karannut!
Luikuri: Möykyn maila on hyvä, samaten ilme ja minigolfrata. Jostakin syystä pidin kuitenkin kaikkein eniten luonnosvaiheen työstäsi, valmis väritetty versio ei oikein sykähdytä. Suurin syy lienee väreissä, itse olisin saattanut tehdä kuvasta huomattavasti vihreämmän, minigolf-radat sijaitsevat kuitenkin yleensä lähes pusikossa luonnon helmassa. Itse ratakin voisi olla kuvassa keskemmällä eikä noin oikealla. Kuulostan jo ihan yleiseltä syyttäjältä, mutta se ei ole suinkaan tarkoitus; olen vaan nähnyt sulta paljon parempiakin töitä, joten odotukset ovat aina hyvin korkealla ;)
Hazart: terhakkaita tyttöjä, ja kuten Markkukin jo sanoi, pallot hiuksissa on toimiva idea. Punapäällä on ehkä hieman lyhyet käsivarret…?
Jouni: onpas kivat värit! Hienot kuplat, näyttävät ihan läpikuultavilta. Hauska tikkari. Kasvoissa on vähän jotakin outoa, nenä taitaa olla jotenkin kummallisen alhaalla tai sitten suu liian ylhäällä. Olet saanut hienosti aikaiseksi syvyysvaikutelman, itselläni tuppaa aina epäonnistumaan, jos esim. toinen käsi osoittaa kohti katsojaa kuten tässä kuvassa.
Klik klik --> Sarjisblogini