Kirjoittaja Aihe: Natasha  (Luettu 3464 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Vs: Natasha
« Vastaus #405 : 23.01.2013 klo 08:29:06 »
Ei meinannut eilen tulla uni silmään.
Lueskelin Natasha, Kivinen meri -albumia.

Rosvojen yritys heti tarinan alussa nitistää Natasha ja Walter ei minua vieläkään vakuuttanut (myös se seikka, että salakirjoitettu disketti ja koodiavaimena toimiva kirja oli niputettu yksiin), mutta piirroksista pidin nyt tavattomasti. Muistaakseni albumin ilmestymisen aikoihin ne eivät minua miellyttäneet. Eilen Waltheryn piirrosviiva oli niin mukavan letkeää, että!!!

Albumi jäi eilen kesken, pitääpä lukea se tänään loppuun.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #406 : 23.01.2013 klo 11:08:30 »
Loppuselvittelyssä disketin ja kirjan pitäminen samassa paikassa sai selityksen.
Ja melkoisen mehukasta on Waltheryn grafiikka. Varsinkin hänen piirtämänsä autot ovat veikeitä, ne ovat pikkuisen vinksallaan, mutta hyvällä tavalla.

Samoin taustat on tehty huolella.  Albumissa ei tainnut olla yhtään "avointa" ruutua, vaan kaikki ruudut oli rajattu siististi neljällä viivalla. No, kaikista puhekuplista oli vastaavasti rajaviiva pois. Yksikään ihminen ei ollut yksivärinen, kuten monessa muussa sarjakuvassa esim. Lucky Lukessa ja Blueberryssä. Kivisen meren sivut ovat pirteän värikkäitä ja kirjavia. Hyvin toimii.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #407 : 23.01.2013 klo 15:44:08 »
Mä luulin, että ne taivaalla lentävät linnut oli se juttu.
Mutta joo, todennäköisesti bikinit ja Willin opit on se homman avain.

Protek

• Jäsen
« Vastaus #408 : 29.01.2013 klo 12:24:30 »
Rupesin tässä pohdiskelemaan, kuinka monta versiota Natashan nimen suomennoksesta on?
Non-Stopin ja ruudun aikoihin sekä ensimmäisissä 90-luvulla julkaistuissa albumeissa nimi kirjoitettiin suhuässällä eli Nataša ja viimeisimmissä sitten sh:lla eli Natasha. Sitä vain rupesin tuossa miettimään, että oliko tuossa välissä vielä jokin kolmas tapa kirjoittaa se?
Tero

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #409 : 23.04.2013 klo 00:44:33 »
Tähän väliin sellainen pikku-uutinen, että seuraavan Natasha-albumin tekstit on suomennettu ja jossain vaiheessa kesää ovat taas painokoneistot käynnissä: tulevaisuus tuo eteemme Menneisyyden Katseen!
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #410 : 23.04.2013 klo 08:53:11 »
Huippujuttu! Kyseessä on siis kaiketi sarjan uusin julkaisu Le regard du passé, joka sekin on jo vuodelta 2010. Upeeta! Mahtavaa!
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #411 : 23.04.2013 klo 13:30:21 »
Sarjan alkupuolelta on vielä muutama erinomainen albumi julkaisematta suomeksi.
Ootellaan...

Kumara

• Jäsen
« Vastaus #412 : 26.04.2013 klo 08:40:47 »
tulevaisuus tuo eteemme Menneisyyden Katseen!

Loistavaa!!!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #413 : 13.06.2013 klo 00:47:55 »
Walthery piirtää taas uutta Natasha-albumia. Sen pitäisi ilmestyä tämän vuoden lopulla. Alla linkki albumin ensimmäiseen ruutuun.

http://bdlire86.free.fr/cariboost1/crbst_74.html

Näin tuon albumin sivuja viime tammikuussa Brysselissä. Näytti siltä kuin ikä alkaisi jo hiukan painamaan ja käsi vapajamaan, mutta tuo esimerkkiruutu on kyllä oikein hyvin onnistunut. Toivotaan, että koko albumi olisi samaa tasoa.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2013 klo 08:29:39 kirjoittanut Tertsi »

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #414 : 13.06.2013 klo 09:09:00 »
Näin tuon albumin sivuja viime tammikuussa Brysselissä. Näytti siltä kuin ikä alkaisi jo hiukan painamaan ja käsi vapajamaan, mutta tuo esimerkkiruutu on kyllä oikein hyvin onnistunut.

Jospa joku muu hoitaa tussauspuolen?

tertsi

• Vieras
« Vastaus #415 : 13.06.2013 klo 09:14:27 »
Se on mahdollista.
Näytti aika hankalalta työskentelynsä, kun piirsi suurennuslasin kanssa; video Waltherysta työskentelemässä piirustuspöydän ääressä pyöri näyttelyssä.

Näyteruudun tussaus on kyllä Waltherymäisen letkeää, mutta voihan olla että siinä on joku muukin toiminut tussaajana.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2013 klo 09:17:10 kirjoittanut Tertsi »

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #416 : 13.06.2013 klo 19:47:02 »
Tuossa näyteruudussa kyllä riittää piirrettävää ja tussaamista.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #417 : 15.08.2013 klo 00:28:01 »
Minä omasta puolestani tiedotan sen verran, että kirjapainossa työskennellään jo pikku kiireellä Natashan seikkailun Menneisyyden katse parissa. Kuulemma olisi hyvä ehtiä syksyn festareille.

Jos suomennoksessa on kiehoitusviheirä, ne ovat sitten ihan minun vikani. Kyllä minä ne ladelmat läpi luin, minkä silmät kestivät.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #418 : 15.08.2013 klo 21:08:32 »
Minä omasta puolestani tiedotan sen verran, että kirjapainossa työskennellään jo pikku kiireellä Natashan seikkailun Menneisyyden katse parissa. Kuulemma olisi hyvä ehtiä syksyn festareille.

Jos suomennoksessa on kiehoitusviheirä, ne ovat sitten ihan minun vikani. Kyllä minä ne ladelmat läpi luin, minkä silmät kestivät.

Kiireessä kustu jne. Vaikka olisi millaisia kiännösvihreitä niin ei Egmontin parin vuoden takaista kämmiä (puolet lehdestä oli muuta kuin suomea) pysty ylittämään.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #419 : 15.08.2013 klo 21:43:31 »
Puhutko nyt Natashasta vai jostain muusta julkaisusta? Ei minun kappaleissani ainakaan ole ollut mitään lukunautintoa häiritsevää kökkötekstiä. Tai ainakaan en ole huomannut.