Lax, en tiennyt, että spesiaalia saattoi tilata jo tuolloin. Oliko tilaus mahdollinen pitkäksi aikaa, vai oliko se samanlainen systeemi kuin tämä nykyinen homma?
Nyt ilmoitettu tilaaminen tapahtuu siten, että tilaajapalveluun annetaan sähköpostiosoite. Tilaajapalvelu sitten aina lähettää ilmoituksen kustakin ilmestyvästä spesiaalista sekä tilisiirron. Numerot maksetaan yksitellen etukäteen. Hinta on sama kuin kaupassa, mutta mitään lisämaksua ei tule postituksesta.
Joo, posti voi turmella tällaisia tukevampiakin lehtiä. Se on yksi mahdollinen syy olla tilaamatta. Toinen pätevä syy voi olla se, ettei tiedä mitä aineistoa sitoutuu tilaamaan. Lehtipisteissähän voi kurkkia julkaisun kunnon lisäksi myös sisältöä.
Itse olen pitänyt kovasti näistä spesiaaleista. Mielestäni taso on ollut huomattavasti korkeampi kuin aikoinaan keskiverto-Mustiksissa, vaikka toki pari heikompaakin erkkaria on mahtunut joukkoon. Mikäli jatketaan Fantomen Krönikoilla, olen luottavaisella mielellä. Tavaraa riittää aika hyvin, sillä vissiin 86 kronikkaa sadasta on vielä julkaisematta suomeksi. Teemakronikoissakin, joiden julkaisu on ollut linjana lehden lopettamisen jälkeen, on parikymmentä julkaisematonta jäljellä.
Ainahan voi toivoa uudempiakin seikkailuita, mutta tuskinpa toiveet toteutuvat ennen kuin näiden myynti on hyvää. ”Kun lukija ostaa, Mustanaamio seikkailee” – viidakon uusi sanonta.