Kirjoittaja Aihe: Natasha  (Luettu 15656 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Natasha
« Vastaus #420 : 16.08.2013 klo 20:41:17 »
Puhutko nyt Natashasta vai jostain muusta julkaisusta? Ei minun kappaleissani ainakaan ole ollut mitään lukunautintoa häiritsevää kökkötekstiä. Tai ainakaan en ole huomannut.

Muu julkasu, Natashoissa (tai Niiloissa, Pikoissa jne) ei ole minun simmuuni osunut ainakaan kovin vakavia kirjoitus- tai painovirheitä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Clavia Z

• Kummajainen
  • Jäsen
« Vastaus #421 : 07.09.2013 klo 19:41:59 »
Festareilta nappaamani Menneisyyden katse luettu. On kyllä monin paikoin melkoista ikäviivaa Walthéryltä. Piirtäminen sujuu vanhalla rutiinilla, mutta jo haparoiden.

Viittauksia aiempiin Natashoihin ja muihin sarjakuviin (Blake & Mortimer, Gil Jourdan) vilisee taas ärsyttävästi.

Tarina on oikein vauhdikas, vaikkei tällä kertaa sentään säntäillä paikasta toiseen kuten Atolli 66:ssa. Räjähdyksiä ja ammuskelua riittää, ja sitä dialogia. Kovasti hölötetään koko ajan ja suuri osa siitä on kinastelua ja valittamista. Ettei jäisi epäselväksi, niin oikein luettava albumi vielä tämä.

Sivulla 40 toistuu sama lause kahdessa puhekuplassa.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #422 : 07.09.2013 klo 20:52:45 »
Sivulla 40 toistuu sama lause kahdessa puhekuplassa.

Voi saasta.

Eiku tarkistin, EDIT: Se oli jo alkuperäisessä. Siis kirjoittajan (Mythic vai Martens?) huumoria.
Professori toistaa samat sanat vuorollaan kummallekin kuulijalle. Tottuneen luennoitsijan helmasynti.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2013 klo 20:59:48 kirjoittanut Anssi Rauhala »
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Clavia Z

• Kummajainen
  • Jäsen
« Vastaus #423 : 07.09.2013 klo 21:08:16 »
Tertsi huomauttikin tuosta jo vajaan kolmen vuoden takaisessa viestissään, luettuaan ranskankielisen albumin.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #424 : 08.09.2013 klo 01:32:47 »
Oh, olin näköjään taas niiiin kovin tosikko, kuten usein sarjakuvia lukiessani.
Hyvä, että Anssi toi humoristisen pointin esiin.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #425 : 19.09.2013 klo 09:33:47 »
Menneisyyden katseen arvostelu on nyt etusivulla:
http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=1996

Toteanpa tässäkin, että olin todella positiivisesti yllättynyt, vaikka kritisoitavaakin jonkin verran löytyi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #426 : 19.09.2013 klo 20:05:52 »
Walthery näyttäisi kohdanneen yhden aikamme vitsauksista: surkean piirustuspaperin!
Muutamassa ruudussa tussi on levinnyt ikävästi. Alkuperäisessä ranskankielisessä albumissa tekstaus kärsi tästä ongelmasta vielä paljon piirroksia enemmän. (Bristol board -lehtiö?) Tuolla aiemmin esitelty L'Epervier bleu -albumin näyteruutu vaikuttaa onneksi oikein hyvältä. Kohtahan tuon Natasha-uutuuden pitäisi ilmestyä...

Minulla on Menneisyyden katseesta lyijykynällä tehty vaihtoehtoalbumi, se pelittää paljon tussattua versiota paremmin. Pitää joskus skannata siitä tänne pieni kuvanäyte.

Walthery osaa edelleen piirtää: Albumin kannessa ei ole moitteen sijaa.

Tarina on nyt parempi kuin Atolli 66:ssa. Natashan isoäidistä en kaipaisi enää jatkossa uusia välähdyksia. Muistoja Mona Lisasta oli hyvä seikkailu, Suuri vedonlyönti ihan kiva idea, mutta siihen se olisi saanut sitten jäädäkin.

Ranskaa taitavat: Miksi tuo nimi on nimenomaan Menneisyyden katse eikä Katse menneisyydestä?

edit: Todella harmi, että erinomaiset Natasha-albumit Kuninkaallinen kosija, Pikakuvia Caltechiin, Epävarmat koneet ja Kaksoispeliä ovat edelleen suomentamatta.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2013 klo 20:48:18 kirjoittanut Tertsi »

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #427 : 19.09.2013 klo 21:15:34 »
Minulla on Menneisyyden katseesta lyijykynällä tehty vaihtoehtoalbumi, se pelittää paljon tussattua versiota paremmin.

Voisiko tämä johtua myös värityksestä? Räikeät värit tuovat mielestäni aika rauhattoman vaikutelman. Varhaisissa albumeissa on paljon hillitympi väritys, ja minusta se sopii Waltheryn kuvitukseen paljon paremmin.

OM

• Jäsen
« Vastaus #428 : 19.09.2013 klo 21:25:25 »
Tänään katselin tarkasti uusinta Natasha albumia itiksen stokalla. Totean, että Walthery ei ole enää samassa vedossa graafisesti kuin menneinä "kultaisina vuosinaan". Huomasin saman kuin Tertsi. Joissakin ruuduissa oli selvästi havaittavissa jopa minusta itse piirroksissakin levinnyttä viivaa ja joissakin ruuduissa itse tarinan päähenkilön piirteissä ei ollut enää samaa kauneutta kuin joskus aikaisemmin. Minuun vetosi uudessa Natasha albumissa kannessa ollut lyijykynä työ, joka oli skannattu kaden A4:sen kokoiseksi aukeama kuvaksi. En ole koskaan nähnyt henkilökohtaisesti näitä lyijykynä versioita Natahasta ennen tussausta. Toivottavasti saamme hyvän ja tarpeeksi ison dpi näytteen kvaakkiin ihailtavaksi.
Waltherystä on You tubessa erinomaisia viedo pätkiä, joissa yhdessä hän piirtää. Kiinnitin erityistä huomiota eräässä videossa hänen työvälineisiinsä, paperin kokoon ja samalla ihailin hänen valtavaa sarjakuva kokoelmaansa, joita oli lattialla pinoissa ja kirjahyllyt täynnä.
Mutta jokatapauksessa albumi kokonaisuudessaan mausteinen, dynaaminen ja mukavasti actionia. Hyvä albumi.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2013 klo 21:46:52 kirjoittanut Orjan May »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #429 : 19.09.2013 klo 22:15:55 »
Tässä tuolta J. Viitalan arvostelustakin löytyvä ruutu piirrettynä lyijykynällä. (Kustantaja: Khani Editions)

Alla olevasta linkistä löytynee isommassa koossa.

Edit: Walthery on kuulemma piirtänyt tähän päivään mennessä reilut kolmekymmentä sivua L'Epervier bleu -albumia. Les amis de FW facebook-sivulla oli näyte, jossa ei tosin ollut päähenkilöä, vain Walher, ja tuo puolikas sivu oli sangen hyvän näköinen. Letkeätä viivaa.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2013 klo 22:29:38 kirjoittanut Tertsi »

OM

• Jäsen
« Vastaus #430 : 19.09.2013 klo 22:32:50 »
Minusta vain tuo lyijykynällä tehty sarja on paljon elävämpää, lyijyn sävyt tuovat hienosti valot ja varjot esille. Kuva elää aivan eri tavalla kuin monotonisessa tussauksessa, jossa on vain rajallinen määrä mahdollisuuksia.  Minä ostaisin mielummin ilman tussausta olevan albumin. Tosin työttömänä en pysty tällä hetkellä.
Ehkä olen yksin mielipiteeni kanssa tässä asiassa.... ???

Jäi sanomatta, että Walthery on erinomainen tussaaja jokatapauksessa.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2013 klo 22:36:12 kirjoittanut Orjan May »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #431 : 19.09.2013 klo 22:44:46 »
Väreistä: Minustakaan väritys ei ole parasta A-ryhmää. Liian räikeää, mutta ei missään nimessä kamalaa.

Ranskankielisen laitoksen paperi on liian kiiltävää, mattapintainen olisi parempi. Jostain muistan lukeneeni Waltheryn halunneen vaihtaa paperin vähemmän kiiltäväksi, mutta kustantajan edustaja oli toista mieltä.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #432 : 19.09.2013 klo 22:47:22 »
Kuva elää aivan eri tavalla kuin monotonisessa tussauksessa, jossa on vain rajallinen määrä mahdollisuuksia.  
Lyijykynäviiva antaa anteeksi pienen hapuilun. Tussiviiva ei anna anteeksi mitään. Kaikki virheet näkyvät heti.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #433 : 19.09.2013 klo 23:00:13 »
Minä en menisi allekirjoittamaan, että tuo lyikkäriversio olisi parempi. Oikeastaan en havainnut niissä isoa eroa suuntaan tai toiseen, mutta tuossa lyikkäriversiossa kiinnitin huomioni Natashan oikeaan käsivarteen, joka on varsin miehinen.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #434 : 07.10.2013 klo 23:34:50 »
Selailin uusinta Natasha-albumia kirjakaupassa. Suomalainen laitos näytti paljon paremmalta kuin ranskalainen. Johtuiko fontista vai mistä, en tiä?