Toihan Lurkerin kertoma uutinen oli aivan hieno. Minäkin olen tässä osiossa usein maininnut sen, että saisimme tuollaista ennenjulkaisematonta materiaalia esimerkiksi Kari Leppäseltä ja muilta. Ja nyt toiveemme toteutuu. Kiitos tälle kvaakin portaalille siitä, että täällä saa joskus nurista ja kitistä hyvien julkaisujen puolesta ja joku jossainpäin universurissamme lukee. Maltan tuskin odottaa omalta kohdaltani että saan noita luettavaksi. Ja kiitos erityisesti Mustanaamion toimitukseen Egmontille Ruokosenmäelle ja muille tiimiläisille.
Jos joskus saisi Kari Lappäsen taiteesta samanlaisen isokokoisen kirjan, joka aikoinaan julkaistiin Veikko "Joonas" Savolaisesta, niin voi veljet. Oletteko tienneet, että tuollaisesta kirjasta aikoinaan puhuttiin, mutta se sitten jäi. Soittelin nimittäin kerran tuon Joonas kirjan tekijälle. Tästä on jo aikaa monta monta vuotta. Tuskinpa enään muistaa.
Kyllä oikeiden asioiden takia kannattaa taistella ja rohkeasti uskaltaa esittää toiveita. Jossain joku kuulee ja se jos mikä kannustaa jatkamaan työtä laadukkaiden julkaisujen puolesta.
Odottelen kovasti vastausta ranskan päästä että näkeekö musta-valkoinen Blueberry julkaisu joskus päivänvalon tai jean Giraudin originaaleista julkaistu Artis´t edition.
Actua Bd:ssä tunnettu sarjakuva-alalla vaikuttava Charles-Louis Detournay menee tämän kuun aikana tapaamaan Dargaud kustantamon sarjakuvista vastaavia. Jännää!
Charles-Louis Detournay mainitsi, että originaalien puhdistaminen on iso työ. Mutta eihän Joe Kubertin originaalejakaan kait putsattu ennen tuon Tarzan Artis´t Editionin julkaisemista. Käsittääkseni niissä näkyy kaikki korjaukset, ehkä vähän sinikynääkin ja muuta aitoa tunnelmaa.
Sitten kirjoitin parille kustantamolle Yhdysvaltoihin siitä, että saisimme joskus Sy Barrystä kirjan Artis´t edition tai jotain muuta. Minua harmittaa vain se, etten tiedä kontakteja juuri mihinkään Yhdysvalloissa ja se, kenelle kustantamolle olisi järkevää kirjoittaa. En tunne maailmalta ketään originaalien keräilijääkään, keneltä voisin kysyä neuvoja.
Toisesta kustantamosta sain jo vastauksen. Flesk kustantamon itse John Flesk vastasi, ettei hänellä ole kiinnostusta julkaista Sy Barrystä kirjaa. Hamillista, mutta aion kirjoittaa Sy Barrystä myös muille kustantajille. Eihän sitä koskaan tiedä....!
Jos minulla olisi rahaa, kustantaisin aivan varmasti itse Sy Barrystä kirjan tai jotain suurikokoista Mustanaamioon liittyvää. Kertoisin ideani vain oikeuksien omistajille ja siitä se lähtisi. Paljonko se lottopotti olikaan tällä viikolla...?