Näin viime yönä unta jossa oli useampiakin sarjakuva ja populaarikulttuuri viittauksia. Kaikki eivät ole jääneet mieleen. Jokatapauksessa unessa siis minua ja jotain kaveriani jahtasi koko maa/sen poliisi. Juoksimme helkkarin moisella vauhdilla pakoon ympäri kaupunkia, viemäriverkostoja, tavaratalon henkilökunnan huoneen kautta ja ties mistä, ja joka kulman takaa pompahti esiin jokin populaarikulttuuri/sarjakuva viitaus.
Milloin oli Star Trekin Data tiskaamassa ravintolan keittiössä, tai Peter Parker valokuvaamassa kadulla tai Tintti juoksemassa kiireen vilkkaan jonnekin. Ja koko uni lopulta päättyi helkkarin isoon alamäkeen, josta ajoimme täysillä autolla valtavaan piirrettyyn Batman ja Robin teemaiseen hyppyriin, joka kyltin mukaan oli 3D. Laitoimme 3D lasit päähämme, ympärillämme avautui valtava määrä Batmanin eri piirtäjien luonnoksia 3D:nä.
Hyppyri johti ylittämään kokonaisen järven, jonka takana meitä odotti itse Bob Kane, joka kertoi suunnitelleensa hyppyrin. Sitten hän otti taskustaan kaukosäätimen, ja totesi, että nyt sinun on aika herätä, ja painoi nappia.
Ja tähän minä siis heräsin. Epäselväksi jäi, että miksi meitä sillälailla jahdattiin.