Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet  (Luettu 106702 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #180 : 08.06.2011 klo 14:16:50 »
Itse näin noin viikko sitten aika aidon tuntuisen ja hyvin "käsikirjoitetun" elokuvan...ei kun siis unen:

Takaumassa näytettiin kuinka isoisäni olikin ollut salaa Alan Scott, ensimmäinen Vihreä Lyhty, ja että Alan Scott henkilöllisyys olikin pelkkä huijaus jolla peittää oikea henkilöllisyys. Heräsin, ja vaikka oli päivänselvää että kyseessä oli uni, olin aivan vakuuttunut että se oli totta. Kerroin isoisälleni tietävän hänen henkilöllisyytensä, mutta tämä vain nauroi. Myöhemmin kun isoisäni meni nukkumaan, hiivin ullakolle penkomaan hänen tavaroitaan, ja lopulta löysin kuin löysinkin Vihreä Lyhty sormuksen, joka oli naamioitu kameleonttimaisesti mustalle pöydälle. Sormus oli saman mallinen kuin tulevan elokuvan trailerissa.

Otin sormuksen, ja lähdin ulos kamppailemaan rikollisia ja öykkäreitä vastaan. Mutta sormuksen käyttö osoittautuikin vaikeammaksi mitä aluksi luulin: lentäessä oli hankalaa keskittyä sormuksen käyttöön, ja se tuntuisi kuin ajaisi täysillä autolla, mutta ohjaus oli käännetty toisinpäin, niin että kääntyessään vasempaan kääntyikin oikealla jne. Joten tästä johtuen pyörin spiraali muodostelmassa eteenpäin, samalla kun valtava vihreä vasara roikkui sormuksesta. Sain lopulta vaivalla konnat hoideltua, konnat jotka siis olivat tekemässä pankkiryöstöä Mellunmäen ostarilla.

Sitten heräsinkin oikeasti siihen kun naapurini koira haukkui huoneessani allergisen kämppikseni karjuessa suuna päänä. Todella aidon tuntuinen ja yksityiskohtainen uni.

jossa Akulla ja Hannulla oli keskenään jotain perin romanttista meneillään.

Voin vain kuvitella minkälainen parisuhde kaksikolla syntyisi. Nyt kaikki joukolla kirjoittamaan romanttista fani-fictiota Akusta ja Hannusta!
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

haplo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 531
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #181 : 08.06.2011 klo 15:17:10 »
Voin vain kuvitella minkälainen parisuhde kaksikolla syntyisi. Nyt kaikki joukolla kirjoittamaan romanttista fani-fictiota Akusta ja Hannusta!

Aku Ankka-lehden uusi liitenumero Dōjinshi-Aku!  ;D

CryingBlueRain

  • Jäsen
  • Viestejä: 940
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #182 : 09.06.2011 klo 10:25:52 »
Keväällä näin riemastuttavan unen, jossa olin evankelis-luterilaisen kirkon huippusalaisen eksorkistiryhmän jäsen. Sain tehtävän Turun Raunistulaan, jossa omakotitalotalossa asuva sarjakuvapiirtäjä oli valittanut poltergeist-toiminnasta. Piirtäjä muistutti Tuuli Hypéniä, jonka ulkonäöstä minulla on käsitys vaikka en henkilökohtaisesti tunnekaan. Hän tosin poistui unesta pian, lähti muistaakseni "Turun sarjakuvakorkeakoulun" pääsykokeisiin.

No, talossa remusi kauhuolio, jota voisi luonnehtia Suuren Cthulhun ja Timo Soinin välimuodoksi (näin unen eduskuntavaalien jälkeen). Uni eteni siihen malliin että olin luultavasti saamassa köniin. Heräsin kuitenkin ennen kuin mihinkään lopputaisteluun ehdittiin.

Voi kun minulla olisi edes rippusen verran käsikirjoittajalahjakkuutta...tuossa olisi hulvattoman tarinan ainekset.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2011 klo 10:28:24 kirjoittanut CryingBlueRain »
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Divine

  • Sykkivä
  • Jäsen
  • Viestejä: 878
  • Rega flexis mur!
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #183 : 09.06.2011 klo 12:43:47 »
Voi kun minulla olisi edes rippusen verran käsikirjoittajalahjakkuutta...tuossa olisi hulvattoman tarinan ainekset.
P.A. Manninen piirtäisi jo tuosta kuvauksesta aika mojovan Uniaika-sarjiksen Tähtivaeltajaan.

Itse näin toissayönä unta, jossa Tampereen paras antikvariaatti Lukulaari oli muuttamassa uusiin isompiin tiloihin. Kyseessä oli ilmeisesti punatiilinen kerrostalo Hämeenpuistossa ihan lähellä nykyistä Lukulaaria. Saatoin olla itsekin auttamassa muutossa (uni oli tältä osin hieman epäselvä), ja uuteen paikkaan oli tulossa mm. iso hylly, joka oli omistettu pelkästään Beatles-aiheiselle tavaralle.

Sarjakuvia uni sivusi siten, että pääsin penkomaan Lukulaarin ikivanhoja, pitkään koskemattomina olleita kirja- ja sarjakuvapinoja, joiden seasta löysin hienoja, ennestään itselleni täysin tuntemattomia zombisarjakuvia.

(Unessa oli epäilemättä kaikuja parin viikon takaisesta ensivisiitistäni lahtelaiseen 'hullun divariin', josta löytämiäni hienoja, ennestään itselleni täysin tuntemattomia zombisarjakuvia olen tässä iltaisin ennen nukkumaanmenoa lueskellut.)

Nanna

  • satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Viestejä: 280
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #184 : 09.06.2011 klo 14:51:17 »
Sain tehtävän Turun Raunistulaan, jossa omakotitalotalossa asuva sarjakuvapiirtäjä oli valittanut poltergeist-toiminnasta. Piirtäjä muistutti Tuuli Hypéniä, jonka ulkonäöstä minulla on käsitys vaikka en henkilökohtaisesti tunnekaan.

Hah! Mulla on yks kaveri, joka asuu pienessä puutalossa Raunistulassa. Paikalliset räyhähenget tuntuvat tosin olevan aika sovinnollisia, sikäli kun siellä on tullut istuttua iltaa.

CryingBlueRain

  • Jäsen
  • Viestejä: 940
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #185 : 10.06.2011 klo 15:39:27 »
Tuosta unestani sen vielä verran, että muinaisen pimeyden isojytky oli ottanut sarjakuvapiirtäjän hampaisiinsa sen takia, että tämän teoksissa oli SAIRAALLOISIA viittauksia...päähenkilönä kun oli tyttö joka asuu tytön kanssa. En kuitenkaan muista, oliko sillä ketun korvat ja häntä.
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Nanna

  • satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Viestejä: 280
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #186 : 10.06.2011 klo 15:48:35 »
Vanhat muinaiset edustavat varmaan aika konservatiivisia arvoja. Ei siis mitään pelleilyä, kaikki sarjakuvapiirtäjät ja muut alkeelliset oliot vaan ruuaksi tai orjiksi. Korvineen häntineen.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #187 : 11.06.2011 klo 10:45:38 »
Vanhat muinaiset edustavat varmaan aika konservatiivisia arvoja.

eivät ainakaan kun viimeksi otin R'Lyehiin yhteyttä.
Kuten toinen panteistinen Jumaluus johon uskoa, Crom, eivät välitä.

Muutama uni perhekunnastamme:
Osallistuin johonkin mystiseen 24H sarjiskisa tmans ja olin vihdoin hanskannut jopa harmaasävyjen ja seepian käytön tussitöissä mutta totta kai kisaan osallistui myös Anssi Rauhala jonka työn jälki ja nopeus sai unessakin aikaan ansaittua alemmuuskompleksia.

aivan eri yönä tuli käytyä eräässä puolitutussa lähikirjastossa, joskin sen vanhassa nykyisin muussa käytössä olevassa tilassa, jossa oli poistomyynti jossa paljon sarjakuvaa mm. jenkkilehtiä ja ranskaksi Klorofylliä.
Kirjastovirkailijakin selitti miksi: edellinen kirjastonhoitaja oli tarvinnut hankintoja kun kunta meinasi leikata määrärahat tyystin ja sai pidettyä budjetin ylhäällä mutta "eihän näille nyt täällä lukijoita ollut..."

viime yönä nähtiin molemmat sarjakuvaisia unia. Kässäsin johonkin Kespan hyvinkin Preacher/hellblazer henkiseen sarjakuvaan yhden osuuden erään naispiirtäjän kanssa. Päähenkilöt, mies ja kaksi naista, olivat minusta vaan vähän tavanomainen okkultistitutkijaryhmä joten saivat kumppanikseen reinkarnoituneen Jeesus Kristuksen.
Tosin on nykyisin lehmä.
Hyvin rauhanomainen uuden testamentin versio: kulkee vetten päällä ja laiduntaa ja puhuu tietty.
Oli minulla tarinassani antikristuskin, noin kolme kertaa normaalin kokoinen härkä.
Täytyy varmaan puhtaaksikirjoittaa alitajunnasta mutta piirtäjä lienee hiukan epätoivoinen ihan reaalimaailmassakin.
Jos kohta piirtää kyllä juuri noin hyvin kuin unessanikin.

Naisenpuoli näki sarjisunta myös. Oltiin Helsingin sarjisfestareilla mutta mystisesti hotellihuoneessa, johon oli muutamiakin kvaakistakin  tuttuja naamoja kutsuttu ja jotenkin oudosti Matti Nykänen esiintymään.
Tuntien sarjakuvapiirit tuo on pelottavan lähellä kulttuurista makua ja todentuntuista, siis Nykänen. Ei kylläkään minun tilaamanani.
sarjakuvaihmisisssä on sama kuin homoseksuaaleissa: ihan mukavia ihmisiä mutta enimmällä osalla on täysin mystisesti käsittämättömän surkea musiikkimaku.

Ja kyllä: nainen heräsi vihaisena kuin ampiainen koska minun vikanihan se Nykänen on. Ei sitä hotellihuonetta olisi siivota tarvinnut silti

Divine

  • Sykkivä
  • Jäsen
  • Viestejä: 878
  • Rega flexis mur!
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #188 : 15.06.2011 klo 16:30:00 »
Oho, taas divari ja Beatles samassa unessa! Viime yönä olin nimittäin vaimoni ja kaverini (joka tunnetaan tällä palstalla nimimerkillä J.Suominen) kanssa jonkinlaisessa vanhojen tavaroiden myymälässä. Tutkailin innostuneesti hyllyillä olevia vanhoja Star Wars -leluja, ja mietin minkä arvoinen kotonani oleva isohko Millennium Falcon mahtaa olla.

Olimme jo lähdössä, kun paikalle tuli henkilö, joka tunnetaan tällä palstalla nimimerkillä Asko AA. Hän kehotti paikalla olijoita ostamaan 'jotain lukemista' vähintään 15 eurolla. Tarkoitus oli ymmärtääkseni valistuksellinen; ihmisten pitää lukea enemmän. Hänellä itsellään oli kädessään 50 euron seteli. (Luulin aluksi, että hän halusi vain rikkoa sen pienemmäksi.) Tutkin hyllyä, jossa oli vanhoja opetusmateriaaleja, ja löysin kummallisen vanhan vihon, jossa oli Beatlesin sanoitusten suomennoksia kuvitettuna. Piirtäjän tyyli muistutti vanhoja mainospiirroksia tai Pekka Puupää -sarjakuvia á la Ola Fogelberg. Kirjanen oli hyvin humoristinen, ja muistan siellä olleen joitakin hyvin 30-lukulaisen stereotyyppisesti piirrettyjä mustaihoisia alkuasukkaita. (Tiedä sitten, mihin Beatles-biisiin ne liittyivät. Ehkäpä The Continuing Story of Bungalow Billiin.)

Kirjanen maksoi 22,13 euroa, ja minulla oli seteleinä vain tuo 15 egeä. Asko tarjoutui lainaamaan minulle erotuksen, mutta löysin kuitenkin puuttuvan summan taskuni pohjalla olevista kolikoista. Mietin, saisinko kassalta 2 senttiä vaihtorahaa. Tässä kohdassa uni kävi jo aika epäselväksi, mutta paikalla oli myös Askon tytär (aikuinen) ja tämän tytär (ehkä 10-vuotias lapsi), jotka kommentoivat jotenkin kaupankäyntiä.

(Olen tavannut Asko AA:n tosielämässä aivan ohimennen, eikä minulla ole siis kunniaa tuntea häntä oikeasti. Unessa ilmenneet sukulaisuussuhteet ovat siis mitä todennäköisimmin mielikuvitukseni tuotetta. Kuten Askoa itseään, sekä J.Suomista, vaimoani ja Millennium Falconia lukuun ottamatta kaikki muukin.)

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 146
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #189 : 17.06.2011 klo 11:03:27 »
Näin viime yönä unta että Hans Nissen yritti kaupitella minulle 70-luvun Aku Ankkojen liitteitä. Ne olivat sikäli hienoja liitteitä että niissä oli Barksin sarjoja, joihin en ole tosielämässä koskaan törmännyt. Mulla oli jo yhdet kappaleet enkä oikein innostunut kun hintakin oli niin korkea (12e/kpl ja Hans tarjoutui vielä lukemaan niitä ensin sen verran että kuluvat vähän enemmän), jolloin Hans alkoi kaataa sokeria siideriinsä. Yritti kaataa minunkin siideriini mutta estelin.

CryingBlueRain

  • Jäsen
  • Viestejä: 940
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #190 : 23.06.2011 klo 13:02:38 »
Yäh. Näin viime yönä unta Kiroilevasta siilistä, paitsi että se ei kiroillut sanallakaan, vaan laski koko unen ajan äänekkäästi ulos suolistokaasujaan. Onneksi unessa ei ollut hajuefektejä mukana.
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #191 : 23.06.2011 klo 22:46:00 »
Vau! Sinä näit varmaan unessasi minun pääni sisään, sillä minä en ihan totta ole lukenut yhtään Kiroilevan siilin strippiä jossa tämä kiroilisi.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #192 : 27.06.2011 klo 11:28:37 »
Tutkin hyllyä, jossa oli vanhoja opetusmateriaaleja, ja löysin kummallisen vanhan vihon, jossa oli Beatlesin sanoitusten suomennoksia kuvitettuna. [....] ja muistan siellä olleen joitakin hyvin 30-lukulaisen stereotyyppisesti piirrettyjä mustaihoisia alkuasukkaita. (Tiedä sitten, mihin Beatles-biisiin ne liittyivät. Ehkäpä The Continuing Story of Bungalow Billiin.)

Josku voi käydä näin.  ;D

CryingBlueRain

  • Jäsen
  • Viestejä: 940
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #193 : 27.06.2011 klo 13:18:25 »
Vau! Sinä näit varmaan unessasi minun pääni sisään, sillä minä en ihan totta ole lukenut yhtään Kiroilevan siilin strippiä jossa tämä kiroilisi.

Jos näet useinkin unia Pierevästä siilistä, niin voisinpa melkein sanoa, että ne unet saat kyllä pitää ihan itselläsi...hyh hyh. ;D
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #194 : 28.06.2011 klo 10:27:14 »
Josku voi käydä näin.  ;D

Mielenkiintoista... :)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com