Thor 2 on ensimmäisen osan tapaan hyvin viihdyttävää supersankarimenoa.
Suurimmat ilonpilaajat ovat Anthony Höpkins, joka ei motivoidu "Minä olen Odin" -tasoisista repliikeistään ja Natalie Portman, jonka suoritus Friggan astuessa näyttämölle on koulunäytelmätasoa.
Suuret starat tarvitsevat ohjaajan, jolla on munaa sanoa, että nyt otetaan se "Minä olen Odin" niin monta kertaa, että se tulee vakuuttavasti.
Käsikirjoitusta tietysti näistä repliikeistä on syyttäminen, mutta kuuluuhan se asiaan, että käsis on huttua. Monestiko Loki vangitaan? Kerran joka elokuvassa...
Harmitti minua sekin, että sarjakuvissa ylpeät jumalat jenkkejä nöyristellen toteavat olevansa vain pitkäikäistä väkeä ja Malekith haltijoineen huiskivat piu piu -sädepyssyillään eivätkä ole maagista kansaa. Halvemmaksi tulee tietysti vääntää efektejä tietokoneella, kuin ohjastaa miekkataisteluja. Hieman elokuvassa kalisteltiin, muttei kovin tyydyttävästi.
Kaiken kaikkiaan leffa on kuitenkin hyvä, erityisesti aivan alkumetreillään. Supersankarileffojen kategoriassa tämä on 8,5 ja oikean maailman kategorioissa 6,5.