Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet  (Luettu 107478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OM

• Jäsen
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #120 : 30.12.2009 klo 18:25:08 »

Näin unta, että Stan Lee pyysi minut luokseen omaan studioonsa ja tarjosi paikkaa uuden sarjakuva lehden piirtämiseen. Sanoin, ettei minulla ole rahaa tulla johon Stan kuittasi puhelimessa "pakkaa kassisi, rahat ovat tililläsi kunhan saan yhteystietosi". Saavuin illan suussa Yhdysvaltoihin, jossa Moebius oli minua vastassa. Lentokone terminaalissa yhtiö hukkasi kassini jossa oli kaikki tärkeät tavarani piirustusvälineineen. Onneksi lompakko ei hävinnyt. Moebius sanoi, että älä huoli, Stan Lee on etsinyt Euroopasta uutta lahjakasta piirtäjää ja sinä olet yksi heistä. Toinen kaveri tulee Ruotsista myöhemmin ensi viikolla. Moebius  jatkoi, että "Stanilla on rahaa kuin roskaa, kaikki kulusi korvataan". Voit käyttää vaikka Stanin vanhoja puseroita tarpeen vaatiessa.
Lähdimme terminaalista sokkeloiselle valtatielle, jossa oli päällekkäin useita kaistoja. Jonkin ajan kuluttua saavuimme keskustaan ja Moebius sanoi: "Tuossa rakennuksessa minulla on ateljee". Sanoin, että "please, voisimmeko käydä ateljeessasi. Haluaisin nähdä kaikki ne mahtavat Blueberry originaalit, jotka olet tehnyt. Innoissani sanoin vielä, että olet  mun idoli ja innoittajani. Tähän Moebius sanoi, että " kuulehan, kaikki Originaalit on myyty Heritagen huutokauppaan viime viikolla könttäsummalla". "Yhtään kappaletta ei ole enää minulla tallessa. Muutama tosin voi olla kustannustalo Dargaudin yhdysvaltain arkistoissa eikä ole nyt aikaa mennä sinne.  Kauhistuin ja kysyin että "Täh....miksi"? Moebius vastasi, että asun yhdessä poika ystäväni kanssa joka teki minulle miljoona velat jotka minun on maksettava. Selviän juuri ja juuri tekemällä pieni muotoisia juttuja paikalliselle kustantajalle ja tietenkin Stan Lee tukee minua rahallisesti. Mutta tiedän todella, mitä on elää tiukilla.

Sitten juuri jännittävimmän tapahtuman kohdalla herätyskello pahus soi.

Irene

• Jäsen
« Vastaus #121 : 16.01.2010 klo 13:31:39 »
Mä näin unessa juuri ennen heräämistä Fingerpori-stripin.

Siinä oli Velho-sarjiksen tyyppinen kuninkaanhovi, ihmisiä seisoi rivissä hovivaatteissaan. Keskellä oli Heimo Vesa. Ekassa ruudussa Heimo toteaa "Minäkö nihilisti?" Tokassa ruudussa mies ja nainen kättelevät ja Heimo kommentoi. "Hei, minä yritän irrottaa teidät erikseen."

(Repliikkejä en muista ihan sanatarkasti, mutta sinnepäin...)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #122 : 16.01.2010 klo 18:57:11 »
Toissa yönä olin unessani päätyä naimisiin. Häävieraina oli edellisistä unistani tuttua porukkaa, joihin kuului muutama sarjakuvasankarikin, kuten esim. Teräsmies joka muutama kuukausi sitten taisteli unessani Keanu Reevesiä vastaan, tapellessaan siitä kumpi saa pelastaa minut poliisien kynsistä, räjäyttäen Pasilan poliisiaseman.

Morsiamen kasvoja ei missään vaiheessa paljastettu. Jokatapauksessa, Vihreä Lyhty sarjakuvista tutut universumin vartijat tarjosivat minulle pelastusta tästä tukalasta cliff-hangeria pelottavasti muistuttavasta tilanteesta, jossa uljasta vapauttani uhmattiin, ja kansallisoikeuksiani rikottiin. He antoivat minulle 6h aikaa todistaa, että kyseessä olisi uni. Jos tähän pystyisin, ei pieni mutta rakas elämäni vapaudessa loppuisi, vaan saisin liihottaa vapaana.

Tietenkin minä naureskelin, että helppoahan tuo on, katsokaa nyt häävieraitakin. Arvoisat universumimme vartijat eivät kuitenkaan jostain syystä vakuuttuneet.
Vasta kun lopulta itse Tony Halme tuli onnittelemaan minua naimisiinmenon johdosta, universumin vartijat uskoivat minua, ja tuolloin oli tietenkin kulunut jo 5h jostain kumman syystä. Samassa kaikki muuttui valkoiseksi, ja heräsin keskeltä Pohjoisnapaa. Nousin pystyyn, ja kävelin jonkin matkaa. Törmäsin itse Lokiin, joka totesi minulle: "Jos pysytyt 6h:n aikana vakuuttamaan minut, että sinulla ei ole kylmä, päästän sinut pois täältä, omaan kotiisi."

Tässä kohtaa heräsin oikeasti. Unissani minulle käy aina lopussa huonosti. Julmaa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Mareliini

• Jäsen
« Vastaus #123 : 18.01.2010 klo 13:49:23 »
Usein tulee nähtyä sellaista unta, että keskeltä metsikköä/Kuusamoa/lukiota löytyy tuntematon tönö/huone täynnä sarjakuvia. Niitä sitten innoissani selailen ja ihastelen kansia. Ja herään aina ennen kuin pääsen aloittamaan mittavan luku-urakan. Sääli, sillä toisinaan näkemissäni kirjaunissa juonet ovat jotain todella jännää...

211163

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #124 : 19.01.2010 klo 09:53:45 »
Ennen muinoin tiesi aina alamaista nousua, kun näki unen, jossa mukamas löysi divarista kohtuuhintaan kasapäin mieleisiä sarjakuvia sekä muita kirjoja. Nykyään vain nukkumatti tekee kiusaa ja näyttää kyllä noita unosia, vaan eipä silti nouse suksi suosta.

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #125 : 21.01.2010 klo 09:18:49 »
Minun piti ennen nukkumaanmenoa (joskus yökahden aikoihin) vastata tähän sarjakuvan arvaamisketjun viestiin, mutten enää jaksanut. Yöllä kuitenkin näin unta, että ketjun albumia oli arvuutellut usea kvaakilainen monilla eri Asterix-albumien nimillä, kunnes kysyjä lopulta totesi, ettei kyseessä ole mikään Asterix-tarina.

Nyt, kun hetki sitten kävin itse esittämässä säikeeseen veikkaukseni, oli outo tunne kun ei voinut olla ihan varma, olinko nähnyt unta, vai olisiko Asterix-luettelo tosiaan siellä.

Sanjo

• Jäsen
  • hölömö
« Vastaus #126 : 05.02.2010 klo 15:13:40 »
Hmm.... Muistan unen jossa ratsastin kirkkaan punaisella tyranniliskolla Devil Dinosaur sarjan hengessä.  Ji-huu! *tömps* *tömps*:laugh:

Aamulla pohdiskelin miten Freud olisi tulkinnut asiaa, päädyin tulokseen että kirkuvan punainen jättilisko joka on ruumiinrakenteeltaan pelkkiä sääriä ja valtavaa sylkeä valuvaa kitaa edustaa kontrolloimattomaksi koettua naisen seksuaalisuutta ja sen selässä keikkuva pieni apinamies edustaa miestä eli itseäni, muistaen Kirbyn sarjakuvan kaksikon luonteen joka välittyi myös uneen totesin että minulla ei ole muuta huolta kuin kenties kyseenalainen maku nukkumaanmenoa edeltävien viihdelukemistojen suhteen.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2010 klo 15:16:10 kirjoittanut Sanjo »

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #127 : 05.02.2010 klo 15:24:28 »
Aamulla pohdiskelin miten Freud olisi tulkinnut asiaa

Eikö olisi vain helpompaa nähdä suoraan seksiunia?  ;D

Sanjo

• Jäsen
  • hölömö
« Vastaus #128 : 05.02.2010 klo 16:23:10 »
Eikö olisi vain helpompaa nähdä suoraan seksiunia?  ;D

Niin, toisaalta  siinä seksiunessa ei välttämättä ole sitten kyse ollenkaan seksistä, uneksit vaikka jonkun Wonder Woman amatsoonihahmon hahmon niputtamaksi joutumisesta mutta tajuat että kyse on vain epävarmuudesta muuttuvassa yhteiskunnassa ja siitä kuinka yliminään iskostetut käsitykset sukupuolirooleista eivät välttämättä ole ihan ajan tasalla.  :-\

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #129 : 11.08.2010 klo 13:08:34 »
...viime yönä näin kauhumangaunta, autiohkossa korttelissa slasherin uhriksi joutui joku vanhempi nainen ja voileipiä myyvä poika...jälkimmäinen melkein ehti juosta karkuun mutta sitten kävikin ilmi että niitä slashereita oli ihan samannäköisiä kaksi. Tai sitten se teleporttasi, en ole ihan varma kun heräsin pojan kuoleman jälkeen.
Ja uni oli siis mustavalkoinen ja piirretty mangatyyliin (Junji Iton Museum of Horror -kokoelmat tuli mieleen), ja vaikka siinä olikin sellainen "tämä on sarjakuvaa" olo, niin immersio oli sen verran voimakas että itse en unessa esiintynyt edes lukemassa sitä sarjakuvaa.

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #130 : 11.08.2010 klo 13:29:04 »
Tenavista näin unta, jossa Jaskalla oli kuuma. Jaska yritti avata nostettavaa ikkunaa siinä onnistumatta. Kun viimein onnistui, Tellu sanoi "Täällä on kylmä." Tämän jälkeen ikkuna putosi Jaskan sormille. Tellu kommentoi:"Paljon parempi."
Paras strippi ikinä.

Viime yönä näin sarjakuvia sivuavaa unta siinä mielessä että siinä oli Simo Frangen. Frangen veti visailuohjelmaa, jossa esitti kysymyksiä itselleen. Simo kysyy:"Ovatko Simo ja Rosa eronneet?" Yleisöön tulee hiljaista. Näytetään Rosaa, jonka silmät kostuvat ja huuli alkaa väpättää. Myös Simon sekä koko studioyleisön silmät kostuvat. Lopulta Simo vastaa:"Eivät ole." Yleisö kiljuu ja itkee riemusta, myös Simo ja Rosa itkevät ja syleilevät toisiaan ja taustalla soivat viulut.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Futoi yatsu

• Jäsen
« Vastaus #131 : 20.09.2010 klo 14:40:52 »
Näin viime yönä unta, että löysin Kempeleen työväentalon vintiltä kaksi kovakantista ja ilmeisen ikääntynyttä alpparia Paavo Väyrysen käsikirjoittamaa sarjakuvaa. Piirtäjä oli tyylistä päätellen Erkki Tanttu. Sarja kertoi ilmeisesti suomalaisesta maalaisnuorukaisesta. Uni loppui kuitenkin ennen kuin ehdin lukemaan sitä.  :)
Jos joskus perustan bändin, sen nimeksi tulee Märät Nörtit.

Epik Feil

• Jäsen
« Vastaus #132 : 26.09.2010 klo 22:16:02 »
Kivoja sarjakuvaunia on olleet nämä tällaiset missä päädyn sarjakuvien maailmaan (Gotham, Ankkalinna, Digimonmaailma for example), tai no, ainakin melkein kaikki niistä. Ja sitten tietysti ne, missä joku ihkpihk sarjishahmo pitää jotain miesmallinäytöstä tms. Nyan, minunkin sisälläni piilee pieni fanityttö, joo.

Kamalia unia on sitten ne, missä löydän halvalla uskomattoman paljon hyviä sarjakuvia, mutta kun herää, niitä ei ole. Siinä sitten "DAMMIT soli unta", miettii oliko se enne, menee kiertämään kaikki mahd. divarit, ei mitään.
Korppi on oikeus.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #133 : 27.09.2010 klo 07:57:43 »
Kamalia unia on sitten ne, missä löydän halvalla uskomattoman paljon hyviä sarjakuvia, mutta kun herää, niitä ei ole.

Minulla unien sarjakuviin liittyvät kamaluudet ovat olleet lähinnä sitä, että löydän lehtipisteen hyllystä jonkin aivan käsittämättömän hienon sarjan suomijulkaisun. Yhdessäkin unessa löytyi Battle Royale, Blade of the Immortal ja Lone Wolf and Cub kaikki kolme kerralla. Sitten seurasikin pettymys heräämisen muodossa. Joitain vastaavia, mutta hämärämpiä, muistikuvia taitaa olla myös Absolute Sandmanin suomenkielisestä versiosta.

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #134 : 27.09.2010 klo 09:35:18 »
Minulla unien sarjakuviin liittyvät kamaluudet ovat olleet lähinnä sitä, että löydän lehtipisteen hyllystä jonkin aivan käsittämättömän hienon sarjan suomijulkaisun

Itse näen usein unia, jossa matkustan junalla jonnekin H:gin lähiöön tai lähikaupunkiin, jonka divarista löydän sarjakuva- ja kirjahelmiä. Muistan erityisen hyvin Laikku 05-antologian inspiroiman unisaagan, jossa löytyi paksu, keltaisiin kansiin sidottu kokoelma unohtuneen suomalaisen mestarin strippejä.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti