Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet  (Luettu 107467 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #135 : 27.09.2010 klo 15:08:45 »
Sarjakuvaunissani lueskelen aina omia tekeleitäni ja ihmettelen, kuinka hyviä juonet ja piirrosjälki ovat - ja kuinka olenkaan voinut unohtaa tuonkin tarinan joskus piirtäneeni. Toisinaan kyse on selkounesta, jolloin tajuan, että tämähän on reaaliajassa luomista ja koetan kovasti jäljentää unisarjakuviani (muka) puolihereillä paperille. Pettymys on aina suuri, kun herään - ei niitä ollutkaan fyysisesti olemassa, jopa unesta valveille kopiointiyritykset olivat unta nekin vain :sleepy:
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #136 : 27.09.2010 klo 22:14:06 »
Viime yönä näin unta jossa Scott Pilgrimin suomijulkaisu oli peruuttu. Olen ollut tosi täpinöissäni sen julkaisusta. Viikko sitten näin unta jossa Fingerporista oli tehty elokuva. Elokuvassa hahmot olivat toteutettu samallalailla kuin Howard The Duck yms. eräänlaisina nukkeina. Ohjaajana elokuvalla oli itse Jim Henson. Heräsin siihen, kun leffateatterissa yhtäkkiä muistin, että Jim Henson on kuollut...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
« Vastaus #137 : 30.09.2010 klo 22:42:33 »
Viikko sitten näin unta jossa Fingerporista oli tehty elokuva.

Hei, muistin juuri - olenpa minäkin nähnyt sarjakuvan elokuvasovituksen unissani. Päänsisäinen animaatio oli toteutettu samalla tyylillä kuin Don Rosa piirsi aiemmin (esim. Vaarojen vuori) ja ankat seikkailivat jossain sademetsässä. Juonesta en herättyäni muistanut mitään, mutta liikkuva kuva Rosan grafiikalla oli aika jännä kokea :)
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #138 : 01.10.2010 klo 11:10:08 »
Minä näin juuri unta että olin asioimassa lehtipisteellä, jossa huomasin siellä myytävänä olevan niitä isoja, mustavalkoisia Essential -kokoelmia kaikesta mahdollisesta. Siellä oli niitä ihan oikeitakin joukossa, mutta lisäksi oli Essential Alf, Essential G.I.Joe ja jokin mystinen minkä nimi oli Essential Women of G.I.Joe... ota tuosta sitten tolkkua.

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #139 : 03.10.2010 klo 18:28:54 »
En tunne Milla Paloniemeä oikeassa elämässä. Ainoan kerran kun olen hänet 'tavannut' oli kun taannoin jonotin vaimon työkaverillleen lahjaksi ostamaan Kiroileva Siili -kalenteriin omistuskirjoituksen Tampereen kirjamessuilla. En oikein tule lukeneeksi siiliä muutenkaan tahi noteeranneeksi Millan tekemisiä ylipäätään. Täällä Kvaakin puolella tietty joskus tulee nähneeksi hänen kirjoituksiaan, mutta siinä kaikki.

Siitä huolimatta - tai ehkä juuri sen takia - Milla oli viimeöisessä unessani erittäin läheinen ystäväni. Jopa niin läheinen, että pääsin näkemään hänen upouutukaista kirjaansa, joka kertoi vompatista. Viiva oli aika lailla erinäköistä kuin siilissä, ja se oli väreissä. Vähän (mutta vain vähän) tuli mieleen Beatlesin Yellow Submarine -taide. Kyseessä lieni jonkinlainen eläinaiheinen lastenkirja, ja se oli painettu hassusti tosi pieneen kokoon, tyyliin 10 x 10 cm. Sisäsivuilla oli jonkinlaisia luukkuja, joiden alla olevat piirrokset veivät tarinaa eteenpäin, vähän niin kuin Muumipeikko Eksyy -kirjassa.

Nimi oli vielä jotenkin hauska väännös vompatti-sanasta, ja ärsyttää todella, etten sitä enää muista. (Norpatti-sanalla oli taatusti tähän unessa joku vaikutus.) Vompatus? Vompauttaja? Aargh, mikään ei tunnu oikealta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #140 : 06.12.2010 klo 13:53:00 »
Aina silloin tällöin käyn unissani sarjakuvakaupassa, joka on aina jostakin syystä Fennica. Tosin se on aina erilainen ja eri paikoissa. Ainoa yhdistävä tekijä on se, että se on yleensä valtavan iso, toisin kuin todellinen Fennica. Kerran esimerkiksi se laajeni jonkun kerrostalon kellariin ja parkkihalliin (ja sieltä pääsi myös johonkin outoon puistoon, jossa oli motoristeja ja grillikioskeja). Viime yönä taas menin sarjakuvaostoksille Fennicaan. Tällä kertaa se sijaitsi jonkun vanhan kartanon tai vastaavan alueella, niin että lehdet oli näytillä eri huoneissa ja jopa eri rakennuksissa. Löytyi myös, kuten aina, valtavan hyviä tarjouksia (50 senttiä ja 1 euro kokoelmista) sarjakuvista, joita ei ole edes olemassa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Nanna

• satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
« Vastaus #141 : 06.12.2010 klo 14:41:43 »
Tähän asti muistan selkeästi nähneeni vain yhden unen, joka toteutui päässäni sarjakuvatyylisenä. Uneen liittyi tarina, jossa kaksi päähenkilöä haaksirikkoutui Tyynellä merellä sijaitsevalle saarelle. He kokivat jonkinlaisen romanssin ja onnettoman lopun.

Unen twist oli siinä, että kyseinen tilanne toistui seuraavissa inkarnaatioissa. Samat kasvonpiirteet omaavat hahmot löysivät tiensä saarelle - vain aika ja rooli vaihtui (esimerkkejä mm. toisen maailmansodan aikainen lentäjä-ässä, englantilainen seikkailija-arkeologi, posliinivaaseja Hollantiin kaupannut kiinalainen merimies...)

Sarjakuvaunen tästä saarisekoilusta teki ennen kaikkea se, että henkilöt ja miljöö olivat aivan kuin Hugo Prattin siveltimestä. Herättyäni olin erittäin inspiroitunut.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #142 : 08.12.2010 klo 10:43:26 »
Vastaavalla tavalla kuin Veli Loponen olen nähnyt unia paikoista, joista tavallisesti hommaan sarjikseni. Unissa löydöt ovat harmittavalla tavalla huomattavasti parempia kuin tosielämässä...No; onneksi unet eivät ole valveunia, eli saa pitää illusionsa unen ajan.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #143 : 08.12.2010 klo 15:00:18 »
Muuntunut tuttu divari, josta löytää julkaisemattomia sarjakuvia lienee sarjakuvaharrastajalle arkkityyppinen uni. Itsekin näen niitä ajoittain.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #144 : 08.12.2010 klo 16:16:03 »
Aiheesta saisi varmasti hyvän fantasia sarjakuvan! Ellei useammankin!
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #145 : 19.12.2010 klo 07:26:23 »
Unessani olin luultavasti kirpputorilla,siellä katselin muovipusseissa olevia 80-luvun Ryhmä-X lehtiä.Luultavasti kolmealehteä katselin tarkemmin ja kun näin hinnan;3,50e niin järkytyin ja uni loppui.Olisi ollut kiva jäädä katselemaan pidemmäksi aikaa..ehkä ensiyönä sitten.
Kello- viiden- tee.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #146 : 19.12.2010 klo 11:20:29 »
Unessani olin luultavasti kirpputorilla,siellä katselin muovipusseissa olevia 80-luvun Ryhmä-X lehtiä.Luultavasti kolmealehteä katselin tarkemmin ja kun näin hinnan;3,50e niin järkytyin ja uni loppui.

Aika osuvaa. Kävin nimittäin eilen, siis ihan hereillä, läheisellä kirpputorilla jossa myytiin tuolla hinnalla vuoden 1997 Aku Ankkoja. Siis kappalehinta oli tuo, meinasin nauraa ääneen kun huomasin. Sarjis oli eri mutta reaktio sama.  :D

Irene

• Jäsen
« Vastaus #147 : 19.12.2010 klo 12:41:50 »
Tää ketju on parhautta. :)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #148 : 19.12.2010 klo 13:16:00 »
Hei Haplo!,outosattuma todellakin. :)  Voisin sen verran kertoa että näin menneenäviikkona unta Marvel-lehden kannesta mihin olin piirtänyt Thanoksen kutomassa villasukkia ja molemmat käteni olivat piirretty Thanoksen yläpuolelle.
Tätä on vaikea selittää,kumminkin nauratti vähän tuo uni.
Ehkä teen liikaa töitä? kun uniin asti sarjakuvat tulevat..
Kello- viiden- tee.

Kati K.

• Vieras
« Vastaus #149 : 19.12.2010 klo 13:33:42 »
 Ma oon nahnyt unia aivan hengastyttavan hienoista sarjakuvateoksista taynna mm.kasittamattoman taidokkaita yksityiskohtia, olen selannut niita kirjoja suu auki...ja olen uskonut, etta sellaisia oikeasti on olemassa.
Hirvea tyhjentynyt tunne sitten kun on herannyt, olematon ja petetty. Tai voihan sellaisia jossain olla...

Olen myos nahnyt unta Robert Crumbista jolla itsellaan on ollut piirtamiensa naisten kaltaiset paksun muhkeat pohkeet  :-*