Mulla on tossa 4 p. enkä edes luupilla erota palikoitumista (piti oikein tarkistaa kun pelkäsin jo että olen tullut täysin sokeaksi).
Pyhä jysäys!! Ykköskirjan neljäs painos on näköjään tosiaan laitettu kokonaan uusiksi - siinä viiva on nyt ihan kunnossa, niin kuin kakkoskirjassakin!
Todellista asialle omistautumista kustantajalta, täytyy sanoa. Jos kuitenkin kolme painosta vedettiin samoilla pikseleillä, ei tuntuisi että vika on ollut pelkästään painossa. Onko tätä uutta laitosta varten nyt sitten todella kustantajan puolelta käyty materiaali kokonaan uudestaan läpi?
Tämä antaa selvän viestin siitä, että kustantaja ennen muuta kantaa huolta siitä, että firman tarjoamat tuotteet ovat niin hyvälaatuisia kuin mahdollista. Että vaikka ensimmäiset painokset olivatkin pielessä, jatkossa sarja jää elämään maailmalle kokonaisuudessaan tasalaatuisena. Että sekä kirjojen sisältö ja kustantaja ovat edustettuina parhaalla mahdollisella tavalla.
Täytyy sanoa, että moinen toiminta tekee minuun kyllä suuren vaikutuksen. Nyt sarjan hankinta omaan hyllyyn on minulle selviö - ja sen jälkeen täytyy melkein harkita kiitoskirjeen lähettämistä kustantajalle...

P.S. Ainakin Englannissa Muumit näkyvät menevän - siellähän sarja muistetaan sanomalehdistä. Ykköskirja on vieläkin ainakin ison lontoolaisen kirjakaupan Foylesin bestseller-listalla (
www.foyles.co.uk), joulumyynnissä se oli vieläpä ihan kärkisijoilla.