En voi muuta kysyä kuin: miten kummassa te muistatte nuo unenne?
Tämä varmaan kuuluisi Unet ketjuun...mutta...
Muistan jotkut unet jotka olen nähnyt 10 vuotta sitten vieläkin.
Jos uni on ollut kiinnostava se on jäänyt mieleen.
Periaatteessa painajaisia en ole nähnyt sitten lapsuuden, johtuen osin siitä että suhtautumiseni niihin on muuttunut. Nykyiset painajaiseni ovat enemmänkin kuin kauhuelokuvia. Olen luonut unissani jopa kokonaisen maailman elämäni aikana kohtaamistani paikoista! Yleensä uneni joissa menen kyseisiin paikkoihin, sijoittuukin juuri tuohon maailmaan. Loput ovat Elseworld tarinoita.
Ei tuommoiset asiat unohdu...
Yritin joskus pitää unipäiväkirjaa, pitäis kyl aloittaa uudestaan.
Itse olen luonut pöytälaatikkoon kokonaisen antologian tarinoita unistani.
(tietysti olen muokannut joitakin hiukan enemmän tarinamaisemmaksi, ja vaihtanut tekijänoikeus lakeja rikkovat hahmot itse keksittyihin, samankaltaisiin.)
Ja onhan suosikki uniaan mukava lukea sadepäivinä
Eli unipäiväkirjan pitäminen ei ole mitään muuta kuin hyvä juttu!
Jatko-osia vasta olis kiva nähdä.
Olen nähnyt muutaman. Yhdessä unessani olin semmoinen Batmanin kaltainen hyypiö. Kyseisessä unessa minut kloonattiin, ja kloonini oli ns. "ilkeä minä".
Taistelimme keskenämme koska...toinen oli paha (?).
Osittain koomistakin taistelua jatkui parin viikon päästä uuteen paikkaan, avaruuskeskukseen, sijoittuvassa unessa. Muistan jopa one-linerin jonka jatko-osassa sanoin. Se oli tarttunut alitajuntaani Justice League sarjan jaksosta jossa Batman oli vähän samankaltaisessa tilanteessa. Kyseinen lause oli "You should know, i do my best work in a dark" ja asian yhteys oli aikalailla samanlainen kuin kyseisessä Justice League jaksossa.
Lisäksi Star Trek The Next Generationin Data on tehnyt omituisia cameoita unissani jo moneen kertaan viimeaikoina. Siitä taisin jo mainita aiemmin.