Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet  (Luettu 107581 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #150 : 19.12.2010 klo 20:58:54 »
Voisin sen verran kertoa että näin menneenäviikkona unta Marvel-lehden kannesta mihin olin piirtänyt Thanoksen kutomassa villasukkia ja molemmat käteni olivat piirretty Thanoksen yläpuolelle.

Perhana! Tuossa olisi kyllä Marvel kansi jonka haluaisin joskus nähdä!
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #151 : 21.12.2010 klo 13:11:41 »
Näin unta, jossa Jack Kirby esitteli minulle työtilojaan. Jack valitteli silmiensä olevan huonossa kunnossa. Kohta paikalle pöllähti kaiketi Jackin lapsenlapsenlapsi, pikku piltti, joka pyysi minua piirtämään kanssaan. Moinen hellytti Jackin piirtämään minulle kolme kuvaa paperisuikaleella. Kaksi kuvaa oli ylärivissä, ja yksi alarivissä, ilman ruutuja. Ja tietysti kokonaisuutta koristi Jackin nimmari.
Pistäkää paremmaksi!

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
« Vastaus #152 : 21.12.2010 klo 15:56:38 »
Kerrankin näin sarjakuva-aiheisen unen, josta oli mukava herätä - luin näet uutta  Mämmilä-albumia, jonka sisältö vaikutti 100% Pääkaupungilta. Ahdisti alppua lehteillessäni, että jopa Tarmo Koivistokin on onnistunut täysin menettämään tarinankertojan taitonsa... Luojan kiitos oli vain pelkkä painajainen!
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #153 : 21.12.2010 klo 17:05:27 »
Näin viime yönä unta jossa oli useampiakin sarjakuva ja populaarikulttuuri viittauksia. Kaikki eivät ole jääneet mieleen. Jokatapauksessa unessa siis minua ja jotain kaveriani jahtasi koko maa/sen poliisi. Juoksimme helkkarin moisella vauhdilla pakoon ympäri kaupunkia, viemäriverkostoja, tavaratalon henkilökunnan huoneen kautta ja ties mistä, ja joka kulman takaa pompahti esiin jokin populaarikulttuuri/sarjakuva viitaus.

Milloin oli Star Trekin Data tiskaamassa ravintolan keittiössä, tai Peter Parker valokuvaamassa kadulla tai Tintti juoksemassa kiireen vilkkaan jonnekin. Ja koko uni lopulta päättyi helkkarin isoon alamäkeen, josta ajoimme täysillä autolla valtavaan piirrettyyn Batman ja Robin teemaiseen hyppyriin, joka kyltin mukaan oli 3D. Laitoimme 3D lasit päähämme, ympärillämme avautui valtava määrä Batmanin eri piirtäjien luonnoksia 3D:nä.

Hyppyri johti ylittämään kokonaisen järven, jonka takana meitä odotti itse Bob Kane, joka kertoi suunnitelleensa hyppyrin. Sitten hän otti taskustaan kaukosäätimen, ja totesi, että nyt sinun on aika herätä, ja painoi nappia.
Ja tähän minä siis heräsin. Epäselväksi jäi, että miksi meitä sillälailla jahdattiin.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2010 klo 17:07:47 kirjoittanut Michael Riddle »
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #154 : 30.12.2010 klo 08:54:29 »
Unessani olin Riihimäen Säästökari/Kirppis/SALE-rakennuksessa.yhtäkkiä huomasin ison lehtihyllyn,kävelin joitain rappusia pitkin hyllylle ja siinä oli yksi asiakas ja myymälän myyjä joka hyllytti hyllyjä.Sattumalta toinen asiakas otti Spider-manin hyllystä,muistan vain että siinä oli hienokansi ja ajattelin ostavani kyseisen lehden.
Sain viimeisen Spider-manin siitä hyllystä,hyvä säkä.Sitten vieressä oli X-MEN ja sama homma.Sitten aloin keskustelemaan tyyliin pirtelöistä myyjän kanssa mikä hyllytti.
Sitten näin Xena-sarjkauvan,Dark Horse oli kustantaja.Näin vain yläreunan tästä albumista.Ajattelin mielessäni että Egmontilla on nähtävästi rahaa koska yleensä kun tulee elokuva niin tulee just joku spessupaksukovakantinen stydeemi.
Sitten heräsin..
Kello- viiden- tee.

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #155 : 31.12.2010 klo 15:28:48 »
Tää ketju on parhautta. :)
Hymiö! Pakko kertoa ainoa sarjisuni, jonka olen ikinä nähyt:
Toissa syksynä näin unen, jossa oli Batman-sarjakuvan elokuvahahmoja. Mulle joku siinä unessa sanoi että seuraavassa Batman-elokuvassa on BM, ihmettelin että mikä hemmetin BM, ja siinä oli mustiin pukeutunut mies silmänaamio kasvoillaan salkku kädessään. Ja siinä toistettiin: BM, BM. Heräsin ja ajattelin että olipa kumma uni. Kerroin sen siipalleni heti aamulla, ja hän haki kätköistään Black Mask -hahmofiguurin. Että tämmöinen. En tiennyt tällaisesta hahmosta mitään ennen tätä unta. Hassua. Nyt jännätäänkin, onko Black Mask sitten seuraavassa Batman-elokuvassa. Toki enneunia olen nähnyt ennekin, mutta ne eivät koskaan ole liittyneet sarjakuviin.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2010 klo 15:30:30 kirjoittanut Jaana S. »

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #156 : 01.01.2011 klo 19:27:07 »
Tässä joku yö sitten näin unta, jossa kylläkään ei ollut sarjakuvaa, sen sijaan unessa oli tyyppi joka ilmeisesti yritti tunkeutua ihmisten koteihin ja syödä näiden eksoottiset lemmikit, mm. jonkun tyypin kalmarin tämä ensin mainittu kaveri salakuljetti ravintolaan ja yritti syödä. Kyseessä oli ilmeisesti kuitenkin jonkinlainen dokumentti, sillä taustalla kuului Kvaakin käyttäjäkuntaankin kuuluvan Jari Lehtisen tyypillisen mielekkääseen tapaansa imperfektissä etenevä selostus tapahtumista...
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Gamma

• Jäsen
  • Miu
« Vastaus #157 : 02.01.2011 klo 10:26:00 »
Näin unta, että minut suostuteltiin osallistumaan johonkin sarjakuvaharrastajien häppeninkiin Leppävaarassa. Tilat oli varattu 600 ihmiselle, mutta kaikkiaan siellä oli vain kuusi henkilöä. Osallistuin arvontaan, jonka pääpalkintona oli punainen skootteri tai mönkijä tai joku outo ajopeli. Kotona minulle soitettiin, että olin voittanut sen arvonnan ja läksin takaisin noutamaan palkintoani. Sekin oli lopulta vain kämmenen kokoinen lelu.

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #158 : 02.01.2011 klo 20:53:01 »
Eilisessä unessani olin olutta juomassa jossain tapahtumassa kaupungissa X, josta lähti myöhään yöllä sarjakuvaväen bussikuljetus takaisin Helsinkiin. Rojun oli määrä ajaa bussia, mutta oli pelottavan väsyneen näköinen ja torkahteli ratissa kun sisään tultiin. Totesi, että mennään vain Helsingin keskustaan kun ei jaksa ajaa pidemmälle.

Bussissa oli sekä penkkejä että kerroslavereja, joista yhdelle asetuin lojumaan. Kohdalleni käytävälle seisahtui vieras naisihminen valittamaan kuinka ruma olen. Kanssani samalle laverille tuli Ville Ranta yläruumis paljaana, ja hänen kauneuttaan nainen kehui. Menin siitä sitten etuosaan koska hirvitti matkustaa nukahtamaisillaan olevan kuskin kyydissä, Roju sanoi että jää Oopperalle, pidemmälle olisi vastuutonta yrittää.

Tässä vaiheessa kissa herätti.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Sanjo

• Jäsen
  • hölömö
« Vastaus #159 : 04.01.2011 klo 12:08:12 »
Näin unta että olin ikäänkuin animoidussa versiossa Sam & Max: Freelance Police sarjakuvan maailmaa, tosin amatöörimäisemmin ja tökerösti piirettynä (en siis osaa edes unissani), erikoiseksi tuon teki että olen nähnyt sarjakuvasta vain näytteitä verkossa ja ainoastaan pelisarja on tuttu. Itse olin samaa rotua oleva koira (tai kenties sama) kuin toinen sarjakuvan päähenkilöistä. Pakenin mafian koiria sairaalasta ja hurjastelin kaupungilla amerikanraudoilla suoritetun takaa-ajon merkeissä, olin samaan aikaan sekä ulkoperspektiivistä tarkkailija sekä henkilö jonka toimintaa seurasin.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #160 : 17.01.2011 klo 09:36:08 »
Minäpä näin taas sarjakuviin monellakin tasolla liittyvän unen.

Ekana oltiin kioskilla ostamassa sarjakuvia. Siellä oli jotain lapsuudesta tuttuja Isäni nuoruuden aikaisia Mikki Hiiri -aiheisia Aku Ankan Taskukirja -seikkailuita mutta sellaisissa about 100 -sivuisissa A4 -albumeissa. Syystä tai toisesta ostin sieltä muutaman.

Sitten en muista mitä tapahtuu, mutta olen vanhempieni luona ja on jotain skismaa Isäni kanssa? Ehkä jopa liittyen edellisiin sarjakuviin.

Seuraavaksi olemme koko perhe valtavassa avaruusaluksessa, jonka on rakentanut itse Reed Richards. Ja sen vehkeen kanssa on tarkoitus pelastaa universumi. Siellä aluksen sisällä liikutaan sellaisilla matkatavaroiden liikutteluun sopivilla liukuhihnoilla. Ja niillä seuraa kaikenmoista kommellusta kun ihmiset astuvat väärille liukuhihnoille, juoksevat niitä pitkin väärään suuntaan yms.

Ja sen aluksen kulkua galaksin halki valoittaa sellainen valtava karttascreeni, missä on Silja Linen tyyliin valoja, jotka merkitsevät aluksen matkaa universumin halki.

Näin.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #161 : 05.02.2011 klo 15:51:53 »
Uneni oli lyhyt ja ytimekäs.Ajallisesti uneni tuntui kestävän jotain 15-sekunttia,unessani selasin pöydällä olevaa lehti/manga pinoa ja yhtäkkiä käteen osuu Vagabond volume 7 mitä EN omistan.En ole löytyänyt tuota numeroa mistään,kun en aloittanut alusta seuraamaan VAGABONDIa. 'Enneuni'?
Kello- viiden- tee.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #162 : 22.02.2011 klo 23:34:43 »
Minusta EsaO:n näkemän unen kaltaiset unet, joissa on jokin selkeä "tarina" ovat mieluisampia, ja niitä on mukavampi nähdä. Minusta unet ovat parhaimmillaan kuin elokuvia...

Itse näin Smallville sarjan 7. tuotantokauden katsomisen vuoksi unta jossa oli vähän samaa henkeä. Unessa oli mysteeri, joka minun tuli ratkaista ennen kuin on liian myöhäistä. Kyseinen mysteeri oli, että kuka minun kavereistani on minun tulevaisuuteni arkkivihollinen. Kavereita oli 4. Yksi suomen-ruotsalainen, yksi kalju, yksi naapurini ja yksi ex-tyttöystäväni. Smallville sarjan mukaisesti veikkasin kaljupäätä.

Kokoajan viitattiin siihen suuntaan, että kuka vain noista voisi olla se paha. Lopussa paljastui että paha olikin naapurini ja suomen-ruotsalaisen yhdistelmä. Olin juuri aikeissa tuhota kyseisen suuren pahuuden ilmentymän kuumakatseellani Smallvillen tyyliin, kun huomasin että jostain syystä se ei toiminutkaan. Jotenkin onnistuin kuitenkin pistämään tämän suuren pahuuden ilmentymän vankilaan.

Kertoessani unestani mainituilla henkilöille, he nauroivat. Toinen tosin huomautti vitsillä, että olisi kyllä helpompikin tapa ilmaista että en pidä hänestä.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #163 : 23.02.2011 klo 14:04:48 »
En voi muuta kysyä kuin: miten kummassa te muistatte nuo unenne? Minä en millään muista. Ehkä n. 30 minuuttia saattaa pysyä mielessä heräämisen jälkeen mutta sitten ZOOM, gone in 60 seconds. Yhden ainoan uneni muistan elämäni varrelta (painajaisen 40 asteen kuumeessa pienenä), muut ovat kadonneet ajan harsoihin. Oh well.

(saati vielä SARJAKUVAunia)

Emiliia

• Jäsen
« Vastaus #164 : 23.02.2011 klo 14:34:35 »
Unia muistaa kun muistelee... Siis tuo ne "unimuistista" (tälle on kyllä joku tieteellisempikin nimi) toiseen muistiin (tälle myös. Työmuisti?) Eli kertoo aamulla herätessään ne jollekin tai vaikka vaan ittelleen. Yritin joskus pitää unipäiväkirjaa, pitäis kyl aloittaa uudestaan.

Oon huomannut myös sen, että nykyään kun teen kotona töitä ja aamut saattaa vähän venähtää, muistan uniani paljon paremmin. Ennen heräämistä uni on kevyessä rem-vaiheessa, jolloin niitä unia juuri näkee. Ja siitä kun herää luonnollisesti, saattaa unen muistaakin. Silloin kun kello ravistaa väkivalloin hereille, en kyllä muista yhtään mitään.

Ne päivät on hassuja, kun jää unen tunnelmaan moneksi tunniksi. Ja niinkin on sattunut että aamun uni on palannut illalla jälleen mieleen. Jatko-osia vasta olis kiva nähdä.

Näin ekan kerran selkounta muutama viikko sitten. Olin Tampereella Pispalassa ja äkkiä siellä olikin kaksi Haulitornia, toinen kulunut, vino ja huojuva. Siitä kekkasin et eihän tää oo totta. Unen hallitsemista pitää kuitenkin vielä harjoitella. Mähän olisin voinut tehdä vaikka mitä jännää, jostain syystä päätin kuitenkin mennä seikkailemaan johonkin ihme keskiaikaiseen kylään, joka sijaitsi siinä Haulitornin kupeessa. Ehkä se oli vähän kuin Asterixin kylä.